Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2009, 02:43   #13721
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dacht U dat nu écht...

Als ik Uw passende vergelijking met Uw betonmolen,brokken staal, beton en mensenlichamen moet extrapoleren naar één klein feitje wat ik zelf bij de bouw van mijn woning heb meegemaakt....

Ik moest destijds dus een zetsel afmaken om betonnen balken te gieten....

Ingrediënten....50 kg cement,42 schuppen keien én 14 schuppen zand en één woelmuis die zijn onderkomen in die zandhoop had gevestigd...

Laat het mengsel 5 minuten draaien,alvorens je daarmee de balken gaat gieten...

Mijn vader merkte destijds de vreemde indringer tijdig op ,en na hem uit de betonspecie te hebben verwijderd zag hij er nog redelijk patent uit ...

er waren wel twee pootjes verdwenen plus de staart...Maar de rest van het lichaampje zo gemangeld als het was, was behoorlijk intact alhoewel er geen enkel bot in dat lichaampje niet gebroken was...

Tot zover Uw betonmolentheorie...
Uw beton molen was 400 meter hoog ook en er zaten staal profielen in ??

De krachten die bij het vallen van enorme staalprofielen van grote hoogte vrijkomen zijn enorm , U kiest ervoor deze te negeren .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 06:11   #13722
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Misschien moet je dan ook eens leren zo geen idiote dingen te zeggen?
Seg klein kinneke, ik maak speciaal het onderscheid tussen staal en de rest van de toren en jij begint te memmen over staal dat in stof is overgegaan. Heel uw "argument" rust dus op het opzettelijk verdraaien van wat ik zeg. Wie is er dan idioot bezig?

Citaat:
Dat heb je juist gelezen en hopelijk begrepen. Bravo. Dit is een primeur.
Kan je dat ook aantonen? Ik wacht trouwens nog altijd op uw informatie over die thermische reactie.

Citaat:
Toch wel, gewoonlijk hebben dergelijke explosieven een vorm en explosiepatroon die directioneel zijn. Als men alle kracht in 1 richting nodig heeft, is het niet efficient om een sferisch explosiefront te creeren.
Euh nee het zijn de shape charges die directioneel zijn, de 'concussive' charges zijn dat meestal niet. Maar dat is voor de zoveelste keer irrelevant. Het gaat er om dat directionele explosieven geen noodzaak zijn, je hebt er bovendien geen bewijzen voor, maar je probeert het wel als vaststaand feit te gebruiken in een argument. Uw zoveelste veronderstelling die nergens op gebaseerd is.

Citaat:
Welk definitief ding zeg ik dan wel over de lichamen, behalvde dat ze perfect kunnen fijngemalen geworden zijn door direct contact van ruwgevormde staalresten + betonbrokken + een paar miljoen newton.

Citaat:
Ik zie je dat niet direct ontkrachten overigens.
Je zit voor de duizendste keer te fantaseren door wat dingen bij mekaar te rapen en dan te doen alsof je een werkende theorie hebt. Is het geen mengeling van gipsmuren en aluminium van een vliegtuig om thermiet te bekomen dan is het wel staal van het gebouw met bluswater dat ineens een thermische reactie veroorzaakt. En nu is het plots staalresten + betonbrokken, met wat newton erbij, de mixer in, en hupla, daar is m'n theorie.

Dat noemt zich scepticus maar elk argument rust op minstens 4 veronderstellingen.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 07:44   #13723
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ja ? hoe dan ?

Feit is dat er enorme hoeveelheden staal zijn geoxideerd in de puinhopen, de profielen waren over hun volle lengte verroest. Feit is ook dat er bij het roesten/oxideren van ijzer warmte vrij komt .
Overigens betekend oxidatie nog niet per definitie "het reageren met zuurstof
"De redoxreactie die verloopt bij het aansteken van thermiet, is de overdracht van zuurstofatomen. Deze verhuizen van het metaaloxide naar het metaal. Hierbij komt zeer veel warmte vrij; temperaturen van boven de 3000 kelvin zijn niet ongewoon. Hierbij ontstaat het oxide van het metaal dat eerst ongebonden in het mengsel zat en het pure metaal in vloeibare vorm, afkomstig van het metaaloxide. De reactie verloopt meestal vlot maar doorgaans niet explosief."

Oxydatie?

Terug ik ben geen ingenieur maar zou dit het massale aanwezigheid van de oxydatie niet kunnen verklaren?
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 11:03   #13724
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Doet u dit nou opzettelijk, of ben je te dom?
De quote van mij waar het hier over ging waren de NIET GEVONDEN lichamen.
Ik zal dus maar aannemen dat u in navolging van uw collega atmosphere, óók geen zinnige verklaring hebt voor de meer dan 1100 "verdwenen" lichamen.
Er zijn geen 1100 verdwenen lichamen
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 15:50   #13725
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Er zijn geen 1100 verdwenen lichamen
Dus ook aan atmosphere.
Bron: Associated Press (2006)
http://911research.wtc7.net/cache/wt...rchrushed.html

The discoveries have angered and saddened relatives of the Sept. 11 victims. Of the 2,749 people who were killed that day, the remains of some 1,150 have not been found. That means that families of 40 percent of the victims have nothing � not a sliver of a bone � left of their loved ones.
Hoe makkelijk toch. Wanneer de feiten u niet aanstaan, dan negeer je ze gewoon.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 15:57   #13726
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
@ Bigslick :

De puinhopen waren maanden lang verhit zoals we weten , tot 2000 graden !
Ah zo. Komen we terug bij een eerder gestelde vraag.
WAT heeft voor die temperaturen gezorgd? Want de branden in het WTC hebben nooit die temperatuur bereikt.
Wacht, ik weet het al: parcifals "termische reactie" zeker?
Dertig jaar branden geblust. NOOIT, niet één keer ben ik op een site geweest waar het NA de brand heter was dan tijdens. Laat staan 100 dagen nadien.
Oud 4 december 2009, 16:10   #13727
Erwinvds
Gouverneur

Standaard

Citaat:
WAT heeft voor die temperaturen gezorgd? Want de branden in het WTC hebben nooit die temperatuur bereikt.
Dertig jaar branden geblust. NOOIT, niet één keer ben ik op een site geweest waar het NA de brand heter was dan tijdens. Laat staan 100 dagen nadien.
Net daarom mijn vragen over het thermiet.
Lees mijn vragen en vermoedens eens.Ik zou zeer geïnteresseerd zijn in de reaktie van een ex brandweerman.

Laatst gewijzigd door Erwinvds : 4 december 2009 om 16:14.
Oud 4 december 2009, 16:14   #13728
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Uiteraard.
Het volledige antwoord stond voor je neus en nog zag je het niet?

Ik begin mij af te vragen in welk soort instelling jij juist zit.
Ik hoop dat het er een is voor dyslexie maar ik vrees erger.
WAAR stond jou antwoord, halve zool.
Uw betonmolen voorbeeld?
U schrijft zelf, "je zal een vergrootglas nodig hebben om ze te vinden...."
Juist, punt is dat het hier gaat om lichamen die NIET zijn gevonden.
Oud 4 december 2009, 16:19   #13729
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Net daarom mijn vragen over het thermiet.
Lees mijn vragen en vermoedens eens.Ik zou zeer geïnteresseerd zijn in de reaktie van een ex brandweerman.
I know.
Ik ben ook geen chemicus.
Mijn kennis over thermiet en z'n werking beperkt zich ook tot wat ik vind op het net.
Feit blijft dat, wanneer je thermiet uitsluit, er geen enkele logische verklaring bestaat voor WAT die hittebron dan wel moet geweest zijn.
Btw, tot nader order bestaat er eigenlijk geen enkele logische verklaring voor de gehele WTC gebeurtenis.
Alleen al het feit dat 3 gebouwen, die allen zogezegd een natuurlijke instorting hebben ondergaan, perfect synchroon en met dergelijke snelheid zijn naar beneden gekomen tart alle natuurwetten.
Als je demolition experts aan het woord laat komt steeds terug hoe belangrijk timing is, in hun werk. Timing is everything!
Eén detonatie die iets te vroeg of te laat afgaat, kan genoeg zij om de demolition te doen fout lopen. Er zijn trouwens voorbeelden van demolitions die fout lopen en waar het gebouw dus niet mooi recht naar beneden komt.
En nu zouden we dus moeten geloven dat iets wat enkel bereikt kan worden door perfecte timing, vanzelf gebeurd wanneer het gebouw een natuurlijke instorting ondergaat.
Ik heb het nog al eens gezegd: als dit zou waar zijn, waarom vandaag dan nog hopen geld betalen aan demolition company's als je een gebouw moet slopen, terwijl je (tenminste als je de officiele versie gelooft) hetzelfde effect bereikt door simpel een vuurtje te starten op een willekeurige verdieping.

Laatst gewijzigd door Big Slick : 4 december 2009 om 16:34.
Oud 4 december 2009, 16:37   #13730
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WAAR stond jou antwoord, halve zool.
Uw betonmolen voorbeeld?
U schrijft zelf, "je zal een vergrootglas nodig hebben om ze te vinden...."
Juist, punt is dat het hier gaat om lichamen die NIET zijn gevonden.
Allee zulle, ik kop deze goal dus gewoon binnen :

Hebben ze de duizenden tonnen puin van WTC1 en 2 doorzocht met een vergrootglas?
Daar is uw antwoord. Het staat voor uw neus.

Ik heb uw theorie hierover trouwens nog niet gehoord : waar zijn volgens u die lichamen dan wel naartoe.
Dat 'gesmolten en verdampt' vond je blijkbaar niet grappig dus je denkt(?) aan iets anders vermoedlijk. Wel met de voetjes op de grond blijven graag.

Laat u maar eens gaan en dan laten we Ockham er eens op los.

Go, slicky!

Laatst gewijzigd door parcifal : 4 december 2009 om 16:40.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 16:51   #13731
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Ik heb uw theorie hierover trouwens nog niet gehoord : waar zijn volgens u die lichamen dan wel naartoe.

Go, slicky!
Een schampere poging om mij op een vraag te doen antwoorden, die IKZELF aan jullie heb gesteld, of wat?
Ik moet toegeven, in het verdraaien van de feiten en het woorden in iemands mond leggen, daar ben je echt goed in.
Dus om even uw geheugen op te frissen:
Ik ben diegene die stelde dat het unprecedented is dat de helft van de slachtoffers NIET wordt teruggevonden in een ingestort gebouw.
Ik was degene die stelde dat hiervoor geen enkele logische verklaring is. (in acht genomen dat het een naturlijke instorting was)
Oud 4 december 2009, 17:05   #13732
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een schampere poging om mij op een vraag te doen antwoorden, die IKZELF aan jullie heb gesteld, of wat?
Ik moet toegeven, in het verdraaien van de feiten en het woorden in iemands mond leggen, daar ben je echt goed in.
Ik ben diegene die stelde dat het unprecedented is dat de helft van de slachtoffers NIET wordt teruggevonden in een ingestort gebouw.
Ik was degene die stelde dat hiervoor geen enkele logische verklaring is. (in acht genomen dat het een naturlijke instorting was)
wiskunde was niet je sterkste vak zeker
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 17:11   #13733
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
wiskunde was niet je sterkste vak zeker
I stand correct: 1100 van de 2800 is iets minder dan de helft.
Oud 4 december 2009, 17:25   #13734
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik allemaal wel. Ik vraag dan ook geen bewijs, maar je theorie over wat JIJ denkt dat er mogelijk met die lichamen gebeurd is.
Ze moeten toch ergens naartoe zijn, nietwaar?

Theorie != Bewijs. Snappie?

Laatst gewijzigd door parcifal : 4 december 2009 om 17:25.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 17:29   #13735
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ook aan atmosphere.
Bron: Associated Press (2006)
http://911research.wtc7.net/cache/wt...rchrushed.html

The discoveries have angered and saddened relatives of the Sept. 11 victims. Of the 2,749 people who were killed that day, the remains of some 1,150 have not been found. That means that families of 40 percent of the victims have nothing � not a sliver of a bone � left of their loved ones.
Hoe makkelijk toch. Wanneer de feiten u niet aanstaan, dan negeer je ze gewoon.
Mainstream media...niet te vertrouwen. Leugens!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 17:47   #13736
Erwinvds
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Mainstream media...niet te vertrouwen. Leugens!
Gewoon een vraag hé.
Waarom zou de mainstream media over zulke cijfers liegen. Dat verwacht ik van de rioolpers maar waarom de mainstream? Met welk doel?
Oud 4 december 2009, 17:56   #13737
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick
En ik ben degene die u erop wijst dat de energie die bij de instortingen van d etwee torens vrij kwam ongeveer gelijk is aan 1/4 deel van de atoombom op Hiroshima.

Het is een regelrecht wonder dat er nog lichamen wel te identificeren waren !!
Oud 4 december 2009, 18:19   #13738
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben even wat dieper in de identificatie materie gedoken .
Feit is dat er van die ruim 1100 niet geidentificeerde mensen (dat klopte dus wel) wel degelijk resten zijn gevonden . Men kon hier echter geen DNA meer aan onttrekken vanwege de slechte staat ervan.

De totale opruim operatie heeft een jaar geduurd . Vele restanten zijn lange tijd na 9/11 gevonden en verkeren daarom in zeer slechte staat ! Organisch materiaal begint nu eenmaal af te breken hetgeen de identificatie bemoeilijkt.

Er zijn geen 1100 lichamen verdampt !! totale onzin

Helemaal raar is het idee dat de restanten die zich maanden lang in de grote hitte van de puinhopen bevonden ooit nog te identificeren zouden zijn .

http://www.npr.org/templates/story/s...toryId=4510446

Laatst gewijzigd door atmosphere : 4 december 2009 om 18:20.
Oud 4 december 2009, 18:29   #13739
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We spreken hier over brand in de grootste hoop bouwpuin ooit in de geschiedenis.
Om de temperaturen te verklaren zul je onderzoek moeten doen, wat bevond er zich allemaal in die puinhopen ? welke brandbare materialen precies? daar moet allemaal naar gekeken worden .

Vast staat dat thermiet reacties op 9/11 nooit gezorgt kunnen hebben voor de hitte die 3 maanden later werd aangetroffen . Dat is pure fantasie !

Ik stel de vraag ook aan u
Wat heeft er gezorgt voor die hitte na zo veel tijd nog ?? Heeft u wel een sluitend en goed gefundeert antwoord??
Oud 4 december 2009, 19:11   #13740
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
We spreken hier over brand in de grootste hoop bouwpuin ooit in de geschiedenis.
Ter herinnering; we spreken hier over een gebouw waarvan 4% in brand stond, en 96% NIET!!!
Komt nog bij dat de branden bijna volledig uitgedoofd waren. Getuige de beelden en brandweerman terplaatse.

Citaat:
Ik stel de vraag ook aan u
Wat heeft er gezorgt voor die hitte na zo veel tijd nog ?? Heeft u wel een sluitend en goed gefundeert antwoord??
U begint gelijk parcifal.
U stelt mij nu de vragen waarvoor JULLIE een verklaring moeten geven, vragen waarvan ik oorspronkelijk al beweerde dat ze onverklaarbaar zijn.
Onverklaarbaar in die zin als je de oficiele versie gelooft.
En tot nader order zijn jij en parcifal toch degenen die hier trachten de officiele versie te verdedigen, niet?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be