![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe taxeert gij de eventuele groei van de NVA in verband met de positie van het VB ? | |||
is altijd positief |
![]() ![]() ![]() |
19 | 38,00% |
is positief als er ook een groei van het VB is |
![]() ![]() ![]() |
16 | 32,00% |
is positief als er verlies van het VB is |
![]() ![]() ![]() |
12 | 24,00% |
is altijd negatief |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,00% |
is negatief als er ook een groei van het VB is |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,00% |
is negatief als er verlies voor het VB is |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En taxeren? Hier staat dus eigenlijk: hoe schat gij de eventuele groei van de N-VA in verband met de positie van het VB??? ![]() Echt, ik versta de vraag niet... Wat doet de positie van het VB ertoe?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 22 december 2009 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(als die positie van het VB er voor u helemaal niet toe doet, bestaat optie 1 en 4) Laatst gewijzigd door jogo : 23 december 2009 om 01:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1) Als het zo verdergaat met Brussel met 50% werklozen bij allochtonen en uitbreiding van 'molenbeek' samen met het wegtrekken van de Vlaamse administratie, zal Brussel veel verliezen. Een internationale omgeving met vlaamse viertaligen bv in antwerpen zal door velen verkozen worden. 2) W blijft een groot afzetgebied evenals al onze omringende landen. Onze uitvoer van auto's en andere producten wordt niet geremd door staatsgrenzen. 3) We vinden moeilijk voldoende personeel. Ik zie niet het nut in om nog meer fabrieken te bouwen als er geen mensen zijn om die draaiende te houden. 4) mooie toekomstdroom. Intussen zijn de scholen van Franstalig België van bedenkelijk niveau en is de werkloosheid er zeer hoog. 5) De wereld is een dorp en voor kapitaal is er geen grens. Kapitaal komt als er goede voorwaarden zijn: goed opgeleid personeel dat wil werken, sociale vrede enz In een onafhankelijk Vlaanderen krijgen onze 'franskiljons' geen lintjes en geen ruggesteun meer van vorst en regime
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB kan dus 3,6 % groter zijn. De N-VA kan dus 3,6 % groter zijn.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U weet toch ook waar het hoofdkwartier van Dexia komt: weg uit Brussel naar Gent? ![]() Zo zullen er komende jaren nog meer volgen. Het is een feit dat bedrijven en banken de Francofonen spuugzat zijn! (Komt uit de mond van Fons Verplaetse tijdens een spreekbeurt.) En dat zal wellicht de reden zijn, waarom de Franstaligen grond willen annexeren aan Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Baarle-Werkgroep heeft overigens een lezenswaard voorstel ivm het Brusselse gewest inclusief het loskoppelen van gewestgrenzen met taalgrenzen. Zowel in Wallonië als in V laanderen zou er best wat aan "taalbegeleiding voor anderstalige (belgen)" mogen zijn.
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onder de schijnwerpers van de huidige "Libre" peiling is het wel effe leuk om deze draad nog eens voor het voetlicht te brengen...
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wacht nog altijd op een voorbeeld uit het buitenland waar ze het beter doen. In de meeste gevallen: geen economische meerwaarde= terug naar afzending. Laatst gewijzigd door giserke : 29 maart 2010 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij heeft die geen enkel effect, positief of negatief.
I.e. NVA bereikt niks met die stemmen. VB bereikt ook niks. Enkel wanneer er samengewerkt wordt tussen VB / NVA en (als ze nog van belang zijn na de volgende verkiezingen) LDD kan er effectief iets gerealiseerd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Uiteraard nummer 1 !!!
Zelfs het VB wordt in mijn ogen leuker als de NVA groter is. (invloed he)
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 29 maart 2010 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() optie 2: ik ben een Vlaams Belanger maar toch liever een winnende N-VA dan Open VLD of SP.a. Trouwens, hoe kleiner de ruimte voor de traditionelen, hoe beter. Hoop ik dan maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In die zin vind ik het vooral onbegrijpelijk dat partijen als CD&V / VLD zo mee doen aan die massa-immigratie. Ik vermoed immers (in NL is het onderzocht - waarom zou het bij ons anders zijn) dat zijn geen extra stem halen uit de toevlucht van migranten. In NL stemmen die PVDA (voornamelijk) of D66 en is het een extreem kleine groep (<5%) die op VVD of CDA stemt. Waarom zou het hier anders zijn? Ik vind het perfide en wat mij betreft volksverraad hoe 'links' de poorten openzet voor de massa moslim immigratie, maar ik begrijp nog enigszins waarom ze het doen. Zonder migranten stelde deze partijen helemaal niks meer voor in het politieke landschap. Maar partijen als CD&V of VLD? Ik kan dan enkel bedenken dat zij enkel op extreem korte termijn redeneren. Ze beseffen niet dat ze hun eigen graf mee aan het graven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.fd.nl/artikel/14355967/pv...ij-allochtonen Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 29 maart 2010 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
NVA pakt dit veel pragmatischer aan, die willen immers in de toekomst ook in de vijver van de nieuwe Vlamingen vissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB was zo'n verschijnsel. Het N.VA is zo'n verschijnsel. Zoals U logischerwijze zal moeten concluderen zal ook dat verschijnsel weer verdwijnen. Diezelfde logica bewijst dat S.PA, O.VLD en CD&V weer gaan terugkomen. |
|
![]() |
![]() |