Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2010, 22:07   #41
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Een student in een studentenhuis een gezin. Please.......
Jij bekijkt "gezin" veel te ouderwets.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 5 april 2010 om 22:07.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 22:09   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Een student in een studentenhuis een gezin. Please.......
Een brievenbus dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 23:11   #43
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Een voorbeeld

Man moet gaan zweten, de vrouw blijft thuis met haar kikkertjes, geen kinderopvang want da vind ik verschrikkelijk. De man krijgt een auto voor zijn werk en boodschappen te doen of naar familie te gaan. Indien hij dat niet echt nodig heeft, bijvoorbeeld hij kan zijn werk met andere mogelijkheden bereiken en er is voldoende openbaar vervoer, dan wordt het afgeraden om een auto te hebben, zo beter voor milieu en alles.

Ik zeg niet verboden maar afgeraden en zoals je al misschien weet, in de islam hebben we 5 oordelen:
1) verplicht
2) toegestaan
3) aangeraden
4) afgeraden
5) verboden

Daar is afgeraden mijn theorie binnen de regels van de islam. In de islam hebben wij scheiding van kerk en staat in de zin dat je altijd met een (sociale, politieke, economische, milieu..) theorie mag afkomen (of het nu links of rechts is, van moslim of jood maakt niet uit) zolang je het kunt beargumenteren, en zolang dat het niet in tegenstrijd is met de algemene regels van de islam.


Als je wilt reageren ok, maar niet met uitschelden
De dag dat de islam gaat beslissen hoeveel auto's en motoren ik heb is nog ver af...hoog tijd voor nog een auto of motor meer op mijnen hof, fuck de islam 'k Heb trouwens al een idee dewelke, V8 met 349pk en een verbruik van ongeveer 20 liter 98 octaan benzine en weet je wat, 't kan me geen fluit schelen dat dat niet goed is voor het milieu.

Laatst gewijzigd door lantjes : 5 april 2010 om 23:21.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 00:09   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
De dag dat de islam gaat beslissen hoeveel auto's en motoren ik heb is nog ver af...hoog tijd voor nog een auto of motor meer op mijnen hof, fuck de islam 'k Heb trouwens al een idee dewelke, V8 met 349pk en een verbruik van ongeveer 20 liter 98 octaan benzine en weet je wat, 't kan me geen fluit schelen dat dat niet goed is voor het milieu.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 00:24   #45
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Een één-auto-politiek is inderdaad niet haalbaar. De situatie per gezin is te verschillend om een dergelijke algemene maatregel te kunnen nemen.
Anderzijds mag voor mij gerust het bezit en (vooral) gebruik van de wagen fel duurder worden gemaakt. Een auto is een luxeproduct, geen probleem dat mensen luxeproducten willen, maar laat ze er dan ook voor betalen. Gecombineerd met maatregelen die het openbaar vervoer verbeteren, de fiets aantrekkelijker maken, en gunstmaatregelen ten voordele van deelauto's van het type Cambio en consoorten, moet dit wel mogelijk zijn.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 00:51   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.739
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik geef de voorkeur aan 1 auto en een 2takt motorfiets. Zo een motorfiets die precies een chemisch stort aan uitlaatgas geeft.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 00:52   #47
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De één-kind-politiek in China moeten we best hier in mobiliteit toepassen, of niet? Ik bedoel één auto per gezin is toch meestal voldoende?


in uw geval zouden ze beter de 1-post-per-nick toepassen.
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 00:56   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.739
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De één-kind-politiek in China moeten we best hier in mobiliteit toepassen, of niet? Ik bedoel één auto per gezin is toch meestal voldoende?
In een gezin waar de vrouw niet uit de keuken geraakt wegens een te korte ketting, waar de dochters niet voorbij de huiskamerdeur geraken zonder een escorte en tent en waar de zonen nooit thuis zijn, zelfs niet als 12 jarige snotneus om 2 uur 's nachts.

Mijn vrouwtje en ik werken beiden, en hebben geen kinderen. En nu, 1 van de 2 werk opgeven en gaan stempelen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 00:59   #49
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

en dan maar klagen dat OPEL ANTWERPEN dicht moet.


faut le faire



linkiewinkies op hun best!
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 01:34   #50
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik ben dan ook niet meteen een linkiewinkie, hé. Ik maal er niet om dat Opel Antwerpen dicht moet. Wel hoop ik dat die mensen zo snel mogelijk vervangend werk hebben, en dat zou wel haalbaar moeten zijn. Of ben ik te optimistisch?
Soit, wat mij betreft kunnen motorfietsen (liefst dan wél met uitlaatfilter) ook, de actieradius is toch nog net iets groter dan met de fiets.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 02:21   #51
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

De idee achter deze maatregel is zeker niet slecht, maar wagenbezit beperken tot één per gezin is misschien een beetje arbitrair en onwerkbaar. Zoals reeds gezegd kopen mensen wagens aan om ermee te gaan werken. Het aantal wagens in onze samenleving terugbrengen doe je dan ook door het woon-werkverkeer te wijzigen. Dat kan door enerzijds mensen nabij hun woonplaats tewerk te stellen en door hen ook de zekerheid te geven dat ze nabij hun woonplaats tewerk gesteld kunnen blijven. Dat kan ook door werkgevers te verhinderen te eisen dat hun personeel over een eigen wagen beschikt. Die eis wordt vandaag in nogal wat gevallen toch maar gesteld om datzelfde personeel op de meest onmogelijke uren en op de minst verwachte momenten op te trommelen. De wagen als symbool van uw vrijheid, is daarmee vooral het symbool van uw flexibiliteit als werknemer.

Enkele minder begaafde forummers (LiberalistNL o.a.) stelde dat het niet uitmaakt of mensen wagens kopen of niet. Voor hen telt schijnbaar slechts het gebruik. Welnu, dat is onzin. De productie van een wagen vereist meer energie dan een gemiddelde wagen verbruikt tijdens zijn levensduur. En aangezien die energie niet aan de bomen groeit, is pleiten voor een rationeel mobiliteitsbeleid, ook pleiten voor minder wagens i.t.t. minder wagens op de weg. Voorstellen in die richting kunnen bvb de verhuur van wagens betreffen ipv de verkoop (tijdens de zomervakanties, tijdens weekendjes,...). Zo kunnen wagens van mensen die tijdens de week toch nog gaan werken met de wagen, gedeeld worden met mensen die in het weekend een uitstapje maken. Daarmee kan je toch al een ander (klein) deel van het wagenbezit inperken.

De private sector kan die taak overigens ook op zich nemen, maar heeft daar totnogtoe bijzonder weinig initiatief voor getoond. Zo is het opmerkelijk om vast te stellen hoe weinig werkgevers het woon-werkverkeer van hun personeel op een effici¨¨ente manier organiseren. Mijn grootvader (ondertussen zeventig jaar oud) haalde zijn collega-bouwvakkers voor en na elke werkdag op met een busje. Ook supermarkten, bakkers, groenteboeren etc. kunnen een groot deel van het verkeer op hun rekening nemen, net zoals groente- en melkboeren of bakkers dat voorheen deden. Alvast op dat vlak is de huidige generatie werkgevers die haar personeel collectief met dat fileleed opzadelt, een pak minder bezig met haar sociale verantwoordelijkheid dan de vorige generatie die tenminste uit eigenbelang voorzag in die mobiliteit. Misschien moeten we een extra belasting heffen op bedrijven die hun klanten en werknemers dwingen een wagen aan te schaffen? Bedrijven die hun producten bij de klant thuis kunnen leveren en bedrijven die het woon-werkverkeer van hun personeel willen organiseren kunnen dan vrijgesteld worden.

Merk op dat dit pleidooi slechts een pleidooi is voor aangeboden (en dus geen gedwongen) aan-de-deur leveringen en aangeboden woon-werkverkeer. Van mij mag een individu beslissen om geen gebruik te maken van die optie. Hij zal als consument dan wel de rekening van zijn winkelrekken, uitstalramen, lichtreclame en airco-systemen gepresenteerd krijgen.

mvg,

Andy
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 6 april 2010 om 02:30.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 06:31   #52
Maximus Aurelius
Staatssecretaris
 
Maximus Aurelius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Een één-auto-politiek is inderdaad niet haalbaar. De situatie per gezin is te verschillend om een dergelijke algemene maatregel te kunnen nemen.
Anderzijds mag voor mij gerust het bezit en (vooral) gebruik van de wagen fel duurder worden gemaakt. Een auto is een luxeproduct, geen probleem dat mensen luxeproducten willen, maar laat ze er dan ook voor betalen. Gecombineerd met maatregelen die het openbaar vervoer verbeteren, de fiets aantrekkelijker maken, en gunstmaatregelen ten voordele van deelauto's van het type Cambio en consoorten, moet dit wel mogelijk zijn.



