![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En van welke kennis proberen de grote boze wetenschappers ons geniale burgers dan precies weg te houden? En waarom eigenlijk?
![]() |
![]() |
#342 |
Banneling
|
![]() we waren er niet bij mag niet
hmmm het valt niet te falsificeren dan dus niet meer wetenschappelijk. hypotheses worden verheven tot feiten en dan begint de ellende |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
het heeft met macht te maken. Citaat:
Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 14:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was je daar bij? ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 2 april 2010 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Banneling
|
![]() nee hoor ik kan ook voor anderen spreken , iedereen leeft in een oceaan van onwetendheid. we weten over het algemeen meer niet dan wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok als we dan toch citaten van heel beroemde genieen moeten geven:
"The internet is a heaven for crackpots". -- patrickve ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2010 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Banneling
|
![]() ha ha wel het holle aarde verhaal was er al voor internet er was
maar ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() ik ga er ook vandoor nu , laat de mensen zelf maar wat denken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat de conclusie over jou reeds enkele pag geleden gevormd werd. Laatst gewijzigd door Cdude : 2 april 2010 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, alle, saluukes ook. Zo'n discussies zijn een tijdje plezant he (verbazingwekkend hoe sommigen larie kunnen uitkramen!) maar na een tijd begint het wat afgezaagd te geraken.
Ik ben thuis aan 't brikoleren en gebruik het eigenlijk als ekskuus om niet voort moeten te doen ![]()
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zéér waarschijnlijk dat er daar wél iets zinnig uitkomt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je maakt het wel erg duidelijk dat je niet ter goeder trouw discussieert hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blok 1: Waar ik niet akkoord mee ben. De leeftijd van het heelal is vandaag afgeklokt op 13,7 miljard jaar aan de hand van WMAP metingen op de achtergrondstraling. Mijn bewering dat de achtergrondstraling aan de basis ligt van de leeftijdsberekening is dus correct. Dat die leeftijd bepaald hoe ver wij kunnen kijken is correct. Dat hoever wij kunnen kijken een invloed heeft op wat wij van de de achtergrondstraling kunnen meten is correct. Een cirkelredenering dus. Dat het logisch is dat die warmte-achtergrond straling ooit licht is geweest is mij netjes ontgaan. Dank om mijne neus daarop te drukken. Maar die golflengte kunnen we nog verder verkleinen. Licht is dus niet het beginpunt. Dat betekent ook dat dicht bij het 'knalmoment' er geen warmte/warmtestraling kon zijn. Enkel straling met golflengtes van bijna nul. Dat impliceert dat de singulariteit koud moet zijn geweest. Met een verhoging van de temperatuur na de knal en een verlaging van die temperatuur van af het moment dat door de expansie de mee-uit-dijende straling golflengtes bereikte die als warmtestraling kunnen doorgaan. Bovendien moet er voldoende interferentie zijn geweest om staande golven te creëren. Dat betekent ook dat licht langzaam maar zeker warmtestraling wordt. Omdat dit uitdijen nog steeds gebeurt. Nu is ver kijken wegens de lichtsnelheid ook terugkijken in de tijd. We zouden dus die overgang moeten kunnen zien. En, voor zover ik weet, dat doen we niet. Die overgang ligt dus verder van ons af. Buiten het veld waar we naar kunnen kijken. Dat betekent dat er geen strikt verband is tussen hoe ver we kunnen kijken en de leeftijd van het heelal. Wat heel logisch als je bedenkt dat de omstandigheden die vorming van licht toe laten relatief jong moeten zijn. Blok 2: pre-assumptie. Je zegt, net zoals ik, dat het onwaarschijnlijk is dat de huidige theorieën (van kwantum tot relativiteit) kunnen toegepast worden op de 'momenten van geboorte'. Maar het is wel zo dat 'de geboorte' reeds de kiem moet dragen van de huidige toestand. We kunnen namelijk veilig aannemen dat eigenschappen als ruimte, tijd, zwaartekracht, lichtsnelheid, ... alles wat continu is ... gradueel geëvolueerd is uit wat aanwezig was in de kiem. We hebben, vertrekkende van de knal, een periode die we niet kunnen herkennen als ons heelal (A). We hebben een periode die we kunnen herkennen als bijna ons heelal (B). En we hebben een periode die ons heelal is. (C) De laatste periode kan niet statisch genoemd worden. Het is nog maar de vraag of de lichtsnelheid niet meer verandert. Maar dat is een andere discussie. Als we nu akkoord zijn dat het heelal uitdijt, dan kunnen we er alleen maar vanuit gaan dat het klein begonnen is. Dat het onherkenbaar begonnen is en dat het gradueel herkenbaar is geworden. Dat is de basis. De enige basis. De eigenschappen en schikking in de periode C kunnen we nu waarnemen. En we kunnen daar al onze theorieën op toepassen. De achtergrondstraling zien we als fossielen uit de B periode. De inflatie theorie extrapoleert periode C over periode B tot ver in periode A met theorieën die van toepassing zijn op periode C. Maar dat kan niet. Of het is toch zeer onwaarschijnlijk. En bovendien tracht de inflatie theorie periode A zo kort mogelijk te maken. Hoewel mateloos interessant, zie ik geen enkele reden en ook geen enkele manier om waarde te hechten aan de inflatie theorie. En ik geloof nooit dat gij dat wel doet. De inflatie theorie is plausibel in periode C. Ze reikt halfweg periode B. Ze raakt van geen kanten aan periode A. Vanuit dezelfde gedachte vind ik de propaganda van het CERN maar flink onnozel. Oer deeltjes zoeken aan de SNELHEID VAN HET LICHT. Eh ? Watte ? De kans dat er licht was tijdens of net voor de oerknal is zowat nihil. Blok 3: De Assumptie. De inflatie theorie is dus van alles, behalve een bewijs dat de oerknal effectief gebeurt is. Toch zie ik u om de haverklap verwijzen naar de Einstein vergelijkingen, naar hun speciale vorm de inflatie theorie en naar de specifieke inflatie: De Sitter ruimte. Tegelijk denk ik in je laatste bericht te lezen dat je zelf niet echt geloofd in de waarde van die modellen. Blijft over: De assumptie waar jij en ik het over eens zijn. We nemen aan dat het heelal uitdijt en op basis daarvan nemen we aan dat het heelal ooit wel heel klein moet geweest zijn. We nemen aan dat het heelal uitdijt omdat er geen enkel model is dat de schijn van een statisch heelal kan ophouden. Daaruit volgt het principe van de oerknal. Maar dat is niet meer dan een conventie. Gebaseerd op sterke argumenten, dat wel. Verder. Liever zou ik theorieën zien die de voorwaarden vastleggen waaronder de eigenschappen die wij associëren met ons heelal kunnen bestaan. Onder welke omstandigheden kan licht zijn? Onder welke voorwaarden kan warmte zijn ? Onder welke voorwaarden kan zwaartekracht zijn? En tijd. En ruimte. De kernkrachten. Elektromagnetisme. Dan kunnen we tenminste de geboorte van ons herkenbaar heelal dateren en vastleggen. Maar, dat is in principe de theorie van alles. Waarvan we in blijde verwachting zijn. |
|
![]() |
![]() |