Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2010, 20:38   #541
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik ben zelf ook niet de voorstander van een of ander geloof , maar ik ga niet beginnen afgeven op zij die een geloof wensen te volgen alleen als deze opgedrongen is. Wat mij iriteert is dat scholen nog steeds katholiek mogen zijn en wij noodgedwongen onze kinderen naar zulk een scholen moeten sturen. Dat is het echte opdringen van een geloof!!

Dat een moslima haar hoofddoek wil dragen stoort alleen een bende verzuurde kuddebeesten.Afschaffen hiervan zal de moslimvrouwen die onvrijwillig een hoofddoek moeten dragen waarschijnlijk alleen uit het daglicht laten verdwijnen en hun huis amper nog zullen verlaten, dus de onderdrukten helpen door hen een verbod op te leggen zal niet werken .
Niets doen nog minder. En ja, je hebt gelijk aangaande de katholieke scholen maar je bent niet verplicht daar je kinderen naar toe te zenden. Bewaar de term verzuurde KUDDEBEESTEN maar voor de gelovige, want dat zijn pas echte kuddebeesten, die hun herder moeten volgen en zo verzuurd zijn door het zich te moeten ontzeggen van vele genoegens des levens.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 maart 2010 om 20:42.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 20:46   #542
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf ook niet de voorstander van een of ander geloof , maar ik ga niet beginnen afgeven op zij die een geloof wensen te volgen alleen als deze opgedrongen is. Wat mij iriteert is dat scholen nog steeds katholiek mogen zijn en wij noodgedwongen onze kinderen naar zulk een scholen moeten sturen. Dat is het echte opdringen van een geloof!!

Dat een moslima haar hoofddoek wil dragen stoort alleen een bende verzuurde kuddebeesten.Afschaffen hiervan zal de moslimvrouwen die onvrijwillig een hoofddoek moeten dragen waarschijnlijk alleen uit het daglicht laten verdwijnen en hun huis amper nog zullen verlaten, dus de onderdrukten helpen door hen een verbod op te leggen zal niet werken .
Het is correct dat je niet altijd de keuze hebt; om je kinderen niet naar een katholieke school te sturen. In theorie wel; maar niet in de praktijk.

Ik ben nieuwsgierig of een voorstander van het verbod inhoudelijk zal reageren op je
"Afschaffen hiervan zal de moslimvrouwen die onvrijwillig een hoofddoek moeten dragen waarschijnlijk alleen uit het daglicht laten verdwijnen en hun huis amper nog zullen verlaten, dus de onderdrukten helpen door hen een verbod op te leggen zal niet werken ."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 20:48   #543
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Ik ben nieuwsgierig of een voorstander van het verbod inhoudelijk zal reageren op je
"Afschaffen hiervan zal de moslimvrouwen die onvrijwillig een hoofddoek moeten dragen waarschijnlijk alleen uit het daglicht laten verdwijnen en hun huis amper nog zullen verlaten, dus de onderdrukten helpen door hen een verbod op te leggen zal niet werken ."

Ben hem al van toen ik net op dit forum was aan het posten en nog niemand heeft hier op kunnen reageren dit bewijst genoeg denk ik ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 20:55   #544
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie jij alle moslimvrouwen met hoofddoek rondlopen? Moeten moslimvrouwen met hoofddoek zich ook terugtrekken uit het openbare om hun leven te wijden aan god , omdat er een aantal randd***len zijn die het niet kunnen verdragen dat zij een hoofddoek dragen?
Nee idd, ik zie niet álle islamitische meisjes rondlopen met hoofddoek, bewijs temeer dat ze óók hun religie kunnen beleven zónder - zou er tóch een ándere reden zitten achter het dragen dan?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 21:25   #545
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben hem al van toen ik net op dit forum was aan het posten en nog niemand heeft hier op kunnen reageren dit bewijst genoeg denk ik ...
Niets doen zal die onderdrukte alleen er toe brengen nog meer onderdrukt te worden.

Natuurlijk, in zekere zin heb je gelijk. We kunnen niet iedere onderdrukte vrouw helpen, we kunnen ook niet iedere economische vluchteling helpen, we kunnen niet alle negertjes van de hongerdood redden enz. Maar dat wil niet zeggen dat we hier door die gemeenschappen op onze kop moeten laten kakken en gans de boel maar aan hun goesting en willetjes moeten aanpassen.
Oud 31 maart 2010, 23:49   #546
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Niets doen zal die onderdrukte alleen er toe brengen nog meer onderdrukt te worden.

