![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw gevoel dat dit niet klopt is normaal, ik heb dit ook vaak. Dat is omdat we ons focussen op diegenen die (veel te) jong zijn gestorven en de 'overlijdens' die in de vriendenkring beschreven worden, gaan meestal over dramatische stervensgevallen door kanker, zelfmoord, ongeval, ... . De cijfers van de NIS lijken me echter vrij betrouwbaar en quasi onwrikbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() haha, wie heeft er hier een tweede diploma ofzo, denkend dat hem daarmee beter af was
![]() Werk maar tot aan de kist daardoor :====D
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik ben er wel mee akkoord, met de aankomende betere pompkes en transfusiekes, kunnen we dat plantje nog een met een jaartje rekken.
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Idd. voor die madammen die op kosten van de dop hun kinderen mogen opvoeden. Mijn vrouw is een aantal jaren parttime gaan werken, zonder bijkomend dopgeld, toen de kinderen klein waren. Met haar pensioen zal men daarmee rekening houden. Van aftrek voor kinderopvang was ook nog geen sprake. Ik vraag me af welke jongeren je nog gemotiveerd krijgt om een langdurige opleiding te volgen als die zoveel jaren langer moet werken. De loonverschillen tussen mensen met een lange opleiding en die met een korte opleiding zijn netto ook niet zo groot. Het is in België altijd hetzelfde. Diegenen die moeite doen om te studeren en te werken worden gestraft. diegenen die gene poot uitrichten op de schoolbanken worden achteraf beloond. Let op! Enkel op voorwaarde dat je gewerkt hebt vóór dat je legerdienst begon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Zo zie je maar dat de politiek(ers) alleen maar aan kapitaal denkt.En zich niet bekommerd hoe de mens(maatschappij),door het leven gaat.Zeg niet dat we in een misdadig regime zitten,die mensen die verkozen zijn door ONS zijn ook maar......mensen,en dus een afspiegeling zijn van de ...Maatschappij.Dus u en ik.
Met andere woorden,kies voor anderen en we zitten in dezelfde atmosfeer als vandaag.Schiet niet op de pianist. Hoe we het gaan veranderen?Vrees dat er niets aan te doen is.Het wordt nog erger. Sparen is de boodschap als je nog een mooi naleven wil genieten, consumeer minder,dan moet je ook minder hard en minder lang gaan werken.Laat je het breed hangen dan werk je ook harder en langer. En het zou helpen dat iedereen dezelfde pensioen zou hebben,en niet de ene met 5000 euro en de andere met 700 euro. En wij hebben het lot zelf in handen,maar...we zijn van het soort...mens,en dat zegt alles. Laatst gewijzigd door fabianen : 18 maart 2010 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Idd. zoals Vivant voorstelt. Iedereen eenzelfde basispensioen. Wie wil en kan krijgt de kans dit aan te vullen met een supplementair pensioen dat hij gedurende zijn loopbaan opbouwt, naar eigen believen.
Laatst gewijzigd door pajoske : 18 maart 2010 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Peeters valt van zijn paard en de enige bekommernis is van half vrouwelijk vlaanderen is de gebeurtenis zelf,en hoe we gaan weer stemmen op hem. Trouwens heeft iemand weet over kiezersbeloften,en de beloften die zijn ingevuld na de verkiezing?Gazetten mogen dat niet uitgeven hé,partij politiek.Enfin je moet niet slim zijn om te weten dat zowat niets van die beloften zijn ingevuld ooit.Het is altijd de schuld van de anderen zeggen ze! Laatst gewijzigd door fabianen : 18 maart 2010 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij gaat ervan uit dat "iedereen" op zen minst meer dan 105 gaat worden.: ![]() Van je 30 gaan werken, dit 25 jaar lang en dan nog eens 50 jaar pensioen trekken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben het hier over "aantal jaar WERKEN" maar telt dat ook voor "aantal jaren ZIJN"?
Hoeveel jaar moet men minister zijn alvorens pensioen te krijgen? Is dat ook 45 jaar, of is daarvoor 1 jaar voldoende, of misschien wel 1 dag? ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 18 maart 2010 om 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad zo stomme uitlatingen!
Ik hoop dat de andere partijen het de CD&V dit nog dikwijls zullen boven halen. 45 jaar werken...de jeugd zal het graag horen, dat ze op zen minst tot hun 70 moeten werken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan stop ik op mijn 50ste. Aan wat de gemiddelde hooggeschoolde aan belastingen betaalt kan dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het overige kan ik mij akkoord stellen met de reactie die u schreef (en hier is weggelaten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Japans systeem wordt er bij ons ingebracht nu,terwijl zij daar ervan zitten af te kicken nu.Wie is wie voor? Laatst gewijzigd door fabianen : 18 maart 2010 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij denken jongeren eerst aan het nu, en hun eigen portemonnee in de periode dat ze hun centen het hards nodig hebben, en vele jaren later pas aan hun eigen pensioenleeftijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 19 maart 2010 om 08:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
gekost tot 23 jaar verwachting pensioen (= met lichte dwang buitengewerkt) zoals het er nu uitziet in onze sector op 60 jaar gewerkt +- 37 jaar vanaf mijn 74 jaar zal ik dus meer jaren gekost hebben dan bijgedragen. levensverwachting gemiddeld 78 jaar en deze rekening voor honderduizenden ex-werkenden (zie omgekeerde demografische piramide). Te betalen door de op dat moment nog werkenden. Laatst gewijzigd door spherelike : 19 maart 2010 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik stomverbaasd was te vernemen dat leeftijdgenoten van hen, die eerst enkele jaren zijn gaan werken, op kosten van de vdab een diploma kunnen halen terwijl hun werkloosheidsvergoeding gewoon wordt verder betaald. Het zou dan ook even logisch zijn dat deze 'leerlingen', die trouwens geen arbeid verrichten, tijdens hun opleiding ook géén vergoeding zouden krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Voor de superprofiteurs met al hun cumuls (en dus de heren politici) een enorm cadeau.
1.400.000 werklozen in dit land, en dit jaar nog 40.000 bij, maar die profiteurs gaan limietloos bijwerken en twee keer opstrijken. Het pensioen is niet meer betaalbaar straks, maar zou dan wel uitbetaald worden aan heertjes met al een hoge volle wedde. Krankzinnig, halucinant, revolterend. Die Leterme is zo gek als een gieter. En asociaal. Maar hij staat niet alleen. De zoon van Zorro van het VLD formuleerde hetzelfde voorstel al eerder. En ook UNIZO is voor. je ziet vanwaar de stinkende wind komt. Van de voorstanders van de pluto-kleptocratie. |
![]() |
![]() |