![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu met opel antwerpen wordt diezelfde staat ineens wakker en willen ze er zelfs een smak staatssteun inpompen... Den abeiders van den opel moeten absoluut hun jobke kunnen behouden.... En die van DHL,en die van de bayer ,en die van zovéél andere bedrijven.... Moeten die nu ook staatssteun krijgen om hun werk te behouden..... Nochtans heeft de regering zélf met hun regeltjes wat betreft de nachtvluchten een bedrijf als DHL het land uitgejaagd.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik hoor al die pseudo bedrijfsleiders of moet ik ze komieken noemen hier op het forum graag bezig, ....maar dan vooral om er eens mee te lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je had het wel degelijk eerst over Vilvoorde niet? Ik ga er van uit dat ge daar Renault mee bedoelde. Dat is dus wel al een hele tijd geleden he, dus niet iets dat met deze crisis te maken heeft. Bayer en zo meer, dat ligt nu eenmaal iets moeilijker denk ik dan Opel. Ja, men kan er van uit gaan dat Bayer ook een fabriek is die hier staat en heropgestart kan worden, maar waar moet ge terecht voor uw basisproducten? Daar heb ik geen weet van. Opel is een assemblage fabriek van auto’s. In de regel kun je daar eender welk merk in assembleren, zelfs militaire voertuigen. Daar heb ik wel weet van. De fabriek is zo voorzien dat men op eender welk ogenblik kan overschakelen op de productie van legerjeeps bv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het U kan interesseren, ik heb wel jaren lang bedrijfsleider geweest van mijn eigen bedrijf wat ik heb opgericht uit het niets, al heb ik dan nooit aan de universiteit gestudeerd. Dus ,”pseudo”, is hier niet echt op zijn plaats . Laatst gewijzigd door Garry : 30 november 2009 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn vast 'prille democratieën' die daar wel geld aan willen uitgeven, maar of ze dat ook kunnen, is nog een andere vraag.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met geen enkel artikel ben je de dag van vandaag alleen op de markt djimi. Je moet je plaats op die markt veroveren door in de eerste plaats een kwalitatief aanvaarbaar product te brengen en je zelf niet buiten de concurrentie te prijzen. Ik ben er van overtuigd dat dit perfect mogelijk is.
Laatst gewijzigd door Garry : 30 november 2009 om 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel daarmee, waar de lijn voorzien is om er legerjeeps te kunnen draaien, kan je er ook andere jeeps produceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En wat produceerde u zoal? Kromzinnen, braaktaal, scheefspraak? Daar bestaat in Vlaanderen zeker een uitgebreide markt voor. U exporteerde het waarschijnlijk ook?
![]() |
![]() |
#169 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die oorzaak ligt dus bij de federale regering van destijds.... Zij hebben DHL een gegronde reden verschaft om hier te vertrekken.... Ook staatssteun in DHL pompen mijn beste,aangezien die werknemers toch op diezelfde medewerking en steun mogen hopen van regeringswege uit dan de opel arbeiders... Citaat:
Maar renault kampte toen met hetzelfde probleem als opel momenteel.... Overcapaciteit mijn beste..... En de enige remedie daartegen is productielijnen stilleggen én fabrieken sluiten... Citaat:
Overcapaciteit...... Dus die productie in één plant concentreren en de andere gewoonweg sluiten aangezien de afzetmarkt daarvoor de komende jaren absoluut géén grotere volumes zal afnemen... Citaat:
En die landen met de hoogste lasten op arbeid worden natuurlijk het eerst getroffen..... Wie is de volgende denkt U,Ford genk of volvo gent.... Volgende jaar zullen we het absoluut wéten.... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb steeds met Europese automerken gereden, buiten twee keer een Chevrolet en één keer een Hyundai, en dit bij gebrek aan een europees alternatief op het moment van aankoop, buiten dan de Range Rover, maar het was juist deze welke ik toen ging vervangen omdat ik er ontevreden van was. In de jaren 70 heb ik dikwijls gezegd, "na hun dagtaak rijden ze huiswaarts in hun Datsun of Toyota en straks staan ze verwonderd als ze geen werk meer hebben”. De markt mag verzadigd zijn, ge moet de markt bewerken. In ieder artikel zijn er spelers op de markt die er onder doorgaan en andere die op die zelfde markt succesvol zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Kopen tegen een schappelijke prijs (naar marktomstandigheden), omvormen tot een fabriek waar ze electrische/hybride wagens bouwen en gedeeltelijk privatiseren zodat het geen ambtenarenbende wordt. Want dat laatste soort overleeft niet in een concurrentiele markt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het komt ons voor dat de prive dan zelf wel de prijs 'naar marktomstandigheden' zal neertellen, of is voor u een prijs 'naar marktomstandigheden' iets anders dan wat iemand ervoor wil betalen (uit vrije wil)? u klinkt warempel als een onderdeel van een ambtenarenbende Laatst gewijzigd door born2bewild : 1 december 2009 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een reden waarom men wetenschappelijk onderzoek ook vaak door de overheid laat betalen: er is geen zekerheid op bruikbare output. Dat is eigen aan het vak. Net hetzelfde met de technologie die achter hybride wagens steekt: zal het aanslaan of niet ? Dat is nog steeds niet zeker. En mocht het een succes zijn, kunt ge het verkopen met winst he.... Wat zeker niet mag is de boel gewoon onteigenen, want dan zorgt ge er voor dat buitenlandse investeerders gewoon weg blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus bovenop de overnameprijs voor de fabriek zou men, voor een eigen wagen te ontwikkelen, nog immens moeten investeren in die fabriek terwijl er zo van dag op dag kan gestart worden met een assemblage van andere wagens. bv. http://englishrussia.org/wp-content/...olga-siber.jpg http://auto.lenta.ru/l/photo/2007/08/29/siber/05.jpg Laatst gewijzigd door Garry : 1 december 2009 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit terwijl ze alle stukken dienen aan te voeren uit hun fabrieken in eigen land... Of gaat U die opel arbeiders dan voor een schijntje de assemblage laten verzorgen om de loonkost toch maar te kunnen drukken.... U gaat niet véél kandidaten vinden onder het huidige bestand opel arbeiders... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Zware industrie trekt toch weg Garry. Hoe we het draaien of keren. We moeten gewoonweg iets doen wat men in China niet kan.
Investeren in innovatie en scholing is daarbij cruciaal. Als we dat niet inzien zijn we niks anders als een afzetmarkt voor chinese producten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Gouverneur
|
![]() Een politieke overheid met ballen aan haar lijf roept een stevige halt toe aan het internationalistisch kapitalisme met al haar kwalijke uitwassen. Invoerquota en invoerrechten, taksen op buitenlandse producten, marktafscherming,... zijn allemaal middelen die kunnen helpen.
Maak bijvoorbeeld niet-Europese auto's duurder in aankoop of maak het onmogelijk om ze hier nog in te schrijven.
![]() |
#179 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dergelijke nationalisaties zouden trouwens enerzijds kapitaalsvlucht creëren, en anderzijds repercussies vanwege andere landen (handelsoorlog). Wie gaat er immers in een dergelijk land nog willen investeren waar je het risico loopt dat de overheid je alles afpakt wat werd opgebouwd? En alsof 1 enkele fabriek in staat is om een succesvolle staatsauto te ontwerpen, bouwen en exploiteren. Weer dus een van Max zijn dwaze idiote onwerkbare ideeën. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |