Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2009, 18:28   #341
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Daar hebben de Vlamingen altijd voor gekozen.
Of dat een goed idee was of niet, laat ik hier in het midden. Maar na 1830 heeft het wel nog een poosje geduurd om het orangisme hier uit te roeien. 1830 was zeker geen Vlaamse keuze.

Hoe dan ook: ik was er niet bij, en ja, de tijden zijn veranderd; ik denk dat niemand kan weten wat nu het beste zou zijn. Niets tegen Nederlanderschap wat mij betreft!
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 18:33   #342
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Of dat een goed idee was of niet, laat ik hier in het midden. Maar na 1830 heeft het wel nog een poosje geduurd om het orangisme hier uit te roeien. 1830 was zeker geen Vlaamse keuze.

Hoe dan ook: ik was er niet bij, en ja, de tijden zijn veranderd; ik denk dat niemand kan weten wat nu het beste zou zijn. Niets tegen Nederlanderschap wat mij betreft!
De meederheid van de Vlamingen kiest nu nog voor een staat met de Walen en niet voor de Nederlanders.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 18:47   #343
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
En Nederland niet? Nogmaals, de vorige uitdiepingen zijn allemaal op tijd verlopen, en nu gaat het toevallig fout. Dat kan toch gebeuren? Dat is toch iets anders dan dat Nederland de afspraken niet nakomt? In Belgie of Vlaanderen lopen infrastructurele projecten toch ook wel eens vertraging op? Vlaanderen heeft ook impliciet erkend dat dit kan gebeuren, want in het verdrag zijn bepalingen opgenomen over hoe te handelen in dit soort situaties. Er was afgesproken dat men dan in goed overleg tot een oplossing zou komen. Dreigen en chanteren vind ik geen goed overleg.

Vlaanderen zou terecht boos mogen zijn als dit keer op keer zou gebeuren, zoals jouw "weer" uit de topictitel lijkt aan te geven. Maar zoals ik al zei, de vorige twee uitdiepingen zijn keurig volgens schema verlopen. Dat het nu toevallig een keertje fout loopt kan gebeuren. Ik meen ergens te lezen dat meer dan 50% van alle infrastructurele projecten vertraging oploopt. 1 op 3 is dan nog niet zo slecht, toch?

Inderdaad "weer"

Hoe zit het met de Ijzeren Rijn?
Hoe zat het met het tracé van de HST?
Om dan maar niet over de fortisaffaire te spreken, waar de Nederlanders de Belgen een serieuze stoot onder de gordel hebben gegeven.

De Europese gedachte vervalt in het niets als het nationaal gewin in gevaar komt. En daar bezondigt niet alleen Nederland zich aan.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 18:59   #344
Abraxas
Lokaal Raadslid
 
Abraxas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2009
Locatie: Waasland
Berichten: 331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Om dan maar niet over de fortisaffaire te spreken, waar de Nederlanders de Belgen een serieuze stoot onder de gordel hebben gegeven.
Wat is er mis met terug kopen wat je toebehoort?
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 19:39   #345
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht
Wat is er mis met terug kopen wat je toebehoort?
Fortis behoorde NOOIT aan de Nederlandse overheid toe.

Daarnaast, voor wie denkt dat Vlaanderen Nederland uitbuit en onder dwang zet.

De uitdieping word volledig door Vlaanderen betaalt en elke dag vertraging kost Vlaanderen een hoop geld.

Vlaanderen was in 2006 klaar met de TGV lijn tussen Breda en Antwerpen, in Nederland is de aansluiting nog steeds niet klaar.
De IJzeren Rijn word geheel door Vlaanderen betaalt, maar door Nederland reeds jaren tegen gehouden.
Vlaanderen krijgt dagelijks duizenden vrachtwagens vanuit Rotterdam te verwerken, maar de Nederlanders gaan op hun achterste poten staan als Vlaanderen durft te denken aan een tol voor deze vrachtwagens.
Vlaanderen krijgt dagelijks duizenden Nederlanders te verwerken die totaal geen respect hebben voor de Belgische verkeersregels. Zelfs de eenvoudige regel dat ze moeten parkeren in de rijrichting kunnen ze nog niet naleven.

Als ze ergens aankomen, stoppen ze met hun auto gewoon waar ze willen en iedereen moet zich daar maar bij neerleggen. Zelfs de regel dat ze 5 meter van een kruispunt moeten wegblijven kunnen ze nog niet naleven.
Invalide parkeerplaatsen zijn steenvast voor hen voorbehouden.
Opritten van mensen aan woningen zijn er gewoon voor hen om hun wagens te kunnen keren, als ze verkeerd gereden zijn en als daar een poot in de weg staat, hebben zij alle rechten om deze open te zetten of gewoon stuk te rijden.

