Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2009, 17:49   #81
BlueThunder
Banneling

Standaard

Dewever met zijn grote muil horen we niet piepen in dezer...
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 18:03   #82
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Dewever met zijn grote muil horen we niet piepen in dezer...
Dewever heeft gezworen,... dat hij zijn bakkes zou houden. Zo gaat dat in België. Is net het zelfde als een hoer die haar lichaam verkoopt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 18:06   #83
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ge moogt hem hebben Albert den tweede koning der belgjes.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 18:15   #84
BlueThunder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dewever heeft gezworen,... dat hij zijn bakkes zou houden. Zo gaat dat in België. Is net het zelfde als een hoer die haar lichaam verkoopt.
alles is te koop

BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 18:29   #85
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
"De slaap der onnozelen" bedoel je zeker ?
Mijn rotkaraktertje had dat woord inderdaad naar mijn pen gestuwd, maar ik heb mij ertegen verzet.

Een beetje bewust willen maken, ja ; voor het hoofd stoten, neen. Daarvoor heb ik te veel respect voor een volk dat zich uit de naad gewerkt heeft om het profitariaat van anderen te bekostigen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 22:12   #86
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Mijn rotkaraktertje had dat woord inderdaad naar mijn pen gestuwd, maar ik heb mij ertegen verzet.

Een beetje bewust willen maken, ja ; voor het hoofd stoten, neen. Daarvoor heb ik te veel respect voor een volk dat zich uit de naad gewerkt heeft om het profitariaat van anderen te bekostigen.
Laten we het dan bij de letterlijke betekenis houden n.l. de onschuldigen. (of zijn het idioten ?)

On topic: Hoste gaf het reeds aan. Weg ermee, weg ermee. Weg met Albert twee !

Laatst gewijzigd door Cyrano : 13 augustus 2009 om 22:13.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 22:13   #87
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Net gelezen in een nieuwsmail van de nva:
dat geval uit Laeken betaalt geen btw op die boot, en op die boot zitten bestendig en gratis 5 militairen.
Zelfs de "nummerplaat" van de boot moet niet betaald worden, want ingeschreven op naam van het leger.
Natuurlijk dat, wie dacht ge dat die ark van Albeer anders zou besturen. Hij en die strandjanet van hem hebben wel een kapiteinstittel maar daar stopt het mee hoor. Dat is zo een papierke in een kader om mee te stoefen en voor de rest nul de botte.
Oud 13 augustus 2009, 22:27   #88
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Net gelezen in een nieuwsmail van de nva:
dat geval uit Laeken betaalt geen btw op die boot, en op die boot zitten bestendig en gratis 5 militairen.
Zelfs de "nummerplaat" van de boot moet niet betaald worden, want ingeschreven op naam van het leger.
Een kleine berekening vertelt mij dat dit speeltje, financiering, afschrijving, bemanning, liggelden Middelandse Zee, operationele kosten, brandstof, .. ongeveer 800.000 euro per jaar kost.

Gezien de gezondheid van onze vorst en zijn optrekje in Frankrijk, Italië en Sardinië zie ik hem niet meer dan 20 dagen per jaar aan boord. 40.000 Euro per dag te verhogen met de pendelvluchten met zijn Portugese Airbus moet ik besluiten dat hij en zijn familie niet goed bij hun hoofd zijn. Wat reeds lang niet meer moet bewezen worden.
Oud 13 augustus 2009, 23:12   #89
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Een kleine berekening vertelt mij dat dit speeltje, financiering, afschrijving, bemanning, liggelden Middelandse Zee, operationele kosten, brandstof, .. ongeveer 800.000 euro per jaar kost.

Gezien de gezondheid van onze vorst en zijn optrekje in Frankrijk, Italië en Sardinië zie ik hem niet meer dan 20 dagen per jaar aan boord. 40.000 Euro per dag te verhogen met de pendelvluchten met zijn Portugese Airbus moet ik besluiten dat hij en zijn familie niet goed bij hun hoofd zijn. Wat reeds lang niet meer moet bewezen worden.
Wat is het verschil tussen een ventje van 7 jaar en ene van 70 Jaar?

De prijs van het speelgoed.

Gij gaat er vanuit dat "La famiglia di Laeken" niet goed snik is. Mogelijk is dat zo, maar wie er in werkelijkheid niet goed snik is, dat zijn al die Belgicisten en idioten die dat dat stel ginder blijven steunen en goedpraten. Eigenlijk gans de bevolking die al niet lang tot het besluit zijn gekomen dat het nu eindelijk wel welletjes is geweest en dat het maar eens een einde moet nemen.

Albert en gans uw meute, we weten echt niet wat we zonder jullie zouden moeten beginnen maar vanaf morgen gaan we het toch eens proberen. U wordt vriendelijk verzocht de plaat te poetsen.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 augustus 2009 om 23:21.
Oud 13 augustus 2009, 23:37   #90
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:

Gij gaat er vanuit dat "La famiglia di Laeken" niet goed snik is. Mogelijk is dat zo, maar wie er in werkelijkheid niet goed snik is, dat zijn al die Belgicisten en idioten die dat dat stel ginder blijven steunen en goedpraten. Eigenlijk gans de bevolking die al niet lang tot het besluit zijn gekomen dat het nu eindelijk wel welletjes is geweest en dat het maar eens een einde moet nemen.

Albert en gans uw meute, we weten echt niet wat we zonder jullie zouden moeten beginnen maar vanaf morgen gaan we het toch eens proberen. U wordt vriendelijk verzocht de plaat te poetsen.
Zij die menen enig redelijk argument te kunnen aanvoeren om bovenstaande te ontkrachten mogen het eens proberen. Ik ben benieuwd.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2009, 23:55   #91
Starkad
Banneling

Standaard

Citaat:

²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²² ²²²²²³³³³³³³³³³³³³³³³³³³³ ³³³³³³³³³³³³³

kga 'm inkaderen in m'n handtekening, schoon postje
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 00:10   #92
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tja ,mijn beste Hallebarde ,U spreekt hier in verleden tijd,toen hoefden de belgen zich nog niet uit de naad te werken om het profitariaat hier in stand te houden....

Toen hadden we immers maar één koning zonder kinderen of kleinkinderen...

En die zijn héle koningsschap met één en hetzelfde bootje heeft gedaan....

En maar één regering om te onderhouden....

Nou hebben we ook maar één koning, doch die heeft een ferme nest aan kinderen en kleinkinderen om te onderhouden buiten het feit dat hij graag nieuwe bootjes koopt,en graag ettelijke keren met het vliegtuig per jaar op reis gaat....

En meneer denkt zo graag belgisch dat hij zijn yacht in italië besteld,en zijn vliegtuigreisjes in portugal,onze economie zal hem dankbaar zijn aangezien hij met ons geld in het buitenland gaat shoppen....

En nou hebben we ook nog een overtal aan regeringen.....

Allemaal paria's die rijkelijk overleven op onze kosten,en het einde is nog lang niet in zicht...

De kruik gaat zolang te water tot ze breekt,maar de vraag is,wanneer breekt deze kruik eindelijk eens....

Zou ik dat nog mogen meemaken....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 00:11   #93
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Dat betekent dat commentaren als 'gene crisis' en termen als 'crisis' in de titel compleet irrelevant en zelfs tendentieus zijn. Zoals u weet was de crisis niet losgebroken op het moment dat dat yacht besteld werd.
Crisis of niet, die verloren kost schaft zich een enorm yacht aan met ons geld. Hopelijk zinkt hij ermee , of word hij ontvoerd door piraten.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 00:13   #94
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Als je het artikel las (wat ik betwijfel), dan zou je zien dat het om een yacht ging dat in 2007 of 2008 reeds werd aangekocht. Ik meen mij te herinneren dat
Citaat:
volk van uw slag
daar toen al op reageerde omdat dat bootje in Italië werd aangeschaft, en niet in ons eigen landje omdat zulke yachten hier niet gebouwd worden.

Ten gronde: heb je iets tegen mensen met veel geld die dat graag laten zien of pleit je voor een sterker herverdelend mechanisme? Dan zijn we wellicht objectieve bondgenoten. Of is het er u enkel om te doen goedkoop af te geven op het koningshuis te kappen zonder de essentiële discussie te willen aansnijden?

