Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2009, 01:55   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ten andere. In andere ploegsporten doet België het de laatste tijd wel goed zoals hockey, baksetbal etc....

Maar in vergelijking met het voetbal komt er geen kat naar kijken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 03:50   #42
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen België als enigste land ter wereld 5 keer na elkaar op een WK aanwezig
buiten belgie wist niemand dat en het interesseerde niemand een fluit.

Net zoals nu de media het publiek probeert op te maken om toch maar voor een belgische scheidsrechter te supporteren

sukkelaars
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 03:51   #43
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Even serieus dan, ik ben al heel lang Oranje supporter terwijl ik Belg ben. Zelfs bij Be - nl ben ik voor nl.

Wat stellen die sukkels nu nog voor
^2

verliezen doen ze meestal of tegenwoordig altijd.
ik supporter gewoon dat het niet 1-0 of zo wordt maar een echte afstraffing zoals vorige week en gisteren.
Oud 10 september 2009, 03:52   #44
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat de Vlamingen voor Oranje supporteren. Ik denk dat Oranje wellicht het laatste land ter wereld is waar men in Vlaanderen voor supportert en ze hebben niet eens onze fietsen gepikt.
gij denkt wel eens meer verkeerd
Oud 10 september 2009, 04:22   #45
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Vooral na teleurstelling in de Belgische ploeg, draagt menig Vlaming wel eens oranje. Het is trouwens traditie om al voor een match met onze nationale ploeg begint, reeds te vloeken in de zin van: "We zullen toch verliezen! Waarschijnlijk 0- 3!" Tegenwoordig is het nog erger truwens, nu kijkt men gewoon al niet meer naar de Rode Duivels, wat men tien jaar geleden nog wel doet (al dan wel met cynische afkrakende commentaar).
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 05:15   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
buiten belgie wist niemand dat en het interesseerde niemand een fluit.

Net zoals nu de media het publiek probeert op te maken om toch maar voor een belgische scheidsrechter te supporteren

sukkelaars
Op de volgende OS zal er ook wel ergens weer een Belgisch paard meedoen, zeker?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 07:09   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
er zijn veel vlamingen die indien belgie slecht speelt voor nederland supporteren.

en de walen, die zullen veel sneller naar frankrijk kijken indien het slecht gaat met belgie.

het is geen wishful thinking, het is de waarheid!
Shadowke, je weet dat ik sympathie heb voor je ideeën, maar je mag het nu ook niet te ver drijven hoor.

Ik ken bijzonder weinig Vlamingen die voor Nederland zullen supporteren en ook de Walen die ik ken zullen niet zo snel voor Frankrijk supporteren (daar gaat het trouwens ook niet zo snel, ze gaan barragewedstrijden moeten spelen).

de Walen voelen zich nog altijd meer Belg dan iets anders hoor, zeker op sportgebied. de Vlamingen voelen zich meer Vlaming dan iets anders, dus ook niet direct een Nederlander. hoe erg jij en anderen het zouden willen, je moet rekening houden met de realiteit hé.
Oud 10 september 2009, 07:14   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar in vergelijking met het voetbal komt er geen kat naar kijken.
de nationale basketploeg heeft overlaatst 3 thuiswedstrijden gespeeld in het kader van het EK. 2x voor een vol huis (5.500 man), de laatste keer tegen Frankrijk waren er zelf te weinig tickets voorhanden. gisteren zat er 2.000 man te kijken in Armenië. ben eens benieuwd hoeveel er tegen Turkije voor België zullen supporteren, het zullen er geen 5.500 zijn.

en ja, ook de Walen supporterden tegen Frankrijk voor België, het waren wsl de enigsten die "Belgium, Belgium" riepen, de Vlamingen riepen vooral: "Lions, Lions" ma goed....
Oud 10 september 2009, 08:29   #49
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Shadowke, je weet dat ik sympathie heb voor je ideeën, maar je mag het nu ook niet te ver drijven hoor.

Ik ken bijzonder weinig Vlamingen die voor Nederland zullen supporteren en ook de Walen die ik ken zullen niet zo snel voor Frankrijk supporteren (daar gaat het trouwens ook niet zo snel, ze gaan barragewedstrijden moeten spelen).

de Walen voelen zich nog altijd meer Belg dan iets anders hoor, zeker op sportgebied. de Vlamingen voelen zich meer Vlaming dan iets anders, dus ook niet direct een Nederlander. hoe erg jij en anderen het zouden willen, je moet rekening houden met de realiteit hé.
Shadowke en ik hebben gisteravond met plezier gekeken naar Nederland-Schotland (1-0). Mooie invalbeurt voor Oranjespeler Elija. Oranje is acht wedstrijden ongeslagen en heeft zich dus geplaatst voor de WK-eindronde in Zuid-Afrika. Dan mag Shadowke als voetballiefhebber toch wel enthousiast zijn.

Ik kan mij voorstellen dat u niet meteen met oranje toeters en bellen over straat gaat lopen volgend jaar, maar het zou gezellig zijn als u en wij gezamenlijk een voetbalwedstrijd van Oranje op het WK volgen in een gezellig café. Akkoord, Vlijmscherp?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 08:35   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Shadowke en ik hebben gisteravond met plezier gekeken naar Nederland-Schotland (1-0). Mooie invalbeurt voor Oranjespeler Elija. Oranje is acht wedstrijden ongeslagen en heeft zich dus geplaatst voor de WK-eindronde in Zuid-Afrika. Dan mag Shadowke als voetballiefhebber toch wel enthousiast zijn.

Ik kan mij voorstellen dat u niet meteen met oranje toeters en bellen over straat gaat lopen volgend jaar, maar het zou gezellig zijn als u en wij gezamenlijk een voetbalwedstrijd van Oranje op het WK volgen in een gezellig café. Akkoord, Vlijmscherp?
dat kan hoor, maar als ze tegen Spanje spelen, zal ik niet voor Oranje supporteren.....

ik ben een sportliefhebber, Ernst, en niet echt een nationalist, remember?
Oud 10 september 2009, 09:45   #51
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En vanavond alweer een nieuwe afgang. Je moet het ze toegeven, die jongens zijn echt waardige ambassadeurs voor dit land geworden.
De radio 1-presentator: "Overal waar de Rode Duivels komen maken ze de mensen blij. In dit geval zijn de Armeniërs blij."
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 10:16   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
De radio 1-presentator: "Overal waar de Rode Duivels komen maken ze de mensen blij. In dit geval zijn de Armeniërs blij."
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 11:02   #53
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
In de topsportscholen trainen atleten van 13 jaar
- turnen 25 uur/week
- judo 20 uur/week
- wielrenners 45 uur/week
- zwemmers 20 uur/week

- voetballers ……………….. 7 uur/week.
Waar komen dit soort cijfers vandaan? Als een amateur in een week anderhalf uur wedstrijd speelt en nog twee middagen fanatiek traint zit hij al aan meer, lijkt me een beetje een overdreven getal...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 10 september 2009 om 11:02.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 11:05   #54

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
in wallonie zitten ze wsl al een tijdje voor frankrijk te supporteren en in vlaanderen voor oranje
En in Brussel voor Marokko ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 11:10   #55

Karma's schermafbeelding

Standaard

Tja ... ze moeten er niet meer voor werken hé ... het geld van een "topvoetballer" stroomt vanzelf wel binnen ... winnen of verliezen.

Waarschijnlijk een mentaliteit dat ze reeds van thuis uit gewend zijn.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 11:29   #56
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat kan hoor, maar als ze tegen Spanje spelen, zal ik niet voor Oranje supporteren.....
Dat staat u vrij uiteraard, vooropgesteld dat Spanje de finale haalt natuurlijk, want welke ploeg zal die vanzelfsprekend spelen ...?

Citaat:
ik ben een sportliefhebber, Ernst, en niet echt een nationalist, remember?
Ik vind het ook plezant om naar relevante voetbalwedstrijden te kijken, vandaar dat Shadowke mij attent maakte op Nederland-Schotland.

Ik ben geen nationalist, maar pragmaticus ... Niet verkeerd, toch?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 12:01   #57
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Vooral na teleurstelling in de Belgische ploeg, draagt menig Vlaming wel eens oranje. Het is trouwens traditie om al voor een match met onze nationale ploeg begint, reeds te vloeken in de zin van: "We zullen toch verliezen! Waarschijnlijk 0- 3!" Tegenwoordig is het nog erger truwens, nu kijkt men gewoon al niet meer naar de Rode Duivels, wat men tien jaar geleden nog wel doet (al dan wel met cynische afkrakende commentaar).
Ik moet de eerste Vlaming die oranje draagt uit symphatie voor het Nederlandse team nog tegenkomen. Ik weet wel dat Holland met stip op nummer één staat van de ploegen die we graag op hun bek zien gaan of ken je nog landen waartegen we liedjes zingen van a la "o wat zijn de kezen stil" en "olland doe niet mee olé olé"?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 12:05   #58
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet de eerste Vlaming die oranje draagt uit symphatie voor het Nederlandse team nog tegenkomen. Ik weet wel dat Holland met stip op nummer één staat van de ploegen die we graag op hun bek zien gaan of ken je nog landen waartegen we liedjes zingen van a la "o wat zijn de kezen stil" en "olland doe niet mee olé olé"?
Let op, nu gaat shadowke weer zeggen dat dat maar een kleine minderheid is.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 12:10   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ken geen sjiek van voetbal, maar ik vind dat omdat heel die bende voetbalerkes zo slecht gepresteerd heeft, dat ze een volledig nieuwe ploeg moeten kiezen,

En ze mogen om een voorbeeld te stellen, niet kiezen uit 1 - 3 klasse maar uit de beste spelers van cafe ploegen en de provinciale afdeling, zo komen die jongens ook eens buiten en als we dan van Armenie verliezen is dat belange zo geen blamage.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 13:30   #60
Polityfus
Banneling

Standaard

Ik vind dat er in tijden van crisis absoluut geen geld meer is voor voetbal. De miljoenen die naar beveiliging, infrastructuur en onderhoud gaan, zijn al onverantwoordelijk. Maar die vette-lonen-niks-presteren-mentaliteit werkt bij mij als een rode lap op een stier. Belzium: ziero pojnts...
Polityfus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be