![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welke regering krijgen we? | |||
Regering Traditionele partijen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 42,86% |
Regering met Vlaamse partijen meerderheid |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,71% |
Geen regering meer |
![]() ![]() ![]() |
12 | 34,29% |
Afvaardiging van deelstaten |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,14% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een hele grote waarheid die hier dikwijls mag herhaald worden.
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist daarom moet het gebeuren. Kleinburgers als jij durven toch niet in opstand komen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
ZzZzZzZzZzZz... Het zal u ongetwijfeld zodanig verbazen dat je van je stoel geblazen wordt, maar "kleinburgers" als ikzelf, hebben helemaal niets te winnen bij uw "opstand".
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Oude wijn, nieuwe zakken.
![]() |
#87 |
|
![]() ik verwacht weer een klassieke tripartite, of zelfs met de groenen en randpartijtjes erbij om toch maar die meerderheid te halen.
Ik verwacht wel dat de NVA fors vooruit zal gaan, maar vooral zal snoepen van LDD en VB, samen met wat van OpenVLD en CD&V, maar niet genoeg om effectief de traditionele formaties tegen te houden. Daarna weer een kibbelregering die maar steeds hamert op discretie, en over een goed jaar valt de regering opnieuw.
![]() |
#88 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er ook van zij: stop met zeuren, betaal je belastingen en zwijg!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
nee, het is uw opstand. ik heb zelfs geen idee wat je met je opstand bedoelt.
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de Vlamingen krijgen het Nederlands opgedrongen en hun eigen taal word bestempeld als een dialect, net zoals met het Waals gebeurd is. En dat 45% van de in Friesland wonende burgers Nederlands als moedertaal hebben is enkel een bewijs van bezetting van Friesland door de Hollanders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Burger
|
![]() jij met je bezetting, je weet niet eens wat bezetting is! gisteren dodenherdenking van een ECHTE bezetting. of wou je zeggen dat er nog steeds wagens met nl militairen door de straat rijden in leeuwarden om friese verzetstrijders te arresteren ofzo ??
of je houd gewoon je mond met bezetting, of je gaat je nu eens schamen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks het feit dat je weldegelijk hoofdletters kan gebruiken, beledig je die regio door geen hoofdletters te gebruiken voor de steden en eigennamen van die regio. Een bezetting moet niet gebeuren met militairen en wapens. In de Brusselse rand rijden ook geen militairen rond, toch word die bezet door de Franstaligen. In Schotland rijden er ook geen militairen rond om verzetsstrijders op te pakken, toch word Schotland door Engeland bezet en worden de Schotten onderdrukt. Een bezetting kan namelijk ook politiek en/of economisch gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Burger
|
![]() gaan we weer, eerst ff spellingchek doen want ik zal maar eens een paar hoofdleters vergeten. ik heb respect voor Friezen ( zie je de hoofdletter??) net zoals voor elke Nederlander en diens streek/provincie.
en hoe kan je nou de rand van Brussel vergelijken met Friesland ? ( weer hoofdletter gezien ?? ) daar komen geen Hollanders die moeilijk gaan doen dat Friezen Fries spreken! die weten tenminste als je in Friesland gaat wonen dan spreekt men daar ook Fries en zul je je toch wel moeten aanpassen iets wat de Franstaligen niet willen !!! Laatst gewijzigd door VerenigdeNederlanden : 5 mei 2010 om 08:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Friesland wordt door niemand bezet. Ik vind dat trouwens een bijzonder schofterige opmerking, omdat Nederland vandaag 65 jaar bevrijd is. Seperatisme is zo goed als onbestaande in de provincie. De Friezen gaan zelf over op het Nederlands, omdat je daarmee in heel Nederland terecht kunt. Die ontwikkeling vindt in heel Nederland plaats. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Ik ben blij dat je die mening toegedaan bent, want het is een mantra die hier door de GN's regelmatig wordt herhaald over België.
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() De communicatiestijl van sommige is niet bepaald de mijne. Ik deel in ieder geval niet de opvatting dat Belgie bezet is of een illegale staat is. Dat is doelbewust de geschiedenis naar je hand zetten. Het is echter wel waar dat Belgie zich geprofileerd heeft als eentalige Franse natiestaat, terwijl de meerderheid van de bevolking Nederlands sprak. Dat verleden zie je nog steeds in de houding van bepaalde Franstalige partijen. Het is bijvoorbeeld voor mij als Nederlander echt onbegrijpelijk dat een ongrondwettelijk kiesdistrict na 40 jaar nog niet gesplitst is. Nog krankzinniger vind ik dan de Franstalige voorstellen als een corridor en/of de uitbreiding van Brussel ten koste van Vlaamse grond. Het zijn immers Franstalige inwijkingen in de Rand die zich niet aanpassen in Vlaanderen en dan een aansluiting met Brussel eisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
![]() [quote=LiberaalNL;4732878]De communicatiestijl van sommige is niet bepaald de mijne. Ik deel in ieder geval niet de opvatting dat Belgie bezet is of een illegale staat is. Dat is doelbewust de geschiedenis naar je hand zetten.[/quote}
Inderdaad. Citaat:
Citaat:
Wij zijn er natuurlijk mee opgegroeid en kennen beter de fijnere nuances die totaal verloren gaan door de gekleurde verslaggeving die jullie opvangen.
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() ruwweg de afgelopen 180 jaar
![]() Citaat:
Maar om te spreken van fijne nuances vind ik toch wel wat genuanceerd.
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() [quote=Alboreto;4732912]
Citaat:
Belgie moest voor zijn stichters (o.a. Rogier) Frans zijn of niet zijn ‘la Belgique sera latine ou elle ne sera pas’
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |