Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2009, 15:54   #2121
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1
De reden waarom we niet meer naar de Hollandse TV kijken is simpel.
Het is gewoon "bagger".
"We"!? Geen promiscuiteit alstublieft! Ik vermoed dat jij niet meer naar de Nederlandse TV kijkt omdat je VTM zoveel meer hoogstaand vindt. Ofwel kijk je naar de Franstalige TV, om je Franstalige vriendin genoegen te doen. Of misschien is de verklaring nog eenvoudiger. Zit de Nederlandse TV op de Luikse distributie?

Laatst gewijzigd door quercus : 14 december 2009 om 15:55.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 15:58   #2122
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
"We"!? Geen promiscuiteit alstublieft! Ik vermoed dat jij niet meer naar de Nederlandse TV kijkt omdat je VTM zoveel meer hoogstaand vindt. Ofwel kijk je naar de Franstalige TV, om je Franstalige vriendin genoegen te doen. Of misschien is de verklaring nog eenvoudiger. Zit de Nederlandse TV op de Luikse distributie?
Gisteren heb ik nog naar de Nederlandse TV gekeken. Het ging over de zgn 'politionele acties' (zeg maar koloniale strafexpedities) 1 en 2 in Indonesië, georganiseerd door het koloniale Nederland.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 16:13   #2123
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Of omdat hij de Franstalige TV gewoon beter vindt dan de Nederlandstalige TV? Over VTM gesproken, denk ik niet dat die zender beschikbaar in Wallonië is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 16:28   #2124
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Of omdat hij de Franstalige TV gewoon beter vindt dan de Nederlandstalige TV? Over VTM gesproken, denk ik niet dat die zender beschikbaar in Wallonië is.
Het lijkt me logisch ,dat als je altijd tussen Latino's woont, dat je dan geen Nederlandse TV gaat kijken.
Mensen passen zich aan, aan hun omgeving.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 17:12   #2125
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het lijkt me logisch ,dat als je altijd tussen Latino's woont, dat je dan geen Nederlandse TV gaat kijken.
Aan uw naam te zien, hebt gij zeker niet tussen de Latino's gezeten.

Laatst gewijzigd door system : 14 december 2009 om 17:12.
Oud 14 december 2009, 17:15   #2126
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

IK kijk zelden naar Nl zenders.
Franse zenders zijn veel beter punt uit.
De VRT zenders vallen zeker ook best goed mee!
Nat-Geo en Discovery zijn ook leuk maar te veel onderbrekingen en herhalingen.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 17:18   #2127
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Latino's? Ik ken geen Latino's in België! Allez, ja, eentje :
http://www.youtube.com/watch?v=ZwN930rF1jo
Oud 14 december 2009, 17:27   #2128
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Aan uw naam te zien, hebt gij zeker niet tussen de Latino's gezeten.
Ik kom ook weinig in Wallonie,waarschijnlijk ben ik niet de enige.
Zelfs veel Vlamingen komen weinig in Wallonie.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 14 december 2009 om 17:28.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 17:31   #2129
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is gewoon "bagger".
De reden is dat Luikenaars geen Nederlands kunnen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 17:32   #2130
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Latino's? Ik ken geen Latino's in België! Allez, ja, eentje :
http://www.youtube.com/watch?v=ZwN930rF1jo
Jij bent toch zelf een Latino?
Sterker nog ,veel Latino's streven er naar om heel Belgie Latijns te maken.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 17:33   #2131
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Ik kom ook weinig in Wallonie,waarschijnlijk ben ik niet de enige.
Zelfs veel Vlamingen komen weinig in Wallonie.
Er zijn nog steeds evenveel Vlamingen die naar de Ardennen gaan als Franstaligen die naar de Vlaamse Kust gaan, hoor.
Oud 14 december 2009, 18:37   #2132
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
K3 is toch zowel bekend in Vlaanderen als in Nederland!
Je hebt gelijk over de bekendheid. Maar K3 heeft niks met cultuur te maken. Commerciële liedjes voor kinderen, meer is het niet.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 18:48   #2133
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Gisteren heb ik nog naar de Nederlandse TV gekeken. Het ging over de zgn 'politionele acties' (zeg maar koloniale strafexpedities) 1 en 2 in Indonesië, georganiseerd door het koloniale Nederland.
Wat vond je ervan? (heb ook gekeken)
Oud 14 december 2009, 18:50   #2134
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Ik had het ook wel willen zien.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 18:56   #2135
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ik had het ook wel willen zien.
http://www.uitzendinggemist.nl/index...9872&sq=oorlog

Graag gedaan

Laatst gewijzigd door Weezer : 14 december 2009 om 18:56.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 20:41   #2136
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is gewoon "bagger".
Als er één gebied in Europa is met echte bagger-tv dan is het wel Wallonie. Low-buget tv van de allerlaagste kwaliteit: dat zijn RTBF en RTL-TVI.

De Franse tv vind ik persoonlijk niet veel beter: eindeloze praat/leuterprogramma's met decors die je bij ons zag in de jaren '70!

Wat ben ik blij dat Vlaanderen een meer Noord-Europese/Britse TV-cultuur kent. Enkel en alleen de vormgeving staat al j?*?*ren voor op de Franse aanpak.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 14 december 2009 om 20:42.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 20:44   #2137
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Als er één gebied in Europa is met echte bagger-tv dan is het wel Wallonie. Low-buget tv van de allerlaagste kwaliteit: dat zijn RTBF en RTL-TVI.

De Franse tv vind ik persoonlijk niet veel beter: eindeloze praat/leuterprogramma's met decors die je bij ons zag in de jaren '70!

Wat ben ik blij dat Vlaanderen een meer Noord-Europese/Britse TV-cultuur kent. Enkel en alleen de vormgeving staat al j?*?*ren voor op de Franse aanpak.
Ik vind Franse en Duitse commerciële televisie wel leuker dan Nederlandse, juist omdat ze een groot eigen aanbod hebben.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 20:45   #2138
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

Om van de teletekst van de RTBF maar te zwijgen.
Oud 14 december 2009, 20:47   #2139
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Als je ze een arm geeft, nemen ze je hele lichaam'België is anti Holland Door Valentijn Driessen
AMSTERDAM - De verhouding tussen de Nederlandse en Belgische voetbalwereld is op scherp gezet door de Belgische bondsbestuurder Herman Wijnants. "Ik werk al 30 jaar met Nederlanders. Als je hen een hand geeft, pakken ze een arm", liet Wijnants optekenen in Het Laatste Nieuws.

Belgische bondsbestuurder Herman Wijnants. In België woedt nog altijd een storm, omdat hun Nederlandse bondscoach Dick Advocaat het durfde te wagen om naast zijn Belgische functie ook het trainerschap van AZ op zich te nemen. Wijnants, tevens lid van de technische commissie van de voetbalbond en nauw betrokken bij de aanstelling van Advocaat, ging zelfs nog verder: "Als je Nederlanders vervolgens je arm geeft, nemen ze je hele lichaam."

Wijnants, tevens manager van Westerlo en importeur van onder andere Nederlandse kazen, loopt dus voorop met zijn kritiek. "Ik ben het gewoon niet eens met die dubbele job van Advocaat omdat het geen goede zaak voor het Belgische voetbal is."

Wijnants' aanval doet Advocaat persoonlijk niets. "Hij kent zelfs het spreekwoord niet, want dat luidt: 'je geeft één vinger en ze nemen je hele hand'. Toch moet deze man eens ernstig bij zichzelf te rade gaan. Wat hij over Nederlanders roept, kan gewoon niet", aldus Advocaat na de met 1-0 verloren wedstrijd van AZ bij PSV. "Zo praat je niet over een heel volk. Je mag toch niet iedereen over één kam scheren."

