![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn moeder kon,en kan nog altijd géén twee woorden frans.... Hoe komt het toch dat alles wat denkt dat het goed frans kan parleren hier in belgië toch zo hoogvaardig is.... O ja ,die lakeien natuurlijk die zo graag de taal van hun meesters willen spreken om te kunnen zeggen,kijk eens wat ik kan... Tegenwoordig worden die omschreven onder de term belgicist.... Meerderwaardigheidscomplexske van zo'n 180 jaar zeker... Laatst gewijzigd door Svennies : 13 november 2009 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
|
![]() Citaat:
En zelfs Parijs is nog aan het uitbreiden: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Parijs-.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
|
![]() Citaat:
maar Parijs breidt dus wel uit; tot aan de kanaalhavens: http://www.nrcnext.nl/blog/2009/03/2...-nieuw-parijs/ . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
|
![]() Citaat:
een groot deel van BE zal trouwens voorstad van Brussel worden. vanaf 13 dec heb je bijv. 4 treinen per uur vanuit Moeskroen naar Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grenzen van Parijs zijn niet veranderd, zelfs al is er een verstedeling die bepaalde voorsteden opslokt. Aan de gemeentegrezen wordt geen sikkepit gewijzigd. Dat gebeurt ook niet elders in Frankrijk. Wie bijvoorbeeld de binnenweg neemt naar de Auchan in Duinkerke, ziet hoe hij verschillende gemeenten doorrijdt alhoewel het er uiterlijk op lijkt dat het een grote stad is. Op administratief vlak is dat evenwel niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als het op geld op aankomt kunnen ze niet zonder dat "ander land".... Typische rattachisten dus die denken dat elke gebied en elke gemeente waar zij gaan wonen zomaar ongestraft aan hun eigen taalgebied mogen toevoegen omdat, zij te hoovaardig,dom ,lui,moedwillig,kies maar uit deze omschrijvingen om de taal te leren van het gebied waarin zij wonen... De vuilbak in met dat zooitje ongeregeld.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe azert een vat vol tegenstellingen is dat schijnbaar niet goed weet waarnaar het water eigenlijk stroomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de stad zal steeds méér de taal van de rand overnemen, langzaam maar zeker, beetje bij beetje. Waarom ik dat denk? Hierom: - binnen enkele tientallen jaren bestaat Belgique niet meer - Brussel zal blijven liggen waar het ligt, en niet uitgebreid raken (tenzij met héél Vlaanderen ![]() - zoals azert al aangaf: steeds minder Vlamingen spreken nog Frans, steeds meer Frans-taligen leren Nederlands - steeds meer Brusselse kinderen gaan naar het Nederlandstalig onderwijs - de Vlamingen die in Brussel komen wonen, werken of shoppen worden steeds zelfbewuster en generen zich steeds minder om altijd en overal Nederlands te spreken - de allochtonen in Brussel beginnen steeds beter te beseffen dat een goede kennis van het Nederlands hen veel verder zal helpen dan het zich blijven vastklampen aan 'le français et rien d'autre' - de 'status' van het Nederlands groeit, die van het Frans blijft krimpen (de opmars van het Engels is daar niet vreemd aan, natuurlijk) Ik vind dat wel leuk. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=401 Er zullen nog véél flaminganten bijkomen, wees gerust. En daar zullen steeds meer allochtonen bij zitten, of u dat nu leuk vindt of niet. Dikke kans dat die nog véél fanatieker gaan zijn dan de 'autochtonen'. Vergeet niet : "wie wind zaait, zal storm oogsten" 180 jaar wind zaaien, wat voor storm zal d�*t opleveren, denkt u?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kaartersclubje op het forum hier krijgen daar nù al slapeloze nachten van mijn beste...
![]() Stel je voor,dat het voor hun onmogelijke waar wordt,dan ligt het échte frans nog verder van hun vandaan dan ze ooit voor mogelijk hadden gehouden..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
T'Serclaes heeft een pas geboren jongen (15 dagen), en deze jongen begint slecht te ademen ... Spoedgevallen in St Elisabeth ziekenhuis, Brussel : "Mon fils a de la temérature et respire mal" Antwoord : "Ik spreek geen Frans, ik snap het niet" Voor de rest zijn onze 2 vehhalen vergelijkbaar. Nee, erger ... opgenomen in het ziekenhuis ... weer hetzelfde ... De verpeegster : "Ik spreek geen Frans" Rekening werd wel in het Frans getipt ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Die franstaligen zijn tweetalig en bedienen hun klanten in hun moedertaal ... en verwachten hetzelfde ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles in orde naar ik hoop.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het wel een beetje vreemd dat er in het Sint-Elisabeth-ziekenhuis ééntalig Nederlands-talig personeel rondloopt, maar blijkbaar is dat dus wel het geval. Een echte schande, zou ik durven zeggen. Los daarvan: Brussel moet, ook als het straks de hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen zou worden, in elk geval twee-talig worden, en serieus deze keer. Niet meer doen alsof, zoals nu het geval is. Ziet u ondertussen al een beetje beter welke triestige resultaten 179 jaar Belgique oplevert? Kunt u er al wat meer begrip voor opbrengen dat het voor velen nu echt wel welletjes is geweest? Begrijpt u dat er hoe dan ook grondige hervormingen nodig zijn? Begrijpt u dat 'nous ne sommes demandeur de rien' als antwoord op de vraag om hervormingen absoluut belachelijk, ja zelfs beledigend overkomt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over een intensief samenwerkingsverband tussen de 19 enerzijds, en het hinterland anderzijds kan wat mij betreft gerust gepraat worden, maar enkel NA onvoorwaardelijke splitsing van BHV.
En zelfs - of misschien eerder: vooral - als Vlaanderen onafhankelijk zal zijn zal een goede samenwerking met Wallonië hoe dan ook een top-prioriteit blijven, wees gerust. Ik hoop dat daar aan de andere kant van de taalbarrière ook zo over wordt gedacht, al moet ik toch zeggen dat ik daar niet helemaal gerust in ben.
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Een sterk federaal bestuur - Minder bevoegdheden voor gewesten (of afschaffen van de gewesten) - Behoud van gemeenschappen voor cultuur (zonder grenzen) - Eentalig gemeenten (dus afschaffen van faciliteiten) - Tweetalig partijen - enz ... Dit zou efficient zijn ! Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |