Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2010, 12:58   #1
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard Vlaming wil SUV weg

en nog zo wat van die verrassende dingen :

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8Vlaming_groen
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 13:37   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
Standaard

Hebben ze de ledenlijst van greenpeace afgebeld misschien, ... ?

Schoon om zien was dat toen onlangs de lijst met 10 zwaarst vervuilende wagens gepresenteerd werd, er maar 2 terreinwagens tussenstonden, ...

Mercedes G klasse (met ne stevigen benzinnemotor) en Hummer H2 ,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 13:45   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

haha het tijdschrift MO met de MO van MAO
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 17:28   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Wel tiepisch voor de vrt, om die titel "Vlaming wil ..." zo misleidend te maken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 17:57   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.366
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik denk eerder dat ze de ledenlijst van de PVDA hebben afgebeld? 1 op de 2 vlamingen wil extra taksen.... Weliswaar een "CO2 taks op vlees". Maar ik geloof nooit dat een doorsnee vlaming meer taksen wil. Anders is er iets serieus aan't mis gaan, en heb ik het gevoel dat ik beter ga verhuizen. Naar Noord Korea bijvoorbeeld, daar liggen de taksen en belastingen lager.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:02   #6
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

kdenk ook dat de meeste vlamingen van de suv afwil. Een zeer vervuilende en onvriendelijke wagen op de baan. Weg met die dingen
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:34   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
kdenk ook dat de meeste vlamingen van de suv afwil. Een zeer vervuilende en onvriendelijke wagen op de baan. Weg met die dingen
zet eens diesel en benzine aan 2euro, 3euro en 4 euro


Dus we vergelijken even

De volkswagen 3liter lupo verbruikt

6euro/100km > 9euro/100km > 12euro/100km

die 12euro is dus bvb een gemiddeld uurloon van een pendelaar, dat is de uitgave die hij bereid is te doen om naar zijn werk te gaan.

We doen hetzelfde nu eens met een hummer die bvb 25liter verbruikt

50euro/100km > 75euro/100km > 100euor/100km

Nu de relevante vraag: als je deze wagen nog zou gebruiken is het alleen voor korte ritten. OF voor zeer belangrijke ritten die veel geld opbrengen (zeg maar paradewagen voor een trouw)

voila, dus het punt is, als het het economisch oplost wordt die hummer onbetaalbaar. Want 100.000km met een hummer kost dan 100.000euro verbruik, en 1000.000km met een lupo kost 12.000euro verbruik.

Dus moet je die wagen verbieden ? Nee, gewoon een beetje duur maken om ermee te rijden...

EN wat als iemand een electrische hummer op de markt gooit ? Wel dan is hij volledig groen, en kan hij dus gratis door het verkeer...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 19:51   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zet eens diesel en benzine aan 2euro, 3euro en 4 euro


Dus we vergelijken even

De volkswagen 3liter lupo verbruikt

6euro/100km > 9euro/100km > 12euro/100km

die 12euro is dus bvb een gemiddeld uurloon van een pendelaar, dat is de uitgave die hij bereid is te doen om naar zijn werk te gaan.

We doen hetzelfde nu eens met een hummer die bvb 25liter verbruikt

50euro/100km > 75euro/100km > 100euor/100km

Nu de relevante vraag: als je deze wagen nog zou gebruiken is het alleen voor korte ritten. OF voor zeer belangrijke ritten die veel geld opbrengen (zeg maar paradewagen voor een trouw)

voila, dus het punt is, als het het economisch oplost wordt die hummer onbetaalbaar. Want 100.000km met een hummer kost dan 100.000euro verbruik, en 1000.000km met een lupo kost 12.000euro verbruik.

Dus moet je die wagen verbieden ? Nee, gewoon een beetje duur maken om ermee te rijden...

EN wat als iemand een electrische hummer op de markt gooit ? Wel dan is hij volledig groen, en kan hij dus gratis door het verkeer...
U bent wel een leuke gast moet ik zeggen.
Dat ze U maar nooit Minister maken....

