![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij kunnen zelfs een deel van hun nutsvoorzieningen inbrengen als beroepskosten. Het is zelfs zo dat zelfs een arbeider nog beroepskosten kan inbrengen. Je moet dan wel de forfaitaire aftrek laten vallen en zien dat je al je ingebrachte kosten kan verantwoorden, maar het kan dus nog steeds. Zelfs de kosten van een bijscholing en de verplaatsingen ervoor kunnen ingebracht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
behalve voor gewone kledij voor gewone bedienden, dat heeft de fiscus geschrapt ... zelfgekochte uniform of werkkledij, dat kan nog wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de belastingen draai ik zuiver op verlies. En in mijn familie werken we zelfs met verschillende bedrijven op deze manier. En de belastingbrieven worden steeds door de belastingen zelf ingevuld. daarvoor gebruiken wij liever geen boekhouder en betalen met plezier die opleg aan de belastingen zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar zit het grootste probleem voor hen. Vaak komen zij niet aan de verantwoording van kledij die duurder komt dan de forfaitaire aftrek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt mij onmogelijk hoor, je kan altijd toelichten hoe je dat dan klaar krijgt ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Als je kokspakje in werkelijkheid een Armanikostuum blijkt te zijn, lijkt me dat fraude. Dan komen de geleverde goederen niet overeen met de factuur... Of is het dat niet dat je bedoelde?
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In mijn beginjaren betaalde ik met mijn vennootschap helemaal geen belastingen omdat ik inderdaad verlies maakte, maar ik kreeg ook geen frank van de belastingen.
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb in mijn leven al veel mogen betalen aan belastingen. Vorig jaar nog een controle gehad op de sluiting van een bedrijf van mij die maar liefst 12 jaar terug in de tijd ging met een specifiek onderzoek naar één bepaalde kosteninbreng...12 jaar geleden.
Soit dat was dan oké, maar ondertussen mocht ik nog eens belastingen betalen op mijn auto die al een jaar voorheen volledig betaald en afgeschreven was...en waar ik al ruim mijn persoonlijk aandeel in belast was ten andere. Nu ik verschiet in niks tegenwoordig dus best mogelijk dat die zelfstandigen zich suf winkelen...maar de ontnuchtering zal dan toch met den tijd dubbel en hard komen voor die mensen.
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie we hier hebben! ![]() ![]() ![]() Blijkbaar voor een reserveke gezorgd, je begint voorzienig te worden. ![]() ![]() Over je openingspost: de jalouzie druipt ervan af. Kzou zeggen: wordt ook zelfstandig eh. ![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
bwanee, ik pas gewoon de forfaits toe wat dat betreft
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon zorgen dat je een break even hebt en een deel inbrengbare aftrekposten. Plus daarnaast een paar inkomsten die niet belastbaar zijn, maar waarvoor de kosten wel aftrekbaar zijn. Met daarnaast nog enkel kosten waarvoor je een terugbetaal premie krijgt. Voorwaarde is wel dat je moet zorgen dat de inkomsten er zijn om de kosten te kunnen maken en dat je alles kan rechtvaardigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dan MAG de fiscus dat zelfs niet in twijfel trekken zonder bewijs van het tegendeel te leveren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() nee, uiteraard niet, maar als jij als ondernemer stelt dat die aankoop merkkledij deel uitmaakt van jouw ondernemen, dan mag de fiscus dat niet in twijfel trekken
|
![]() |
![]() |