![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En dan heb ik het niet over mensen die dure electronica kopen en dan de rekeningen niet meer kunnen betalen. Maar echte structurele armoede. Hoeveel bejaarden zijn er niet die nauwelijks kunnen rondkomen met hun pover pensioentje? Hoeveel mensen zijn er niet die het eten uit hun mond sparen omdat hun kinderen niet met lege maagjes naar bed zouden gaan? Kom eens uit jullie beschermde biotoop en loop zo tegen valavond eens rond in onze centrumsteden, en dan nog het best vanal in de buurt van de stations, en je zal zien hoeveel mensen er in de vuilnisbakken zitten te graaien. Zelfs mensen van wie je het niet zou verwachten. Ooit in de Brusselse Nieuwstraat een deftig uitgedoste mens de vuilnisbakken zien controleren. Ik wens zo'n dingen niemand toe en ben echt de laatste om hen scheef te bekijken. Want ik besef dat het mij morgen ook kan overkomen.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wellicht vinden die mensen dat die "andere" partijen het niet beter zullen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die armoede heeft niet veel te maken met het belastbaar inkomen, maar met de schuldenlast die men meedraagt, waardoor men dus veel minder aan netto leefgeld heeft. Deze schulden zijn vaak gemaakt tijdens de goede jaren, toen men nog met 2 een hoog loon verdiende, maar dat door de crisis verdwenen is en waar de gezinnen het nu vaak moeten doen met een werkloosheidsuitkering. Gezinnen die dus gewend zijn om te leven met 5 tot 6000€ per maand vallen plots om minder dan 2000€ per maand. Maar hebben wel een schuldenlast die is afgesteld op die 6000€. Maar ook onder de oudere gepensioneerden heb je veel verborgen armoede en bij de gescheiden alleenstaande moeders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |