Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2010, 16:44   #181
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Maakt mij allemaal niet uit..een Belg die beweert dat hij sinds zijn 10de al onafgebroken volledig in orde is met het Riziv neem ik niet serieus..punt.

En een 50 jarige man met ervaring in de landbouw die niet op de hoogte lijkt te zijn van kromme praktijken in zijn sector ook niet..ook al is het de laatste jaren moeilijker geworden door de regelgeving en controles..onmogelijk is het niet en dat weet iedere landbouwer..

http://www.gva.be/archief/guid/zwart...7-82bbfc2753a4
ZwartwerkSector op nr. 2..yep
Ik heb toch NOOIT gezegd dat ik de wetten en regels niet maar mijn voordeel draai.
En ik heb ook NOOIT gezegd dat ik steeds alles volledig in orde had met de staat.

Enkel dat ik reeds vanaf mijn 10de RSZ betaald heb, omdat ik anders niet verzekerd was .
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 22:52   #182
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De officieuze leeftijd om te oud te zijn voor werk, hoeveel zou die bedragen?

Ik heb al horen spreken over 35 jaar...
60 jaar. Ik was 60 jaar en toen kon ik echt niet meer. Toen ben ik op pensioen gegaan.
Oud 18 januari 2010, 09:34   #183
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
60 jaar. Ik was 60 jaar en toen kon ik echt niet meer. Toen ben ik op pensioen gegaan.
En de mannen...die werkten door tot 65, op of niet op
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 09:35   #184
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb toch NOOIT gezegd dat ik de wetten en regels niet maar mijn voordeel draai.
En ik heb ook NOOIT gezegd dat ik steeds alles volledig in orde had met de staat.

Enkel dat ik reeds vanaf mijn 10de RSZ betaald heb, omdat ik anders niet verzekerd was .
Tiens iemand met een zelfstandig budget vanaf zijn tiende. Iets voor The guinness book of records

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 januari 2010 om 09:35.
Oud 18 januari 2010, 09:36   #185
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De officieuze leeftijd om te oud te zijn voor werk, hoeveel zou die bedragen?

Ik heb al horen spreken over 35 jaar...
Laat me raden... Jij wil op pensioen vanaf 35, klopt?
Oud 18 januari 2010, 09:47   #186
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens iemand met een zelfstandig budget vanaf zijn tiende. Iets voor The guinness book of records
Nee, want er zijn er die zelfs reeds veel jonger een inkomen verwerven door arbeid.
Oud 18 januari 2010, 09:51   #187
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, want er zijn er die zelfs reeds veel jonger een inkomen verwerven door arbeid.
De records moeten wél binnen de grenzen van de mensenrechten blijven.
Oud 18 januari 2010, 10:15   #188
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De records moeten wél binnen de grenzen van de mensenrechten blijven.
Binnen de mensen en kinderrechten mogen kinderen vanaf hun geboorte arbeid verrichten tegen betaling.
Enkel de uitbuiting van kinderarbeid is verboden.
Een kind mag dus geen 8 uur per dag 5 dagen per week in een fabriek of op de bouw werken, maar een kind mag gerust in zijn vrije tijd een eigen kledinglijn ontwerpen en verkopen.
Een kind mag gerust zijn eigen speelgoed ontwerpen en verkopen.
Zo lang het maar gebeurd op vrijwillige basis en er geen verplichtingen aan verbonden worden, de gezondheid van het kind niet in gevaar word gebracht en het geld niet naar andere verdwijnt. En het kind een opleiding krijgt die voldoet aan de wettelijke verplichtingen.
Dan mag een kind zelfs miljarden verdienen vanaf zijn geboorte.
Oud 22 januari 2010, 10:51   #189
marram
Banneling

Standaard

Er is geen leeftijd om te oud te zijn voor werk.
Kijk maar naar de politici.
marram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 17:43   #190
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Uit welk middeleeuws land kom jij...?
Wettige Kinderarbeid is al pakwek 100 jaar verboden...dus vanaf uw 10 jaar riziv bijdragen ? fantasie of leugens..
Mijn vader is 83 jaar oud en moest verplicht tot zijn 14de jaar naar school gaan, nadien heeft hij ook op een boerderij gewerkt zonder eender welke bijdragen te betalen omdat het RIZIV en uberhaupt sociale zekerheid niet eens bestonden..
Mijn conclusie : u bent een zeveraar eerste klasse..kinderen hebben NOOIT enige noemenswaardige bijdragen betaald in onze huidige geschiedenis...kindsterretjes zijn een grote streng gereglementeerde uitzondering op de regel van kinderarbeid..(officiëel) boerderijwerk is en was dat niet en valt al méér dan een halve eeuw onder verboden kinderarbeid.

En één individu miljoenen betaald aan het RIZIV..? boetes voor ontduiking mischien ? of verplichte bijdragen voor uw werknemers zeker..daar hebt gij helemaal geen enkele morele aanspraak op...
Wettige kinderarbeid is inderdaad sinds lang verboden. Maar kinderarbeid bestond natuurlijk - niet wettig dan. Mijn vader (90 jaar) werd als kind in waterputten gelaten om die uit te kuisen. Vanaf zijn 14de werkte hij als boerenknecht, zijn pensioenrechten lopen echter pas vanaf zijn 18de toen hij bij het leger ging.
Mijn moeder (87) heeft een heel klein pensioentje, zij werkte voor haar huwelijk op 2 verschillende plaatsen als dienstmeisje, later in een fabriek, dan bij een beenhouwer. Haar pensioenrechten dankt ze aan die beenhouwer. Zelfs in die fabriek werd er niets voor haar afgedragen.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 24 januari 2010 om 18:06.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2010, 17:46   #191
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Sorry, maar ik vrees dat Jantjes scenario kan werken. Het is niet veel voorkomend, maar blijkbaar is er nog nog mogelijkheden om als 10 jarige ook wettelijk aan't werk te zijn. Schippers en kermisklanten bijvoorbeeld.
Mijn vader als schipperszoon heeft volgend jaar zijn 45 jaar gewerkt, en dan is die maar 59.

Als de ouders hun nazaten officieel inschrijven als werknemer, en de volle pot RSZ enzoverder willen ophoesten, en kunnen aantonen dat hun kinderen de juiste schoolse opleiding volgen, is het voor de staat geen probleem.
59 - 45 = 14, dat klopt met de leeftijd van de leerplicht.
Oud 24 januari 2010, 19:42   #192
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
59 - 45 = 14, dat klopt met de leeftijd van de leerplicht.
Niet de leerplicht verhinder je om vroeger geld te verdienen, edoch de mentaliteit van de mensen.

Nu loopt de leerplicht tot 18 jaar en toch zijn er jongeren die reeds jongere officieel werken.

Citaat:
Wettige kinderarbeid is inderdaad sinds lang verboden. Maar kinderarbeid bestond natuurlijk - niet wettig dan. Mijn vader (90 jaar) werd als kind in waterputten gelaten om die uit te kuisen. Vanaf zijn 14de werkte hij als boerenknecht, zijn pensioenrechten lopen echter pas vanaf zijn 18de toen hij bij het leger ging.
Mijn moeder (87) heeft een heel klein pensioentje, zij werkte voor haar huwelijk op 2 verschillende plaatsen als dienstmeisje, later in een fabriek, dan bij een beenhouwer. Haar pensioenrechten dankt ze aan die beenhouwer. Zelfs in die fabriek werd er niets voor haar afgedragen.
Uitbuiting via kinderarbeid is verboden, kinderarbeid zelf niet.
Oud 25 januari 2010, 00:39   #193
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom u trekt een uitkering en een shitload aan dividenden ?

Soms vraag ik me af waar de schaamte naartoe is.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Heeft ze er recht op?

Ja?

Dan zijn we toch uitgepraat?
Een alleenstaande inwoonster uit de gemeente waar ik vijf jaar geleden woonde met iets meer dan 59.000 euro netto inkomsten in 2004 uit de verhuur van appartementen en handelspanden heeft recht op werkloosheidsuitkeringen omdat inkomsten uit onroerend goed haar dat recht niet ontzegt. Nagegaan bij de rva, en het klopt!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 25 januari 2010 om 00:45.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2010, 10:15   #194
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Een alleenstaande inwoonster uit de gemeente waar ik vijf jaar geleden woonde met iets meer dan 59.000 euro netto inkomsten in 2004 uit de verhuur van appartementen en handelspanden heeft recht op werkloosheidsuitkeringen omdat inkomsten uit onroerend goed haar dat recht niet ontzegt. Nagegaan bij de rva, en het klopt!
Waar kom jij nu mee af?
Iedereen die gewerkt heeft heeft recht op werkloosheidsuitkeringen, want je krijgt dat recht namelijk door te werken, plus een paar categoriën die helemaal niet moeten werken (zoals schoolverlaters)
Oud 25 januari 2010, 12:52   #195
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar kom jij nu mee af?
Iedereen die gewerkt heeft heeft recht op werkloosheidsuitkeringen, want je krijgt dat recht namelijk door te werken, plus een paar categoriën die helemaal niet moeten werken (zoals schoolverlaters)
Heb ik geschreven dat ik er tegen ben dat die vrouw werklozensteun geniet? Ik heb geschreven dat inkomsten uit onroerend goed geen wettelijke grond zijn om geen werklozensteun te krijgen, wat beaamd wordt door de rva!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 25 januari 2010 om 12:54.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 11:34   #196
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De officieuze leeftijd om te oud te zijn voor werk
In Frankrijk - het land van leven als God in Frankrijk - is de officiële leeftijd
zestig jaar.
Oud 30 januari 2010, 11:35   #197
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Heb ik geschreven dat ik er tegen ben dat die vrouw werklozensteun geniet? Ik heb geschreven dat inkomsten uit onroerend goed geen wettelijke grond zijn om geen werklozensteun te krijgen, wat beaamd wordt door de rva!
Inkomsten uit verhuur zijn geen beletsel voor doppen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be