Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2009, 18:04   #1681
Jedd
Banneling

Standaard

ben jij tevreden met voorzitter Alexandre Decroo ?
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 23:20   #1682
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Wat vindt je van dt-fouten?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 11:30   #1683
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
ben jij tevreden met voorzitter Alexandre Decroo ?
Neen.

Ik heb het maar van ver gevolgd, maar Alexander De Croo was de kandidaat die me het minst lag.
Ik had gehoopt dat het "donkerblauw gelul" met Jean-Marie Dedecker de partij had verlaten. Niet dus.
Ook als persoon zegt hij me weinig (en neen, het gaat me niet om het "zoon van" aspect).

Nu goed, na een te verwachten slechte score in 2011 zal er wel een betere voorzitter (moeten) komen.

De meeste reacties hier doen me overigens vooral lachen (en niet omdat ze bewust grappig zijn).

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 december 2009 om 11:31.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 11:32   #1684
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Wat vindt je van dt-fouten?
Is er weer eentje door de mazen van het net geglipt?

dt-fouten vind ik stom omdat de regels zo eenvoudig zijn. Ik erger me dan ook vooral aan mijn eigen dt-fouten.
Irl (teksten op het werk, brieven) bega ik ze zelden of nooit. Op fora blijkt dat mijn concentratie soms te wensen overlaat.

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 december 2009 om 11:42.
Oud 13 december 2009, 11:45   #1685
Jedd
Banneling

Standaard

heb jij ooit per ongeluk een mail naar de verkeerde bestemmeling gestuurd, met genante gevolgen ?

zoals mailen dat je een collega een oelewapper vindt, je baas een lelijkerd en dat die van't derde je bi-curieus maakt. En dan per ongeluk die mail doorsturen naar ALL_bedrijf
Oud 13 december 2009, 19:23   #1686
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heb jij ooit per ongeluk een mail naar de verkeerde bestemmeling gestuurd, met genante gevolgen ?

zoals mailen dat je een collega een oelewapper vindt, je baas een lelijkerd en dat die van't derde je bi-curieus maakt. En dan per ongeluk die mail doorsturen naar ALL_bedrijf
Ik heb één keer een e-mail verstuurd die voor wat problemen zorgde.
In een e-maildiscussie met een collega plaagde ze me op onschuldige wijze, en daarop antwoorde ik dat ze de volgende keer bij een Excelprobleem maar bij X te rade moet gaan.
X is de persoon die toen naast haar zat en zijn computeronkunde is alom bekend.
Helaas liet ze de e-mail op het scherm staan en X las het (lezen lukt hem wel)!
X heel boos dat er over hem "geroddeld" werd. Ik heb wel drie keer geprobeerd hem uit te leggen dat het niet meer dan een flauw grapje over zijn computeronkunde (waar hij zelf geregeld om lacht) was. Niks aan te doen: X boos voor eeuwig en altijd.
Allez, toch voor enkele dagen, want (net door zijn computeronkunde) heeft hij mij veel meer nodig dan ik hem. Vlug waren we weer dikke vriendjes.

Erger had het kunnen worden met een andere e-mail die ik ooit verstuurde.
Ik heb zelden contact met klanten, maar er moest eens een offerte uitgewerkt worden, waar een relatief ingewikkelde prijsberekening bij hoorde. Deze taak belandde bij mij. Het eindresultaat mailde ik naar de collega van verkoop, en die stuurde het door naar de klant, met mij in CC.
Enkele dagen later antwoorde de klant met een dankwoordje, maar ze waren voorlopig niet van plan ermee door te gaan. Omdat de klant "Reply to all" had gebruikt kreeg ik de e-mail ook
Ik vond het sneu dat de zaak niet doorging, en stelde volgende e-mail op: "En daar hebben we dan zoveel moeite voor gedaan". Helaas klikte ik "Reply" ipv de e-mail naar mijn collega van verkoop te sturen, waardoor de e-mail bij de klant terechtkwam!
Ik zag het net te laat, maar gelukkig was het een klant uit het buitenland. Ik stelde vliegensvlug een banale "Dank u, blalala" e-mail in het Engels op, en stuurde die naar de klant.
De dagen n�* dat incident was ik, telkens de Grote Baas me binnenriep, bang voor een bolwassing hierover, maar ik heb er nooit iets over gehoord.
Vermoedelijk dacht de klant dat de eerste e-mail een Nederlandse versie van de "Dank u"-e-mail was, verstuurd door de domme trien van dienst die dacht dat de hele wereld Nederlands begreep.