Dat de SUV weg moet is een certitude, maar niet wegens zijn verbruik.
Maar wel omdat hij inzittenden van gewone wagen bij ongeval zwaar in gevaar brengt.

Een oplossing is dus die SUV fiscaal zwaar aan te pakken en de potentiële koper om deze wijze tot andere inzichten te brengen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 19:55   #9
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Sinds wanneer zijn SUV's zware terreinwagens?


uit artikel:
Citaat:
zes op de tien willen zware terreinwagens verbieden...

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 28 januari 2010 om 19:56.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 20:05   #10
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

De SUV-haat heeft niks te maken met het milieu maar alles met de rijstijl van de chauffeurs die ermee rijden.

Die hebben het in dan meestal over 'jaloezie', 'verzuring' of 'ik rijd mensen dood omdat ik kan'.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 22:25   #11
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Hier gaan we weer.

Natuurlijk is het jaloezie van de kleine mensjes die zich geen mooie auto kunnen veroorloven.

Ikke ni, niemand ni !
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 22:29   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Hier gaan we weer.

Natuurlijk is het jaloezie van de kleine mensjes die zich geen mooie auto kunnen veroorloven.

Ikke ni, niemand ni !
Ik heb een prachtige wagen. En het is geen SUV. Betaal jij maar tot ineens je imperium ineen stort.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 22:32   #13
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zet eens diesel en benzine aan 2euro, 3euro en 4 euro


Dus we vergelijken even

De volkswagen 3liter lupo verbruikt

6euro/100km > 9euro/100km > 12euro/100km

die 12euro is dus bvb een gemiddeld uurloon van een pendelaar, dat is de uitgave die hij bereid is te doen om naar zijn werk te gaan.

We doen hetzelfde nu eens met een hummer die bvb 25liter verbruikt

50euro/100km > 75euro/100km > 100euor/100km

Nu de relevante vraag: als je deze wagen nog zou gebruiken is het alleen voor korte ritten. OF voor zeer belangrijke ritten die veel geld opbrengen (zeg maar paradewagen voor een trouw)

voila, dus het punt is, als het het economisch oplost wordt die hummer onbetaalbaar. Want 100.000km met een hummer kost dan 100.000euro verbruik, en 1000.000km met een lupo kost 12.000euro verbruik.

Dus moet je die wagen verbieden ? Nee, gewoon een beetje duur maken om ermee te rijden...

EN wat als iemand een electrische hummer op de markt gooit ? Wel dan is hij volledig groen, en kan hij dus gratis door het verkeer...
Je vergeet natuurlijk (bewust?) dat nogal wat SUVrijders het verbruik en taksen op deze wagens niet zelf betalen ....
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 22:48   #14
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Moesten ze nu gewoon die xenonlampen nie zo hoog zetten eh, had ik er al vele minder iets op tegen
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 23:01   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De SUV is zoals bijna alle dure en ietwat zwaardere auto's in vrije val bezig.
De accijnzen zijn hun werk aan het doen en de autosector is zoals we weten ook zo goed als failliet hierdoor.
Maar laten we vooral klagen dat de fabrieken sluiten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 23:01   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bent wel een leuke gast moet ik zeggen.
Dat ze U maar nooit Minister maken....

Dat de SUV weg moet is een certitude, maar niet wegens zijn verbruik.
Maar wel omdat hij inzittenden van gewone wagen bij ongeval zwaar in gevaar brengt.

Een oplossing is dus die SUV fiscaal zwaar aan te pakken en de potentiële koper om deze wijze tot andere inzichten te brengen.
Nee, die hummer is zeker veiliger dan gelijk welke vrachtwagen op de weg. Je kunt hem wel beter klasseren onder de vrachtwagens... omwille van zijn afmetingen.

De prototype Hummer is een SUV die niet past in het straatbeeld, maar een Captiva is een soort barby-SUV ? Die ga je toch niet verbieden ??? Dus als je uw definitie van SUV scherpgesteld hebt, zul je minder weerstand oproepen.

Het andere voorbeeld is een ferrari, die past evenmin in het straatbeeld als het op CO2, snelheid aankomt... En toch wordt die niet belaagd.... Dus enige consequent zijn in de redenering zou aangenamer zijn.

Full disclosure: ik rij met een barbysuv, en weet dat die wagen 8 liter verbruikt, en weet ook dat hij niet gemaakt is om mensen omver te rijden. hij is wel robuuster en vergevingsgezinder' als iemand zijn deur tegen uw carrosserie zwaait...

En of je de hummer nu taxeert met 2000 euro tax per jaar, of je laat via zijn verbruik een tax betalen door het rekeningrijden exponentieel duurder te maken, is een valse discussie. Je moet een kader vinden waar er geen 'gaten ontstaan' Dus je moet voorkomen dat bvb een hybride suv als schijnbaar betere oplossing met subsidies de weg opgaat...

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 januari 2010 om 23:04.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 23:06   #17
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Die hele SUV trend is redelijk belachelijk.
Mensen die een SUV kopen omdat ze er zich "veiliger" in voelen. Wat ze vergeten is dat een auto waarin je je veilig voelt minder veilig is dan een auto waarin je je onveilig voelt.
Beste bewijs is dat er meer SUV rijders omkomen dan mensen met een gewone auto.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 28 januari 2010 om 23:06.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 23:12   #18
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee, die hummer is zeker veiliger dan gelijk welke vrachtwagen op de weg. Je kunt hem wel beter klasseren onder de vrachtwagens... omwille van zijn afmetingen.
Juist niet. De Hummer heeft geen kreukelzone => snellere deceleratie => grotere G krachten => zwaardere verwondingen of dood.

Beste bewijs: De Hummer scoort bijzonder slecht bij crashtests:
http://www.youtube.com/watch?v=COGBQ7QXqyc
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 23:17   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee, die hummer is zeker veiliger dan gelijk welke vrachtwagen op de weg. Je kunt hem wel beter klasseren onder de vrachtwagens... omwille van zijn afmetingen.

De prototype Hummer is een SUV die niet past in het straatbeeld, maar een Captiva is een soort barby-SUV ? Die ga je toch niet verbieden ??? Dus als je uw definitie van SUV scherpgesteld hebt, zul je minder weerstand oproepen.

Het andere voorbeeld is een ferrari, die past evenmin in het straatbeeld als het op CO2, snelheid aankomt... En toch wordt die niet belaagd.... Dus enige consequent zijn in de redenering zou aangenamer zijn.

Full disclosure: ik rij met een barbysuv, en weet dat die wagen 8 liter verbruikt, en weet ook dat hij niet gemaakt is om mensen omver te rijden. hij is wel robuuster en vergevingsgezinder' als iemand zijn deur tegen uw carrosserie zwaait...

En of je de hummer nu taxeert met 2000 euro tax per jaar, of je laat via zijn verbruik een tax betalen door het rekeningrijden exponentieel duurder te maken, is een valse discussie. Je moet een kader vinden waar er geen 'gaten ontstaan' Dus je moet voorkomen dat bvb een hybride suv als schijnbaar betere oplossing met subsidies de weg opgaat...
Ik heb het niet over de inzittenden van die SUV's maar over de inzittenden van de auto waar die SUV tegenaan knalt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 23:30   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Juist niet. De Hummer heeft geen kreukelzone => snellere deceleratie => grotere G krachten => zwaardere verwondingen of dood.

Beste bewijs: De Hummer scoort bijzonder slecht bij crashtests:
http://www.youtube.com/watch?v=COGBQ7QXqyc
Dat zijn zo van die testen waar het tegendeel ook van bewezen is.
Zwaardere auto's zijn veiliger voor de inzittenden dan lichte namelijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be