Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2009, 14:41   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wat is dan het nut van al die camera's in bussen en stations als je de beelden niet kan opvolgen/analyseren volgens u?
.
Nergens voor nodig.
Het volstaat de beelden van die ene camera te analyseren die op de plaats van het misdrijf staat.
Dan nog alleen die beelden die op het tijdstipvan het misdrijf opgenomen zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 14:44   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe?

[misdadiger mode on]
Ik trek mijn kap over mijn hoofd of mijn sjaal voor mij gezicht.
Ik beroof het oude vrouwtje op de bus.
Ik toon een welgemeende fuck u in de richting camera en stap van de bus met de handtas van het oude vrouwtje.
Ik maak mij uit de voeten.
[misdadiger mode off]

Of zijn we allemaal plots naïef geworden door te geloven dat misdadigers zich aan de regels houden en een mooie mugshot achterlaten.

http://www.youtube.com/watch?v=CHJGL0ioRLE
En je staat er netjes op net voor je de sjaal.....
Oud 3 september 2009, 14:55   #43
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je wil dus de cameras vervangen door véél "Demoor"tjes die zélf "eens orde scheppen" op het openbaar vervoer?? Dat "zelf agentje spelen" is al eens zéér slecht afgelopen.
Uiteraard moet je iemand die aangevallen wordt helpen, dat staat al in de wet, maar daar staat bij "zonder gevaar voor zichzelf" of iets in die zin. Over ingrijpen bij materiële schade staat er niets in.

camera+ noodknop+ politie aan één van de volgende haltes is practischer én efficiënter dan selfservice justice.
Wel filosoof, ik ben het met je eens. Camera's hebben in het verleden al duidelijk hun nut bewezen. Als ik mij niet vergis is men de daders van de aanslagen in Madrid en Londen o.a. door analyse van camerabeelden op het spoor gekomen. Een analyse van camerabeelden vraagt uiteraard veel man-uren en ik kan aannemen dat het voor het gerechtelijk apparaat onbegonnen werk is deze analyse grondig uit te voeren voor elke eenvoudige handtasdiefstal, hoe spijtig het ook mag zijn.
Maar toch, de aanwezigheid van camera's zal ook deze vorm van misdaad terugdringen , gezien het afschrikkingseffect.
Voor mij mogen ze meer camera's plaatsen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 15:13   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Meer dan een "gevoel" is het immers niet.
'k Zal jou eens een sjot tegen je gevoelens geven, dan zal je het misschien begrijpen. (en als ge nu niet begrijpt wat ik bedoel, dan moet je beginnen reklameren dat ik agressief ben tegen je).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 17:00   #45
studentje
Burger

studentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je wil dus de cameras vervangen door véél "Demoor"tjes die zélf "eens orde scheppen" op het openbaar vervoer?? Dat "zelf agentje spelen" is al eens zéér slecht afgelopen.
Uiteraard moet je iemand die aangevallen wordt helpen, dat staat al in de wet, maar daar staat bij "zonder gevaar voor zichzelf" of iets in die zin. Over ingrijpen bij materiële schade staat er niets in.

camera+ noodknop+ politie aan één van de volgende haltes is practischer én efficiënter dan selfservice justice.
Ik heb het hier niet over agentje spelen, maar degelijk reageren! Als er 2 studenten een bus aan het vernielen zijn en er zegt 1 iemand tegen hen 'doe dat niet', dan heeft dat garantie geen effect. Maar als héél de bus zegt 'doe dat niet' dan zal dat wel effect hebben.

Helden zijn het niet, maar gewoon logisch denkende mensen.
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 18:00   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studentje Bekijk bericht
Ik heb het hier niet over agentje spelen, maar degelijk reageren! Als er 2 studenten een bus aan het vernielen zijn en er zegt 1 iemand tegen hen 'doe dat niet', dan heeft dat garantie geen effect. Maar als héél de bus zegt 'doe dat niet' dan zal dat wel effect hebben.

Helden zijn het niet, maar gewoon logisch denkende mensen.
Eigenlijk heb je wel gelijk.
Die refleks heb ik vroeger nog meegemaakt, toen ik een klein ventje was.

Ik denk niet dat zoiets nog gaat terugkomen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 september 2009, 18:14   #47
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En je staat er netjes op net voor je de sjaal.....
Mja je doet dat voor dat je in beeld bent hé. Zou nogal stom zijn anders.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 september 2009 om 18:17.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 18:15   #48
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
'k Zal jou eens een sjot tegen je gevoelens geven, dan zal je het misschien begrijpen. (en als ge nu niet begrijpt wat ik bedoel, dan moet je beginnen reklameren dat ik agressief ben tegen je).
Gevoelens laten mensen soms domme dingen doen of geloven.
Het beste is gewoon je gezond verstand te gebruiken.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 3 september 2009, 19:57   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja je doet dat voor dat je in beeld bent hé. Zou nogal stom zijn anders.
Dat is zo, maar zo over straat lopen is ook nogal verdacht en trekt te vroeg de aandacht.
Trouwens denk ik niet dat alle boefjes hun overval zo goed voorbereiden maar een goede gelegenheid aangrijpen.
Zelfs indien ze wel hun slag voorbereiden kan een camera hen opnemen tijdens hun verkenningstocht.
We kunnen er niet omheen dat er reeds zaken opgelost zijn dank zij een camera..
Oud 3 september 2009, 20:43   #50
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is zo, maar zo over straat lopen is ook nogal verdacht en trekt te vroeg de aandacht.
Trouwens denk ik niet dat alle boefjes hun overval zo goed voorbereiden maar een goede gelegenheid aangrijpen.
Zelfs indien ze wel hun slag voorbereiden kan een camera hen opnemen tijdens hun verkenningstocht.
We kunnen er niet omheen dat er reeds zaken opgelost zijn dank zij een camera..
We kunnen er niet omheen dat er reeds zaken opgelost zijn dank zij vingerafdrukken..
We kunnen er ook niet omheen dat er reeds zaken onopgelost zijn omdat de daders handschoenen droegen..

Wat telt is de ratio tussen die twee. En gezien de studies in London zijn die allesbehalve geslaagd. Het is zelfs zo dat daders die geen masker dragen soms onherkenbaar zijn voor de camera.

Oud 3 september 2009, 21:47   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We kunnen er niet omheen dat er reeds zaken opgelost zijn dank zij vingerafdrukken..
We kunnen er ook niet omheen dat er reeds zaken onopgelost zijn omdat de daders handschoenen droegen..

Wat telt is de ratio tussen die twee. En gezien de studies in London zijn die allesbehalve geslaagd. Het is zelfs zo dat daders die geen masker dragen soms onherkenbaar zijn voor de camera.
In hemelsnaam, niemand heeft ooit gezegd dat die kamera's de oplossing zullen zijn van al het kwaad in gans de wereld.

Herinner jij je eigenlijk hoe die zaak van Joe Van Holsbeek in de pers geweest is?

Herrinner jij je hoeveel twijfel erover was of die man in Antwerpen, die vermoord werd door die allochtonen, nu wel of niet de zaken gedeeltelijk had uitgelokt?

Die kamera's zullen niet alleen de mensen gerust stellen, er zal niet alleen een preventief effekt van uitgaan (heel wat mensen zullen zich wat beter gedragen omdat ze weten dat ze gefilmd worden), en een aantal misdrijven zullen wel of wat gemakkelijker opgelost geraken. De bussjoffeurs trouwens vragen er alsmaar dringender om; ze zijn het beu om klappen te krijgen van mensen die zich ongrijpbaar achten ...

Oud 4 september 2009, 11:00   #52
studentje
Burger

studentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk heb je wel gelijk.
Die refleks heb ik vroeger nog meegemaakt, toen ik een klein ventje was.

Ik denk niet dat zoiets nog gaat terugkomen ...
Da's jammer...good old days!
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 11:18   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs dan nog kan de camera uitsluitsel geven over de juiste toedracht van de zaak en de versie van getuigen bevestigen of tegenspreken..
Niemand beweert dat camera’s alles kunnen oplossen.
We gaan de politie toch niet ontwapenen omdat ze meer zichzelf en hun echtgenotes dan gangsters afschieten en gangsters toch kogelwerende vesten dragen ?
Oud 4 september 2009, 17:57   #54
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zelfs dan nog kan de camera uitsluitsel geven over de juiste toedracht van de zaak en de versie van getuigen bevestigen of tegenspreken..
Niemand beweert dat camera’s alles kunnen oplossen.
We gaan de politie toch niet ontwapenen omdat ze meer zichzelf en hun echtgenotes dan gangsters afschieten en gangsters toch kogelwerende vesten dragen ?
Nee maar camera's zijn zeer duur en inefficiënt:

http://www.guardian.co.uk/uk/2008/may/06/ukcrime1

Citaat:
Massive investment in CCTV cameras to prevent crime in the UK has failed to have a significant impact, despite billions of pounds spent on the new technology, a senior police officer piloting a new database has warned. Only 3% of street robberies in London were solved using CCTV images, despite the fact that Britain has more security cameras than any other country in Europe.

...............................

It's been an utter fiasco: only 3% of crimes were solved by CCTV. There's no fear of CCTV. Why don't people fear it? [They think] the cameras are not working
Bijkomend kunnen camerabeelden in tegenstelling tot andere methoden veel gemakkelijker misbruikt worden indien men dit wenst.

Oud 4 september 2009, 18:07   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee maar camera's zijn zeer duur en inefficiënt:

http://www.guardian.co.uk/uk/2008/may/06/ukcrime1

Bijkomend kunnen camerabeelden in tegenstelling tot andere methoden veel gemakkelijker misbruikt worden indien men dit wenst.
Leg mij, simple oligofreen, eens uit: als die kamera's niet effisiënt zijn, hoe kan men er dan effisiënt misbruik van maken ??

Oud 4 september 2009, 19:02   #56
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leg mij, simple oligofreen, eens uit: als die kamera's niet effisiënt zijn, hoe kan men er dan effisiënt misbruik van maken ??
Omdat mensen die zich aan de regels houden nu eenmaal gemakkelijker te volgen/controleren zijn dan criminelen.

Stel: Politicus gaat naar de hoeren of heeft één of ander "naughty" secret. Andere politicus die hem niet moet hebben heeft vriendjes bij de cctv dataroom. Roddelpers kan zich verheugen op nieuw "schandaal".

Vroeger zou je daarvoor een privedetective hebben moeten inhuren die gebonden is aan allerlei regels. In dit nieuwe geval is er van regels geen enkele sprake.
Zo zijn er nog honderden verschillende mogelijkheden tot misbruik van zulks systeem

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 4 september 2009 om 19:02.
Oud 4 september 2009, 20:59   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat mensen die zich aan de regels houden nu eenmaal gemakkelijker te volgen/controleren zijn dan criminelen.

Stel: Politicus gaat naar de hoeren of heeft één of ander "naughty" secret. Andere politicus die hem niet moet hebben heeft vriendjes bij de cctv dataroom. Roddelpers kan zich verheugen op nieuw "schandaal".

Vroeger zou je daarvoor een privedetective hebben moeten inhuren die gebonden is aan allerlei regels. In dit nieuwe geval is er van regels geen enkele sprake.
Zo zijn er nog honderden verschillende mogelijkheden tot misbruik van zulks systeem
Dan is het toch effisiënt ?
Of hoe zit dan nou ?

en ochgottekes, het probleem zit bij de hoeren ...
(te zien met wie sTommelein in het bootje stapt: ze zitten allemaal op hun jonge sekretaresses ... de hoeren, da's nog alleen voor de handelsreizigers en ko )

Oud 4 september 2009, 21:43   #58
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan is het toch effisiënt ?
Of hoe zit dan nou ?
Het is efficiënt om burgers die geen kwaad in de zin hebben te controleren (zij omzeilen het systeem niet).
Het is inefficiënt om misdadigers die wel kwaad in de zin hebben te controleren (zij omzeilen het systeem wel).

Citaat:
en ochgottekes, het probleem zit bij de hoeren ...
(te zien met wie sTommelein in het bootje stapt: ze zitten allemaal op hun jonge sekretaresses ... de hoeren, da's nog alleen voor de handelsreizigers en ko )
Seksschandalen zijn nochtans handige politieke hulpmiddelen.
Recent voorbeeld: Berlusconi.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 4 september 2009 om 21:44.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be