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 december 2009 om 19:25.
Oud 13 december 2009, 20:37   #1687
Jedd
Banneling

Standaard

ben jij graag gezien op je werk ?

kan jij met vrouwen samenwerken ?

Ga jij soms samen met de collega's iets drinken / sporten / naar de sauna ?
Oud 13 december 2009, 21:17   #1688
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Erger had het kunnen worden met een andere e-mail die ik ooit verstuurde.
Ik heb zelden contact met klanten, maar er moest eens een offerte uitgewerkt worden, waar een relatief ingewikkelde prijsberekening bij hoorde. Deze taak belandde bij mij. Het eindresultaat mailde ik naar de collega van verkoop, en die stuurde het door naar de klant, met mij in CC.
Enkele dagen later antwoorde de klant met een dankwoordje, maar ze waren voorlopig niet van plan ermee door te gaan. Omdat de klant "Reply to all" had gebruikt kreeg ik de e-mail ook
Ik vond het sneu dat de zaak niet doorging, en stelde volgende e-mail op: "En daar hebben we dan zoveel moeite voor gedaan". Helaas klikte ik "Reply" ipv de e-mail naar mijn collega van verkoop te sturen, waardoor de e-mail bij de klant terechtkwam!
Ik zag het net te laat, maar gelukkig was het een klant uit het buitenland. Ik stelde vliegensvlug een banale "Dank u, blalala" e-mail in het Engels op, en stuurde die naar de klant.
De dagen n�* dat incident was ik, telkens de Grote Baas me binnenriep, bang voor een bolwassing hierover, maar ik heb er nooit iets over gehoord.
Vermoedelijk dacht de klant dat de eerste e-mail een Nederlandse versie van de "Dank u"-e-mail was, verstuurd door de domme trien van dienst die dacht dat de hele wereld Nederlands begreep.

Aaauch!
Klinkt bekend, vooral het angstzweet!
Oud 13 december 2009, 21:57   #1689
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er weer eentje door de mazen van het net geglipt?

dt-fouten vind ik stom omdat de regels zo eenvoudig zijn. Ik erger me dan ook vooral aan mijn eigen dt-fouten.
Irl (teksten op het werk, brieven) bega ik ze zelden of nooit. Op fora blijkt dat mijn concentratie soms te wensen overlaat.
Het was maar één van de vraagstellers op de vorige pagina, geen paniek.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 11:40   #1690
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ben jij graag gezien op je werk ?
Ik denk het wel. Allez, ik kan natuurlijk niet weten of (en zo ja waarover) er achter mijn rug over mij geroddeld wordt. Maar ik heb ook al complimentjes gekregen dat ik de enige "van de vijfde" ben die tenminste kan glimlachen!

Citaat:
kan jij met vrouwen samenwerken ?
Ja, dat valt best mee.
Vroeger werkte ik voor een vrouw, en ik deed dat werk heel graag. Met een vrouw als baas had ik geen probleem, al werd ik er voor gewaarschuwd.
Er zijn uiteraard af en toe wat strubbelingen, en ik vermoed dat dat vaker met vrouwen dan met mannen voorkomt.
Op mijn huidig werk heb ik slechts één noemenswaardig incident meegemaakt waar het er hard tegen onzacht aan toe ging. Mijn "opponenten" waren toen inderdaad vrouwen. Het spreekt voor zich dat ik toen gelijk had!
Mijn zin heb ik alvast gekregen.

Citaat:
Ga jij soms samen met de collega's iets drinken / sporten / naar de sauna ?
Dat gebeurt af en toe. Enkele keren naar een restaurant geweest (tijdens de middag of op een avond met de partners), en een keer gaan bowlen. Sauna nog niet.
Op verplaatsing gaan we bijna altijd samen eten 's avonds.

