Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Bekijk resultaten enquête: Moet Moderatie méér optreden tegen persoonlijke aanvallen?
ja 16 43,24%
neen 21 56,76%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 9 februari 2010, 22:18   #41
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De uitspraak van die bisschop kan men ook enigzins bezien als een persoonlijke aanval.
Iedereen die homo is kan dat zo opvatten.
Heb jij weet dat de moderatie een bericht knipt en een waarschuwing of strafpunten uitdeelt; als iemand op dit forum een mening uit die een bepaald deel van de forummers kan kwetsen, choqueren of verontrusten.

Ik denk dat er toch een wezenlijk verschil is met een persoonlijke aanval.
artisjok is offline  
Oud 9 februari 2010, 22:22   #42
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Wát precies is een 'persoonlijke aanval', wil iemand dat even definiëren voor me - wat voor de ene 'beledigend' of 'kwetsend' is, zal voor een ander enkel een reden zijn om hoofdschuddend de schouders op te halen.
De een heeft lange tenen en een korte lont, de ander vindt het hooguit lachwekkend en gaat gewoon verder, het is tenslotte máár een forum, je kan je 'vensterke' ten allen tijde sluiten en wat anders gaan doen.
"If you can't stand the heat, stay out of the kitchen"!

Dat 'principe' van die 'meldings'driehoekjes vind ik sowieso lachwekkend, een land dat zichzelf 'democratie' noemt onwaardig, in het échte dagelijkse leven is iedereen ook niet altijd even lief voor mekaar en moet een mens ook regelmatig incasseren - 'sticks & stones...' weetjewel...
SDX is offline  
Oud 9 februari 2010, 22:24   #43
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb jij weet dat de moderatie een bericht knipt en een waarschuwing of strafpunten uitdeelt; als iemand op dit forum een mening uit die een bepaald deel van de forummers kan kwetsen, choqueren of verontrusten.

Ik denk dat er toch een wezenlijk verschil is met een persoonlijke aanval.
...'kwetsen, shoqueren, verontrusten' ... jawadde toe maar
SDX is offline  
Oud 9 februari 2010, 22:27   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...'kwetsen, shoqueren, verontrusten' ... jawadde toe maar
Mocht je de discussie gevolgd hebben dan zou je weten wiens bewoordingen ik overnam.
artisjok is offline  
Oud 9 februari 2010, 22:31   #45
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mocht je de discussie gevolgd hebben dan zou je weten wiens bewoordingen ik overnam.
Merciekes arti, ik heb de 'discussie' gevolgd en ik herhaal; 'jawadde toe maar'!
?Gekwetst, beledigd, geshockeerd, verontrust' ... op een forum, kom nou, laten we wel wezen, ik heb een rood bolletje linksboven, als ik daar op klik is't vensterke wég!
SDX is offline  
Oud 9 februari 2010, 23:00   #46
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U vraagt,wij quoten.....
Oud 10 februari 2010, 06:34   #47
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wát precies is een 'persoonlijke aanval', wil iemand dat even definiëren voor me - wat voor de ene 'beledigend' of 'kwetsend' is, zal voor een ander enkel een reden zijn om hoofdschuddend de schouders op te halen.
De een heeft lange tenen en een korte lont, de ander vindt het hooguit lachwekkend en gaat gewoon verder, het is tenslotte máár een forum, je kan je 'vensterke' ten allen tijde sluiten en wat anders gaan doen.

Dat 'principe' van die 'meldings'driehoekjes vind ik sowieso lachwekkend, een land dat zichzelf 'democratie' noemt onwaardig, in het échte dagelijkse leven is iedereen ook niet altijd even lief voor mekaar en moet een mens ook regelmatig incasseren - 'sticks & stones...' weetjewel...
Het is inderdaad een forum; een discussieforum meer bepaald.
Je zou verwachten dat er op dit forum gediscussieerd wordt; of dat dit althans de bedoeling is.

Een forummer die zijn toevlucht zoekt in een persoonlijke aanval; die "beledigt"; "kwetst"; is er zich terdege van bewust; het is immers zijn/haar bedoeling.
Persoonlijke aanvallen vind ik een discussieforum onwaardig.
artisjok is offline  
Oud 11 februari 2010, 09:50   #48
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
QUOTE]

This is not a kitchen, and we are not here to cook hot meals.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 februari 2010 om 09:50.
eno2 is offline  
Oud 11 februari 2010, 09:55   #49
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Alboreto
andev
Another Jack
Bovenbuur
carolus66
dewanand
djimi
Eigenzinnig
Hertog Joost
Jantje
Jarno
Jazeker
Mcnab
NoTuma
Pieter B
Rogge
Schelfie
smiley
Tashunka
Txiki
Zapatista

Deze personen staan op mijn negeerlijst vanwege maandenlange persoonlijke aanvallen en een totale onwil of onvermogen om op de topic te reageren. Sommigen van deze lijst gaan over tot stalking en blijven posten in mijn draden. Dit is dus internetterreur, internetpesten in optima forma.
Waaruit blijkt dat iemand heel goed voortdurend kan gepest worden door een lijstje anderen dan jij.

Alleen Jazeker en Backfire doen het ook stelselmatig bij mij.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 februari 2010 om 09:55.
eno2 is offline  
Oud 11 februari 2010, 10:01   #50
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Backfire. Reacties op een publiek forum, voor zover die enkel gericht zijn op 'een forumlid', per definitie dus niet op mijn persoonlijke levenssfeer, beschouw ik niet als een persoonlijke aanval. Ik voel mij dus niet aangevallen. Integendeel. Mijn gevoel tegenover de topicstarter heeft meer met medelijden te maken.

Wil je echt dat we Eno2 beschouwen als de clown, de arme medelijwekkende dorpsidioot met de brede rug, waar ieder gewetensloos op kan schieten.
Ik kan al lang niet meer volgen...
Oud 11 februari 2010, 10:06   #51
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat iemand heel goed voortdurend kan gepest worden door een lijstje anderen dan jij.

Alleen Jazeker en Backfire doen het ook stelselmatig bij mij.
Ik pest jou niet, en zeker niet stelselmatig. Als je vindt dat mijn reacties op jouw postings 'stelselmatige pesterijen' zijn, dan ben je zeer lichtgeraakt. Geen blad voor de mond, nee. En kritisch, ja. Maar ik pest niet en ik beledig niet. Indien dat het geval is geweest, bied ik je volgaarne mijn welgemeende excuses aan. Maar ik heb het gevoel dat je elke ietwat negatieve reactie op jouw postings als 'pesten' ervaart. En ik vermoed dat de moderatie daar ook zo over denkt.

Als je nooit écht een discussie aangaat, maak je het jezelf natuurlijk heel moeilijk.

Vriendelijke groeten,
B.
Oud 11 februari 2010, 10:36   #52
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik pest jou niet, en zeker niet stelselmatig. Als je vindt dat mijn reacties op jouw postings 'stelselmatige pesterijen' zijn, dan ben je zeer lichtgeraakt. Geen blad voor de mond, nee. En kritisch, ja. Maar ik pest niet en ik beledig niet. Indien dat het geval is geweest, bied ik je volgaarne mijn welgemeende excuses aan. Maar ik heb het gevoel dat je elke ietwat negatieve reactie op jouw postings als 'pesten' ervaart. En ik vermoed dat de moderatie daar ook zo over denkt.

Als je nooit écht een discussie aangaat, maak je het jezelf natuurlijk heel moeilijk.

Vriendelijke groeten,
B.
Excuses aanvaard.

Als je voortdurende kritiek de pot uit rijst, en mij persoonlijk aanvalt, gebruik ik wel het driehoekje.

Wat moderatie ook vindt, moeten ze zelf maar uitvinden.
eno2 is offline  
Oud 11 februari 2010, 15:11   #53
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Excuses aanvaard.