Natuurlijk, in zekere zin heb je gelijk. We kunnen niet iedere onderdrukte vrouw helpen, we kunnen ook niet iedere economische vluchteling helpen, we kunnen niet alle negertjes van de hongerdood redden enz. Maar dat wil niet zeggen dat we hier door die gemeenschappen op onze kop moeten laten kakken en gans de boel maar aan hun goesting en willetjes moeten aanpassen.
Ach kom, wees gewoon eerlijk. Je hebt nooit echt gegeven om die vrouwen. Dit gaat helemaal niet om hun vrijheid. Want die neem je idd nu af..

Ik heb al vaker "bevrijders" van moslimas horen uit hun wagen "vuil zwarte" horen schreeuwen..dat zijn de bevrijders van de moslimas.

Zelden een bevrijder echt zien luisteren naar een moslima. Zelden een bevrijder gehoord die echt wist wat er in het hoofdje omging van zo'n vrouw...

1 grote cinema is dit en een zwarte dag in onze geschiedenis...

Edit: omdat ik je heel beperkte visie ken op mensen als ik, wil je gewoon effe vermelden dat ik geen voorstander ben van de niqaab of zo en absoluut niet beweer te denken dat dit een verplichting of zo is voor die vrouwen. Het gaat me enkel om mensen als u, mensen die zo'n vrouwen echt verafschuwen, maar als sluwe vossen pretenderen hen "te bevrijden"....van die hypocrisie komen men haren recht. Als je ietswat trots en eer hebt, kom er aub gewoon voor uit dat je walgt van hen en helemaal niet zozeer geeft om hen, maar hen gewoon uit het straatbeeld wil.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 31 maart 2010 om 23:53.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 05:33   #547
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Terug naar 3e jaar kleuteronderwijs, daar kan je het gezegde leren, " Een Kat durven een kat noemen".
Ik begrijp het gezegde "Een Kat durven een kat noemen"

Ik vroeg je "Had jij het over beesten?" verwijzend naar de woordenschat die jij pleegt te gebruiken i.v.m. 1 bepaalde bevolkingsgroep.

De woordenschat die ik eerder al citeerde :
"hun bakkes"
"een hoop autochtone kiekens"
"een stuk vod op hun kop"
"die kippen"
"die wijven"
"een ziekelijk jaloerse bok"
Oud 1 april 2010, 08:53   #548
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is correct dat je niet altijd de keuze hebt; om je kinderen niet naar een katholieke school te sturen. In theorie wel; maar niet in de praktijk.

Men moet eerst al de vrouwen die ( al dan niet vrijwillig ) een hoofddoek dragen hun identiteit controleren, en die bewaren in een speciaal islam-register. Daarna de hoofddoek verbieden. Vervolgens nagaan of de geïdentificeerde vrouwen door hun mannelijke familieleden van hun vrijheid beroofd worden , belet worden om het huis te verlaten. Indien dit zo blijkt, de verantwoordelijke mannen voor het gerecht slepen, veroordelen, en op hun beurt opsluiten.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 08:53   #549
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot uw dienst.
Oud 1 april 2010, 18:23   #550
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vroeg je "Had jij het over beesten?" verwijzend naar de woordenschat die jij pleegt te gebruiken i.v.m. 1 bepaalde bevolkingsgroep.

"hun bakkes"
"die kippen"
"die wijven"
Oei, heb ik mij te zacht uitgedrukt? Een kat een kat durven noemen.
Bakkes verwijst niet naar een dier, dan zou ik muil of bek gebruiken.
Een hoop autochtone kiekens, kippen of wijven. Het zijn ook kiekens, kippen die wijven, om zich zo in het verdomhoekje te laten verdringen. En die venten, zijn ook een stel ziekelijke bokken. En het zijn nog dekhengsten ook.
Oud 1 april 2010, 18:28   #551
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bakkes verwijst niet naar een dier, dan zou ik muil of bek gebruiken.
Een hoop autochtone kiekens, kippen of wijven. Het zijn ook kiekens, kippen die wijven, om zich zo in het verdomhoekje te laten verdringen. En die venten, zijn ook een stel ziekelijke bokken. En het zijn nog dekhengsten ook.
Is dat niet gewoon: "Een kat een kat noemen."?
Oud 1 april 2010, 18:32   #552
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Men moet eerst al de vrouwen die ( al dan niet vrijwillig ) een hoofddoek dragen hun identiteit controleren, en die bewaren in een speciaal islam-register. Daarna de hoofddoek verbieden. Vervolgens nagaan of de geïdentificeerde vrouwen door hun mannelijke familieleden van hun vrijheid beroofd worden , belet worden om het huis te verlaten. Indien dit zo blijkt, de verantwoordelijke mannen voor het gerecht slepen, veroordelen, en op hun beurt opsluiten.
Zelfs kinderen lopen met zo een kopvod rond. Best mogelijk dat die er zelf om vragen wanneer ze niet anders zien van mama en grote zus. Bij ons lopen er ook, in de zomer een heel deel snotneusjes rond in bikini zonder dat ze wat te verbergen hebben of met gelakte vinger- en teen nageltjes. Om dat ze het volgens hun overtuiging doen? Nee, natuurlijk niet, hersenloos na-apen ja.
Oud 1 april 2010, 19:01   #553
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

