![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6041 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de Vlaamse beweging kan enkel wat aftandse zangers lokken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6042 |
Europees Commissaris
|
![]() En volgens mij is die 1% van rattachisten intussen tot 3% gestegen, grotendeels aangewakkerd door de media en de Vlaamse provocaties.
Toch denk ik dat België zal blijven bestaan, men is overigens sowieso is men niet behept op romantisch nationalisme. Als je http://www.9lives.be/ volgt dan merk je dat de jongere bevolking in Vlaanderen eigenlijk zéér anationalistisch is. Vaak maakt het niet uit in welk land ze zitten, zolang de boel maar draait en hun groep er geen erg hinderlijke nadelen aan ondervindt. Het Belgisch-natiegevoel taant gestaag, maar dat wil niet zeggen dat men dit land per se kapot wil. Volgens mij heeft ons land nog een lange periode van 'bijna-splitsing' voor de boeg, en er kan veel gebeuren dat mensen doet transcenderen over de communautaire spanningen heen. Geluk dat het klassieke Belgisch-patriotisme zowel in Vlaanderen als in Wallonië met bejaarden geassocieerd wordt trouwens. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 31 januari 2010 om 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6043 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6044 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6045 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het plan van Wilhelmina was een akkordje met de Duitsers, plus prins Berhard geinstalleerd als de politieke leider van Nederland, ofwel de "stadhouder van Hitler". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6046 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6047 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dus niet hoe diep die politieke overtuiging gaat bij de meeste van die muzikanten...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6048 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenover een evenement dat wordt gesponsord door grote bedrijven en gesteund door alle regimemedia, is het inderdaad moeilijk als oppositiebeweging een even duur spektakel te organiseren. Zeker als je weet dat artiesten zich niet mogen outen wegens gevaar van broodroof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6049 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien hebben die mensen er geen moeite mee om Vlaming en Belg te zijn. De Vlaams-nationalisten vinden dat je moet kiezen: je bent Vlaming en kunt dan geen Belg zijn. België is de vijand. Ik hoorde onlangs een Vlaams-nationalist tegen een meisje (met Franse ouders) dat in Vlaanderen woont zeggen: Wat ben je nu eigenlijk? Je bent bijna 18 jaar en zult moeten kiezen; volgens mij kun je niet tezelfdertijd VL en Française zijn. Nochtans: ze beheerst het NL en FR even goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6050 |
|
![]() Vlamingen die in Nederland wonen kunnen daar best over oordelen:
We gebruiken wel beiden dezelfde woordenboek, maar in wezen zijn we zoooooooooo verschillend. Bron: http://www.belgen.nl/belgen/in_neder...40_lottie.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#6051 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6052 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'De Vlaamse Beweging' is immers wel wat meer dan een clubje - toegegeven, vaak erg getalenteerde - artiesten, niet? Jaani Dushman en Pelgrim gaven het hierboven trouwens al aan: er is 'een reukje' aan dat Belgavox-concert. U beschikt toevallig niet over de ledenaantallen van BUB, BAB, B-Plus, Front National Belge, ... ? U mag ze wat mij betreft zelfs allemaal samen tellen. Hoeveel Vlamingen daar bij zitten zal ik wel niet gemakkelijk te weten kunnen komen, maar als u mij hierbij wilt helpen: ga uw gang. D?*t zou mij toch een duidelijker beeld moeten geven van de begeestering die België nog weet los te maken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6053 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6054 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tiens, ik zou verwachten dat jij nu wel voor hem respect zou hebben? hij is opeens een verstokte Belgicist geworden en zou alles toegeven aan de Franstaligen wat ze ook maar willen.
allé, een beetje zoals jij hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6055 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6056 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit zijn eigenlijk de belangrijkste verschillen die Nederlanders horen. Wat Lottie betreft. Frustraten lopen er over al rond in alle landen. Laatst gewijzigd door Sidharta : 1 februari 2010 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6057 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het zal wel doorgestoken kaart geweest zijn met Bernard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6058 |
Minister
|
![]() Belgie kent heel veel frustraten .Het aantal moorden en zelfmoorden ligt daar vreselijk hoog.
Laatst gewijzigd door Sidharta : 1 februari 2010 om 09:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6059 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6060 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Belgie heeft nooit iemand er uit gekegeld. Als vazalstaat van Spanje, Oostenrijk en Frankrijk, hebben ze altijd in het bed van een ander gelegen. |
|
![]() |
![]() |