![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist... maar het principe is hetzelfde, waar het zich ook afspeelt, nietwaar?
Laatst gewijzigd door andev : 2 september 2009 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets is nooit te bewijzen of te becijferen, maar dat het niets zou uitmaken? Zo kun je ook de politie en het gerecht naar huis sturen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zat Joe op een bus dan? echt ge kunt niet alleen schrijven maar blijkbaar kunt ge nog minder lezen. Laatst gewijzigd door monza : 2 september 2009 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge dus wilt zeveren over kamera op den bus, kamera voor de winkeldeur, of kamera in het stasion, dan zijt ge aan het verkeerde adres.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Militanten" worden daar liefst geweerd. Plus ik meen mij te herinneren dat België op dit forum door sommigen herhaaldelijk als bananenrepubliek omschreven werd. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
London heeft tevergeefs geprobeerd om die kledij te verbieden omdat het mensen zeer moeilijk herkenbaar maakt voor camera's. En laat dat nu net de favoriete kledij zijn van de Engelse straatboefjes. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 september 2009 om 18:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
laat staan om dan te vrezen dat die kamera's voor gevreesde big brother toestanden zouden gaan leiden via databases die je met geen 10.000 mensen gaat kunnen opvolgen/analizeren ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Camera's kunnen helpen als middel om potentiele misdaden te vermijden. Maar dan moeten misdadigers ook nog gestraft worden. Dat is het grootste probleem in Belgie, de straffeloosheid. Wat helpt een camera als de dief/aanrander/vandaal tegen 's avonds weer op vrije voeten rondloopt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nogmaals camera's zijn weggesmeten geld dat sommigen misschien een 'veilig gevoel' kan geven. Je kan dan beter nepcamera's hangen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 september 2009 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() Al die elektronische surveillantie gaat uitdraaien op een regelrechte ramp en dan zal het back to the stone age zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
[misdadiger mode on] Ik trek mijn kap over mijn hoofd of mijn sjaal voor mij gezicht. Ik beroof het oude vrouwtje op de bus. Ik toon een welgemeende fuck u in de richting camera en stap van de bus met de handtas van het oude vrouwtje. Ik maak mij uit de voeten. [misdadiger mode off] Of zijn we allemaal plots naïef geworden door te geloven dat misdadigers zich aan de regels houden en een mooie mugshot achterlaten. http://www.youtube.com/watch?v=CHJGL0ioRLE
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor de mensen die geïnteresseerd zijn over hoe zulke tracking software nu in zijn werk gaat:
http://www.youtube.com/watch?v=WKgsyb0WihY http://www.youtube.com/watch?v=NvgWFalsHCY Met andere woorden enkel de brave burgers die zich aan de wet houden gaan gecontroleerd kunnen worden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 september 2009 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die affaire van Joe Van Holsbeek heeft het genoeg bewezen. De feiten zelf werden gefilmd in het sentraal stasion. Maar hij moest zels geen kap aandoen, want die kamera's zijn daar van het huismerk van de nmbs. Maar voor zo'n zware zaak, kan men wel wat moeite doen en menskracht inzetten. Dus werden andere kamera's langs de mogelijke vluchtwegen opgevraagd en bekeken. En één van die vele kamera's had een voldoende duidelijk beeld van zijn bakkes. Ideaal zou zijn dat in een grootstad overal kamera's hangen van uitmuntende kwaliteit. Die filmen in alle hoeken en kanten. Wordt er dan een feit gepleegd, dan kan men beslissen hoeveel tijd men er gaat insteken om te proberen de daders hun foto eruit te halen. Voor een moord vb. zal dan echt getracht worden om de dader zijn filmbeelden te rekonstrueren van het ogenblik dat hij toekomt in de gefilmde zone, tot aan de plaats van de feiten, en zo terug tot hij de gefilmde zone verlaat. Hopelijk met een foto van zijn auto, zijn gezicht, zijn kledij, zijn trawanten enz. Ideaal zelfs, als de feiten vb. in Antwerpen gepleegd zijn, dat langs de autostrade naar Brussel alle nummerplaten getsjekt worden, om zo vb. desgevallend te ontdekken dat ze uit die hoek komen. Maar de bietekwieten die denken dat al die beelden konstant bekeken kunnen worden, die moet maar eens vragen aan een resepsioniste van 't een of 't ander bedrijf met twee kamera's of zij/hij langer dan één minuut gekonsentreerd kan kijken ... Hulp van gezichtsherkenning en automatisch nummerplaat lezen enz. zijn al technisch beschikbaar, maar toch blijft de gevreesde databank van big brother niet alleen wettelijk maar ook praktisch dikke science fiction.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 september 2009 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=WKgsyb0WihY http://www.youtube.com/watch?v=NvgWFalsHCY Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Echelon..._intelligence) Ik heb trouwens geen schrik van Big Brother omdat ik weet hoe al die spionagetoestanden gemakkelijk te omzeilen zijn. Alleen gaat Jan met de pet er het slachtoffer van worden aangezien het voor regeringen zeer verleidelijk gaat worden om misbruik te maken van zulke systemen (Zie het voorbeeld van Airbus in de link die ik gaf).
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 september 2009 om 12:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan is het inderdaad nikske waard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Enkel misdadigers en hobbyisten gaan het omzeilen waardoor het systeem meteen zijn doel verliest. Enige vraag is: Waarom wil men het dan wel invoeren?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 september 2009 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() Camera's op bussen lijkt mij geen goed idee (toch geen 16) want ten eerste kost dat zeer véél, ten tweede, het vandalisme zal gericht worden op die camera's zelf (dus nog meer kosten), ten derde, ze zullen personeel moeten inhuren/aannemen dat de beelden bekijkt, ten vierde, ze zullen die beelden allemaal moeten stockeren totdat ze nodig blijken te zijn, ten vijfde, enz...
Misschien is het beter om ervoor te zorgen dat de mensen niet meer onverschillig blijven als er een oud vrouwtje wordt overvallen op een bus, of dat de andere mensen reageren op jongeren die zetels kapot steken! Een soort van sociale controle... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt gij doorgaans een probleem met uw geloofwaardigheid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of men gewoon graag met geld smijt om mensen een "veilig gevoel" te geven:
Meer dan een "gevoel" is het immers niet.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 september 2009 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() In Nederland kijkt men donker naar de toekomst als het gaat over veiligheid in het openbaar vervoer. Men gaat allemaal dingen doen om het gevoel van veiligheid te vergroten maar helaas is er niets te bedenken waarmee het geweld vermindert.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...ef_gesteg.html Geweld in bus: explosief gestegen Schrik niet van deze kop want de hoeveelheid geweld is explosief gestegen en het geweld zelf is niet explosiever geworden. Maar dat kan nog komen. (Londen 7 juli 2005 b.v.) Citaat:
Overtreding van opgelegde reisverboden moet strafbaar gesteld. Momenteel ontbreekt nog 'de juridische grondslag om een opgelegd verbod strafrechtelijk te handhaven'. Het verhalen van schade is nog steeds geen gangbare praktijk 'omdat de kosten veelal niet opwegen tegen de baten'. Uitgangspunt is dat ook reizigers verantwoordelijk zijn voor veilig openbaar vervoer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard moet je iemand die aangevallen wordt helpen, dat staat al in de wet, maar daar staat bij "zonder gevaar voor zichzelf" of iets in die zin. Over ingrijpen bij materiële schade staat er niets in. camera+ noodknop+ politie aan één van de volgende haltes is practischer én efficiënter dan selfservice justice. Laatst gewijzigd door filosoof : 3 september 2009 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |