![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De UVRM zegt Citaat:
Citaat:
Er is een dunne lijn tussen slavernij en sommige moderne praktijken. Een moeder die haar kind in 'adoptie' geeft uit armoede in ruil voor wat 'steun', iemand die zijn orgaan 'verkoopt' om de studie van zijn kinderen te kunnen betalen, de kinderprostitutie en het sextoerisme, de boer die zijn leven lang verplicht is 'terug' te betalen, kinderarbeid, het Indische kastesysteem,...het zijn allemaal zaken die vormen zijn van slavernij of eraan grenzen. Er zijn recente raporten over slavernij in Noord Afrika, Haïti, Bolivië en heel wat andere plaatsen. Niet over het hoofd mag worden gezien de vorm van slavernij die 'human trafficking' heet, waarvan de VN vermoed dat er 75 % gebeurd voor sexuele explotatie en de rest voornamelijk gaat om gedwongen arbeid (Hoe gedwongen kan je misschien eens vragen aan iemand uit de maquila fabrieken in Mexico of Centraal amerika) en 20 % gaat over kinderen. Deze vorm van slavernij is een van de meest voorkomende hedentendage. Er is ook het thema van het bevrijden van slaven. Op zich een nobel initiatief, maa rin de praktijk dikwijls niet meer dan een mediastunt aangezien de structurele condities die de slavernij mogelijk maken onverandert blijven. Ik ken verhalen van 'bevrijdingen' waarbij de slaven noodgedwongen terug in de slavernij belanden. Men wil wel vrij zijn, maar dat is niet hetzelfde als de deur open zetten en zeggen 'loop'. Schattingen over het aantal slaven kunnen sterk uit elkaar lopen. (sommigen sprken vna 27 miljoen ano 2009). De eigen slaverij wordt soms niet als dusdanig erkent. Nee, het thema van de slavernij is een serieus thema. Ik zie het niet graag gebruikt als een goedkoop antimoslimpropagandainstrument omdat er een 'slavenmarkt' ondekt zou zijn ergens in Soedan of zo. Report of the Special Rapporteur on contemporary forms of slavery, including its causes and consequences, Gulnara Shahinian Ze is nog maar bezig sinds 2008, het jaar dat de VN besliste dat er terug meer aandacht voor dit thema nodig is. UNODC report on human trafficking exposes modern form of slavery Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 november 2009 om 15:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over het midden oosten zegt een VS overheids rapport o.a. het volgende
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 november 2009 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vrij uitgebreid rapport. Doch onvolledig. Ik zie bijvoorbeeld nergens Saoedi-Arabië in de lijst, één van de grootste consumenten op het gebied van buitenlandse slaven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om te beginnen is het dikke zever wat die slavenhandel betreft, maar daar over beginnen om van jullie gelijk te krijgen is aan mij niet besteed. Jullie blinde haat tegen de moslims en jullie favoritisme voor de joden zit wat te diep. Als je dan toch denkt iets gevonden te hebben om uw superioriteit tov de moslims aan te tonen (er moet nu al naar slavenhandel gegrepen worden ![]() Ik zal u de embarrasment besparen hier een ganse expose te geven. Google het zelf maar eens ''judaism and slavery''. Veel leesgenot. En dit zijn dan nog bronnen die toegelaten worden op het joodse google natuurlijk. Wikipedia' eerste zin: Judaism has been intertwined with slavery, both as an ideological and conceptual basis.... Slavery is accepted as the norm by the Torah.... In particular, SDX, zoek maar eens op wie die white slave trade (mooie dames uit het oostblok) domineert. Eerlijkheid en objectiviteit verwacht ik echter niet van jou/jullie op dat vlak. Last but not least: hoewel jullie vrijuit mogen zeggen dat mohammedanen zowel vandaag als in het verleden dominant waren in de slavenhandel, is het tegenovergestelde zeggen, nl dat joden de slavenhandel domineerden, onmiddellijk gelijk aan antisemitisme. Maar intellectuele eerlijkheid daaromtrent verwacht ik van jullie al evenmin... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iemand anders de schuld geven voor eigen falen is een echt mohammedaanse reactie.