"hun bakkes"
"die kippen"
"die wijven"
Citaat:
Als je naar mensen verwijst; gebruik je geen woordenschat; alsof je naar beesten verwijst.
Dit komt nogal racistisch over.
Oud 1 april 2010, 20:56   #554
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je naar mensen verwijst; gebruik je geen woordenschat; alsof je naar beesten verwijst.
Dan zal ik een racist zijn zeker? Zal ik morgen eens vragen aan mijn beste vriend die Georgiër is en waarvan ik van zijn jongste telg peter ben.

En voor ik het vergeet. Zeer diep gelovig, nochtans weet hij en zijn vrouw heel goed hoe ik over het geloof denk. Ik wikkel er geen doekjes om.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 april 2010 om 21:06.
Oud 1 april 2010, 22:23   #555
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Persoonlijk ken ik ook heel wat blanke mensen met een varkenskop, en een grote muil. Wat er nu racistisch aan is om dat op die manier te beschrijven zie ik niet goed ? Net zoals er heel wat stomme geiten en hoerebokken rondlopen, die niet uitsluitend een donkergetinte huid hebben... Maar ja, jij ziet precies overal racissten, nietwaar ? Kijk maar eens of er geen paar onder je bed zitten vooraleer te gaan slapen, of achter de kast !!
Oud 1 april 2010, 22:53   #556
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk ken ik ook heel wat blanke mensen met een varkenskop, en een grote muil. Wat er nu racistisch aan is om dat op die manier te beschrijven zie ik niet goed ? Net zoals er heel wat stomme geiten en hoerebokken rondlopen, die niet uitsluitend een donkergetinte huid hebben... Maar ja, jij ziet precies overal racissten, nietwaar ? Kijk maar eens of er geen paar onder je bed zitten vooraleer te gaan slapen, of achter de kast !!
Alhoewel ik geen voorstander vandergelijk taalgebruik, valt het me toch telkens weer op dat mensen die de mond vol hebben van racisme, niet eens weten wat racisme is.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 05:05   #557
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zal ik een racist zijn zeker? Zal ik morgen eens vragen aan mijn beste vriend die Georgiër is en waarvan ik van zijn jongste telg peter ben.

En voor ik het vergeet. Zeer diep gelovig, nochtans weet hij en zijn vrouw heel goed hoe ik over het geloof denk. Ik wikkel er geen doekjes om.
Wat heeft dat te maken met de woordenschat die je gebruikt om te verwijzen naar een bevolkingsgroep?

"hun bakkes"
"die kippen"
"die wijven"
Oud 2 april 2010, 05:07   #558
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan best zijn; maar noem jij daarom voortdurend een volledige bevolkingsgroep "varkenskoppen, stomme geiten en hoerebokken"?
Oud 2 april 2010, 05:48   #559
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je realiseert je toch dat je nu impliciet beaamt wat Wisord schreef "Afschaffen hiervan zal de moslimvrouwen die onvrijwillig een hoofddoek moeten dragen waarschijnlijk alleen uit het daglicht laten verdwijnen en hun huis amper nog zullen verlaten, dus de onderdrukten helpen door hen een verbod op te leggen zal niet werken ."

Met een verbod van de hoofddoek helpen we die Moslima's niet.
Oud 2 april 2010, 06:32   #560
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je realiseert je toch dat je nu impliciet beaamt wat Wisord schreef "Afschaffen hiervan zal de moslimvrouwen die onvrijwillig een hoofddoek moeten dragen waarschijnlijk alleen uit het daglicht laten verdwijnen en hun huis amper nog zullen verlaten, dus de onderdrukten helpen door hen een verbod op te leggen zal niet werken ."

Met een verbod van de hoofddoek helpen we die Moslima's niet.
Volgens mij is dat larie en apekool.

Als die moslimvrouwen zonder hoofddoek hun huis niet meer zouden uitkunnen/uitmogen, terwijl ze dat niet willen, dan kunnen ze net als westerse vrouwen een scheiden van hun echthenoot die hen zou onderdrukken.

Als ze dat wel zelf willen, dan is dat hun eigen keuze.

Straks gaat het nog onze schuld zijn dat moslimvrouwen onderdrukt worden. Wat 'n zever zeg....!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be