De uitlatingen van Wijnants doen de verhoudingen tussen Nederlanders en Belgen natuurlijk geen goed. Los nog van de eerdere maatschappelijke discussie over het uitbaggeren van de Westerschelde en het onderwater laten lopen van de Hertogin Hedwigepolder. Daarin stonden Nederland en België ook lijnrecht tegenover elkaar en ging de Nederlandse politiek diep door de knieën voor de Belgen, die als drukmiddel de Zeeuwse mosselen in de ban deden. Maar Nederland en België willen na het geslaagde voetbalproject EURO 2000 ook samen het WK 2018 of 2022 organiseren. Terwijl Wijnants als bestuurder van de Belgische voetbalbond het hele Nederlandse volk schoffeert, stond een week geleden een delegatie van beide voetbalbonden onder leiding van de Nederlander Harry Been keurig hand in hand, zij aan zij in een tuin in Kaapstad de WK-kandidatuur te promoten bij de internationale media. Zo'n rel als nu gaande is, geeft geen blijk van eenheid tussen de voetballanden. Eenheid, die achter de schermen trouwens vaak uiteenvalt, omdat beiden vooral pronken met de eigen veren. Terwijl die veren tezamen kansrijk kunnen zijn.

De Nederlanders pronken voor het WK 2018 en 2022 met hun boegbeeld Ruud Gullit, hun grote internationale sponsors van vaderlandse bodem en de snelle financiële injectie vanuit de overheid terwijl de Belgen zich voorstaan op de persoonlijke ontvangst van FIFA-voorzitter Sepp Blatter door koning Albert op diens paleis in Brussel. Daarnaast lachen de Belgen achter de hand om de zwakke Nederlandse lobbykwaliteiten. Fijntjes vallen dan de namen van Herman Van Rompuy, de nieuwe president van Europa waartegen de Nederlandse minister-president Jan Peter Balkenende het in november moest afleggen. En eurocommissaris Karel de Gucht voor wie de zware Europese post van Handel klaarlag terwijl de Nederlandse aas Neelie Kroes werd afgescheept met de portefeuille Digitale Agenda. Als dank - lees troost - voor bewezen diensten is ze één van de zeven (!) vice-voorzitters van Europa.

De kritiek van Wijnants is ook gedreven door onvrede met zijn medebestuursleden van de Belgische bond. Voorzitter Francois de Keersmaecker en technisch afgevaardigde Philippe Collin zetten het licht voor Advocaat op 5 december op groen toen de bondscoach verzocht of hij naast België een half jaar aan de slag mocht bij AZ in Alkmaar. Dit besluit werd zonder brede ruggespraak genomen en na aanzwellende kritiek schreef het bondsbestuur snel een vergadering uit voor maandag 7 december met als enig agendapunt de duobaan van Dick Advocaat. Een formaliteit, want even later kreeg Advocaat de breed gedragen toestemming om met AZ om tafel te gaan. Ook Wijnants legde zich neer bij die stemming. "Ik ben er niet gelukkig mee en dat heb ik Dick Advocaat gezegd. Ik hoop dat er lessen zijn getrokken", zegt Wijnants naar aanleiding van zijn kennelijke ervaringen met het hele Nederlandse volk, dat hij met het gebruik van spreekwoord - 'geef ze een hand en ze nemen je arm' - als 'hebberig' en 'graaierig' typeert.
De Telegraaf vandaag. Persoonlijk vind ik de argumentatie zeer dunnetjes maar bon dit tegenwoordig geen vereite meer in de journalistiek. Als ze Wijants gebruiken om hun punt te maken gaan ze voorbij aan het feit dat ie helemaal alleen staat met zijn standpunt.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 december 2009 om 20:51.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 21:28   #2140
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Ik vind deze reeks vrij degelijk. Men probeert objectief te zijn. En dat is al wat. Ook de oude filmbeelden zijn vaak zeer interessant. Spijtig dat ze er niet meer van laten zien.

Laatst gewijzigd door system : 14 december 2009 om 21:29.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be