Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2010, 22:12   #401
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Werk wat harder om dit te bekostigen en stop met zagen.
Als gij da perse wilt betaal het dan zelf.
Ik ga ni wat harder werken om luirikken in hun levensonderhoud te voorzien.
Ik zou graag sparen om een eigen huis te kunnen kopen, niet om het geld door de ramen te zwieren aan allerhande geimporteerd volk die hier van een uitkering willen genieten.

Voeg de daad bij het woord en pakt u een half tijdse job erbij en huurt daarmee een appartementeke om een paar allochtonen in onder te brengen.

En nu wordt het stil aan de overkant

Laatst gewijzigd door Mcnab : 15 januari 2010 om 22:13.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 22:14   #402
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Ik betaal dat wss al 3x zo veel als gij, dus tis aan u om een deeltijds jobke te gaan bijdoen. Lamzak
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 22:19   #403
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ochottekes gaan we schelden?
Ik betaal al genoeg belastingen, net zoals iedereen.

Da gij 3x zoveel betaald kan niet, tenzij ge nen barmhartige zot zijt die nog wat extra gaat betalen.
En als ge toch zoveel geld hebt om 3x zoveel te betalen kunt ge gerust nog wel iets extra missen om uw vriendjes te financieren

Laatst gewijzigd door Mcnab : 15 januari 2010 om 22:20.
Oud 15 januari 2010, 22:26   #404
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Hoeveelt betaald ge misschien jaarlijks?
Oud 15 januari 2010, 22:29   #405
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hoeveelt betaald ge misschien jaarlijks?
Wat ik verdien zijn uw zaken niet vriend
Laat staan dat ik dat op een openbaar forum ga plaatsen, ge moet goe zot zijn om dat te gaan doen, maar ik verdien genoeg met mijn nieuwe job, laat het ons erop houden dat ik mijn eigen loon bepaal naargelang hoe hard ik werk

Een tweede job is dus zeker niet noodzakelijk voor me.
Oud 15 januari 2010, 22:33   #406
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je weet helemaal niks, áls je het boek al gelezen zou hebben, zou je wél weten dat JMDD zélf geen 'berekening' maakt van het kostenplaatje van de immigratie, dat het boek niet eens enkel over dát onderwerp gaat, maar verscheidene hoofdstukken bevat over immigratie.
Deze draad gaat toch over wat JMDD in rekening brengt als zijnde de kost van immigratie.

Citaat:
Hoofdstuk 74; 'De prijs van de gastvrijheid'

Hij somt de aangepaste federale begroting van 2009 op.

Die voorzag 96.317.000 € voor de dienst 'Vreemdelingenzaken'.
21.545.000 € voor het Commissariaat-generaal voor vluchtelingen.
13.323.000 € voor de raad voor vreemdelingenbetwistingen.
265.114.000 € voor de terugbetaling van de OCMW's voor het recht op maatschappelijke hulp voor vreemdelingen.
268.708.000 € voor Fedasil, het federaal agentschap voor de opvang van asielzoekers, 80 % van de werking vd Raad van State gaat naar asielbeleid, goed voor 32.868.000 € en 19,9 % van de federale terugbetaling aan de OCMW's van het leefloon gaat naar niet EU-onderdanen, oftewel 109.132.000 €.

Deze 807 miljoen is maar een fractie vd totale kostprijs, werkloosheidsuitkeringen, administratiekosten vd OCMW's, kinderbijslag, huisvesting, medische kosten, onderwijs, taalcursussen, subsidies, gevangenissen, justitie, kosten vd opvangcentra bij de Regie der Gebouwen niet meegerekend.
De kosten vd werkloosheid lopen in de honderden miljoenen. Méér dan 42.000 niet EU-allochtonen staan in Blg. aan den dop, 16.460 - of 1 vijfde van het totaal krijgen een leefloon.
Het 'Planbureau' berekende in 2004 dat een werkloze de overheid 25.682 € per jaar kost. Geïndexeerd naar 2009 is dat 30.000 €. De werkloze allochtonen van buiten de EU kosten al vlug 1,3 miljard € per jaar.

