![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() als je big brother niet meetelt
willen we hier naartoe ? 16 camera's op 1 bus (tis wel nen 2dekker ![]() http://www.flickr.com/photos/doctorow/3874066765/ ![]()
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou bovendien iedereen verplichten een pet te dragen met daarop een duidelijke fotokopie van zijn/haar identiteitskaart, nationaal nummer en Sofi gegevens & datum tot wanneer je visum geldig is ten einde illegalen van de straat weg te houden.
16 camera's op een dubbeldekker ? Dan toch minstens om de 55 m op de straten ook een camera en minstens 48.879 agenten om die beelden konstant te bekijken - belangrijk ook camera's met nachtzicht om die dingen vast te stellen die het daglicht niet kunnen verdragen. Een televisie uitgerust met webcam om je thuis in het oog te houden spreekt vanzelf !
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 16 kamera's op één bus .... voor mij zijn er dat nog 14 te kort.
Of is er hier iemand vergeten dat er maar één ding gezorgd heeft voor de oplossing van de moord op Joe Van Holsbeek ? Voor de oplossing van die moord, waren de Marokkanen de schuldigen. Nu zijn zij (in die zaak toch) onschuldig verklaard. Dus: alle Marokkanen zijn pro kamera's. En met hen, alle politiek korrekten. Daarnaast beweren alle politiek-niet-korrekten dat de vreemdelingen bijna alle kriminaliteit plegen. Kriminaliteit wordt opgelost met kamera's (toch gedeeltelijk). Dus, alle politiek niet korrekten zijn pro kamera's. De politiek-korrekt-neutralen (nie korrekt en nie nie-korrekt dus) twijfelen nog. Maar de eksibisionisten onder hen zijn pro. Ah ja, zijn willen gezien worden. Nu alle gekheid op een stokje. Ik meen wel wat ik zeg: die kamera's kunnen onmogelijk allemaal bekeken en geanalizeerd worden. De beelden opnieuw bekijken, vraagt veel tijd en mankracht. Zulks is alleen doenbaar voor echt zware zaken, zoals daar in Brussel. Daarnaast, als het ook nog eens helpt om een kieken te pakken dat met een pennemes de zetel van de bus kapot steekt, dan vind ik dat ook dik in orde. Zeg me nu eens ernstig: wat is eigenlijk het probleem met die kamera's, op zeer konkrete wijze uitgelegd? Schrik voor uwe fiskale toestand bloot te leggen? Schrik dat ze zien dat ge met een jonge poes op stap zijt? Schrik dat ze zien dat ge gedronken of geblowd hebt? Vertel het me.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() met 30 camera's op de bus hadden we de dood van joe van holsbeek niet kunnen filmen noch kunnen voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook zonder camera wordt ge gezien door ik weet niet hoeveel mensen. Als ge daar bezwaar tegen hebt moet ge u thuis opsluiten. Misschien zult ge ooit wel eens gelukkig zijn dat er camera’s hingen. Als iemand u ten onrechte van iets beschuldigt bijvoorbeeld. Een camera is objectiever dan een getuige. Laatst gewijzigd door Bobke : 1 september 2009 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
op de autostrade met hun camera's en traject meeting, binnekort rijdt iedereen rond met een gps die berekend waar je rijd en hoe veel tax extra je moet betalen, overal hangen camer's, pasport controles,... stapje per stapje word je elk gevoel van vrijheid afgenomen al deze info wordt bij gehouden en KAN EN ZAL misbruikt en gemanipuleerd worden "wij zijn vrijheid opgeeft voor veiligheid, verdient geen van beiden"
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog stommer dan volgend antwoord erop: met 0 kamera's hadden we de moord op Joe en de daders ... ook niet kunnen filmen of voorkomen. Allez, wat bedoelt gij nu met uw reaksie?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in welke database komen wij dan terecht? Hoe is die database gestruktureerd? Citaat:
De Franse Staat weet nu natuurlijk ook waar ik de péage genomen heb heen en weer door hun land. Toch kies ik voor het gemak van te betalen met diezelfde visa-kaart. Citaat:
Gij wel ?? Als ik geen goesting heb, dan loop ik toch naast het zebrapad om over te steken. Citaat:
Citaat:
De realiteit is ten slotte dat het veel eer de kriminelen zijn, die mijn vrijheid beperken: letterlijk wanneer ze me bedreigen met een mes om mijn €'s af te pakken, of onrechtstreeks wanneer ze vandalisme plegen op de bus - wat betaald wordt via mijn tiket.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 september 2009 om 15:47. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In London staan honderdduizenden camera's. Toch blijft het overgrote deel van de gefilmde misdaden onopgelost. Waarom?? Simpel: Criminelen zijn niet dom. 2) China is nu in samenspraak met Amerikaanse IT bedrijven gezichtsherkenningssoftware aan het ontwikkelen. Zo kan men aan de hand van camerabeelden gemakkelijk iedereen in een politieke betoging identificeren en later oppakken indien men dat wenst. Geen Tianmen debacle meer aangezien men dan 1 voor 1 te werk kan gaan. Plus de beelden kunnen altijd later tegen je gebruikt worden. Ook de Scientology sekte maakt gebruik van camera's en filmbeelden om 'dissidenten' die de 'activiteiten' van de kerk in gevaar kunnen brengen te identificeren en desnoods te 'behandelen': http://www.youtube.com/user/xenutv http://www.youtube.com/watch?v=tjeS6sNBFqw Op zich is dat alles geen probleem aangezien een bivakmuts in zo'n geval een oplossing biedt. De enige vraag is waar men dan mee bezig is.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 september 2009 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wie het leven met die camera's niet doenbaar is, misschien een idee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik nog zo zeker niet van: dat zootje ongeregeld ging weten dat ze gefilmd werden terwijl ze toen dachten dat ze enkel van de bus moesten springen en weglopen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Hoeveel kost dat? En wie moet dat betalen?
Juist, of hoe de belastingbetaler dubbel betaalt voor iedereen die werkloos of crimineel is of wordt. Eenmaal via de werkloosheidsuitkering of het leefgeld voor gevangenen. Andermaal voor veiligheidsmaatregelen. Dan hebben we het niet over de bouw voor sociale woningen en kosten voor faciliteiten als de VDAB en de kosten van het ambtenarenleger dat voor deze mensen moet zorgen. Het probleem bij de wortel aan te pakken vergt te veel politieke moed en te weinig resultaten binnen het politiek ambstermijn vermoed ik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik heb overigens niets tegen een camera. Er is niets dat ik moet verbergen. Maar ik vind niet dat de 'brave burger' ervoor moet betalen.
Politici zouden dat moeten doen, uit eigen zak. Met name het volledige FOD justitie en aanhangsels. Want het aantal camera's die er geplaatst moeten worden om de veiligheid te verhogen is imho een rechtstreeks gevolg van een gefaald politiek beleid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, maar, ... om maar een voorbeeld te nemen: denk jij dat een militant flamingant in Vlaanderen schrik heeft dat den BOB te weten zou komen: al) of 't ie deelneemt aan 7 of aan 13 flamingantische evenementen? b) of 't ie de bus neemt naar Berchem of naar Malle ? Ik zou zeggen: integendeel: ik wil gezien worden. Anderzijds zeg je dat die kamera's geen botten van kriminaliteit oplossen. Dus, iemand die met een pennemes de zetels van de bus kapot steekt, wordt niet gepakt. (de kleinste kirminaliteit wellicht, want een oud madammeke hare sjakosj afpakken zodat ze valt en haar heup breekt ...). Wel in dat geval, wat een prutsers van big brother zijn het dan ????? Heel uw redenasie valt in 't water. Ge zijt niet meer dan een bange wezel, ge geeft uzelf zelfs geen rekenschap van uw toestand in het welvarende en evenwichtige Vlaanderen, zelfs al is het nog niet onafhankelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zelfs veel. Ne mens moet zijn vrijheid kunnen waarderen, maar ... voeten op de Vlaamse grond, 't is nog lang niet voor vandaag of voor morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |