Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2009, 07:41   #261
born2bewild
Banneling

Standaard

Laten we ook druggebruikers positief discrimineren bij vacatures. Die mensen kunnen nu amper een extra dosis aanschaffen.

En als er geen vacatures zijn moeten ze maar eerst kleinburgerlijke niet-gebruikers ontslaan.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 07:52   #262
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat verwondert mij niets. Een vriend van mij werkt voor een interimkantoor en blijkbaar heb je gemiddeld nu eenmaal een pak meer problemen met bepaalde allochtoonse groepen op de werkvloer.
Ik heb een compleet tegengestelde ervaring.
Op mijn werk zijn er zeker een honderdtal werknemers van tientallen verschillende nationaliteiten afkomstig.
Van geen enkel groep kan je stellen dat ze een "on(aan)gepaste attitude" hebben; of dat er "nu eenmaal een pak meer problemen" zijn.

Laatst gewijzigd door artisjok : 8 juli 2009 om 07:52.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 07:55   #263
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Laten we ook druggebruikers positief discrimineren bij vacatures. Die mensen kunnen nu amper een extra dosis aanschaffen.

En als er geen vacatures zijn moeten ze maar eerst kleinburgerlijke niet-gebruikers ontslaan.
Worden druggebruikers momenteel gediscrimineerd?
Aan hun naam of uiterlijk merk je niet of iemand drugs gebruikt.
Oud 8 juli 2009, 08:23   #264
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Op mijn werk zijn er zeker een honderdtal werknemers van tientallen verschillende nationaliteiten afkomstig.
Van geen enkel groep kan je stellen dat ze een "on(aan)gepaste attitude" hebben; of dat er "nu eenmaal een pak meer problemen" zijn.
Vraag is wel of ge in een commercieel bedrijf, of in een (semi)overheidsbedrijf werkt. Maar misschien vooral, of bvb. Marokaanse mannen er een groot deel van uitmaken. Er zijn nu eenmaal nationaliteiten die beter presteren dan autochtonen, doch ook andere die men in een commercieel bedrijf, liever niet ziet komen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 09:45   #265
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat verwondert mij ook niets, ik heb ervaringen gelijkaardig aan de jouwe. Maar die vriend baseert zijn ervaring natuurlijk wel op een pak meer mensen en een pak meer bedrijven. En for the record, het gaat om een man die SP.A stemt (en nooit VB zou stemmen) en met een Turkse verkeert.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 09:47   #266
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een compleet tegengestelde ervaring. Op mijn werk zijn er zeker een honderdtal werknemers van tientallen verschillende nationaliteiten afkomstig.
Dit is op zichzelf geen enkel bewijs. In welk bedrijf werkt ge?

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 8 juli 2009 om 09:47.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 09:52   #267
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Worden druggebruikers momenteel gediscrimineerd?
Aan hun naam of uiterlijk merk je niet of iemand drugs gebruikt.
allé artisjoke, die meeste druggebruikers zitten toch in een negatieve spiraal, die teren ook op de sociale zekerheid, omdat ze absoluut geen arbeidsethiek meer hebben. Die doen gewoon alles voor de drugs, en komen totaal sociaal onaangepast uit de hoek.

Uiteraard is het sociale systeem wel aangepast voor zo'n gedrag, als je gans de dag suf in uw zetel ligt stoor je geen enkele inspecteur integendeel die weet dan zeker dat je werkonbekwaam bent.

Kom jongen manipuleer toch niet eens de discussies in wat jij denkt dat de perfecte wereld zou moeten zijn, kijk toch eens met een realistische bril naar de problemen

Een allochtoon uit uw selectie weren is soms nodig... en een druggebruiker is ook significant meer werkloos (er zal waarschijnlijk nooit geen onderzoek naar gebeurd zijn, maar enfin die getatoeeerde sukkels bob marley achterna zijn meestal hele periodes totaal werkonbekwaam en vallen ten laste van de maatschappij, tot ze zich herpakken natuurlijk

Maar zelfs al die afkickprogramma's zijn een lachtertje, meestal is het gewoon een andere vorm van sociale sector die zichzelf wil tewerktellen.

