![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelieve uw toon te matigen. Zoals u weet, zijn beledigingen niet toegelaten op dit forum.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet echt mijn stijl maar Bob Marley is ok.
![]() |
![]() |
#323 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vervallenverklaring van de Belgische nationaliteit In tegenstelling tot het verlies van de Belgische nationaliteit is de vervallenverklaring uitdrukkelijk wél een straf. Het gaat om een maatregel tot bescherming van de gemeenschap, die wordt genomen wanneer iemand ernstig tekort komt aan zijn verplichtingen als Belgisch staatsburger. Categorieën Geen vervallenverklaring mogelijk Voor bepaalde categorieën Belgen is vervallenverklaring echter nooit mogelijk: * Belgen die hun nationaliteit hebben verkregen van een ouder die Belg was op de dag van hun geboorte * Belgen die automatisch Belg zijn geworden op grond van de '3de generatieregel'. (het gaat hier om de kinderen die automatisch Belg werden omdat zij in België werden geboren uit vreemde ouders waarvan minstens 1 ouder zelf ook in België is geboren) Tekort schieten in de verplichtingen als Belgisch burger Alle andere Belgen kunnen vervallen worden verklaard van de Belgische nationaliteit indien zij na het verkrijgen van de nationaliteit ernstig tekort schieten in hun verplichtingen als Belgisch burger. Dit gebeurt bijna nooit. Fraude Bovendien is het sinds 28 dcemeber 2006 mogelijk vervallen verklaard te worden van de Belgische nationaliteit indien blijkt dat men de nationaliteit heeft verkregen op basis van fraude. Men gaat in dit geval na of de persoon vóór de verkrijging van de nationaliteit frauduleuze handelingen heeft verricht die een beslissende invloed hebben gehad op de verkrijging van de nationaliteit. Bijvoorbeeld: * de aanvrager heeft valse verklaringen afgelegd met betrekking tot zijn identiteit * de aanvrager heeft de nationaliteit vekregen op basis van het huwelijk, maar dit huwelijk werd later omwille van fraude nietig verklaard (schijnhuwelijk) * de aanvrager werd erkend als vluchteling, maar deze status werd ingetrokken wegens fraude Procedure Een vervallenverklaring op grond van fraude is enkel mogelijk binnen de vijf jaar na het verkrijgen van de nationaliteit. De vordering kan enkel worden ingesteld tegen personen die de nationaliteit verkregen na 28 december 2006. Het is van geen belang of de feiten die als frauduleus worden beschouwd, zich vóór of na deze datum voordeden. Een vervallenverklaring omwille van het tekortkomen aan de verplichtingen als Belg kan altijd gevorderd worden. De vervallenverklaring kan enkel uitgesproken worden door een Hof van Beroep, na vordering door het parket van de hoofdverblijfplaats of door het parket van het Brusselse Hof van Beroep als de betrokkene in het buitenland verblijft. * Het Hof van Beroep behandelt en berecht de vordering zoals gewone strafzaken. * De ten laste gelegde tekortkomingen dienen nauwkeurig omschreven te worden in het deurwaardersexploot. * Het Hof doet uitspraak binnen een maand na het verstrijken van de dagvaardingstermijn. Verzet is altijd mogelijk, binnen 8 dagen vanaf de betekening aan de belanghebbende of vanaf de bekendmaking in het Belgisch Staatsblad ( dit laatste wordt gedaan wanneer het arrest bij verstek is gewezen). Cassatie kan slechts in uitzonderlijke omstandigheden. De vervallenverklaring geldt vanaf de overschrijving ervan in de registers van de burgerlijke stand. Indien de betrokkene door de vervallenverklaring geen nationaliteit meer zou hebben of behouden, wordt hij gelijkgesteld met een staatloze. Na de vervallenverklaring kan men de nationaliteit niet herkrijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#329 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen. Meer iemand die elke draad die hem niet aanstaan probeert te saboteren. Gewoon negeren is het beste.
![]() |
#330 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk gebruik ik liever mijn methode, ik denk: "ochgottekes toch ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#333 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#335 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Minister
|
![]() Ik hoop dat dit hier niet al eerder gepost is. Misschien interessant om het verhaal uit meerdere standpunten te bekijken.
Citaat:
![]() |
![]() |
#337 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#338 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of Flanel akkoord zal gaan dat de Russische cultuur tot de "Westerse" cultuur behoort. Samuel Huntington is alvast niet akkoord! ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Not my problem.
Ik vind het niet leuk beledigd te worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dikke zever. Ik hou van orde, da's alles.
![]() |
![]() |