De uitdieping van de Schelde is trouwens geen nieuw probleem en overeenkomst, maar zelfs een heel oud probleem.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 19:46   #346
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Nederland heeft dat Belgie en de grote buren nooit vergeven totaan 1945.
Daarom heeft Nederland zich neutraal gehouden tot 1945.
Deze neutraliteit werd door Duitsland en Engeland gerespecteerd ,alleen omdat beide landen belang hadden bij een neutraal gebied, met een haven, om hun handel te laten doorgaan en veilig te stellen.
Niet goed opgelet tijdens de lessen geschiedenis? Duitsland viel op 10 mei 1940 België èn Nederland binnen. Nederland beneden de grote rivier werd bevrijd op 5 september 1944, de rest van het land op 6 mei 1945, na de Hongerwinter.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 19:47   #347
Abraxas
Lokaal Raadslid
 
Abraxas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2009
Locatie: Waasland
Berichten: 331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Fortis behoorde NOOIT aan de Nederlandse overheid toe.
En ABN-Amro dan, dat moest te allen prijze overgenomen worden.
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 19:59   #348
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.303
Standaard Vertraging....meteen dreigen !!!???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
De titel van dit topic is trouwens onterecht. Feitelijk is het Vlaanderen dat z'n woord niet houdt. In de gesloten verdragen is namelijk afgesproken wat de te volgen procedure is in situaties als deze. Bij vertragingen is afgesproken dat er een onafhankelijke commissie zou komen van een aantal Vlamingen en Nederlanders. In goed overleg zou dan naar een oplossing worden gezocht. Doordat de Vlamingen meteen beginnen te dreigen, zijn zij het juist die woordbreuk plegen. Eerst dreigen en dan praten is niet de afgesproken volgorde.
Wat hebben we nou ???
De vertraging duurt al meer dan 1 j�*�*r !
"Meteen" dreigen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 20:06   #349
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.303
Standaard Schepen en treinen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Niks van. Tenzij je de containers landinwaarts wil sturen via de nieuwe Zeppelins, schepen of treinen. Het wegverkeer zit eivol. En in Nederland nog erger. Waarom hou je daar geen rekening mee ?
Inderdaad, de containers landinwaarts brengen met lichters (wat nu al gebeurt) of treinen. Het is daarom dat de NMBS een bijkomend spoor aanlegt.
Het wegverkeer zit eivol rond A'pen maar NIET rond Brugge.
In Nederland nog erger: daarom Rotterdam een beetje uit de nood helpen en Zeebrugge verder uitbouwen
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 20:15   #350
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Vlaanderen zou terecht boos mogen zijn als dit keer op keer zou gebeuren, zoals jouw "weer" uit de topictitel lijkt aan te geven. Maar zoals ik al zei, de vorige twee uitdiepingen zijn keurig volgens schema verlopen. Dat het nu toevallig een keertje fout loopt kan gebeuren.
De Nederlandse "aarzelingen" dateren al van in 1995. Waren we toen gewoon naar Europa gestapt dan was de verdieping al in 1999 een feit geweest. Maar neen, we vertrouwden eens te meer onze noorderbuur. Zijn milieuwetten (die nu als excuus dienen) waren dan zelfs nog niet eens gestemd !

Sorry, jullie excuses zijn waardeloos en zijn niet meer dan een bevestiging van jullie eeuwenoude angst voor de Vlaamse kunde.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 20:23   #351
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.303
Standaard Toevallig ! Een keertje !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
En Nederland niet? Nogmaals, de vorige uitdiepingen zijn allemaal op tijd verlopen, en nu gaat het toevallig fout. Dat kan toch gebeuren? Dat is toch iets anders dan dat Nederland de afspraken niet nakomt? In Belgie of Vlaanderen lopen infrastructurele projecten toch ook wel eens vertraging op? Vlaanderen heeft ook impliciet erkend dat dit kan gebeuren, want in het verdrag zijn bepalingen opgenomen over hoe te handelen in dit soort situaties. Er was afgesproken dat men dan in goed overleg tot een oplossing zou komen. Dreigen en chanteren vind ik geen goed overleg.

Vlaanderen zou terecht boos mogen zijn als dit keer op keer zou gebeuren, zoals jouw "weer" uit de topictitel lijkt aan te geven. Maar zoals ik al zei, de vorige twee uitdiepingen zijn keurig volgens schema verlopen. Dat het nu toevallig een keertje fout loopt kan gebeuren. Ik meen ergens te lezen dat meer dan 50% van alle infrastructurele projecten vertraging oploopt. 1 op 3 is dan nog niet zo slecht, toch?
Toevallig een keertje fout.
Dat duurt nu toevallig al meer dan een jaar...
Voor mij niet gelaten hoor !
Zeebrugge kan er maar wel bij varen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 21:09   #352
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Niet goed opgelet tijdens de lessen geschiedenis? Duitsland viel op 10 mei 1940 België èn Nederland binnen. Nederland beneden de grote rivier werd bevrijd op 5 september 1944, de rest van het land op 6 mei 1945, na de Hongerwinter.
Wat heeft dit met de naoorlogse politiek van Nederland te maken?
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 21:11   #353
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht
En ABN-Amro dan, dat moest te allen prijze overgenomen worden.
Nederland wilde niet dat de ABN-AMRO aan Frankrijk verkocht zou worden, zoals Belgie alles aan Frankrijk verkoopt.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 16 augustus 2009 om 21:35.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 21:11   #354
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

