Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2009, 22:44   #1
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard Overpopulatie: de nieuwe hoax !

Zie deze site:
http://www.optimumpopulation.org/index.html
Schandalig.

Ze proberen ons een nieuw idee op te dringen langs boven op, idem met de manmade global warming hoax. En vele beginnen het ook al te claimen. Heel dwaas natuurlijk. Iedereen is van mening dat we met te veel zijn, maar als je vraagt wie de eerste wil gaan, dan is het altijd een ander...

Er is ruimte zat op deze aardbol. In de breedte en zelfs in dehoogte.
Daar waar men ook al een voedselcrisis probeert aan te zwendelen. Monsanto en consorten zijn goed bezig het voedsel te manipuleren en controleren (codex alimentarius) Je ziet her en der al berichten verschijnen als: de komende voedselcrisis.

Heel duidelijk welk doel de Georgia Guidestones beogen !
http://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 23:19   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

In dit geval verschil ik van mening.
De bevolkingsaanwas in Afrika is huiveringwekkend. Ondanks alle heersende tropische ziektes, met daarnaast Aids, groeit de bevolking met een jaarlijks percentage tussen 2 en 3%.
Azië dito met ster, rivieren zoals de Ganges raken totaal vwergiftigd met zwerfafval, menselijk en industriëel.
Nederland: gigantische overpopulatie die jaarlijks met meerdere procenten toeneemt. Toenemende verstedelijking en verpaupering van de inwoners door het stelselmatig afnemen van banen en een stijgende werkloze bevolking waaraan nog een grote groep hangt waar men de eerste decennia niets van hoeft te verwachten.
Grote landen zoals Brazilië kappen opgrote schaal bossen en voor de mens eminente natuurgebieden verdwijnen.
De toenemende verpaupering in Afrika en de stijging van fossiele brandstof noopt de armen hun bossen te slopen en te laten verdwijnen als houtskool.

Ik zou me eerder richten op de klimaat hoax, want daarin wordt schandalig gefraudeerd met als voornaamste reden de burger met een nieuwe belasting op te kunnen zadelen.
De anmbtenaren van de stadstaten en de politici staan al te popelen.
Oud 3 december 2009, 23:32   #3
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Ik vind het ook niet meteen een hoax. Tis te zeggen, op de manier zoals we nu leven. Als alles drastisch kan veranderen kan er nog wel wat bij maar dat zie ik niet direct gebeuren. Helaas doen we allemaal een Van Rompuy... We weten dat er wat schort, maar laten onze kleinkinderen er voor opdraaien
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 23:58   #4
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De bevolkingsaanwas in Afrika is huiveringwekkend. Ondanks alle heersende tropische ziektes, met daarnaast Aids, groeit de bevolking met een jaarlijks percentage tussen 2 en 3%.
Azië dito met ster, rivieren zoals de Ganges raken totaal vwergiftigd met zwerfafval, menselijk en industriëel.
Nederland: gigantische overpopulatie die jaarlijks met meerdere procenten toeneemt. Toenemende verstedelijking en verpaupering van de inwoners door het stelselmatig afnemen van banen en een stijgende werkloze bevolking waaraan nog een grote groep hangt waar men de eerste decennia niets van hoeft te verwachten.
Grote landen zoals Brazilië kappen opgrote schaal bossen en voor de mens eminente natuurgebieden verdwijnen.De toenemende verpaupering in Afrika en de stijging van fossiele brandstof noopt de armen hun bossen te slopen en te laten verdwijnen als houtskool.

Ik zou me eerder richten op de klimaat hoax, want daarin wordt schandalig gefraudeerd met als voornaamste reden de burger met een nieuwe belasting op te kunnen zadelen.
Ook de Canadezen zijn bezig hun immense bossen om te kappen om olie uit de grond te halen. Een ecologische ramp is ook daar op weg.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 03:39   #5
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Zie deze site:
Schandalig.

Ze proberen ons een nieuw idee op te dringen langs boven op, idem met de manmade global warming hoax. En vele beginnen het ook al te claimen. Heel dwaas natuurlijk. Iedereen is van mening dat we met te veel zijn, maar als je vraagt wie de eerste wil gaan, dan is het altijd een ander...
ONNOZELAAR!
Oud 4 december 2009, 05:23   #6
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige zorg van de laat-kapitalistische elite is: hoe kunnen we daar winsten uithalen? Hoe kunnen we het klimaat recupereren zodat het 'een winstmarge' oplevert.
Oud 4 december 2009, 08:46   #7
Jozef Ostyn

Standaard

Overbevolking is een volkomen relatief begrip. Er bestaat niet zoiets als een absolute optimale bevolking voor deze planeet.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 09:09   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het hangt er van af wat je wil opgeven.

Als je langs de ene kant voedselfabrieken en voedselpillen wil, kan je rond de 75 miljard mensen in leven houden, zonder enige vorm van comfort, ontspanning of wat dan ook. Laat het ons houden op 150 miljard met de meest geavanceerde technologie zo'n situatie ons kan geven, dat wil zeggen, geen enkele andere diersoort, de oceanen leeggevist, het plankton tot koekjes geperst, met Soylent Green als toetje.

Willen we met de hedendaagse technologie West Europese normen hanteren met hernieuwbare energie als basis, evenals geen invloed op de biodiversiteit, zit je met een maximum van 500 000 000.

En dat is al lang en breed aangetoont uitgerekend en bepaald.
Oud 4 december 2009, 09:15   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grote landen zoals Brazilië kappen opgrote schaal bossen en voor de mens eminente natuurgebieden verdwijnen.
De toenemende verpaupering in Afrika en de stijging van fossiele brandstof noopt de armen hun bossen te slopen en te laten verdwijnen als houtskool.

Geen probleem dat lost zichzelf op, ... ziektes zullen wel genoeg muturen om op tijd en stond de populatie uit te dunnen.

steek 2 muizen in een tank, geef ze genoeg eten, en laat ze in alle vrolijkheid kweken en hun gang gaan... na verloop van tijd heb je er geen meer.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 11:29   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Zie deze site:
Schandalig.

Er is ruimte zat op deze aardbol. In de breedte en zelfs in dehoogte.
Daar waar men ook al een voedselcrisis probeert aan te zwendelen. Monsanto en consorten zijn goed bezig het voedsel te manipuleren en controleren (codex alimentarius) Je ziet her en der al berichten verschijnen als: de komende voedselcrisis.

Heel duidelijk welk doel de Georgia Guidestones beogen !
http://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones
Ik vrees dat het niet gewoon gaat om de bewoonbare opp. op deze aardkloot.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 17:21   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
Ook de Canadezen zijn bezig hun immense bossen om te kappen om olie uit de grond te halen. Een ecologische ramp is ook daar op weg.
Gelukkig ligt die "lime-scale-oil" niet onder de immense Canadese bosgebieden maar hoger naar het noorden,onder een vrijwel boomloze,troosteloze en bitter koude toendra..Dat betekent natuurlijk niet dat er ecologisch het beest moet uitgehangen worden (meer schade toebrengen dan strikt noodzakelijk voor de exploitatie bedoel ik daarmee)

"De Canadeze"n zijn niet het probleem in funktie van "overpopulatie".
Canada is aktief op jacht naar jonge kandidaat immigranten,ook Belgen,maar jammer genoeg wel mensen met een opleidings en leeftijds-profiel dat we liever hier zouden zien blijven....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 december 2009 om 17:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 17:49   #12
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Overbevolking is een volkomen relatief begrip. Er bestaat niet zoiets als een absolute optimale bevolking voor deze planeet.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 20:15   #13
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij zeker geen hoax

Zie onder meer ook eens:

http://forum.politics.be/showthread....118333&page=17
http://forum.politics.be/showthread.php?t=121270
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 20:23   #14
satiper
Minister-President

Standaard

Overbevolking, mijn visie:
Er is overbevolking en we doen er in het belang van diegenen die na ons komen best iets aan.
Tot nu toe heeft men steeds gedacht dat overbevolking wel vanzelf zou verdwijnen.
Tot nu toe is dat echter niet gebeurd.
Toch lijkt de kans me wel reëel dat overbevolking zichzelf zal oplossen.
Alleen zal de manier waarop het gebeurd waarschijnlijk vrij pijnlijk zijn.

Je kan als mensheid dus grofweg kiezen om je op een pijnlijke manier te laten corrigeren door ongecontroleerde omstandigheden of je kiest ervoor om jezelf aan een corrigerende maatregel te onderwerpen om erger te voorkomen.
Als je door je als mensheid vrijwillig aan een corrigerende maatregel onderwerpt om op die manier groter miserie voor je nageslacht te voorkomen lijkt me dat een verstandige en logische keuze.
Ik begrijp dan ook niet waarom het niet gebeurd.
Misschien omdat de mens naast verstandig ook wel eens zeer dom kan zijn?
Oud 4 december 2009, 20:29   #15
satiper
Minister-President

Standaard

Hoax of niet?

We kunnen de oppervlakte van de aarde berekenen.
We kennen ook bij benadering het aantal mensen op aarde (tss de zes en zeven miljard).
De oppervlakte per persoon is dan niet moeilijk uit te rekenen.

Komt neer op ongeveer 2 hectare/persoon.

Lijkt veel, maar is het niet als je nagaat wat er allemaal op die 2 hectare moet gebeuren

Laatst gewijzigd door satiper : 4 december 2009 om 20:30.
Oud 4 december 2009, 20:32   #16
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Honger, dorst en pijn zijn ook relatieve begrippen, toch probeert iedereen ze te vermijden.
Oud 4 december 2009, 20:51   #17
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik denk even na over wat satiper schrijft. Je betoog is volledig correct maar vraag ik me af of je in je calculatie ook de oceanen hebt meegerekend?
Bevolkingstoename vraagt echter verruiming van voedselproduktie maar ook die van industriële producten, noodzakelijk voor het bouwen van onderkomens.
Daarnaast zie je een stijgende conjunctuur in ge bieden waar men voorheen genoegen nam met een hut die echter nu ook een redelijke woning wil hebben.
China, dat nu gaat autorijden en waar de autoindustrie omzetten kent van 50.000 voertuigen per dag of iets in die richting. En watg te denken van India dat een zeer snel groeiende economie kent, maar ook een huiveringwekkende overbevolking en geen ruimte heeft voor voedselproductie.
De zeeën worden op grote schaal leeggevist om alleen een klein deel van de Aziatische bevolking van voldoende proteïne te voor zien. Dat zijn eenheden die niet meer bij te benen zijn.
Oud 4 december 2009, 20:57   #18
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk even na over wat satiper schrijft. Je betoog is volledig correct maar vraag ik me af of je in je calculatie ook de oceanen hebt meegerekend?
Bevolkingstoename vraagt echter verruiming van voedselproduktie maar ook die van industriële producten, noodzakelijk voor het bouwen van onderkomens.
Daarnaast zie je een stijgende conjunctuur in ge bieden waar men voorheen genoegen nam met een hut die echter nu ook een redelijke woning wil hebben.
China, dat nu gaat autorijden en waar de autoindustrie omzetten kent van 50.000 voertuigen per dag of iets in die richting. En watg te denken van India dat een zeer snel groeiende economie kent, maar ook een huiveringwekkende overbevolking en geen ruimte heeft voor voedselproductie.
De zeeën worden op grote schaal leeggevist om alleen een klein deel van de Aziatische bevolking van voldoende proteïne te voor zien. Dat zijn eenheden die niet meer bij te benen zijn.
Oceanen zijn er niet bijgerekend.
Is momenteel ook nog geen optie.
Kunnen het nu blijkbaar niet eens aan om de mensen aan land een deftig leven te bezorgen.
1 op de zes mensen leeft in verschrikkelijke armoede.
Oud 4 december 2009, 21:33   #19
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Geen hoax en zeker niets nieuws

http://video.google.com/videosearch?...01896971715878

Vooral deze is interessant:
http://www.youtube.com/watch?v=CFyOw9IgtjY

Opgelet, deze video kan je nachtrust schaden (of je begrijpt de implicaties niet)

Laatst gewijzigd door Alboreto : 4 december 2009 om 21:34.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 21:43   #20
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf een kind van vijf beseft dat op een beperkte oppervlakte (ons planeet) geen onbeperkte groei mogenlijk is. Een journalist vroeg eens aan een demograaf tot hoever de bevolking nog kan groeien? Zijn antwoord was heel sec:" Tot het niet meer kan!" Dat punt ' tot het niet meer kan' zal de mensheid niet als relatief ervaren, laten we hopen dat het zover niet hoeft te komen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be