Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2010, 16:39   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie is dan de gevaarlijkste?
Degene met de slechtste leider aan het knopje.
In dit geval is dat in mijn ogen onze vriend Achmedinidjad of hoe je zijn klote naam ook schrijft.
En nee, je hoeft geen nucleaire wapens te hebben om massa's mensen te vermoorden.

Wat is er eigenlijk? Mag Iran nucleaire wapens hebben maar Israel en de VS niet dan?

Laatst gewijzigd door illwill : 15 januari 2010 om 16:39.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:02   #22
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks nieuws:

Maar
Dat weet gans de wereld. + ze werken zoals de regels mee met het internationaal atoomagentschap wat niet van andere hypocrieten die moord en brand roepen gezegd kan worden. En mochten ze er willen bouwen, duurt dat wel even en weten ze dat ook even snel. Maar de leugen is 'officieel' doorprikt nu.

Laatst gewijzigd door Zeikstraal : 15 januari 2010 om 17:02.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:35   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Ik zie dat mijn berichtje #13 strategisch wordt genegeerd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:43   #24
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zie dat mijn berichtje #13 strategisch wordt genegeerd.
en welk mag dat zijn?
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:46   #25
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De VS probeert zeer eenvoudig een 'klimaat' te creëeren zoals destijds met WOMD - die niet bestonden.
Er zijn voorbeelden genoeg van VS onzin en in de meeste gevallen neem ik zoiets voor kennisgeving aan maar voor de rest?

Af en toe mag je beleven dat er een uit de school klapt en een stukje bedriegerij aan het licht komt.
Oud 15 januari 2010, 17:49   #26
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De VS probeert zeer eenvoudig een 'klimaat' te creëeren zoals destijds met WOMD - die niet bestonden.
Er zijn voorbeelden genoeg van VS onzin en in de meeste gevallen neem ik zoiets voor kennisgeving aan maar voor de rest?

Af en toe mag je beleven dat er een uit de school klapt en een stukje bedriegerij aan het licht komt.
Dat klopt helemaal.

Ik heb trouwens de indruk dat stilaan bredere groepen amerikanen het eindelijk beginnen in te zien. Nog steeds een minderheid uiteraard, maar de ogen beginnen open te gaan hier en daar. Amerikanen zijn ook zodanig gebrainwashed dat dit proces wat langer duurt.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:54   #27
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Dat klopt helemaal.

Ik heb trouwens de indruk dat stilaan bredere groepen amerikanen het eindelijk beginnen in te zien. Nog steeds een minderheid uiteraard, maar de ogen beginnen open te gaan hier en daar. Amerikanen zijn ook zodanig gebrainwashed dat dit proces wat langer duurt.
Yep! Ook mee akkoord!
Oud 15 januari 2010, 17:54   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
en welk mag dat zijn?
Whoops ik bedoelde # 15
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 17:57   #29
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:

Mensen vallen niet meer voor hun nazi propaganda tactieken vermoed ik.
Public Integrity dossier:

President George W. Bush and seven of his administration's top officials, including Vice President Dick Cheney, National Security Adviser Condoleezza Rice, and Defense Secretary Donald Rumsfeld, made at least 935 false statements in the two years following September 11, 2001, about the national security threat posed by Saddam Hussein's Iraq.

http://projects.publicintegrity.org/WarCard
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 18:10   #30
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Ik zal mij er dan eeens aan wagen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
1) Het nut van een niet-vernietigende atoombom ontgaat mij. 2) Hoe dan ook, een atoombom op Gaza zou nooit gebeuren, zelfs als meneer Lieberman dát suggereerde. Het zou de staat Israël ontzettend veel schade doen. 3) Een nuancering die u dan weer moet maken is dat Lieberman het enkel heeft over Hamas-aanhangers, en niet Palestijnen. Dat maakt een atoombom onwaarschijnlijk. 4) Overigens zou deze uitspraak, zoals u hem interpreteert, suggereren dat Israël toegeeft dat het atoomwapens heeft; iets wat ze nooit zouden doen.
1) Misschien bedoelt hij een bom die mensen (levende organismen) doodt, maar niet de natuur,... Kortom: een biologisch wapen

2) Dit moet ik je wel nageven. Lieberman is een extreem-rechtse fanatiekeling die wil dat de Palestijnen definitief verdwijnen. Dit betekent echter niet dat héél de 'Knesset' hier zo over denkt.

3) Zoals ik al zei, Lieberman is wel degelijk uit op het wegvagen van álle Palestijnen

4) En bij deze moet ik u ook gelijk geven: Hij hoeft het niet over atoombommen te hebben, aangezien hij het gewoon heeft over 'luchtaanvallen'. Dit kunnen ook 'gewone' bombardementen en raketten zijn, niet per se atoombommen.
Oud 16 januari 2010, 23:49   #31
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door funzo Bekijk bericht
in tegenstelling tot israel en de usa laten zij (Iran) wel alle controles en toezichten toe
Naar mijn weten is Iran echt niet zo meewerkend hoor en daarbij hebben we bij Pakistan ook zitten slapen, wat niet wil zeggen dat Iran het dus automatisch wil maar wel dat voorzichtigheid is geboden. Zeker gezien hoe stroef die controles verlopen.
Oud 17 januari 2010, 22:10   #32
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Naar mijn weten is Iran echt niet zo meewerkend hoor en daarbij hebben we bij Pakistan ook zitten slapen, wat niet wil zeggen dat Iran het dus automatisch wil maar wel dat voorzichtigheid is geboden. Zeker gezien hoe stroef die controles verlopen.
Jawel, de laatste tijd werkt Iran beter en beter mee (zelfs genoeg om eens een goedkeurend woordje van de VS en de Britten te krijgen! )
Oud 19 januari 2010, 15:12   #33
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Dat klopt helemaal.

http://www.usatoday.com/news/washing...ell-iraq_x.htm

The story of WMDs that weren't:

http://www.usatoday.com/news/world/i...-indepth_x.htm
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 16:52   #34
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What a joke.
Jaja, als de oorlog al 2 jaar bezig zullen ze eens wat commentaar leveren.
Echter, in de aanloop naar de oorlog stonden alle grote mediakanalen, inclusief usatoday, mee te heulen met Bush en co.
En ook toen als wisten genoeg analisten dat het gehele WMD verhaal een farce was. Maar niemand durfde z'n bek open te trekken, en de enkelingen die het toch waagden konden stande pede naar een nieuwe job gaan zoeken.
Ik herinner me een vlammende speech van Ted Kennedy tegen de oorlog in Irak.
Stel u even voor: één van de belangrijkste beslissingen moet worden genomen (ten oorlog of niet?) en een van de meest vermaarde senatoren, een Kennedy, protesteert heftig en geen enkele nieuwszender spendeert er meer dan 15 seconden aan.
Heb eens een link gezien waar werd geteld hoe veel publicaties vòòr en hoeveel tegen de oorlog zijn verschenen in de laatste 3 maanden voor de oorlog. Ik ken de cijfers niet meer van buiten maar het was schokkend.
De verhouding was iets van een meer dan 1000 artikels pro (met als voornaamste voortrekkers de twee grootste kranten van 't land, NYT en WP)
en amper een handvol artikels die protesteerden.
En ja, toen de oorlog al volop aan de gang was en duidelijk werd dat ales was gebaseerd op een hoop leugens, hebben de WP en NYT zich geexcuseerd bij hun lezers voor hun "gebrekkige berichtgeving" in de maanden voorafgaand aan de oorlog.

Laatst gewijzigd door Big Slick : 19 januari 2010 om 16:55.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 23:18   #35
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

IAEA nieuwe directeur Yukiya Amano zei in zijn eerste persconferentie dat er geen bewijs is dat Iran Nucleaire wapens aan het produceren is.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 01:54   #36
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Japan en Iran zijn geruime tijd handelspartners. Maar dat terzijde.

Tenzij, tenzij Iran uitermate geprovoceerd wordt (door wie?) zal het militair terugslaan. Maar wie gaat Iran provoceren? Israël? No way. Die doen dat echt niet. De enige die daar voor in aanmerking komt is de bloody States.

US Intelligence is wel dom, maar niet helemaal. Ze provoceren Iran behoorlijk, maar naar ik mag veronderstellen zullen ze een grens trekken.
Feit is natuurlijk dat ze in de regio zitten. N-Korea heeft daadwerkelijk kernwapens en twee of drie zwaar verouderde Alfa's van Russische afkomst waar de ISBN afvuurinrichtingen nog inzitten. Een Japanse schroothandelaar heeft ze die oude bakken verkocht maar met wat improvisatie zijn die operationeel te maken en zijn derhalve technisch in staat een aantalklappertjes af te laten gaan boven de VS. De Yanken weten dat, zijn er natuurlijk niet blij mee en daarom houden ze zich rustig ten aanzien van N-Korea.

Iran heeft geen moderne wapens op het gebied van ICBM's en beschikt ook niet over de technici die ze kunnen plaatsen c.q. onderhouden.
In N-Korea waren dat belligerente rakettechnologen die in de Oekraïne geen werk meer konden vinden.

Wat wil je dan verder nog?
Oud 20 januari 2010, 03:03   #37
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
US Intelligence is wel dom, maar niet helemaal. Ze provoceren Iran behoorlijk, maar naar ik mag veronderstellen zullen ze een grens trekken.
Nu China heeft laten weten geen interesse te hebben voor sancties (er is geen aanleiding; de vervalste bewijzen over nucleaire triggers en dergelijke zouden wel eens het tegenovergestelde effect kunnen gehad hebben) is de vraag of de VS het alleen zal doen, met wat partners uit Europa misschien, buiten de VN om. Er bestaat daar een wetsvoorstel over waar de senaat zich nu over buigt. Er schijnt grote druk te zijn van de Israëllobby. De bedoeling is dat de sancties 'crippling' zijn. Met mogelijke kernwapens heeft dat allemaal niet veel te maken naar mijn mening.

Economische isolatie dient een ander doel, namelijk pogen te verhinderen dat Iran een voorbeeld wordt voor andere landen. Iran wordt zo echter des te meer in de handen gedreven van China. Ik vermoed dat Rusland ook niet zal meedoen met die mogelijke sacties buiten de VN om, maar je weet nooit. Europa...tja...die kunnen zich niet permiteren te vaak Nee te zeggen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 januari 2010 om 03:10.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be