Als je voortdurende kritiek de pot uit rijst, en mij persoonlijk aanvalt, gebruik ik wel het driehoekje.

Wat moderatie ook vindt, moeten ze zelf maar uitvinden.
Wat me bij de volgende vraagt brengt: heb je al het driehoekje moeten gebruiken bij mij? (niet dat het iets heeft uitgehaald, hoor, ik ben altijd strafpuntenvrij geweest).

Eerlijk zijn, hé. Dan kan ik me daarnaar richten om te vermijden dat het nog zal gebeuren...
Oud 11 februari 2010, 16:11   #54
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

ik heb éénmaal het driehoekje gebruikt omdat een hoer ( een echte) mij wat op haar site wou laten doen

Voor de rest valt het mee ik heb geen kleine teentjes..

De moderatie op 9 lives is in handen van kleinzierige pol & soc studentjes die zichzelf wat wanen en niet te beroerd zijn om zelf te gaan trollen en flamen om daarna de reaguurders in de ban te slaan..

God verhoede dat kleinzielige mensjes zoals Egmond Godfried de maat kunnen aangeven betreffende modereren..
Eigenzinnig is offline  
Oud 11 februari 2010, 16:22   #55
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Tegenover echt rotte appels: streng optreden.
Een klein percentage kan het echt verzieken voor al de anderen.
Het moet ergens verantwoord blijven dat je hier je tijd insteekt.

(ben wel een principiëel tegenstander van de permanente ban)
Oud 11 februari 2010, 17:37   #56
Zeikstraal
Banneling

Standaard

De moderatie moet zijn bakkes houden of ik leg den boel plat
Zeikstraal is offline  
Oud 12 februari 2010, 09:26   #57
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
ik heb éénmaal het driehoekje gebruikt omdat een hoer ( een echte) mij wat op haar site wou laten doen

.
Hot Marijke?
Oud 12 februari 2010, 09:30   #58
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Wat me bij de volgende vraagt brengt: heb je al het driehoekje moeten gebruiken bij mij? (niet dat het iets heeft uitgehaald, hoor, ik ben altijd strafpuntenvrij geweest).

Eerlijk zijn, hé. Dan kan ik me daarnaar richten om te vermijden dat het nog zal gebeuren...
Het is mogelijk, maar ik herinner mij het niet. Ik heb in elk geval de aanval in kwestie niet onthouden.

Onthou ik bepaalde zware aanvallen wél, dan discussieer ik niet meer met de persoon in kwestie, wanneer moderatie niet knipt. Als moderatie wél knipt, reken ik op beter gedrag van de geknipte, en blijf reageren op zijn postings.

Ik ben zo eens een paar jaar blijven communiceren met Chipie, die mij in elke posting persoonlijk aanviel, tot hij geband werd.

Ik heb je vroeger wel al eens rechtsreeks meegedeeld, dat ik de communicatie met jou stopte, dat wel.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 februari 2010 om 09:40.
eno2 is offline  
Oud 12 februari 2010, 09:38   #59
eno2
Banneling

Standaard

Egmond Codfried nomineert hier een aantal personen die zich herhaald bezondigen aan voortdurende verbale agressie.

Als ik niet zeker was, dat moderatie onmiddelijk zulke draad zou sluiten, zou ik daarover hier een nieuwe draad openen:

"Signaleer uw hardnekkige pesters"

Op de openingsposting zou ik zelf RAf en Rudy signaleren, en tegenwoordig ook weer Anna List.

Het zou interessant zijn om vast te stellen hoeveel keer gesignaleerden genomineerd worden.
eno2 is offline  
Oud 12 februari 2010, 10:36   #60
eno2
Banneling

Standaard "Van wie krijgt u herhaald kwalijke berichten?"

"Signaleer uw hardnekkige pesters"

Of ook nog:

"Van wie krijgt u herhaald kwalijke berichten?"
eno2 is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be