Edit: waarom linkt iedereen naar een artikel dat je volledig op hun site kan lezen? Geldt het citeerrecht in zo'n geval misschien niet? Kan je niet gewoon dat ding volledig kopiëren en in je post naar de site van hln linken?
En volk van jouw slag vind dat goed dat " koningen " in weelde leven op de zak van hun onderdanen.
Oud 14 augustus 2009, 00:17   #95
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien u zich wat beter had ingelicht, zou u weten dat het gaat om de aankoop van twee motorjachten in twee jaar tijd, voor een geschat totaalbedrag van 6,1 miljoen euro, zegge een slordige 246 miljoen Belgische frankjes.

Indien u bovendien wat meer op de hoogte zou zijn van dergelijke zaken, zou u weten dat de aankoopprijs bij plezier(motor)vaartuigen al snel overtroffen wordt door de werkingskosten : het liggeld, het onderhoud, de bemanning, de verzekering, het verbruik, enz… Kortom, of het tijdstip van aankoop al dan niet net vòòr het uitbreken van de crisis lag is niet erg relevant, vermits hoe dan ook de uiteindelijk belangrijkste kosten ook in crisisperiodes blijven doorlopen.

Terzijde : u blijkt zeer goed te kunnen inschatten wanneer de crisis is begonnen voor mensen als born2bewild, maar deze draad gaat over Albert de Belgique en zijn aankoopjes, nietwaar.

Wil dus zo goed zijn van ons, in al uw wijsheid, aan te geven wanneer de crisis voor Albert begonnen is. Dank bij voorbaat.
Nooit. Voor Bert I gaat het leven gewoon verder. Een lange, rustige routine van weelde en dagelijks geluk...terwijl het " land " tenonder gaat.
Oud 14 augustus 2009, 00:17   #96
Starkad
Banneling

Standaard

Die boot moet op de bodem van de ML-ZEE ... BOEM! PAUKENSLAG!
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 00:31   #97
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Nooit. Voor Bert I gaat het leven gewoon verder. Een lange, rustige routine van weelde en dagelijks geluk...terwijl het " land " tenonder gaat.
Die is nochtans allang gewassen én gestreken mijn beste....Het is bert II wéét U alais den beire,of nog beter bert bibber...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 08:40   #98
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkad Bekijk bericht
Die boot moet op de bodem van de ML-ZEE ... BOEM! PAUKENSLAG!
Om nog maar te zwijgen wat het onderhoud van die zeepkist kost. Zal ook wel op onze nek terecht komen terwijl bere zijn spaarpotje dicht blijft.
Oud 14 augustus 2009, 08:44   #99
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja ,mijn beste Hallebarde ,U spreekt hier in verleden tijd,toen hoefden de belgen zich nog niet uit de naad te werken om het profitariaat hier in stand te houden....

Toen hadden we immers maar één koning zonder kinderen of kleinkinderen...

En die zijn héle koningsschap met één en hetzelfde bootje heeft gedaan....

En maar één regering om te onderhouden....

Nou hebben we ook maar één koning, doch die heeft een ferme nest aan kinderen en kleinkinderen om te onderhouden buiten het feit dat hij graag nieuwe bootjes koopt,en graag ettelijke keren met het vliegtuig per jaar op reis gaat....

En meneer denkt zo graag belgisch dat hij zijn yacht in italië besteld,en zijn vliegtuigreisjes in portugal,onze economie zal hem dankbaar zijn aangezien hij met ons geld in het buitenland gaat shoppen....

En nou hebben we ook nog een overtal aan regeringen.....

Allemaal paria's die rijkelijk overleven op onze kosten,en het einde is nog lang niet in zicht...

De kruik gaat zolang te water tot ze breekt,maar de vraag is,wanneer breekt deze kruik eindelijk eens....

Zou ik dat nog mogen meemaken....
Ze vertoont toch steeds meer barsten hoor.
Oud 14 augustus 2009, 08:51   #100
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
En volk van jouw slag vind dat goed dat " koningen " in weelde leven op de zak van hun onderdanen.
He he he, stop he. Onderdanen? Wij zijn geen onderdanen he. Die tijd is passé.

Hij, is onze onderdaan. Hij kan juist zolang van die capriolen maken als WIJ dat goed vinden. En aangezien men zich hier liever laat verdelen onder NVA/LDD en VB in plaats van de handen in elkaar te slaan, kan die clown zijn gangetje gaan he.

Met König Ludwig de II hebben ze zoveel kompassie niet gehad.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 augustus 2009 om 08:55.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be