en abvv mag gerust eens de taboe doorbreken, het enige gevolg zal zijn dat de criteria beter geformuleerd gaan worden

en kijk als je nu software programmeert en je moet samenwerken met indiers, heb ik daar echt geen probleem mee
als je in de administratie zit, en je mag samenwerken met een vlijtig taiwanneesje, vind ik dat ook 'megaleuk'
als je nu een schoonheidsbehandeling krijgt door een iraakse of afgaanse, zie ik daar ook absoluut geen graten in
en als je gaat eten in een japans restaurant, opgediend door een japanner vind ik dat ook zalig

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 juli 2009 om 09:55.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 10:03   #268
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

artisjok

stel:
ik ben een argentijnse advokaat, en werk hier dankzij de liefde , in Belgie.

er is een vorm van wat jij heet racisme:
gevolg:

die advokaat krijgt dus gewoon veel minder werk dan zijn collega's;.. Is hij slecht ? nee, is hij vreemd aan het belgisch recht ? vermoedelijk toch niet meer na 10 jaar hier werken... en toch zal het invloed hebben en blijven hebben op zijn werk....

Elke spaanssprekende die in belgie legale problemen heeft, zal positief discriminerend hem contacteren omwille van de naam. En elke belg zal deze heer onbewust klasseren als minder bekwaam omwille van de naam... Moet die advokaat nu een claim indienen tegen de massa belgen die hem links laten liggen ?

En dat is dan nog maar een geval waar je dus de consument hebt die discrimineert.

Mijn schoonvader vertikt het bvb van exotisch te gaan eten, die moet spugen op alles dat naar look smaakt... Is hij racist ??? Nee eigenlijk niet, maar ja hij eet dat niet graag... En dus elk exotisch restaurant moet nu een claim indienen tegen mijn schoonvader ????
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 10:45   #269
Odoric
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
u bent vakbondsmilitant om de belangen van de werkgever te verdedigen?
Ben jij een beetje simpel misschien? Waar heb je dat begrepen?
Odoric is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 11:58   #270
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Vraag is wel of ge in een commercieel bedrijf, of in een (semi)overheidsbedrijf werkt. Maar misschien vooral, of bvb. Marokaanse mannen er een groot deel van uitmaken. Er zijn nu eenmaal nationaliteiten die beter presteren dan autochtonen, doch ook andere die men in een commercieel bedrijf, liever niet ziet komen.
Ik werk in een ICT-bedrijf.
De grootste groep binnen de allochtonen zijn inderdaad die van Marokkaanse afkomst.
Maar van geen enkele medewerker kan ik aan de hand van zijn/haar prestaties bepalen welk zijn/haar afkomst is.
Oud 8 juli 2009, 12:06   #271
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
allé artisjoke, die meeste druggebruikers zitten toch in een negatieve spiraal, die teren ook op de sociale zekerheid, omdat ze absoluut geen arbeidsethiek meer hebben. Die doen gewoon alles voor de drugs, en komen totaal sociaal onaangepast uit de hoek.
Op welke feiten baseer jij je om dit te stellen? Op de sensationele krantenartikels die alleen over de extreme uitzonderlijke gevallen berichten?
De meeste druggebruikers gaan gewoon werken als de meeste anderen. Betalen hun huis (en eventueel hun auto) af; voeden hun kinderen(en) op als ieder ander.
Of je 's avons of in het weekend, een joint rookt of een paar glazen bier of wijn drinkt; waarom zouden degene die cannabis gebruiken in een negatieve spiraal zitten, op de sociale zekerheid teren, geen arbeidsethiek hebben?
Verwar jij de drugsgebruiker misschien met de verslaafde?
Oud 8 juli 2009, 12:48   #272
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Artisjok

kan ik als vlaamse blanke veel kans maken om te werken in een afrikaans,japans, chinees, taiwanees, grieks, italiaans restaurant ? Is dit discriminatie als ik daar niet aan de bak kom ?
Ik ga hier nu niet beweren dat er geen allochtonen zijn die onrechtvaardig behandeld worden. Maar je stelt hier toch wel een pertinente vraag, Brother Paul. Ik denk overigens dat je in uitzonderlijke gevallen wel kans zou maken in deze restaurants, maar idd: niet veel. Er bestaan echter extremere voorbeelden: Turkse en Marokkaanse restaurants, en nog extremer: hallal-slager: denk je dat je daar als niet-mohammedaan aan de slag kunt?

