![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() Er is één en ander bijgekomen maar de fundamentals zijn weinig veranderd.
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 juli 2009 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Er zijn dus ook werkmensen die een minder bekrompen blik hebben op de relatie werkgever/werknemer dan een vakbondsgeïndoctrineerde in wiens ogen al de bazen smeerlappen zijn (tot ze op een dag ook een beetje baas worden door een of andere promotie natuurlijk). Die beschermde vakbondsmannen in de haven zijn natuurlijk van een andere politieke kleur dan Dewinter hé. En dat is voor hen belangrijker dan de belangen van de werkmensen natuurlijk, viva de vakbond. Feitelijk had ik gewoon graag een antwoord op mijn vraag gehad, maar doe geen moeite als je niet wilt hoor.
![]() |
![]() |
#163 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En ja, de bazen zijn wat mij betreft allemaal klootzakken. Geen enkele deugt. Dat u dat links noemt kan me geen zak schelen. Wie ik tot de werkende mensen reken: hen die hard werken voor een karig loon alsook de kleine zelfstandige die veel moet werken maar niet rijk wordt. Rijken zijn nooit werkmensen die respect verdienen. Want je kan niet rijk worden door eerlijk te zijn en gewoon te werken. Rijk zijn = deugniet, smeerlap en/of crimineel zijn. Je kan enkel rijk worden door bedrog, diefstal, oplichterij of op de kap van een ander. Veel arbeiders hebben het VB op 7 juni vaarwel gezegd, volkomen terecht. Dat u dan maar het oude anti-vakbondsdeuntje bovenhaalt is ook een afgezaagd iets hoor. De vakbonden beschermen nog enigszins de werkende mensen, ook al hebben ze ook hun gebreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Burgemeester
|
![]() Oef, ik ben ook niet rijk en ga de jongste vijf-zes jaar zelfs niet meer op reis omdat ik me blauw betaal aan de belgische staat, dus ik behoor gelukkig nog tot de goeien en niet tot de smeerlappen.
't Is vrijdagavond flurk, ga maar uw pintjes drinken nu. Misschien vang je in 't café nog wel iets op over ontslagen of dikke nekken voor wie de koffie van 't werkvolk te min is, of andere toogpraat. Man man. Toch een goed weekend gewenst.
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het falen op dat vlak en de gevolgen ervan zijn zo catastrofaal dat al het andere in het niets verzinkt. De SP-a is een van de hoofdverantwoordelijken voor de culturele genocide die hier aan de gang is. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 juli 2009 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het merendeel van het geld zit bij de overheid. Een simpele analyse van het BBP bewijst dat onomstotelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
dan zouden we ervan moeten uitgaan dat die (hand)arbeiders naar de SP.a gelopen zijn. Ik durf dat te betwijfelen. Naar waar zijn ze dan wel gegaan? Naar het socio-economisch arbeidersprogramma van LDD en N-VA? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Gouverneur
|
![]() Neen, veel Vlaamsgezinde maar ontgoochelde arbeiders zijn naar N-VA gelopen en heel wat andere zijn naar de Grote Muil van Oostende gelopen. Gelijmd met retoriek en show. En wat krijgen ze in de plaats: Muyters van VOKA. Ik ga er alvast een paar het eens doorsteken op het werk........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zijn die van het VB naar N-VA gelopen owv hun sociaal-economisch programa dan? Ik denk het niet. In het beste geval is men niet gebleven owv het sociaal-economisch programma van het VB. Laatst gewijzigd door TVDD : 11 juli 2009 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Gouverneur
|
![]() Het VBee is inderdaad heel wat arbeiders kwijt omdat het VB de laatste jaren zeer liberale en pro-patronaatsbeslissingen, stemmingen en standpunten heeft (in)genomen, gekoppeld aan een verzwakte stellingname over vreemdelingen (men wil maroefen die Nederlands praten en "de islam" afzweren aanvaarden). Dit is samengevallen met een groep van parteigenossen die zich steeds arroganter en luier zijn gaan gedragen en openlijk op de gewone werkmens-leden zijn gaan neerkijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#173 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En jij vindt dat normaal dat men in dit apeland niet eens op een eerlijke wijze rijk kan worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Gouverneur
|
![]() Apenland? Dat land is gewoon een onderdeeltje van een gans kluwen dat niet deugt. In dit kapitalistisch systeem kan niemand op een eerlijke wijze rijk worden, heel dat systeem is gebouwd op oneerlijkheid, uitbuiting en bedrog. En België is daar een onderdeel van om dat te helpen in stand houden. Dus is de belangrijkste vraag van de toekomst (zeker voor het VBee): willen we een Vlaanderen dat daar ook onderdeel van is om dat in stand te houden of willen we iets anders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
eigenlijk heb je daar diepteonderzoek voor nodig om zo'n uitspraken te doen, maar iedereen heeft natuurlijk een subjectief aanvoelen waar het één al juister is dan het andere. Soit, als je stelling juist is, wil dat zeggen dat bepaalde pre- en andere campagnes fallicant mislukt zijn. Dat is een vaststelling, geen oordeel eigenlijk. Laatst gewijzigd door TVDD : 15 juli 2009 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |