![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het traditionele tegenargument is dan dat zij maar moeten boeten voor het gedrag van anderen. Ik vind dat een onnozel argument, want dan moeten we zelfstandigen ook preventief gaan beboeten omdat sommigen frauderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1411 Je kunt niet zeggen dat je geen uitleg hebt gekregen. Je kunt enkel zeggen dat je de uitleg niet begrijpt. Maar dat is iets helemaal anders natuurlijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 mei 2010 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk vertel je hetzelfde als andev http://forum.politics.be/showthread....06#post4740606 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg woordelijk: "Dat groter geheel draagt geen hoofddeksel tijdens de lessen. Je kan niet in dat groter geheel opgaan als je wel een hoofddeksel draagt. Dan maak je geen geheel, maar een verschil. Een duidelijk verbod voor de hoofddoeken kan de moslima's daarbij helpen." Vanaf waar begrijp je het niet meer? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 mei 2010 om 20:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo mag ik bijvoorbeeld bij mij thuis naakt rondlopen zoveel ik maar wil. Maar ik mag dat niet zomaar om het even waar doen. Citaat:
Citaat:
Elk individu heeft het recht om zijn religie te beleven in zijn persoonlijke levenssfeer. Maar daar waar zij de staat vertegenwoordigen, moeten zij ook echt de staat vertegenwoordigen. En die staat maakt een duidelijk onderscheid tussen de religieuse reglementering en de reglementering van de staat zelf. De scheiding van kerk en staat is een staatkundig gegeven. Citaat:
Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp het niet meer vanaf wat volgt op : Dat is zoals de taal leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die dingen die jij opsomt gebeuren misschien wel degelijk, maar er zal dan ook wel degelijk een aanleiding voor zijn of geweest zijn, indien ik hier - in een voor mij, 'vreemd' land woon - en een hele grote groep van 'mijn soort' zou steeds weer negatief in het nieuws komen, het overgrote deel van de de misdaadcijfers op zijn conto hebben, de gevangenissen voor een overgroot deel bevolken - zou ik me dood schamen, wellicht zou ik zelfs niet in dat 'vreemde' land durven te blijven om niet geassocieerd te worden met 'die' groep, ik zou me er in elk geval openlijk én luidruchtig van distancieren en al zéker niet nóg een openlijk teken op mijn hoofd gaan dragen om aan te geven dat ik bij die 'groep' hoor! Indien mijn (zogenaamde) nakomelingen zich niet weten aan te passen, integreren, zich houden aan de gangbare waarden en normen in dat 'vreemde' land dat hen met open armen heeft ontvangen en een nieuwe kans gegeven heeft, iets wat ze in eigen land nooit hadden gehad (puur hypothetisch, gezien mijn enig kind overleden is en ik geen nakomelingen heb en ook niet als 'gelukzoeker naar hier gekomen ben) - zou ik hen eigenhandig terug dat 'vreemde' land uitschoppen, terug naar een plaats waar ze zich wél thuisvoelen en zich wél kunnen aanpassen! Maar, ik denk dat dát nooit nodig zou zijn, want ik zou mijn kinderen opvoeden op een manier om 'respect' (waar ze toch steeds de mond van vol hebben) te hebben voor hun nieuwe thuisland! Ik zie dus geen enkele reden waarom 'ze' dan nog, na enkele generaties 'scheef' zouden bekeken worden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel: zich allemaal aan dezelfde regelgeving onderwerpen. Daar dient de regelgeving ook voor. Het is haar bestaansreden. Mag ik u vragen wat "opgaan in een groter geheel" dan wél voor u mag betekenen? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 mei 2010 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar zit je dan met jouw interpretatie van scheiding van kerk en staat? Citaat:
-van de kerk op burgers -van de kerk op de staat -van de staat op de kerk Jij bent degene die (moedwillig?) uniformiteit/assimilatie verwart met integratie. Laatst gewijzigd door filosoof : 9 mei 2010 om 21:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval ken ik ook een paar Marokkaanse jongens die beantwoorden aan wat jij beschrijft, totaal geïntegreerd, goeie job, hoog aanzien etc.(enorm lieve & knappe jongens trouwens), die die 'problemen' die je opnoemt niet hebben of kennen, maar in het Antwerpse is dat misschien anders, wellicht niet zonder reden. Indien die 'jongens/mannen' - waarover jij het hebt - recht in hun schoenen staan en niets te verbergen hebben, kunnen ze, volgens mij, geen probleem hebben met een 'flik' die hen tegenhoudt omdat ze 'krullen hebben of bruin zijn', net zomin als ik er een probleem mee heb dat ik 3 X op een dag wordt tegengehouden voor een alcoholcontrole omdat ik lang blond haar heb en men me misschien aanziet voor een Russische of ander oostbloklander, die nogal bekend staan om hun 'drinkgewoontes'.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja; een migrant blijft een migrant, daar kunnen mijn ouders over meespreken, ikzelf trouwens ook! Maar de connotatie die je hiermee verbindt is negatief waarbij je de schuld in de schoenen van anderen schuift. De werkelijkheid spreekt je tegen, wie als migrant de balans vindt tussen eigen traditie, cultuur, levensovertuiging en de verwachtingen van de samenleving heeft evenveel kans op succes dan anderen onder gelijkaardige omstandigheden. Met andere woorden, je draagt ook zelf verantwoordelijkheid voor de mate waarop de nieuwe samenleving je accepteert. Sorry maar u vertelt niet de waarheid over hoofddoeken. De profeet adviseerde vrouwen om hun boezem te bedekken, hun zedigheid te uiten in kleding, om de doodsimpele reden dat in Medina in de zevende eeuw geen bescherming bestond voor vrouwen die zichzelf s'nachts moeten begeven naar de latrines buiten de veilig stadsmuren, de kans aangerandt of ontvoert te worden was niet onbestaande. Om die reden adviseerde de profeet om jezelf te onderscheiden van slavinnen,ongelovigen en ook in kleding je zedigheid aan te geven wat een teken was van onderwerping aan Allah. En van gelovige vrouwen moest men afblijven, zij genoten immers de bescherming van de profeet. De hoofddoek is wel degelijk bedoelt om jezelf te onderscheiden van niet moslims, ongelovigen en ik geloof echt niet dat u dit niet weet, waarmee ik u niet wil zeggen dat u dit niet mag, doet u dat gerust in uw privéleven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt voor mij, al zeg ik het zelf. Citaat:
Wat de kap van de nonnen betreft, hebben we hier wél te maken met een uniformiteit. De kledij van nonnen werd destijds (tot 1964) verplicht door de kerk. Elke kloosterorde had zijn eigen uniform. Zo men wilde dat deze religieuzen in een instelling werkten die de staat vertegenwoordigd, wist men op voorhand dat men dit uniform er moest bijnemen. En dat is iets helemaal anders. Men had de nonnen niet gevraagd om akkoord te gaan met een reglement dat hun uniform verbood, wat bij de twee moslimleraressen wel het geval is. U verander van onderwerp, door het probleem te verleggen en u maakt een vergelijking die niet opgaat voor ons geval van de twee moslimleraressen. Citaat:
En daarom gaat het niet op dat de moslima's de regelgeving aan hun laars lappen om religieuze redenen. Citaat:
http://www.encyclo.nl/begrip/integratie U bent het die verwart, en je bewijst dat ook met je niet opgaande vergelijking met de nonnen van weleer hierboven. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 |
Banneling
|
![]() Een christelijke of atheïstische in Vlaanderen opgevoedde adoptieCongolees of -Chinees met Vlaamse achter- en voornaam wordt helaas door veel mensen als "allochtoon" beschouwd in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 |