Ik ben ook tegen arbitraire discriminatie. Maar sommigen voeren de voorschriften uit van een boekje waarin discriminatie wordt voorgeschreven. Zij mogen bij mij komen klagen over discriminatie: maar eerst het boekje weggooien, hoor! En zeker niet met behulp van een hoofddoekje komen getuigen dat je volgens dat boekje leeft, want dan ben je voorstander van discriminatie, en dan doe ik met jou wat jij met mij wil doen; als je me volgens je boekje, dat mij tot de varkens en apen rekent, überhaupt mag laten leven, tenminste.
Oud 8 juli 2009, 12:52   #273
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

snif,snif,...coke bijvoorbeeld is de mediadrug waardoor werknemers op het ritme van een hoge snelheidstrein kunnen produceren.
Alles in naam van de produktiviteit,
Amen!
Oud 8 juli 2009, 13:33   #274
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik ben ook tegen arbitraire discriminatie. Maar sommigen voeren de voorschriften uit van een boekje waarin discriminatie wordt voorgeschreven. Zij mogen bij mij komen klagen over discriminatie: maar eerst het boekje weggooien, hoor! En zeker niet met behulp van een hoofddoekje komen getuigen dat je volgens dat boekje leeft, want dan ben je voorstander van discriminatie, en dan doe ik met jou wat jij met mij wil doen; als je me volgens je boekje, dat mij tot de varkens en apen rekent, überhaupt mag laten leven, tenminste.
Vraag jij altijd aan christenen, joden, moslims, hindoes, sikhs, boeddhisten om hun heilig boek(en) of filosofieën af te zweren voor ze bij jou aan de slag mogen?
Of discrimineert u ook onderling tussen religies?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 juli 2009 om 13:37.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 13:50   #275
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik werk in een ICT-bedrijf.
De grootste groep binnen de allochtonen zijn inderdaad die van Marokkaanse afkomst.
Maar van geen enkele medewerker kan ik aan de hand van zijn/haar prestaties bepalen welk zijn/haar afkomst is.
Maar welk bedrijf is dat dan, daar de Marokanen daar de meerderheid uitmaken ?
Oud 8 juli 2009, 13:51   #276
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik ga hier nu niet beweren dat er geen allochtonen zijn die onrechtvaardig behandeld worden. Maar je stelt hier toch wel een pertinente vraag, Brother Paul. Ik denk overigens dat je in uitzonderlijke gevallen wel kans zou maken in deze restaurants, maar idd: niet veel. Er bestaan echter extremere voorbeelden: Turkse en Marokkaanse restaurants, en nog extremer: hallal-slager: denk je dat je daar als niet-mohammedaan aan de slag kunt?

Citaat:
Er bestaan echter extremere voorbeelden: Turkse en Marokkaanse restaurants, en nog extremer: hallal-slager: denk je dat je daar als niet-mohammedaan aan de slag kunt?
Laat vrouwen maar eens proberen pastoor, bisschop of kardinaal te worden.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 13:52   #277
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Laat vrouwen maar eens proberen pastoor, bisschop of kardinaal te worden.
of minister president
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 13:53   #278
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Doen wielploegen en voetbalploegen dat al niet?
Oud 8 juli 2009, 13:53   #279
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
snif,snif,...coke bijvoorbeeld is de mediadrug waardoor werknemers op het ritme van een hoge snelheidstrein kunnen produceren.
Alles in naam van de produktiviteit,
Amen!
Alhoewel mijne grote teen mij zegt, dat op deze plaatsen waar echt wordt gewerkt (autoassemblage, bouw...), er weinig coke wordt gebruikt.
Oud 8 juli 2009, 13:53   #280
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
of minister president
In Vlaanderen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be