![]() |
![]() |
#108 |
Minister
|
![]() Niets met pot en ketel te maken, noch met de mortier. Gewoon facts and figures.
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja, de invloed van de slavenhandel in Noord- en Zuid-Amerika is gemakkelijk te herkennen. En niet zo in de mohammedaanse wereld. Hoe zou dat komen? Ik denk dat onderstaande een tekst is die ik vroeger reeds op politics.be plaatste: Uit 'Lexicon van hardnekkige misverstanden' van Walter Krämer: De grootste slavenhandelaren en bezitters in de geschiedenis van de mensheid waren de Arabieren. Het gevangennemen en als slaaf verkopen van Afrikaanse zwarten is door de Arabieren eerder ingezet, langer volgehouden en vooral met meer slachtoffers gepaard gegaan dan de vergelijkbare wandaden van de Europeanen. De slavenhandel van de Arabieren begon al in de zevende eeuw en eindigde pas in de negentiende eeuw. Volgens schattingen van historici heeft deze slavenhandel in totaal tussen de veertien en vijftien miljoen slachtoffers geeist, waaronder alleen al na 1500 zo'n acht �* negen miljoen. De Europeanen gingen pas later op slavenjacht en hielden er eerder mee op(het eerste slavenschip verliet Afrika aan het begin van de zestiende eeuw). De Europeanen hebben ook veel minder Afrikanen van hun vrijheid beroofd (historici schatten tien miljoen). Dat desondanks de Europeanen wereldwijd als de prototypische slavenhouders bekendstaan, en niet de Arabieren, ligt paradoxaal genoeg aan het feit dat de Europeanen hun slaven beter behandelden: veel meer slaven hebben het europese bewind overleefd. In de Arabische landen stierven de geroofde zwarten jong en meestal kinderloos (veel mannelijke slaven werden gecastreerd), zodat er daar tegenwoordig nauwelijks nog nakomelingen van negerslaven in leven zijn. Door de europeanen werden ze, alleen al uit eigenbelang, veel zorgzamer behandeld. P.S.: de tekst zoals hij hierboven staat blijkt niet door mij geplaatst te zijn, maar door Rechtsliberaal.
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 4 november 2009 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dag Antoon, Wat mezelf betreft, zie mijn eerste post in deze draad, post 19, maar je had ongetijfeld nog geen tijd om die te lezen......... want je valt in herhaling.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 4 november 2009 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de Moren, toen die nog in Spanje de dienst uitmaakten voor de Reconquista.
![]() |
![]() |
#114 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Nadat diezelfde VS het land terug naar het Stenen Tijdperk gebombardeerd hebben is de nood aan buitenlandse technologie vreemd?
![]() |
#116 |
Minister
|
![]() Ik zie zo gauw niet of het al eerder is gemeld maar deze video
Euro slavery gaat niet over Afrikanen maar Europeanen die slaven werden van de Arabieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een interessant boek is: Ronald SEGAL, Islam’s Black Slaves. A history of Africa’s other diaspora, Atlantic Books, London, 2001, ISBN 1-903-809-81-9 De mohammedanen beperkten hun slavenjacht niet tot Afrika. De Balkan was een van hun belangrijke wingewesten: http://en.wikipedia.org/wiki/Devşirme (voor het geval je nog niet zou weten waarom de Serviërs het absoluut niet goed kunnen vinden met mohammedanen).
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Slavernij heeft overal bestaan en ik denk niet dat er groot verschil per land was.
Wiki over Nederlandse slavernij: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...ndse_slavernij
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Blanke slavenhandel
Citaat:
Ook in Nederland stonden er collectebussen in de kerken om zeelieden vrij te kopen uit slavernij. Wie weet komt er ooit nog een monument voor die vele duizenden Hollanders die in slavernij zijn gevoerd. |
|
![]() |
![]() |