We kunnen hier zeveren zoveel we willen.
Dar verandert niet, maar dan ook niets aan het feit dat de Hollanders ons een "pad in onze korf gezet hebben".
Ze hebben ons met andere woordeb liggen.
De toekomst van Antwerpen ziet er dus met andere woorden door toedoen van de Nederlanders héél somber uit.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 21:19   #355
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
De Nederlandse "aarzelingen" dateren al van in 1995. Waren we toen gewoon naar Europa gestapt dan was de verdieping al in 1999 een feit geweest. Maar neen, we vertrouwden eens te meer onze noorderbuur. Zijn milieuwetten (die nu als excuus dienen) waren dan zelfs nog niet eens gestemd !

Sorry, jullie excuses zijn waardeloos en zijn niet meer dan een bevestiging van jullie eeuwenoude angst voor de Vlaamse kunde.
Vlaanderen heeft altijd gecollaboreerd met de voor Nederland vijandige mogenheden. Daarom is de slechte relatie met Belgie inderdaad al eeuwen oud.
Sinds de oprichting van de Benelux, is daar enige verbetering in gekomen.
Alleen Nederland kan niet omgaan met Latijnse landen en heeft een duidelijke voorkeur voor de angelsaksische wereld.
De vraag is of die kloof zomaar is te overbruggen.
Europa brengt ons stapvoets bij elkaar ,maar bij ieder misstap ,zijn we weer terug bij af.
Op zich ben ik voorstander van een goede relatie met Vlaanderen en het uitbaggeren van de Schelde ,maar als ik nu weer de oorlogssfeer zie in Belgie heb ik er een hard hoofd in dat dit snel zal verbeteren..
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 21:22   #356
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
We kunnen hier zeveren zoveel we willen.
Dar verandert niet, maar dan ook niets aan het feit dat de Hollanders ons een "pad in onze korf gezet hebben".
Ze hebben ons met andere woordeb liggen.
De toekomst van Antwerpen ziet er dus met andere woorden door toedoen van de Nederlanders héél somber uit.
Des te meer redenen, dat Nederland en Vlaanderen samen gaan, om eindelijk eens vrede te sluiten en samen aan een nieuwe toekomst te bouwen ,ook voor Antwerpen.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 21:25   #357
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Des te meer redenen, dat Nederland en Vlaanderen samen gaan, om eindelijk eens vrede te sluiten en samen aan een nieuwe toekomst te bouwen ,ook voor Antwerpen.
Ik denk dat vlaanderen dat het 5de wiel in de Nederlandse wagen zal zijn.
-Schiphol overschaduwd Zaventem.
-Rotterdam overschaduwd Antwerpen.
-Oranje overschaduwd de Rode Duivels.
-Onze frituren zullen door gehaaide Hollandse frituristen overgenomen worden.
-Onze brouwerijen zullen schotelwater brouwen.
-Onze "sterrenrestaurants" zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
-Enz......................
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 21:25   #358
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
De Nederlandse "aarzelingen" dateren al van in 1995. Waren we toen gewoon naar Europa gestapt dan was de verdieping al in 1999 een feit geweest. Maar neen, we vertrouwden eens te meer onze noorderbuur. Zijn milieuwetten (die nu als excuus dienen) waren dan zelfs nog niet eens gestemd !

Sorry, jullie excuses zijn waardeloos en zijn niet meer dan een bevestiging van jullie eeuwenoude angst voor de Vlaamse kunde.
Waarom stapt Belgie nu niet naar Europa?
Bij taalconflicten in eigen land, stappen jullie ook zo naar Europa.
Mijn advies is doe dit zo snel mogelijk.
Dit is ook in het belang van Nederland .Druk vanuit Europa,kan misschien de procedures en de regelgeving in Nederland veranderen.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 21:26   #359
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De toekomst van Antwerpen ziet er dus met andere woorden door toedoen van de Nederlanders héél somber uit.
Ditmaal hebben we echter met Kris Peeters geen verziekte politieke mossel aan onze top. Ik geloof echt wel in zijn straight-forward aanpak van de zaak, ook al koos hij de verkeerde partij. Maar goed. Het doel heiligt de middelen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 21:29   #360
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ditmaal hebben we echter met Kris Peeters geen verziekte politieke mossel aan onze top. Ik geloof echt wel in zijn straight-forward aanpak van de zaak, ook al koos hij de verkeerde partij. Maar goed. Het doel heiligt de middelen.
Ik vrees dat ook Kris P. weinig zal kunnen ondernemen.

Er zullen sancties moeten komen.

Dus JA tegen het autowegen vignet !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be