Laatst gewijzigd door Firestone : 14 december 2009 om 11:44.
Oud 14 december 2009, 11:44   #1691
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Aaauch!
Klinkt bekend, vooral het angstzweet!
Yep.

En best beschamend, op het werk rondlopen als een puber die een terechte uitbrander verwacht en vreest.
Oud 16 december 2009, 09:19   #1692
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

waarom heb jij nog niet in de slimste mens gezeten?
Oud 16 december 2009, 14:54   #1693
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom heb jij nog niet in de slimste mens gezeten?
Er zijn veel redenen denkbaar (ik wil het de andere BV's besparen, ik wil niet voor 1 miljoen kijkers afgaan wanneer ze me 10 bieren of 10 voetballers in de fotoronde aansmeren, ...), maar dat ik voorlopig nog geen BV ben zal ook wel meespelen.
Erik Van Looy, nochtans naar men mij verteld heeft een heel lieve man, heeft het me alvast nog niet gevraagd.

BV worden enkel om aan de Slimste Mens te mogen meedoen lijkt me verder overkill.

Laatst gewijzigd door Firestone : 16 december 2009 om 14:55.
Oud 17 december 2009, 07:42   #1694
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erik Van Looy, nochtans naar men mij verteld heeft een heel lieve man, heeft het me alvast nog niet gevraagd.
Kunnen we de zaak niet omkeren ?

Een televisieformat verzinnen rond de forumkwis en verpatsen aan een zender ?
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 11:40   #1695
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Kunnen we de zaak niet omkeren ?

Een televisieformat verzinnen rond de forumkwis en verpatsen aan een zender ?
Ik vrees ervoor.

Een forumquiz draait voornamelijk om verbanden leggen, details interpreteren, bij het zoeken complexloos Ockham's scheermes toepassen en wat parate kennis.
Boeiend om te volgen lijkt me dat niet.

Misschien moet je maar hier verder op werken:
Citaat:
kokosnoten verpatsen aan inktvissen
lijkt me wel iets voor knipp
Oud 17 december 2009, 12:39   #1696
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien moet je maar hier verder op werken: kokosnoten verpatsen aan inktvissen
ja, was moeilijk, maar ben eruit denk ik, verpatsen is de essentie, en dat idee ga ik nu verpatsen aan ... Jacques Rogge !

alleen ... ik twijfel nog een beetje tussen verpatsen, hoogpatsen of hinkstappatsen

Laatst gewijzigd door Knipp : 17 december 2009 om 12:42.
Oud 17 december 2009, 14:50   #1697
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, was moeilijk, maar ben eruit denk ik, verpatsen is de essentie, en dat idee ga ik nu verpatsen aan ... Jacques Rogge !

alleen ... ik twijfel nog een beetje tussen verpatsen, hoogpatsen of hinkstappatsen
Sport is inderdaad de toekomst.

Ik werk aan een applicatie die de Twitter, Facebook en andere websites van sportsterren scant en via artificiële intelligentie de roddels die ze daar posten interpreteert en zo voor hen de whereabouts automatisch invult.
Oud 17 december 2009, 14:56   #1698
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sport is inderdaad de toekomst.

Ik werk aan een applicatie die de Twitter, Facebook en andere websites van sportsterren scant en via artificiële intelligentie de roddels die ze daar posten interpreteert en zo voor hen de whereabouts automatisch invult.

En dan maar blijven beweren dat een handvol zionisten niet in staat zijn de hele wereld te controleren !!
Oud 17 december 2009, 15:41   #1699
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dan maar blijven beweren dat een handvol zionisten niet in staat zijn de hele wereld te controleren !!

firestone : ga je nu eindelijk tot bekentenissen over ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 22:02   #1700
Jedd
Banneling

Standaard

is het waar dat er geen enkele afdeling zo goed geïnformeerd is over het reilen en zeilen binnen een bedrijf dan de IT-afdeling ?

weten jullie wie er tijdens de werkuren naar vieze prentjes zit te kijken ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be