het is niet omdat iets luxe is, dat het nog zwaarder moet belast worden; ik denk dat de auto al zwaar genoeg belast is: btw, biv, jaarlijkse tax, verzekering, accijnzen

en dat is voor de meesten dan nog eens NA al inkomstenbelasting te hebben betaald

hallucinant dat sommigen voor NOG meer lasten pleiten...
__________________
"Shove those taxes up your ass, you f*en politicians!" - Maximus Aurelius met menig promille in het bloed, lente 2011.
Maximus Aurelius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 06:35   #53
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De één-kind-politiek in China moeten we best hier in mobiliteit toepassen, of niet? Ik bedoel één auto per gezin is toch meestal voldoende?
Ik vind dat een slecht idee.
De 2de wagen in een huishouden is meestal een kleinere wagen waar de vrouw des huizes mee rondrijdt.
Een kleinere en zuinigere wagen dus.
Als Mevrouw nu gaat verplicht worden rond te hossen in de grotere wagen om te gaan shoppen denk ik dat de CO2 uitstoot per gezin eerder gaat toenemen dan afnemen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 06:55   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vind dat een slecht idee.
De 2de wagen in een huishouden is meestal een kleinere wagen waar de vrouw des huizes mee rondrijdt.
Een kleinere en zuinigere wagen dus.
Als Mevrouw nu gaat verplicht worden rond te hossen in de grotere wagen om te gaan shoppen denk ik dat de CO2 uitstoot per gezin eerder gaat toenemen dan afnemen.
Ik zie niet in hoe mijn auto het milieu kan vervuilen, hij rijd op biogas.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 06:58   #55
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zie niet in hoe mijn auto het milieu kan vervuilen, hij rijd op biogas.
Waar kan je dat tanken?
Is dat met Lpi-installatie of werkt het anders?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 06:58   #56
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vind dat een slecht idee.
De 2de wagen in een huishouden is meestal een kleinere wagen waar de vrouw des huizes mee rondrijdt.
Een kleinere en zuinigere wagen dus.
Als Mevrouw nu gaat verplicht worden rond te hossen in de grotere wagen om te gaan shoppen denk ik dat de CO2 uitstoot per gezin eerder gaat toenemen dan afnemen.
De uitzonderingen bevestigen de regel, ze is er alweer mee op de baan met haar 2.5V6 met een uitstoot van 270g en een verbruik van 12L......
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 08:04   #57
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Het is niet omdat iets luxe is, dat het nog zwaarder moet belast worden; ik denk dat de auto al zwaar genoeg belast is: btw, biv, jaarlijkse tax, verzekering, accijnzen
DAT blijkt niet te kloppen, toch niet als je alle kosten die aan het ding kleven in rekening brengt, ook de zgn. 'externe' kosten.


Vanuit economisch oogpunt valt ook niet te ontkennen dat er sprake is van overconsumptie, en dus dat de prijs véél te laag is.
En ook veel te ontransparant van samenstelling, in die zin heb je wel gelijk.

Vandaar : laat ons al die taksen en taksjes afschaffen en vervangen door rekeningrijden.
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.

Laatst gewijzigd door nihao : 6 april 2010 om 08:05.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 08:23   #58
Socialisme=diefstal
Burger
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 199
Standaard

Citaat:
Dacia Logans,en die kleine Tata's
Pfoe... Ik heb tien keer liever een pak BMW'sop de wegen dan Tata's of Dacia's. Terugkeren naar van die rommelwagens betekent terugkeren naar technologie die al wintig jaar oud is. Het is een illusie om te denken dat die wagens zuinig zijn, laat staan milieubewust. Ze zijn gewoon goedkoop, en goedkoop staat nauwelijks gelijk aan goed...

Vergelijk de uitstoot van pakweg een BMW 116d met dat van een dacia logan. De BMW komt er beter uit...

BTW: aan alle fans van rekeningrijden: ik doe 60 000 km per jaar voor mijn zaak. Mij daarop gaan belasten betekent op zijn minst één arbeidsplaats minder...

Laatst gewijzigd door Socialisme=diefstal : 6 april 2010 om 08:28.
Socialisme=diefstal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 08:28   #59
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 56.581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De één-kind-politiek in China moeten we best hier in mobiliteit toepassen, of niet? Ik bedoel één auto per gezin is toch meestal voldoende?
goe zot.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 08:32   #60
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
BTW: aan alle fans van rekeningrijden: ik doe 60 000 km per jaar voor mijn zaak. Mij daarop gaan belasten betekent op zijn minst één arbeidsplaats minder...
Jong, als die 60000 km rijden niet voldoende opbrengt om één van de kosten daarvan te dekken doe je inderdaad beter de boeken toe !

Overgesubsisdieerde arbeidsplaatsen hebben we helemaal niet te kort !!
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be