Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2009, 02:36   #161
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gedane zaken nemen geen keer. Je zit weer achterom te kijken. Stop daar mee, dat heeft geen zin. Daar help je niemand mee. Wat gebeurd is, is gebeurd. Dat moet ge verwijten aan de toenmalige bewindsleden. Andre bazen, andere wetten.
Ik heb het over deze tijd, de duizenden die nu werkloos zijn geworden zonder dat de staat er ook maar iets om geeft.....

En nu met opel antwerpen wordt diezelfde staat ineens wakker en willen ze er zelfs een smak staatssteun inpompen...

Den abeiders van den opel moeten absoluut hun jobke kunnen behouden....

En die van DHL,en die van de bayer ,en die van zovéél andere bedrijven....

Moeten die nu ook staatssteun krijgen om hun werk te behouden.....

Nochtans heeft de regering zélf met hun regeltjes wat betreft de nachtvluchten een bedrijf als DHL het land uitgejaagd....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2009, 12:56   #162
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In het geval van Opel Antwerpen zie ik het wel mogelijk. Persen voor andere wagens zijn voor handen, weliswaar niet Belgisch maar dat doet er niet toe, ze zijn er , en de vraag naar productie voor de Europese markt is er ook. De technologie kan hier en daar wel wat moeten aangepast worden maar dat kan in overleg en met gedeelde kosten gebeuren met de toeleveringsbedrijven die daar maar al te graag op zullen inspelen, want het betekent ook een bron van inkomsten voor hen.

Wanneer de Fabriek sluit moeten al die mensen ook eten, wonen zich kleden, verwarmen, dus betekent dat ook een enorme kost. Die middelen zouden gedurende de eerste periode van de omschakeling kunnen ter beschikking gesteld worden van het bedrijf.

Men kan ook zoveel mogelijk mensen van het personeel warm maken om zich in te kopen en aandeelhouder te worden. Lonen en flexibiliteit kunnen hierbij aangepast worden.

Ik denk dat er heel wat mogelijkheden zijn om vrijwel onmiddellijk een tof product op de markt te brengen. Distributie is geen enkel probleem. Er zijn dealers genoeg die maar al te graag zullen deelnemen vooral wanneer het product goed oogt, degelijk is, low budget en wanneer er goede condities kunnen aangeboden worden.

Men moet het niet zoeken in dure nieuwe technologie die nog helemaal niet op punt staan, er is genoeg beschikbare technologie om een uiterst concurrentiële hoogwaardig product neer te zetten, en dit zonder immense investeringen. Alles is voor handen. Het zou een gemiste kans zijn dit niet te doen. Ik ken plant 2 (GM,Opel) vrij goed in zowat al zijn facetten en ik ben er zeker van dat, met de nodige maatregelen en met de geschikte mensen, er daarin heel wat potentieel zit.
Als ik dit lees krijg ik de indruk dat wij terug in een hoogconjunctuur zitten en de overschotten op de automobielmarkt weggewerkt.
Ik hoor al die pseudo bedrijfsleiders of moet ik ze komieken noemen hier op het forum graag bezig, ....maar dan vooral om er eens mee te lachen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 00:06   #163
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik heb het over deze tijd, de duizenden die nu werkloos zijn geworden zonder dat de staat er ook maar iets om geeft.....

En nu met opel antwerpen wordt diezelfde staat ineens wakker en willen ze er zelfs een smak staatssteun inpompen...

Den abeiders van den opel moeten absoluut hun jobke kunnen behouden....

En die van DHL,en die van de bayer ,en die van zovéél andere bedrijven....

Moeten die nu ook staatssteun krijgen om hun werk te behouden.....

Nochtans heeft de regering zélf met hun regeltjes wat betreft de nachtvluchten een bedrijf als DHL het land uitgejaagd....
Voor een stuk waar maar zonder die regeltjes, zouden ze dan niet het land verlaten hebben? Kan het niet zijn dat ze juist dat aanwenden als drogreden?

Je had het wel degelijk eerst over Vilvoorde niet? Ik ga er van uit dat ge daar Renault mee bedoelde. Dat is dus wel al een hele tijd geleden he, dus niet iets dat met deze crisis te maken heeft.

Bayer en zo meer, dat ligt nu eenmaal iets moeilijker denk ik dan Opel. Ja, men kan er van uit gaan dat Bayer ook een fabriek is die hier staat en heropgestart kan worden, maar waar moet ge terecht voor uw basisproducten? Daar heb ik geen weet van.

Opel is een assemblage fabriek van auto’s. In de regel kun je daar eender welk merk in assembleren, zelfs militaire voertuigen. Daar heb ik wel weet van. De fabriek is zo voorzien dat men op eender welk ogenblik kan overschakelen op de productie van legerjeeps bv.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 00:11   #164
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als ik dit lees krijg ik de indruk dat wij terug in een hoogconjunctuur zitten en de overschotten op de automobielmarkt weggewerkt.
Ik hoor al die pseudo bedrijfsleiders of moet ik ze komieken noemen hier op het forum graag bezig, ....maar dan vooral om er eens mee te lachen.
Als ik uw commentaar lees krijg ik eerder de indruk dat u vindt dat we hier beter rijstvelden moeten gaan aanleggen of beter nog, dat we gewoon niets moeten doen en dat het geld wel uit de bomen zal komen vallen. Ik denk dat dat pas echt belachelijk is.

En als het U kan interesseren, ik heb wel jaren lang bedrijfsleider geweest van mijn eigen bedrijf wat ik heb opgericht uit het niets, al heb ik dan nooit aan de universiteit gestudeerd. Dus ,”pseudo”, is hier niet echt op zijn plaats .

Laatst gewijzigd door Garry : 30 november 2009 om 00:19.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 00:20   #165
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 34.610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

...

Opel is een assemblage fabriek van auto’s. In de regel kun je daar eender welk merk in assembleren, zelfs militaire voertuigen. Daar heb ik wel weet van. De fabriek is zo voorzien dat men op eender welk ogenblik kan overschakelen op de productie van legerjeeps bv.
Ook voor legerjeeps moet een markt gevonden worden, Garry.

Er zijn vast 'prille democratieën' die daar wel geld aan willen uitgeven, maar of ze dat ook kunnen, is nog een andere vraag.
__________________
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU!
I AM your Protector and I WILL protect you.
Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:31   #166
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ook voor legerjeeps moet een markt gevonden worden, Garry.

Er zijn vast 'prille democratieën' die daar wel geld aan willen uitgeven, maar of ze dat ook kunnen, is nog een andere vraag.
Met geen enkel artikel ben je de dag van vandaag alleen op de markt djimi. Je moet je plaats op die markt veroveren door in de eerste plaats een kwalitatief aanvaarbaar product te brengen en je zelf niet buiten de concurrentie te prijzen. Ik ben er van overtuigd dat dit perfect mogelijk is.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 november 2009 om 11:33.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:35   #167
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ook voor legerjeeps moet een markt gevonden worden, Garry.

Er zijn vast 'prille democratieën' die daar wel geld aan willen uitgeven, maar of ze dat ook kunnen, is nog een andere vraag.
Ik bedoel daarmee, waar de lijn voorzien is om er legerjeeps te kunnen draaien, kan je er ook andere jeeps produceren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:41   #168
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
ik heb wel jaren lang bedrijfsleider geweest van mijn eigen bedrijf wat ik heb opgericht uit het niets.
En wat produceerde u zoal? Kromzinnen, braaktaal, scheefspraak? Daar bestaat in Vlaanderen zeker een uitgebreide markt voor. U exporteerde het waarschijnlijk ook?
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 11:55   #169
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Voor een stuk waar maar zonder die regeltjes, zouden ze dan niet het land verlaten hebben? Kan het niet zijn dat ze juist dat aanwenden als drogreden?
Dat is natuurlijk wat gebeurd is.....

En die oorzaak ligt dus bij de federale regering van destijds....

Zij hebben DHL een gegronde reden verschaft om hier te vertrekken....