Ook schrijft hij dat de kosten van migratie achterhalen, moeilijker is dan de cijfercombinatie bemachtigen voor de brandkoffer met de goudvoorraad van de Nationale Bank.
Kortom; in Blg. mág en kán er gewoon geen open en eerlijk onderzoek gedaan worden naar het kostenplaatje, onderzoek wordt door de politiek correcte vergoelijkingslobby verguisd en onder de mat geveegd, in Nederland wordt er echter schuchter onderzoek gedaan, de parlementaire commissie-Blok (nee, niet het Vlaams Blok) kwam tot de conclusie dat Nederland, België en Zweden het meest geld stoppen in integratie en onderaan bengelen qua tewerkstelling van allochtonen, amper 45 % werkt en hij trekt de situatie in Nl., het onderzoek van het Centraal Planbureau(CPB) dat tot de conclusie kwam dat de niet westerse allochtoon gemiddeld jaarlijks 6,6 miljard € kost - die niet zo erg verschillend is van Blg. - door, dit doortrekken is niet fictief, want het pamperbeleid onder de Moerdijk is groter dan erboven!

Anywayz, zijn boek is een slap afkooksel en herhaling van wat De Winter al jaren verkondigt, itt De Winter weerhoudt gebrek aan kennis en inzicht over islam hem niet om boeken te schrijven!
Je bevestigt dus dat hij geen opbrengsten in rekening brengt.

Citaat:
Ik heb een andere bron voor je;
De Nederlandse econoom Pieter Lakeman becijferde in zijn boek; 'Binnen zonder bellen' dat de Turkse en Marokkaanse gastarbeiders de bedrijven zo'n 4 miljard gulden aan winst hebben opgeleverd tijdens de periode 1960 tot 1971, maar de gezinshereniging en de latere werkloosheid van dezelfde gastarbeiders hebben de immigranten de Nederlandse samenleving sinds 1974 tussen de 70 en 100 miljard gulden gekost aan uitkeringen en faciliteiten allerhande (kinderbijslag, huisvesting, werkloosheidsvergoeding etc etc...)!
Het 'kostenplaatje' zal in Blg. en de rest van de EU niet veel verschillend zijn!
Zelfs indien men de 'opbrengst', waar jij zo op hamert, meetelt - zal het plaatje niet positief zijn - indien wel, wat let er iemand om een berekening te maken???
Kan je een bron geven van deze berekening?

Citaat:
Dit citaat indachtig:

...blijf jij nou maar lekker verder beweren dat je weet wat in het boek staat!
Dit citaat

"Uit de draad : Verdediging tegen laster :

"Je kunt dat niet tegengaan.

Het is een algemeen aanvaard principe dat wie een bewering post deze desnoods moet kunnen staven. Wie dat niet kan, en bijvoorbeeld zijn/haar toevlucht zoekt tot dooddoeners zoals "het forum staat er vol van", maar geen links kan geven, valt genadeloos door de mand.

Alle eerlijke forumleden zullen dat wel doorhebben. Wijs enkele keren op de leugen, stel dan koudjes vast dat de bewijzen niet geleverd werden, en laat dan de leugenaars verder tieren. Ze overtuigen heus niemand die de moeite is."
http://forum.politics.be/showthread....74#post4206374"

schreef ik als reactie op het mij toeschrijven van een "theorie" die ik nooit uitte.
Een citaat om aan te tonen dat ik die theorie wel degelijk schreef kan er uiteraard niet vanaf.

Maar dat gebeurt wel meer.

"Als je de relevantie van mijn post op de jouwe niet begrijpt wil ik het je gerust uitleggen.
Kan je nu voor één keer je leugens en laster achterwege laten?
Jij beweert dat ik verdraai; hier vraag ik naar een quote. Maar dat kan je natuurlijk niet geven.
Merk op dat jij wel mijn stellingen voortdurend verdraait. Dat toon ik ook aan.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=340
Maar daar reageer je natuurlijk niet op. Dat negeer je liever.

Jij beweert dat ik naast de kwestie discussiëer.
Hier vraag ik om dit aan te tonen. Maar dat kan je alweer niet."
http://forum.politics.be/showthread....19#post4455219

Citaat:
Jouw kritiek was dat JMDD de opbrengst NIET meerekende in zijn kostenplaatje, je kritiek raakt kant noch wal, daar JMDD zélf niet eens een 'berekening' gemaakt heeft!
Jouw kritiek hoefde niet weerlegd te worden, want je wist niet eens waar je het over had, daar - en ik herhaal - JMDD niet zélf een berekening gemaakt heeft in dat boek, hij somt enkel de 'federale begroting' van 2009 op en trekt de vergelijking met het onderzoek van het CPB van Nl. door!
Welke cijfers haal jij dan aan uit zijn boek?
Bronnen heb je ook niet gevonden in zijn boek.

p.s. Heb je nog last van geluiden in je hoofd?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat vervelende geluid van een cirkelzaag in mn hoofd, ik word er horendol van - heb jij dat ook ?

P�*jn dat dat doet man...
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 22:33   #407
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Alsof iemand u kent. Neemt niet weg dat ge te weinig doet aan humanitaire acties
Oud 15 januari 2010, 22:35   #408
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Alsof iemand u kent. Neemt niet weg dat ge te weinig doet aan humanitaire acties
Alhoewel je me niet kent moet ik je gelijk geven.
Ik doe eigenlijk niets aan humanitaire acties.
Enkel belastingen betalen, maar goed, dat is ook omdat het moet dus daar ga ik mezelf niet mee goedpraten.

Ik hou me wel bezig met dierenleed en daar doe ik wel veel aan.
Dat kan jij msch niet genoeg vinden, maar een dier is een weerloos iets, die bepaalt zijn eigen lot niet.
Een mens heeft hier alles voorhanden om zichzelf het leven aangenaam te maken.

Laatst gewijzigd door Mcnab : 15 januari 2010 om 22:38.
Oud 15 januari 2010, 22:40   #409
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Alhoewel je me niet kent moet ik je gelijk geven.
Ik doe eigenlijk niets aan humanitaire acties.
Enkel belastingen betalen, maar goed, dat is ook omdat het moet dus daar ga ik mezelf niet mee goedpraten.

Ik hou me wel bezig met dierenleed en daar doe ik wel veel aan.
Dat kan jij msch niet genoeg vinden, maar een dier is een weerloos iets, die bepaalt zijn eigen lot niet.
Een mens heeft hier alles voorhanden om zichzelf het leven aangenaam te maken.
Met uw belastingen te betalen helpt ge andere mensen aan een beter bestaan. Wat is het probleem weer juist?
Oud 15 januari 2010, 22:43   #410
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Met uw belastingen te betalen helpt ge andere mensen aan een beter bestaan. Wat is het probleem weer juist?
Ik heb geen probleem.
Er wordt hier aangekaart dat immigratie ons geld kost.
Door sommigen wordt dit ontkend.
Daar gaat de discussie over.

Ik pleit niet voor minder belastingen, wel dat ze beter aangewend worden.
Ik ga niet werken voor pierke zijn schoon gat.

En als jij stelt dat ik maar wat harder moet werken om dit alles te bekostigen dan is er idd een probleem
Oud 15 januari 2010, 22:50   #411
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen probleem.
Er wordt hier aangekaart dat immigratie ons geld kost.
Door sommigen wordt dit ontkend.
Daar gaat de discussie over.

Ik pleit niet voor minder belastingen, wel dat ze beter aangewend worden.
Ik ga niet werken voor pierke zijn schoon gat.

En als jij stelt dat ik maar wat harder moet werken om dit alles te bekostigen dan is er idd een probleem
Er wordt hier aangekaart dat, volgens de cijfers die JMDD bijeensprokkelde, de immigratie 7,67 miljard euro kost.
Door sommigen wordt betwijfeld dat JMDD ook de opbrengsten in rekening bracht.
Oud 15 januari 2010, 22:53   #412
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er wordt hier aangekaart dat, volgens de cijfers die JMDD bijeensprokkelde, de immigratie 7,67 miljard euro kost.
Door sommigen wordt betwijfeld dat JMDD ook de opbrengsten in rekening bracht.
Artisjok, ik denk dat de post van SDX wel duidelijk was niet?

In Nederland en Frankrijk zijn er blijkbaar genoeg onderzoeken gemaakt om de stelling die JMDD beweerde te bevestigen.
Oud 15 januari 2010, 22:57   #413
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok, ik denk dat de post van SDX wel duidelijk was niet?

In Nederland en Frankrijk zijn er blijkbaar genoeg onderzoeken gemaakt om de stelling die JMDD beweerde te bevestigen.
Lees mijn antwoord op de post van SDX.

Kan je een link geven naar die onderzoeken in Nederland en Frankrijk?
En over welke stelling van JMDD heb je het hier; hij heeft immers meerdere stellingen.
Oud 15 januari 2010, 22:57   #414
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een algemeen aanvaard principe dat wie een bewering post deze desnoods moet kunnen staven.
Het is een algemeen aanvaard principe dat wie een boek bespreekt dat boek eerst moet gelezen hebben. Dat heb jij nog steeds niet gedaan. Zo lang je dat niet gedaan hebt, zal je dus genadeloos door de mand blijven vallen met je leugens.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 23:00   #415
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Dat kost geld ja. Beter aangewend. Er word jaarlijks zoveel verspild of afgestaan aan de heersende structuren en corporate maffia. Begin bij de bron van het probleem. Dit is een smokescreen om u bezig te houden. Vreemd dat De Decker dit niet meld, ik dacht dat die het goed voorhad... Hij profiteert er zelf mee van. Hij misbruikt u
Oud 15 januari 2010, 23:03   #416
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat kost geld ja. Beter aangewend. Er word jaarlijks zoveel verspild of afgestaan aan de heersende structuren en corporate maffia. Begin bij de bron van het probleem. Dit is een smokescreen om u bezig te houden. Vreemd dat De Decker dit niet meld, ik dacht dat die het goed voorhad... Hij profiteert er zelf mee van. Hij misbruikt u
Ik zit er niet mee in dat een politiek vluchteling hier 1000+ euro per maand krijgt zonder er iets voor te doen.
Die mensen hebben het moeilijk en verdienen dus ook een tweede kans en dat gun ik hun oprecht met heel mijn hart!

Maar mensen die naar hier komen omdat het een paradijs is waar men direkt met een mooi verhaaltje een uitkering krijgt daar krijg ik het vliegend van.
En zo zijn er veel te veel.
Oud 15 januari 2010, 23:05   #417
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees mijn antwoord op de post van SDX.

Kan je een link geven naar die onderzoeken in Nederland en Frankrijk?
En over welke stelling van JMDD heb je het hier; hij heeft immers meerdere stellingen.
Waarom zoek je die zelf niet op? Doe je enkel zoekwerk als de resultaten in je kraam passen?
Oud 15 januari 2010, 23:07   #418
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zit er niet mee in dat een politiek vluchteling hier 1000+ euro per maand krijgt zonder er iets voor te doen.
Die mensen hebben het moeilijk en verdienen dus ook een tweede kans en dat gun ik hun oprecht met heel mijn hart!

Maar mensen die naar hier komen omdat het een paradijs is waar men direkt met een mooi verhaaltje een uitkering krijgt daar krijg ik het vliegend van.
Iedereen die immigreert is moslim? Of heeft hij dit apart berekend?
Oud 15 januari 2010, 23:11   #419
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen die immigreert is moslim? Of heeft hij dit apart berekend?
De kost van niet-EU migranten wordt berekend. Dat zijn zin in onze contreien vooral Noord-Afrikanen (Marrokanen) en Turken, veelal moslims dus.
Oud 15 januari 2010, 23:11   #420
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:

Was u ook zo vurig bij het redden van de banken? Of vond u dat geld goed besteed?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be