Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2009, 20:57   #361
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Met een meerderheid van niet-joden, dat wel. Maar joden hebben steeds een betekenisvol onderdeel uitgemaakt van de Palestina.
Het PLO-Handvest (artikel 6) erkent hen zelfs als Palestijnen.
bedankt voor de correctie. reageerde op de vergelijking, je hebt natuurlijk gelijk, voor het zionisme de kop op stak leefden ze relatief vreedzaam tezamen.

Hopelijk komt de dag terug dat ze dat opnieuw doen in een herenigd Palestina.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 20:57   #362
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Palestina is een multi-religieuze natie. De staat Israël (enkel voor joden) is een ontkenning van die realiteit. Joden, moslims, christenen en vrijzinnigen leefden naast en door elkaar.
Multi-etnisch, ook. Palestijnen leefden er samen met Bedoeïenen (een volk dat zo mogelijk nog erger geterroriseerd wordt door de staat Israël dan de islamitische en christelijke Palestijnen).
Maar het zionisme heeft die realiteit door middel van bloedvergieten dooreengehaald: de joden in één land, en de moslims, chistenen en vrijzinnigen in een ander land. Het water voor het ene land, niets voor het andere. Het ene land mocht constant uitbreiden, het andere moest dat maar slikken. Etc...
1) Joden, Arabieren, Bedoeïenen, Turken en Bosniers zijn verschillende volkeren waarvan de eerste twee dominante naties waren. Er is eigenlijk pas vanaf 1967 sprake van een Palestijnse natie, zoals we een Nederlandse natie kennen.
2) Israel is hoofdzakelijk voor Joden, maar kent een minderheid van 20% Arabieren, terwijl er 800.000 Joden uit de Arabische landen verdreven zijn. Daarnaast was Trans-Jordanie een staat waar alleen Palestijnen mochten wonen.
3) Vandaar dat de Arabieren in het totaal 90% van het land hebben gekregen en telkens oorlog hebben gevoerd om Israel van de kaart te vegen. Bovendien wordt er al sinds de jaartelling om het gebied gevochten en is maar 3% van de Palestijnen christen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 20:59   #363
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie heeft als eerste Palestina opgedeeld volgens geloof?
Niet volgens geloof, maar volgens natie.
Oud 22 juni 2009, 21:01   #364
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
13) Vandaar dat de Arabieren in het totaal 90% van het land hebben gekregen .
walgelijk dat u iets dat gestolen is van iemand, nadien bestempelt als zijnde toch voor 90 % "gekregen".

u wil kost wat kost de zionistische rooftocht ontkennen/of legaliseren.
.
Oud 22 juni 2009, 21:04   #365
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Belangrijker dan een afhankelijke ontwapende staat is natuurlijk de terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen.
Dat fundamenteel recht zal men de Palestijnen niet gunnen. Dan zou immers de joodse hegemonie binnen Israël verstoord worden.
Israël is vandaag al bang voor een demografische verschuiving, waardoor ze draconisch anti-democratische maatregelen doorvoert.

Tot zolang er geen redelijke Israëlische politieke partijen (type Hadasj) aan de macht komen, zal dat onvermijdelijk tot een explosie komen. Daarom dat Lieberman en zijn fascistische partij zelfs streven naar de botte deportatie van alle niet-joden uit Israël.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 21:04   #366
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
correct P A L E S T I N A : met een dominantie van NIET-joden.
Nee een dominantie van Arabieren en Joden.

Citaat:
Zionisten willen toch kost wat kost hun invasie en rooftocht van Palestina trachten goed te praten. Gelukkig dat ze daar niet meer in slagen.
Hoewel ik het fundamenteel oneens ben met Jaani over het Israelisch-Palestijns conflict komt hij met argumenten, terwijl jij wederom met een niet-beargumenteerde oneliner komt.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 22 juni 2009 om 21:20.
Oud 22 juni 2009, 21:07   #367
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
walgelijk dat u iets dat gestolen is van iemand, nadien bestempelt als zijnde toch voor 90 % "gekregen".

