![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de strafuitvoering tot drie jaar weer ingevoerd worden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 92,31% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Bent u het ermee eens dat de strafuitvoering tot drie jaar gevangenisstraf niet meer uitgevoerd wordt?
Mij lijkt dat het onweerlegbare bewijs dat de Belgische Staat zo goed als een Failed State geworden is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straffen tot zes maand worden niet uitgevoerd, al de rest wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt wel eens gezegd dat ze tot 3 jaar niet meer uitgevoerd worden, of met enkelband.
In de praktijk echter...van zodra er plaats is schuiven ze u binnen. Indien er geen onmiddellijke aanhouding is tenminste. De pers zegt veel dat ze beter niet zouden zeggen.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook al.
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() voor ludieke zaken waarin geen slachtoffers vielen kan men beter een werkstraf uitdelen, dan direct celstraf.
Wat ik ludiek noemt, kan voor het gerecht soms wel letterlijk 3 jaar bak betekenen. Moesten er nu slachtoffers vallen, ja dan is een werkstraf te mild he.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan ga je naar de helft, 2/3 of geheel. U ziet...er zijn verschillende mogelijkheden in uw boeking. Behalve annulering verzekering...die zit er niet bij.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En boven de drie jaar besllissen de uitvoeringsrechtbanken sowieso. Ze kunnen niet anders meer, het zit vol. Met een wachtlijst die uit vele jaren bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U weet, ieder moet zijn zegen geven over uw voorwaardelijke vrijlating. Tot zelfs in sommige gevangenissen de kok toe. Maar in elk geval komt er een comité samen welk bestaat uit de directeur, de adjudant, de aalmoezenier, de weet ik veel wie daar nog kan bij zitten allemaal en de uitslag moet overwegend positief zijn. Uiteraard stemt er altijd minstens 1 tegen al was het maar uit gewoonte natuurlijk. Dat alles gaat naar het ministerie van justitie die het advies van het parket vraagt. Stemmen die positief dan zal het ministerie doorgaans gunstig volgen. U ziet er moet eerst een heleboel groene lichten zijn alvorens u buiten stapt. En dan nog...u krijgt dan een boel voorwaarden waaraan u moet voldoen zoals het hebben van werk uiteraard, een woonst uiteraard en u zich houden aan bv afbetalingsregeling naar burgerlijke partijen toe. Verzaakt u daar aan dan kan men u opnieuw opsluiten. Uiteraard zijn dat allen paraplu's waar de overheid zich een beetje onder schuilhoudt. In werkelijkheid loopt dat zo strikt niet doorgaans. Hangt van geval tot geval weer af, dat beslist de probatie assistent op haar wekelijks of maandelijks gesprekje met u dan weer. Uiteraard gaat dit alles enkel maar indien er geen enkel onderzoek of klacht meer tegen u loopt! Dit vergeten velen. Loopt er nog een onderzoek of moet u nog voorkomen in een andere zaak, dan kan u niet vrijkomen vooraleer dat achter de rug is. Justitie heeft uiteraard de tijd nodig dat u als straf had gekregen en om u te jennen alleen al zal u eerst de voorgaande straf geheel uitzitten om dan vervolgens met een "eventueel" nieuwe straf te beginnen. De molen maalt langzaam...maar plet wel!
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt daar natuurlijk ook allemaal nog bij te kijken welke "lange arm" men achter de hand heeft.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is die gevangeniscommissie nog in functie? ik dacht dat die afgeschaft waren bij het invoeren van de uitvoeringsrechtbanken?
Ik weet vroeger konden die je verwijzing naar de VI-commissie een jaar tegenhouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M.a.w. het herzien van het vorige arrest met een mogelijke verlenging tot gevolg op advies van...de commissie van het gevangeniswezen met name bv de directeur. Pure kafka als je het mij vraagt. Wettelijk bij gratie van de bokkenkoning.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 21 februari 2010 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |