![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Nu ben ik gerust gesteld. Ik heb geïnvesteerd in betere productiemethoden die men overal ter wereld kan toepassen. Ikzelf zal er wel niets aan hebben want ne chinees gaat mijn pension niet betalen. Maar goed heb toch bijgedragen om de pensioenen van de ceo 's en hoofdaandeelhouders veilig te stellen.
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kan het ook niet helpen dat Indiers, Chinezen... minstens even intelligent, zelfs intelligenter, zijn dan blanke Europeanen, en dat ze daarenboven nog willen werken ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zeg nu zelf: als je een menu aan het doornemen bent, wie heeft er dan eens geen zin in 'iets lekkers'. En hoe snel zeggen we "Het is eigenlijk te duur, maar och, voor die ene keer"... Maar het blijft niet bij die ene keer uiteraard. Serieus he, zo ging die discussie.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 14 januari 2010 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zal geen geld meer zijn, dus geen pensioen. ik prijs me echter gelukkig dat de sociale zekerheid nog in handen van de staat is. Een privéverzekering die mijn chemokuren en beenmergtransplantatie had ik nooit kunnen aangaan. Ik zou al dood zijn dus. Prive verzekeraars berekenen hun winstmarge per individu op basis van algemene criteria. Dat je effe op - komt kan wel maar als ze aan jou individueel verlies maken lig je buiten en ben je niet meer verzekerd. Onlangs nog in het nieuws, een schuldsaldoverzekering onmogelijk of tegen onbetaalbare prijzen voor diabetici, genezen kankerpatienten e.d. Ik word niet meer genezen verklaard dus kan ik het helemaal vergeten. Ik kan niet eens een autolening meer aangaan. ZO werkt de verzekeringssector en de politici kunnen daar niets aan veranderen. Zeker niet onze Belgische of Vlaamse politici.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op den ogenblik heeft men nog altijd knelpuntberoepen die niet ingevuld geraken.
Citaat:
Maar kom, de gezondheidszorg in Belgie is niet slecht. Maar misschien is het toch interressant om te weten : -volgens internationale studies, wordt Belgie in de middenmoot geklasseerd, wat Europa betreft (dus niet vooraan) -door de regering wordt de goedkeuring van nieuwe geneesmiddelen, om budgetaire redenen, dikwijls onnodig lang getrokken (oa nieuwe genesmiddelen tegen kanker) -de levensverwachting in Belgie is even lang als in de USA (haal dit voorbeel maar aan, omdat de USA dikwijls afgedaan wordt, als het land met gebrekkige gezondheidszorg)... Maw Belgie heeft een goede gezondheiszorg, doch is geen koploper, en in een land als de USA, met private gezondheidszorg (en "free clinics") leeft men even lang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij lijkt dat juist vrije keuze. Wie niet drinkt of rookt houdt iets meer over en mag wat beter eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me toch een wat te simpele redenering.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het dan ook volgens mij.
Tenzij ge uitkeringsgerechtigden gaat verplichten te wonen waar ge zegt, te eten wat ge ze brengt, zich te kleden met wat ge ze brengt enz. Geen geld meer geven, alleen materiële hulp dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
¨ Citaat:
... inderdaad, als zelfs een "vreemdeling" dat al meteen opmerkt en aanvoelt! En hoeveel keer is een dergelijke opmerking al gemaakt door diegenen die niet tot het multiculclubje behoren? De kruik gaat de water tot ze barst. En dan is het gedaan met waterscheppen voor iedereen, ook voor diegenen die ooit die waterput gegraven en ontworpen hebben! Ze lopen zelfs het risico ook voor de laatste restjes aan de kant te mogen blijven staan, want de "habitués" zijn al klant, ingeschreven en kennen de truken van de foor! Men blijft dus over met de volgende spijtige bedenking: vanaf nu elk voor zich, als ik maar mijn boontjes kan doppen, als mijn pensioentje er maar ligt voor de jaartjes dat ik hier nog rondloop... en laat de boel maar stilaan kompleet in het honderd lopen en evolueren naar een derde-wereld-landje... Men heeft genoeg zijn best gedaan en zijn kop in het zand gestoken om het zover te laten komen! Après nous, les mouches! Zouden onze PS-vrienden zeggen... Laatst gewijzigd door andev : 15 januari 2010 om 16:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten daartegen vechten.
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn schoonbroer zegde dat ook...tot z'n oudste zoon afgestudeerd was en géén werk vond. De "doppers" kwamen NIET meer ter sprake: z'n zoon was één van hen. Nu nog, 6 maanden later...
![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 15 januari 2010 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt mij iets anders dan geen werk zijn. |
|
![]() |
![]() |