u wil kost wat kost de zionistische rooftocht ontkennen/of legaliseren.
Het Britse (de naam zegt het al) mandaatgebied Palestina was Brits eigendom en dus hebben de Joden 10% en de Arabieren 90% gekregen.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 22 juni 2009 om 21:07.
Oud 22 juni 2009, 21:08   #368
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bretoenen, Vlamingen, Corsicanen, Duitsers, Occitaniërs,... (om nog niet over de overzeese gebieden te praten)
Nooit van gehoord?
Uiteraard wel, maar ik gaf slechts 1 voorbeeld.
Oud 22 juni 2009, 21:08   #369
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Hoewel ik fundamenteel oneens ben met Jaani over het Israelisch-Palestijns conflict komt hij met argumenten, terwijl jij wederom met een niet-beargumenteerde oneliner komt.
i call 'em as i & anyone can see them.
Gebied stelen en nadien bestempelen als zijnde voor X % "gegeven" is geen materie voor een discussie, maar een perversie van uwentwege.
.
Oud 22 juni 2009, 21:12   #370
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat fundamenteel recht zal men de Palestijnen niet gunnen. Dan zou immers de joodse hegemonie binnen Israël verstoord worden.
Israël is vandaag al bang voor een demografische verschuiving, waardoor ze draconisch anti-democratische maatregelen doorvoert.

Tot zolang er geen redelijke Israëlische politieke partijen (type Hadasj) aan de macht komen, zal dat onvermijdelijk tot een explosie komen..
en als ik die perverse zionisten bezig zie, ook op dit forum, begin ik steeds meer en meer te geloven dat dat de enige oplossing is. Ik hoop alleen dat de Palestijnen hun Israelische beulen zullen kunnen vergeven ...
.
Oud 22 juni 2009, 21:12   #371
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Britse (de naam zegt het al) mandaatgebied Palestina was Brits eigendom en dus hebben de Joden 10% en de Arabieren 90% gekregen.
Aanziet u Londen dan als een rechtmatige eigenaar die mag beslissen aan wie ze haar grondgebied mag geven? Volgens dezelfde logica zouden we ineens het kolonialisme kunnen gaan goedkeuren...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 22 juni 2009, 21:14   #372
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Simplisme zal de Palestijnen niet helpen. Integendeel, het speelt ze al 60 jaar parte. Niet alleen dat van henzelf, vooral dat van de andere Arabische staten, Iran, en de idioten hier.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 21:17   #373
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Aanziet u Londen dan als een rechtmatige eigenaar die mag beslissen aan wie ze haar grondgebied mag geven? Volgens dezelfde logica zouden we ineens het kolonialisme kunnen gaan goedkeuren...
Groot-Brittannie was de eigenaar; of Groot-Brittanie de rechtmatige eigenaar was is een andere discussie. Feit is dat zij zowel de Joden als de Arabieren een eigen staat hebben beloofd en het niet de fout van de Joden is dat de Palestijnen nu geen eigen staat hebben.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 22 juni 2009 om 21:19.
Oud 22 juni 2009, 21:20   #374
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Simplisme zal de Palestijnen niet helpen..

nee, dat zal de demografie doen.

Citaat:
Integendeel, het speelt ze al 60 jaar parte.
Het zionisme is idd "simpel", en een gruwelijk misdadig iets met vele Palestijnse afgeslachte burgers en onrecht tot gevolg. Maar de slinger komt ALTIJD terug.
.
Oud 22 juni 2009, 21:26   #375
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Joden, Arabieren, Bedoeïenen, Turken en Bosniers zijn verschillende volkeren waarvan de eerste twee dominante naties waren. Er is eigenlijk pas vanaf 1967 sprake van een Palestijnse natie, zoals we een Nederlandse natie kennen.
Het concept natie is onlosmakelijk verbonden met territorium of grondgebied. Het vereist immers dat dat volk één belangengemeenschap vormt, en een politieke en sociaal-economische eenheid kent. Hoe de joden, waarvan er meer in Noord-Amerika wonen dan in Israël (om over de anderhalf miljoen Europese joden nog niet te spreken..), dan één natie kunnen vormen, is me al totaal een mysterie. Dat er bovendien een staat (en dus een geografische ruimte) wordt gefundeerd op basis van die zogezegde natie, is volledig krankiorum.
Neen, het jodendom heeft een religieus en een genetisch gegeven. Maar hoe de Ethiopische en Amerikaanse joden kunnen deel uitmaken van de joodse natie, die dan nog in Azië zou liggen,... Neen, daar kan ik niet bij.

Citaat:
Israel is hoofdzakelijk voor Joden
En vind jij het correct dat een land, dat een traditie heeft van religieuze interactie, maar met een meederheid aan moslims, plotsklaps het land mag worden van de joden?

Citaat:
Vandaar dat de Arabieren in het totaal 90% van het land hebben gekregen en telkens oorlog hebben gevoerd om Israel van de kaart te vegen.
Staten die gebaseerd zijn op religieuze en raciale segregatie dienen inderdaad van de kaart geveegd te worden. Net zoals staten die gebaseerd zijn op taalkundige segregatie (België).

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 22 juni 2009 om 21:27.
Oud 22 juni 2009, 21:37   #376
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Groot-Brittannie was de eigenaar; of Groot-Brittanie de rechtmatige eigenaar was is een andere discussie.
Uw betoog start met: "Groot-Brittannië was de eigenaar en die mag dus beslissen aan wie hij zijn land geeft". Dan mag ik er toch vanuit gaan dat u een dergelijke politiek goedkeurt. En dus ook kolonialisme goedkeurt (misschien de uitwassen ervan niet, maar toch wel het concept zelf).
Want heel uw betoog is gestoeld op "Londen mag zelf beslissen".

Citaat:
Feit is dat zij zowel de Joden als de Arabieren een eigen staat hebben beloofd en het niet de fout van de Joden is dat de Palestijnen nu geen eigen staat hebben.
Ik ben als Vlaming niet tevreden met zomaar "een Vlaamse staat". Ik eis territoriale soevereiniteit. Ik ga niet akkoord met een lapje grond in Limburg en een morzel in de Westhoek. Neen, ik zal met niets minder dan de volledige soevereiniteit over Vlaanderen (dus inclusief de Vlaamse Rand, inclusief Brussel, inclusief Voeren,...) tevreden zijn.
Dat de taal van de Franstalige minderheid moet gegarandeerd worden, is evident.
Net op dezelfde manier moet de religieze vrijheid binnen Palestina gegarandeerd worden. Ook de joodse minderheid (want als de Palestijnen hun fundamanteel recht op terugkeer grijpen, zullen joden een minderheid zijn binnen Palestina) moet in die Palestijnse staat in alle vrijheid zijn godsdienst kunnen belijden.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 22 juni 2009 om 21:38.
Oud 22 juni 2009, 21:38   #377
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat u mij zonder enige reden beschuldigt van iets walgelijks als anti-semitisme, bewijst dat u geen argumenten hebt.
Overigens zijn Palestijnen ook afstammelingen van Sem en dus ook semieten...
Ja, wie oproept tot de vernietiging van Israel moet niet janken als hij bij naam genoemd wordt.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 21:41   #378
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ja, wie oproept tot de vernietiging van Israel moet niet janken als hij bij naam genoemd wordt.
Als u het verschil niet kent tussen antisemitisme en antizionisme, dan verspil ik mijn energie niet langer aan uw inhoudsloos geleuter.
Oud 22 juni 2009, 21:42   #379
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat iedereen die in de Palestijnse vluchtelingenkampen woont, en ouder is dan 61 jaar, een Israëlisch paspoort op zak heeft??

Dus ofwel weigert Israël haar eigen staatsburgers toegang tot het land, ofwel weigert zij staatsburgerschap aan mensen die in haar eigen land geboren zijn.

Neen, kereltje. Leer eens wat geschiedenis zodat je wat minder debiele kemels schiet. Er zijn honderdduizenden Palestijnen uit het huidige Israël verjaagt, en zij hebben nooit staatsburgerschap gekregen.
Het gaat hier dus om moslims die bij het ontstaan van Israel het Israelisch staatsburgerschap afgewezen hebben.
Oud 22 juni 2009, 21:43   #380
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Palestina is een multi-religieuze natie. De staat Israël (enkel voor joden) is een ontkenning van die realiteit. Joden, moslims, christenen en vrijzinnigen leefden naast en door elkaar.
Multi-etnisch, ook. Palestijnen leefden er samen met Bedoeïenen (een volk dat zo mogelijk nog erger geterroriseerd wordt door de staat Israël dan de islamitische en christelijke Palestijnen).
Maar het zionisme heeft die realiteit door middel van bloedvergieten dooreengehaald: de joden in één land, en de moslims, chistenen en vrijzinnigen in een ander land. Het water voor het ene land, niets voor het andere. Het ene land mocht constant uitbreiden, het andere moest dat maar slikken. Etc...
U liegt gewoon. Israel heeft ook staatsburgers die geen Joden zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be