![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb ook NOOIT gezegd dat ik steeds alles volledig in orde had met de staat. Enkel dat ik reeds vanaf mijn 10de RSZ betaald heb, omdat ik anders niet verzekerd was . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Schepen
|
![]() 60 jaar. Ik was 60 jaar en toen kon ik echt niet meer. Toen ben ik op pensioen gegaan.
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 18 januari 2010 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Minister-President
|
![]() Laat me raden... Jij wil op pensioen vanaf 35, klopt?
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel de uitbuiting van kinderarbeid is verboden. Een kind mag dus geen 8 uur per dag 5 dagen per week in een fabriek of op de bouw werken, maar een kind mag gerust in zijn vrije tijd een eigen kledinglijn ontwerpen en verkopen. Een kind mag gerust zijn eigen speelgoed ontwerpen en verkopen. Zo lang het maar gebeurd op vrijwillige basis en er geen verplichtingen aan verbonden worden, de gezondheid van het kind niet in gevaar word gebracht en het geld niet naar andere verdwijnt. En het kind een opleiding krijgt die voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Dan mag een kind zelfs miljarden verdienen vanaf zijn geboorte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() Er is geen leeftijd om te oud te zijn voor werk.
Kijk maar naar de politici. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn moeder (87) heeft een heel klein pensioentje, zij werkte voor haar huwelijk op 2 verschillende plaatsen als dienstmeisje, later in een fabriek, dan bij een beenhouwer. Haar pensioenrechten dankt ze aan die beenhouwer. Zelfs in die fabriek werd er niets voor haar afgedragen.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 24 januari 2010 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu loopt de leerplicht tot 18 jaar en toch zijn er jongeren die reeds jongere officieel werken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een alleenstaande inwoonster uit de gemeente waar ik vijf jaar geleden woonde met iets meer dan 59.000 euro netto inkomsten in 2004 uit de verhuur van appartementen en handelspanden heeft recht op werkloosheidsuitkeringen omdat inkomsten uit onroerend goed haar dat recht niet ontzegt. Nagegaan bij de rva, en het klopt!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 25 januari 2010 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen die gewerkt heeft heeft recht op werkloosheidsuitkeringen, want je krijgt dat recht namelijk door te werken, plus een paar categoriën die helemaal niet moeten werken (zoals schoolverlaters) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Parlementslid
|
![]() Heb ik geschreven dat ik er tegen ben dat die vrouw werklozensteun geniet? Ik heb geschreven dat inkomsten uit onroerend goed geen wettelijke grond zijn om geen werklozensteun te krijgen, wat beaamd wordt door de rva!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 25 januari 2010 om 12:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zestig jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Inkomsten uit verhuur zijn geen beletsel voor doppen.
|
![]() |
![]() |