Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2009, 22:31   #81
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Inhoudelijk reageren is blijkbaar te moeilijk voor u.

U bent blijkbaar ook nog eens blind.
U wil een inhoudelijke reactie van me? Goed.

Ik ben voor het hoofddoekenverbod. Omdat ik al langer dan vandaag weet dat er op zijn minst grote sociale druk uitgeoefend wordt op meisjes die hem niet dragen.

Ik ben ook voor het recht van anderen om tegen dat hoofddoekenverbod te manifesteren.

Ik ben tegen mensen die foto's publiceren die volledig los staan van de gebeurtenissen waar deze draad over zou gaan. Die dat volgens mij ook enkel doen omdat ze er eigenlijk op hopen dat de foto's die ze tonen realiteit zouden worden rond de scholen in A'pen omdat ze dan hier samen met hun medestanders kunnen beginnen huilen over hoe ze het altijd al gezegd hebben en de rest van hun litanie nog eens kunnen aframmelen over de ondergang van het avondland.

Er zijn dus problemen in Antwerpen. Die zijn gekend en de Janssens' van deze wereld verkiezen ze te negeren. Schooldirectrices die een jaar geleden door velen hier op het forum nog op dezelfde hoop als Janssens en consoorten gegooid zouden worden doen dat niet. Velen binnen de Marokkaanse gemeenschap evenmin. Helaas vinden die laatsten weinig gehoor. Wat men hen kan verwijten is dat ze te lang op hun Belgische vrienden hebben gerekend om de problemen binnen de Marokkaanse gemeenschap aan te pakken.

Maar hier foto's plaatsen van rellen in Parijs en Athene blijft bespottelijk. Moest ik denken dat het op dit forum en met deze moderatie iets zou uithalen zou ik ze zelfs rapporteren bij de moderatie omdat ze in mijn ogen tot doel hebben - en enkel kunnen hebben - om mensen aan te zetten tot racisme. Dat u enkele posts later pleit voor een Apartheidsonderwijs op basis van levensbeschouwing sterkt me in die overtuiging.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 22:34   #82
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Abou, het wordt tijd dat je leert lezen.

Die foto's hebben niets te maken met Antwerpen maar met deze reactie.

Citaat:
Gewoon deze discriminatie niet dulden!! DAT is wat de MOSLIMS moeten doen!!

Desnoods met 'de Parijse/Atheense methode'....
Hoofddoekjes zullen snel weer toegelaten zijn!
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=43

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje
Geweld??
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=49
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 22:46   #83
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Abou, het wordt tijd dat je leert lezen.

Die foto's hebben niets te maken met Antwerpen maar met deze reactie.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=43

http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=49
Daar had ik al mijn gedacht over gezegd. Uw reactie op mijn mening daarover was dat ik blind was. Terwijl het overduidelijk is dat 'Princessje' een troll is. Maar het gaf je natuurlijk wel een mooie gelegenheid voor het plaatsen van die foto's, niet.
Oud 5 september 2009, 22:47   #84
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Daar had ik al mijn gedacht over gezegd. Uw reactie op mijn mening daarover was dat ik blind was. Terwijl het overduidelijk is dat 'Princessje' een troll is. Maar het gaf je natuurlijk wel een mooie gelegenheid voor het plaatsen van die foto's, niet.
Niet,

Dat princesje een troll is weet ik niet en hou ik me niet mee bezig. Ik reageer gewoon op een bericht van iemand anders.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 22:49   #85
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook voor het recht van anderen om tegen dat hoofddoekenverbod te manifesteren.
Binnen bepaalde grenzen weliswaar. Bedreigingen, intimidatie, de organisatie van het onderwijs belemmeren of verzaken aan de leerplicht horen daar niet bij in een democratische rechtstaat.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 22:51   #86
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Binnen bepaalde grenzen weliswaar. Bedreigingen, intimidatie, de organisatie van het onderwijs belemmeren of verzaken aan de leerplicht horen daar niet bij in een democratische rechtstaat.
Bedreigingen en intimidatie zijn in deze inderdaad niet goed te praten. De organisatie van het onderwijs is niet belemmerd. Voor de rest is het recht om te manifesteren m.i. een van de fundamenten van de 'democratische rechtstaat'.
Oud 5 september 2009, 23:31   #87
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Bedreigingen en intimidatie zijn in deze inderdaad niet goed te praten. De organisatie van het onderwijs is niet belemmerd. Voor de rest is het recht om te manifesteren m.i. een van de fundamenten van de 'democratische rechtstaat'.
Ze hinderen de toegang tot de school en oefenen zware sociale druk uit op de studenten, hoe hinderen ze zo de school niet?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 11:06   #88
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ze hinderen de toegang tot de school en oefenen zware sociale druk uit op de studenten, hoe hinderen ze zo de school niet?
'k had doodgraag mij schoonmoeder omgebracht (Is wel geen 'scoop' hoor)
Uiteindelijk en na veel aarzelen, is ze op eigen kracht, aan 'kanker' gestorven

Weer een gemiste kans, dom hé.

Moslims zijn ook zo één 'tong'helden!!!

Hoe noemt deze 'draad' weer? "Eén orkaan in een glas water!!!"

Laatst gewijzigd door bruggeman : 6 september 2009 om 11:20.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 11:19   #89
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Gewoon de politie inschakelen en iedereen die onwettig afwezig is op de school laten verbaliseren. Zijn ze er de volgende dag nog niet, opnieuw van hetzelfde enz... Het zal wel stoppen.
Veel gekletst, weinig daden = Bravo, zo zullen we'r wel komen!!!

Terwijl jullie maar steeds mogelijke of/en onmogelijke oplossingen zoeken, gaat de boel maar steeds verder en raad eens wie, onder deze situatie het meest lijdt:

De exacte vraag is eigenlijk wel: Waarom worden al deze goede en doenbare voorstellen en resoluties niet overgenomen door de Politici?

Waarom duurt het altijd zo lang alvorens er schot in de zaak komt?
Oud 6 september 2009, 11:47   #90
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Veel gekletst, weinig daden = Bravo, zo zullen we'r wel komen!!!

Terwijl jullie maar steeds mogelijke of/en onmogelijke oplossingen zoeken, gaat de boel maar steeds verder en raad eens wie, onder deze situatie het meest lijdt:

De exacte vraag is eigenlijk wel: Waarom worden al deze goede en doenbare voorstellen en resoluties niet overgenomen door de Politici?

Waarom duurt het altijd zo lang alvorens er schot in de zaak komt?
Omdat diensten en welzijnssectoren worden aangestuurd door politieke bedrijfseenheden met bijbehorende visie die vaak gaat over een samenleving die niet bestaat.
Van welzijnswerkers en ambtenaren wordt verwacht te handelen naar de visie van schepenen die de verantwoordelijkheid dragen voor de beleidsdomeinen.
Ookal achterhaalt de werkelijkheid die visie, welzijns en dienstensector is een industrie die zichzelf ook in stand houdt.

Er heerst vaak een vergadercultuur van gebakken lucht waar kritische bedenkingen niet echt welkom zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 11:52   #91
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat diensten en welzijnssectoren worden aangestuurd door politieke bedrijfseenheden met bijbehorende visie die vaak gaat over een samenleving die niet bestaat.
Van welzijnswerkers en ambtenaren wordt verwacht te handelen naar de visie van schepenen die de verantwoordelijkheid dragen voor de beleidsdomeinen.
Ookal achterhaalt de werkelijkheid die visie, welzijns en dienstensector is een industrie die zichzelf ook in stand houdt.

Er heerst vaak een vergadercultuur van gebakken lucht waar kritische bedenkingen niet echt welkom zijn.
100% correct
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 11:56   #92
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
100% correct
Dank u
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 13:28   #93
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
Wat leuk dat je op mijn postings reageerd!!!(waarom niet op andere? Te moeilijk?)

Man, man, man.... wat een vreselijke beelden....ik hoop dat het in onze mooie stad, de mooise na Brussel, Luik en Gent (en zeker niet op 't Zuid -wat toch een elitaire buurt is volgens U-) NOOIT zal gebeuren....
Dat is eigenlijk het spijtige eraan!!!
Oud 7 september 2009, 00:26   #94
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
In deze wel, http://www.gva.be/antwerpen/hoboken/...grimmiger.aspx

"Maar in Hoboken verloopt het proces veel radicaler. Volgens directrice Chris Weyers is het niet meer gezond als moeders met hun vuisten op de deuren bonken en met hun hand doen alsof ze hun hals oversnijden. "Dat zijn doodsbedreigingen aan het adres van leerkrachten en leerlingen”, aldus Weyers."
Kwestie van de puntjes op de i te zetten.
Gewoon hypocrieten die doen alsof ze van niets weten en wat domme woordspelletjes spelen...iedereen die de laatste dagen de kranten doorneemt heeft dat duidelijk in één of ander artikel wel gelezen! Zij niet, natuurlijk...
Met wat voor achterlijke gevaarlijke sukkels zijn ze toch ons land aan het vullen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 00:37   #95
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Inderdaad. Op deze pagina heeft men het over doodsbedreigingen. Fijn om te bevestigen dat in de pagina waar Noekie naar linkte er daarvan geen sprake was.
Op welke pagina ze wel of niet stonden, wat maakt het uit? De doodsbedreigingen werden geuit! Ze zouden die trouwens eens moeten uitvoeren, die idioten...
Oud 7 september 2009, 00:41   #96
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
Wat leuk dat je op mijn postings reageerd!!!(waarom niet op andere? Te moeilijk?)

Man, man, man.... wat een vreselijke beelden....ik hoop dat het in onze mooie stad, de mooise na Brussel, Luik en Gent (en zeker niet op 't Zuid -wat toch een elitaire buurt is volgens U-) NOOIT zal gebeuren....
Wat ben jij toch een onnozel wicht! Al 12 jaar of ouder?
Ga toch slapen en lees je koran, beter dan slaappillen.
Oud 7 september 2009, 00:50   #97
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U wil een inhoudelijke reactie van me? Goed.

Ik ben voor het hoofddoekenverbod. Omdat ik al langer dan vandaag weet dat er op zijn minst grote sociale druk uitgeoefend wordt op meisjes die hem niet dragen.

Ik ben tegen mensen die foto's publiceren die volledig los staan van de gebeurtenissen waar deze draad over zou gaan. Die dat volgens mij ook enkel doen omdat ze er eigenlijk op hopen dat de foto's die ze tonen realiteit zouden worden rond de scholen in A'pen omdat ze dan hier samen met hun medestanders kunnen beginnen huilen over hoe ze het altijd al gezegd hebben en de rest van hun litanie nog eens kunnen aframmelen over de ondergang van het avondland.

Er zijn dus problemen in Antwerpen. Die zijn gekend en de Janssens' van deze wereld verkiezen ze te negeren. Schooldirectrices die een jaar geleden door velen hier op het forum nog op dezelfde hoop als Janssens en consoorten gegooid zouden worden doen dat niet. Velen binnen de Marokkaanse gemeenschap evenmin. Helaas vinden die laatsten weinig gehoor. Wat men hen kan verwijten is dat ze te lang op hun Belgische vrienden hebben gerekend om de problemen binnen de Marokkaanse gemeenschap aan te pakken.

Maar hier foto's plaatsen van rellen in Parijs en Athene blijft bespottelijk. Moest ik denken dat het op dit forum en met deze moderatie iets zou uithalen zou ik ze zelfs rapporteren bij de moderatie omdat ze in mijn ogen tot doel hebben - en enkel kunnen hebben - om mensen aan te zetten tot racisme. Dat u enkele posts later pleit voor een Apartheidsonderwijs op basis van levensbeschouwing sterkt me in die overtuiging.
Ik dacht gelezen te hebben dat het "Princessje" was die dreigde dat er hier wel eens kon gebeuren wat reeds in Parijs en Athene was gebeurd als haar bende idioten hun zin niet kregen... En daar is niets bespottelijk aan!
Waar ben jij in 's hemelsnaam over aan het leuteren? "Princessje" een troll? Waarom reageer je dan niet gepast op haar dom geblaat?

Laatst gewijzigd door andev : 7 september 2009 om 00:55.
Oud 7 september 2009, 10:12   #98
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Vandalen besmeuren poort Atheneum Hoboken

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...-Hoboken.dhtml

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 september 2009 om 10:13.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 11:00   #99
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Mij een zorg!!!

'Moslim' Vandalen besmeuren ons leven!
Oud 7 september 2009, 11:42   #100
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik dacht gelezen te hebben dat het "Princessje" was die dreigde dat er hier wel eens kon gebeuren wat reeds in Parijs en Athene was gebeurd als haar bende idioten hun zin niet kregen... En daar is niets bespottelijk aan!
Waar ben jij in 's hemelsnaam over aan het leuteren? "Princessje" een troll? Waarom reageer je dan niet gepast op haar dom geblaat?
Ik negeer haar. Gepast toch.

Dat dreigement is volgens mij bespottelijk omdat het van een - in mijn ogen - troll komt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be