Ook staatssteun in DHL pompen mijn beste,aangezien die werknemers toch op diezelfde medewerking en steun mogen hopen van regeringswege uit dan de opel arbeiders...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Je had het wel degelijk eerst over Vilvoorde niet? Ik ga er van uit dat ge daar Renault mee bedoelde. Dat is dus wel al een hele tijd geleden he, dus niet iets dat met deze crisis te maken heeft.
Renault,inderdaad,in 1997, dus nog zo lang niet geleden en inderdaad ook niet in crisisperiode...

Maar renault kampte toen met hetzelfde probleem als opel momenteel....

Overcapaciteit mijn beste.....

En de enige remedie daartegen is productielijnen stilleggen én fabrieken sluiten...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Bayer en zo meer, dat ligt nu eenmaal iets moeilijker denk ik dan Opel. Ja, men kan er van uit gaan dat Bayer ook een fabriek is die hier staat en heropgestart kan worden, maar waar moet ge terecht voor uw basisproducten? Daar heb ik geen weet van.
Voor BAYER geldt nét hetzelfde als voor OPEL ....
Overcapaciteit......

Dus die productie in één plant concentreren en de andere gewoonweg sluiten aangezien de afzetmarkt daarvoor de komende jaren absoluut géén grotere volumes zal afnemen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Opel is een assemblage fabriek van auto’s. In de regel kun je daar eender welk merk in assembleren, zelfs militaire voertuigen. Daar heb ik wel weet van. De fabriek is zo voorzien dat men op eender welk ogenblik kan overschakelen op de productie van legerjeeps bv.
De automarkt is oververzadigd,waarom dacht U anders dat zoveel autofabrieken in de westerse landen met al die saneringsmaatregelen worden geconfronteerd....

En die landen met de hoogste lasten op arbeid worden natuurlijk het eerst getroffen.....

Wie is de volgende denkt U,Ford genk of volvo gent....

Volgende jaar zullen we het absoluut wéten....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 23:11   #170
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
En wat produceerde u zoal? Kromzinnen, braaktaal, scheefspraak? Daar bestaat in Vlaanderen zeker een uitgebreide markt voor. U exporteerde het waarschijnlijk ook?
Nee, ik importeerde het.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 23:37   #171
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is natuurlijk wat gebeurd is.....

En die oorzaak ligt dus bij de federale regering van destijds....

Zij hebben DHL een gegronde reden verschaft om hier te vertrekken....

Ook staatssteun in DHL pompen mijn beste,aangezien die werknemers toch op diezelfde medewerking en steun mogen hopen van regeringswege uit dan de opel arbeiders...



Renault,inderdaad,in 1997, dus nog zo lang niet geleden en inderdaad ook niet in crisisperiode...

Maar renault kampte toen met hetzelfde probleem als opel momenteel....

Overcapaciteit mijn beste.....

En de enige remedie daartegen is productielijnen stilleggen én fabrieken sluiten...



Voor BAYER geldt nét hetzelfde als voor OPEL ....
Overcapaciteit......

Dus die productie in één plant concentreren en de andere gewoonweg sluiten aangezien de afzetmarkt daarvoor de komende jaren absoluut géén grotere volumes zal afnemen...



De automarkt is oververzadigd,waarom dacht U anders dat zoveel autofabrieken in de westerse landen met al die saneringsmaatregelen worden geconfronteerd....

En die landen met de hoogste lasten op arbeid worden natuurlijk het eerst getroffen.....

Wie is de volgende denkt U,Ford genk of volvo gent....

Volgende jaar zullen we het absoluut wéten....
Overcapaciteit? Natuurlijk zitten we met een overcapaciteit.

Ik heb steeds met Europese automerken gereden, buiten twee keer een Chevrolet en één keer een Hyundai, en dit bij gebrek aan een europees alternatief op het moment van aankoop, buiten dan de Range Rover, maar het was juist deze welke ik toen ging vervangen omdat ik er ontevreden van was.

In de jaren 70 heb ik dikwijls gezegd, "na hun dagtaak rijden ze huiswaarts in hun Datsun of Toyota en straks staan ze verwonderd als ze geen werk meer hebben”.

De markt mag verzadigd zijn, ge moet de markt bewerken. In ieder artikel zijn er spelers op de markt die er onder doorgaan en andere die op die zelfde markt succesvol zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 23:55   #172
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik voeg de ideeën van Max en MORPHEUS samen, de Vlaamse Regering moet Opel Antwerpen aanslaan of kopen, en een Vlaamse auto gaan produceren, tevens dient er een Vlaams Volksbank opgericht te worden.
Kopen tegen een schappelijke prijs (naar marktomstandigheden), omvormen tot een fabriek waar ze electrische/hybride wagens bouwen en gedeeltelijk privatiseren zodat het geen ambtenarenbende wordt. Want dat laatste soort overleeft niet in een concurrentiele markt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 00:02   #173
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kopen tegen een schappelijke prijs (naar marktomstandigheden), omvormen tot een fabriek waar ze electrische/hybride wagens bouwen en gedeeltelijk privatiseren zodat het geen ambtenarenbende wordt. Want dat laatste soort overleeft niet in een concurrentiele markt.
als uw 'schappelijke' prijs een prijs 'naar marktomstandigheden' is, waarom moet de overheid daar dan tussenzitten om dat geval dan nota bene te privatiseren?
Het komt ons voor dat de prive dan zelf wel de prijs 'naar marktomstandigheden' zal neertellen, of is voor u een prijs 'naar marktomstandigheden' iets anders dan wat iemand ervoor wil betalen (uit vrije wil)?

u klinkt warempel als een onderdeel van een ambtenarenbende

Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 december 2009 om 00:05.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 00:19   #174
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
als uw 'schappelijke' prijs een prijs 'naar marktomstandigheden' is, waarom moet de overheid daar dan tussenzitten om dat geval dan nota bene te privatiseren?
Het komt ons voor dat de prive dan zelf wel de prijs 'naar marktomstandigheden' zal neertellen, of is voor u een prijs 'naar marktomstandigheden' iets anders dan wat iemand ervoor wil betalen (uit vrije wil)?

u klinkt warempel als een onderdeel van een ambtenarenbende
Als ge dat als overheid doet kunt ge richting geven aan de markt en risicos nemen die de prive niet wilt nemen.

Er is een reden waarom men wetenschappelijk onderzoek ook vaak door de overheid laat betalen: er is geen zekerheid op bruikbare output. Dat is eigen aan het vak. Net hetzelfde met de technologie die achter hybride wagens steekt: zal het aanslaan of niet ? Dat is nog steeds niet zeker.

En mocht het een succes zijn, kunt ge het verkopen met winst he....

Wat zeker niet mag is de boel gewoon onteigenen, want dan zorgt ge er voor dat buitenlandse investeerders gewoon weg blijven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 00:30   #175
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kopen tegen een schappelijke prijs (naar marktomstandigheden), omvormen tot een fabriek waar ze electrische/hybride wagens bouwen en gedeeltelijk privatiseren zodat het geen ambtenarenbende wordt. Want dat laatste soort overleeft niet in een concurrentiele markt.
Tavek. Dat vraagt veel te veel investering + dat die hybride wagens zich zelf buiten de concurrentie prijzen. Wagens leveren onmiddellijk op ipg is een stuk goedkoper. Bovendien kunnen die in samenwerking tot stand komen met bestaande modellen waarvan de persen voorradig zijn. Opel Antwerpen heeft geen eigen afdeling waar bodyparts geperst worden. Nu bekomt Opel Antwerpen zijn bodyparts van Bochum.
Dus bovenop de overnameprijs voor de fabriek zou men, voor een eigen wagen te ontwikkelen, nog immens moeten investeren in die fabriek terwijl er zo van dag op dag kan gestart worden met een assemblage van andere wagens. bv.

http://englishrussia.org/wp-content/...olga-siber.jpg
http://auto.lenta.ru/l/photo/2007/08/29/siber/05.jpg

Laatst gewijzigd door Garry : 1 december 2009 om 00:34.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 00:51   #176
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Tavek. Dat vraagt veel te veel investering + dat die hybride wagens zich zelf buiten de concurrentie prijzen. Wagens leveren onmiddellijk op ipg is een stuk goedkoper. Bovendien kunnen die in samenwerking tot stand komen met bestaande modellen waarvan de persen voorradig zijn. Opel Antwerpen heeft geen eigen afdeling waar bodyparts geperst worden. Nu bekomt Opel Antwerpen zijn bodyparts van Bochum.
Dus bovenop de overnameprijs voor de fabriek zou men, voor een eigen wagen te ontwikkelen, nog immens moeten investeren in die fabriek terwijl er zo van dag op dag kan gestart worden met een assemblage van andere wagens. bv.
http://englishrussia.org/wp-content/...olga-siber.jpg
http://auto.lenta.ru/l/photo/2007/08/29/siber/05.jpg
Vertel eens welke constructeur hier zijn wagens zou laten assembleren in een land waar de loonkost der arbeiders méér dan waarschijnlijk een stuk hoger ligt dan in eigen land het geval is....

En dit terwijl ze alle stukken dienen aan te voeren uit hun fabrieken in eigen land...

Of gaat U die opel arbeiders dan voor een schijntje de assemblage laten verzorgen om de loonkost toch maar te kunnen drukken....

U gaat niet véél kandidaten vinden onder het huidige bestand opel arbeiders...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 01:02   #177
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Zware industrie trekt toch weg Garry. Hoe we het draaien of keren. We moeten gewoonweg iets doen wat men in China niet kan.

Investeren in innovatie en scholing is daarbij cruciaal. Als we dat niet inzien zijn we niks anders als een afzetmarkt voor chinese producten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 07:24   #178
N-SA
Gouverneur
 
N-SA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2009
Berichten: 1.055
Standaard

Een politieke overheid met ballen aan haar lijf roept een stevige halt toe aan het internationalistisch kapitalisme met al haar kwalijke uitwassen. Invoerquota en invoerrechten, taksen op buitenlandse producten, marktafscherming,... zijn allemaal middelen die kunnen helpen.
Maak bijvoorbeeld niet-Europese auto's duurder in aankoop of maak het onmogelijk om ze hier nog in te schrijven.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 09:07   #179
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is toch godgeklaagd dat in het huidige systeem zo'n omhooggevallen bedrijfsleidertje onze politieke leiders zo kan belachelijk maken. In een solidaristisch systeem zou het geen waar zijn. De staat moet het recht hebben om de gebouwen en de productieeenheden van Opel Antwerpen in beslag te nemen en daar een staatsauto te produceren. General Moters krijgt voor die gebouwen en de productieruimte gene eurocent. Terwijl de overheid inkomsten verwerft door het aanslaan van die gebouwen en productieruimte en de eventuele winst van de verkoop van die staatsauto.
Zoiets noemen ze een onteigening. Dat kan je volgens de GW niet doen zonder de waarde aan de eigenaar te vergoeden.

Dergelijke nationalisaties zouden trouwens enerzijds kapitaalsvlucht creëren, en anderzijds repercussies vanwege andere landen (handelsoorlog). Wie gaat er immers in een dergelijk land nog willen investeren waar je het risico loopt dat de overheid je alles afpakt wat werd opgebouwd?

En alsof 1 enkele fabriek in staat is om een succesvolle staatsauto te ontwerpen, bouwen en exploiteren.

Weer dus een van Max zijn dwaze idiote onwerkbare ideeën.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 12:31   #180
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Een politieke overheid met ballen aan haar lijf roept een stevige halt toe aan het internationalistisch kapitalisme met al haar kwalijke uitwassen. Invoerquota en invoerrechten, taksen op buitenlandse producten, marktafscherming,... zijn allemaal middelen die kunnen helpen.
Maak bijvoorbeeld niet-Europese auto's duurder in aankoop of maak het onmogelijk om ze hier nog in te schrijven.
Ach zo,en die tienduizenden die hier hun boterham verdienen met of bij die niet europese merken moeten volgens U dan maar in de plaats van die opel arbeiders op den dop worden gezet ?????
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be