![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee, serieus. Anti-rokers zijn de egoïsten.
Mensen die terecht niet passief willen meeroken maar enkel aan zichzelf denken. Op bureaus, werkplaatsen, ganse bedrijven mag men niet meer roken, in je vrije tijd mag men al lang niet meer roken in winkel, shopping centra en al enige tijd in restaurants. Binnenkort ook niet meer in cafe's, geen enkel cafe meer. Men denkt hierbij enkel aan zichzelf en zogezegd aan het horecapersoneel, de collega bedienden en arbeiders in binnendienst. Consequent zijn, solidair zijn, ho maar. Het is voldoende dat jullie zelf rookvrij kunnen leven. Met mensen die beroepshalve ook bij rokers thuis moeten komen, daar denken jullie natuurlijk niet aan. Wie is hier de egoïst. De roker zoals ik die steeds rekening houd met z'n omgeving met alle respect voor de gezondheid en de hinder van niet-rokers of de niet roker die alles waar enkel hij of zij last van hebben willen verbieden voor de rokers. Als ik bij mij thuis iemand ontvang vraag ik of het stoort dat ik rook, uit respect, ook voor zijn statuut. Het gelijkheidsbeginsel. Voor mij heeft ELKE werknemer recht op een rookvrije werkomgeving. Ik kan me als roker dus goed vinden met reglementeringen die mijn rookgedrag beperken ten behoeve van mensen die gezond willen leven. Ik heb dar geen wetten voor nodig maar begrijp wel dat het nodig is. Om echter zo ver te gaan dat men roken totaal verbied op plaatsen waar men uit vrije wil naartoe gaat, gaat mij te ver. Alle maatregelen om roken te beperken zijn toe te juichen maar er zijn nu eenmaal nog rokers en dat zijn ook mensen. Als je uitbater bent een privézaak moet het echter mogelijk blijven zelf te beslissen. Maar anti-rokers zijn nu eenmaal egoïsten. Zij gunnen niemand anders dan zichzelf, zelfs niet de niet-rokende werknemers die bij rokers thuis dienen te werken een rookvrij leven en de rokers zelf gunnen ze zelfs niets. Of de roker in kwestie rekening houdt met z'n omgeving of het een egoïstische roker is die naar niets of niemand kijkt maakt niet uit.
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#423 |
Staatssecretaris
|
![]() Zeer triestig, in alle opzichten. Maar wat wil je nu als er continu promotie gemaakt wordt voor onverdraagzaamheid en het bijgevolg trendy is geworden.
Wat betreft roken kan ik het nog enigszins begrijpen. Dat die onverdraagzaamheid zich in die mate doorzet dat zelfs kinderen niet meer mogen spelen (lawaai maken) gaat mij te ver. Er is uiteraard een groot verschil tussen rokers en spelende kinderen. Rokers moeten altijd en overal rekening houden met niet rokers maar kinderen zouden zich niet moeten inhouden. Tegenwoordig moeten zij stil blijven zitten en als ze dat niet kunnen zijn het hdhd-tjes en stoppen we ze vol pillen zodat ze de onverdraagzame buren niet storen. De enige verantwoordelijken en dat zijn dezelfden naargelang ze last van iets hebben, die een sociale maatschappij in de weg staan door politiek te lobbyen , zijn de onverdraagzame egoïsten. Dat zijn bovendien meestal de grootste zeveraars over regelneverij van elke regel die hen niet uitkomt. De eersten om te ijveren voor een veilige straat, hun straat, om er zone 30 van te maken en ook de eersten om zone 30 te laten afschaffen om de hoek.
![]() |
#424 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb ook nooit gezegd dat mensen in café's moeten mogen roken omdat het verslavend is, ik zeg alleen dat mensen altijd en overal zullen willen roken, mede omdat ze eraan verslaafd zijn. Natuurlijk is het uw goed recht om het te zeggen maar ook dat gaat bij rokers niet de minste gedragsverandering teweeg brengen. Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het rookverbod heeft wel degelijk invloed op het rookgedrag van mensen.
![]() |
![]() |
#427 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik garandeer je, dat als je niet meer mag roken, je minder goesting in een sigareret gaat hebben bij het drinken van een pint. Vroeger, toen ik nog rookte, was de lekkerste sigaret (of sigaartje) de sigaret die ik opstak onmiddellijk na het eten. Welnu, ik heb soms nog goesting in een sigaretje of in een sigaartje na het eten, maar doordat niemand nog mag roken in een restaurant (thuis ook niet trouwens) is dit makkelijk bedwingbaar.
![]() |
![]() |
#429 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
en neen , ik ga niet op café om cola of water te drinken !
![]() |
![]() |
#430 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#431 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Juist natuurlijk, maar er zijn er ook verschillende "niet gestopt" en er zullen er verchillende "nooit stoppen". Een rookverbod gaat overlast tegen, zoveel is zeker, en het zal ook mensen sensibiliseren, daar ben ik ook van overtuigd, maar je zal altijd bij die "verslaafde" uitkomen. De occasionele roker zal het niet storen dat hij tijdens een cafébezoek een keertje op het "koerke" in de kou moet staan. Het zal hem ook niet al te zwaar op de maag liggen dat hij tijdens de werkuren van zijn pafstokske verstoken moet blijven, zijn middag en eventueel andere pauzes helpen hem wel doorheen de dag. Maar die verslaafde die 10 minuten na zijn laatste pafpauze al sterretjes ziet door zijn nood aan nicotine, dat is degene die voor overlast zorgt. Die zal immers stiekem roken, ook op plaatsen waar het niet mag en op plaatsen waar het ronduit gevaarlijk is. Dat is degene die ambetant wordt omdat hij uiteindelijk meer op dat "koerke" staat dan dat hij nog aan de toog hangt. Dat is degene die, eventueel gesterkt door een leuke lading alcohol, in een vlaag van zelfverklaarde rechtvaardigheid, de middenvinger samen met de sigaret zal opsteken, daar waar hij vindt dat het moet kunnen. Dus nee, het is niet de roker die égoistisch is, het is de verlaafde, égoisme is nu eenmaal een kenmerk bij verslaafden, niet alleen bij nicotineverslaafden. Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als niet-roker heeft men mij ooit proberen wijs te maken dat de lekkerste sigaret genoten werd na de seks. Is dat nu waar, met andere woorden, hebt gij een beetje gelogen met je sigaretje na het eten ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar als ik in een kaffee ben, dan moet ik maar oprotten ?? Jouw pleidooi voor verdraagzaamheid staat bol van de onverdraagzaamheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom roken dan zoveel jongeren tussen 14 en 18 al ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Parlementslid
|
![]() en 't financieel probleem van de kroegbaas ........... geen klante , geen omzet , geen kroeg waar anti rokers binne kunnen !
anti rokers zijn zeikerds
![]() |
#438 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Secretaris-Generaal VN
|