Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2010, 10:56   #61
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

aangezien hij de dubbele nationaliteit heeft, gaat hij ook de Marokkaanse staat aanklagen ???????
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 11:15   #62
fabianen
Gouverneur

Standaard

Hij zal z'n som wel krijgen,de staat weer eens zoveel geld overmaakt aan Congo aan ontwikkelings hulp in het kader van goed bestuur daar.
M'n briefjes uitdeelt van 500 euro aan economische vluchtelingen.
M'n gevangenissen gaat bouwen aan de som van 1miljard euro,terwijl m'n beloofd had dat buitenlandse misdadigers hun straf zouden uitzitten in land van herkomst,en zo plaats genoeg zou zijn voor ons misdadigers,enz.enz.enz.
En voor al dat onverantwoord beleid krijgt m'n geen straf,hoeft m'n geen verantwoording af te leggen.Als je op je werk één fout maakt vlieg je buiten.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 11:17   #63
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
aangezien hij de dubbele nationaliteit heeft, gaat hij ook de Marokkaanse staat aanklagen ???????
Overheden die geen trekcultuur hebben aanklagen is zinloos..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 11:20   #64
Newby
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De man is onschuldig, heeft jarenlang gevangen gezeten, is gemarteld, werd door de Belgische overheid aan zijn lot overgelaten en dit is het enige wat u te zeggen hebt?

My god
, goed dat u nergens wat in de pap te brokken heeft.
Dat deze persoon onschuldig is zou ik toch niet te snel lopen verkondigen.
Het kan natuurlijk, maar ik zou toch wel eerst zijn verhaal willen horen wat hij in die periode precies daar aan het doen was.
Je gaat toch niet geloven dat hij er op vakantie was...
Newby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 11:22   #65
Newby
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Die kerel zijn leven is geruïneerd. Zal de rest van zijn leven door een neuropsychiater moeten worden opgevolgd. Ik hoop dat, ook al is het hem niet echt om de schadevergoeding te doen, hij nen dikke vette check krijgt van de 3 overheden die hij aanklaagt. Ik hoop ook dat hij blijft vechten om Guantanamo en alle andere illegale geheime CIA-gevangenissen te sluiten.

Jesus, 4 jaar vastzitten als een hond omdat ge een baard hebt en verkocht wordt aan de US door wat immorele Pakistaanse locals die dringend geld nodig hebben.

Je zou voor minder een bom leggen.
Dus omdat hij onterecht gestraft is geweest, is het normaal of te begrijpen dat je andere onschuldigen opblaasd? Wat een redenering.
En die onschuldigen moeten dan ook weer andere onschuldigen gaan vermoorden? Enkel mensen die dit al in gedachten hadden zullen dit dan ook doen.

Laatst gewijzigd door Newby : 18 maart 2010 om 11:23.
Oud 18 maart 2010, 11:26   #66
Newby
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Speciaal statuut ?? Leg dat eens even uit.
U vind het dus blijkbaar de normaalste zaak vd wereld dat een vreemde mogendheid, buitenlanders willekeurig en zonder enige vorm van proces, onbeperkt kan opsluiten en onderwerpen aan de meest extreme martelingen ?
Dat is idd onaanvaardbaar maar hier komen verkondigen alsof deze man er gewoon op verlof was is even belachelijk.
Oud 18 maart 2010, 11:29   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man is onschuldig, heeft jarenlang gevangen gezeten, is gemarteld, werd door de Belgische overheid aan zijn lot overgelaten en dit is het enige wat u te zeggen hebt?

My god
Volgens sommige ridders hier is dat juist zoals het zou moeten zijn (of iets te weinig?).

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 maart 2010 om 11:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 11:30   #68
Newby
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Hij zal z'n som wel krijgen,de staat weer eens zoveel geld overmaakt aan Congo aan ontwikkelings hulp in het kader van goed bestuur daar.
M'n briefjes uitdeelt van 500 euro aan economische vluchtelingen.
M'n gevangenissen gaat bouwen aan de som van 1miljard euro,terwijl m'n beloofd had dat buitenlandse misdadigers hun straf zouden uitzitten in land van herkomst,en zo plaats genoeg zou zijn voor ons misdadigers,enz.enz.enz.
En voor al dat onverantwoord beleid krijgt m'n geen straf,hoeft m'n geen verantwoording af te leggen.Als je op je werk één fout maakt vlieg je buiten.
Werken gaat hij alvast nooit meer doen, dat is zeker.
Oud 18 maart 2010, 11:31   #69
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Guantanamo heeft een speciaal statuut, anders dan andere gevangenissen in de USA. Ik denk dat de normale regels van de diplomatie daar niet van toepassing zijn.
Citaat:
U vind het dus blijkbaar de normaalste zaak vd wereld dat een vreemde mogendheid, buitenlanders willekeurig en zonder enige vorm van proces, onbeperkt kan opsluiten en onderwerpen aan de meest extreme martelingen ?
Perikles heeft daar schijnbaar geen probleem mee.
Dat zegt veel over Perikles
Oud 18 maart 2010, 11:33   #70
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Newby Bekijk bericht
Dus omdat hij onterecht gestraft is geweest, is het normaal of te begrijpen dat je andere onschuldigen opblaasd? Wat een redenering.
En die onschuldigen moeten dan ook weer andere onschuldigen gaan vermoorden? Enkel mensen die dit al in gedachten hadden zullen dit dan ook doen.
Deed hij dat dan?
Oud 18 maart 2010, 11:44   #71
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vindt het de normaalste zaak dat een vreemde mogendheid (de islam) hier zonder vorm van proces zijn vrouwen onbeperkt kan komen opsluiten en onderwerpen aan de meest extreme ideologie?

Aren't we being a bit hypocritical?
Oud 18 maart 2010, 11:52   #72
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Volgens sommige ridders hier is dat juist zoals het zou moeten zijn (of iets te weinig?).
Ik kan mij niet scharen achter iemand die maar een half verhaal wil vertellen..
Oud 18 maart 2010, 12:06   #73
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-rechter.dhtml

Ruim 5 jaar nadat een Marrokaanse Belg bij gebrek aan bewijzen werd vrijgelaten uit Guantanamo wil de man o.a. de Belgische staat aanklagen voor nalatigheid..

Ik noem dit vrijgelaten uit gebrek aan bewijzen omdat ik sterke vragen heb bij de aanwezigheid van een extremistische moslim in Afghanistan op het hoogtepunt van Al Quida voorzien van teksten opgesteld door ene Osama..

Dat hier dient gescoord worden om compensatie los te weken van de zwakke Belgische staat is duidelijk..het aandeel van de Belgischse staat in de mishandelingen en arrestaties is onbestaande..ook de Pakistaanse en Amerikaanse overheid worden 'in theorie' aangeklaagd om de feitelijke bedoelingen wat te verdoezelen...
Toch een complex verhaal.

Enerzijds meen ik dat we niet per definitie moeten geloven wat deze kerel vertelt, noch over waarom hij in Pakistan was en wat hij daar deed noch over zijn ervaring in Guantanamo. Het gaat hier in ieder geval niet om een toerist.

Anderzijds heeft elk Belgisch staatsburger recht op bijstand van de Belgische overheid wanneer men zich in buitenlandse gevangenschap bevindt. De vraag of België zich voldoende om hem bekommerd heeft is dus legitiem. Wat het antwoord is is een andere zaak.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 12:22   #74
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht

Anderzijds heeft elk Belgisch staatsburger recht op bijstand van de Belgische overheid wanneer men zich in buitenlandse gevangenschap bevindt. De vraag of België zich voldoende om hem bekommerd heeft is dus legitiem. Wat het antwoord is is een andere zaak.
Ik kan u de film & het boek 'De hel van Tanger' aanbevelen..
die persoon had een legitieme reden voor zijn aanwezigheid ginder..
Oud 18 maart 2010, 12:39   #75
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

My god
Och komaan é. Alsof er iemand met gewone beweegredenen in een periode van oorlog naar die regio's trekt om op verlof te gaan.
Als je dat geloofd, dan vind ik het vreemd dat je de officiele verklaring van de VS over 9/11 niet geloofd.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 12:39   #76
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hij was naar het schijnt op vakantie in Afghanistan.
Yeah right
Oud 18 maart 2010, 12:41   #77
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt hij helemaal niet.

Het gaat erom dat Belgie hier niets aan had kunnen doen.
Oud 18 maart 2010, 12:42   #78
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België had minstens kunnen protest aantekenen. Of vind je het normaal dat we blindelings aan de leiband vd USA lopen ??
Je zou het minstens kunnen afkeuren, maar wat blijkt, je verkneukelt je er in.

ze hebben alleszins het tegendeel niet kunnen bewijzen. En in een rechtstaat is men onschuldig tot de schuld bewezen is.
Wist Belgie dat deze man daar zat trouwens?

En dan nog, protest aantekenen...en dan. Je geloofd toch niet dat dat iets zou afdoen.
Oud 18 maart 2010, 12:43   #79
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doet dat ter zake waarom hij daar was en wat hij er deed? Mijn broer was een jaar daarvoor in Afghanistan op reis. So? Maakt hem dat verdacht of zo?Ik was een tijdje geleden in Yemen. Maakt mij dat lid van Al Qaida? Geeft dat de VS het recht me gedurende jaren zonder vorm van proces op te sluiten en te martelen vanuit de idee 'er zal wel iets zijn'?

Hij is vastgehouden door Pakistani die hem (zoals in zo vele gedocumenteerde gevallen) aan de Amerikanen hebben verkocht.

'Geloven'? Hoezo 'geloven'? Hij ìs onschuldig. Men kan de man niets ten laste leggen, niets kwalijk nemen, hem nergens van in verdenking stellen en hem al helemaal niet veroordelen. Hij is onschuldig, op alle manieren. Behalve in uw 'brein' waarschijnlijk.

De Belgische staat heeft de verplichting het welzijn van haar onderdanen te beschermen, ook in het buitenland. Daarvoor dient de consulaire dienst, het is één van hun opdrachten. Als jij na een stom ongeluk in Turkije in de gevangenis beland, dan staat een afgevaardigde van de consul een paar dagen later in je cel om je belangen te behartigen. Als men in Indonesië een kilo cocaïne in je koffer aantreft en opsluit, dan komt de consul je daar opzoeken om je belangen te verdedigen. Als je contracten wil afsluiten in het buitenland, contacten zoekt met zakenmensen, een klacht hebt, je paspoort verliest, dan ga je naar het consulaat. Daarvoor is dat uitgevonden. Its what they do.

Het is met andere woorden de taak van de overheid haar burgers in bescherming te nemen. In dit geval is dat - volgens het slachtoffer - niet of nauwelijks gebeurd. Dat is zijn klacht en die lijkt me aannemelijk. Ik heb over de kwestie tot nu toe niets gehoord, dus veel tamtam heeft de overheid niet gemaakt. Had ze wel moeten doen.

Hoe zou jij je voelen als je in het buitenland een probleem had en aan je lot werd overgelaten? Een schadevergoeding lijkt me dus het minimum minimorum.
Jaja, je broer was daar, jij was daar, heel je familie was daar.
Oud 18 maart 2010, 12:45   #80
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Newby Bekijk bericht
Hij moet zelfs nog blij zijn. Men heeft in Afghanistan mensen onthoofd welke gevangen genomen waren...en nee, ook zaten daar niet-militairen tussen. Zij kunnen zelfs geen klacht meer indienen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be