![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wéét ik ook mijn vriend....Het zijn de franstalige brusselse bourgeoikes die daarachter zitten..
Waarom denkt U dat zij die corridor er zo graag willen doorkrijgen... Anders hebben ze géén poot om op staan... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 9 mei 2010 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet dat jij dat weet. Ik hoop echter dat voor anderen de kracht van de herhaling een heilzaam effect zal hebben.
![]() |
#403 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Vanuit Vlaanderen - Een uitbreiding van Antwerpen = nuttig ! - Een uitbreiding van Brussel = onbespreekbaar ! Alles wat belgisch is werkt niet (te moeillijk, gebaseerd op slechte compromissen), alles wat vlaams is werkt omdat er nooit geen discussie of compromis nodig is ... : bv. brug Antwerpse ring ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 9 mei 2010 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Brussel groet vlugger dan Antwerpen en de laatste uitbreiding van Brussel was in 1963 ! En daar klagen bijna alle Brusselaars nu nog over ![]() Laatst gewijzigd door Kraainemois : 9 mei 2010 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
|
![]() Dat is het allereerste dat ik daarover hoor. Daarbij, je ziet zelf toch wel wat het verschil is tussen die uitbreiding en de uitbreiding van Brussel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
- Deelnemen aan de ontwikkeling van mijn stad. - enz ... Sociologisch gezien en economisch gezien is dit de logica zelfs ! Nu gebruik ik iedere week 100m Vlaamse straatjes en 100kms straatjes in Brussel, geen de Lijn bus maar wel MIVB Metro, werk ik in Brussel, mijn privé activiteiten gebeuren in Brussel, mijn kinderen waren op school in Kraainem tot hun 12 jaar en nu in Brussel, ... Vindt U logisch dat ik mijn belastingen betaald in Vlaanderen, dat ik voor Vlaamse politici moet stemmen en dat ik derna moet horen van een van de politici die mijn stem hebben gekregen "Brussel krijgt geen cent van Vlaanderen meer" ? Nu, serieus, is dit logisch ? Zou ik niet meer naar Brussel kunnen kijken, moet ik verplicht zijn naar Leuven te gaan ? Leuven is niet zo ver maar wel 3 maal verder dan Brussel en heel wat moeilijker toegangelijk ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het probleem is de gewesten zelfs ! Die werden volgens de taalgrens getekend ! Voor een goed bestuur zouden de gewestgrenzen moeten veranderen. Voor mij mogen Brussel, Vlaams Brabant en Waals Brabant een eenheid vormen. met een franstalige, een vlaamse en een tweetalige deel. Hiermee hebben wij zelfs een Vlaamse meerderheid in Brabant en dit stoort mij niet. Dit betekend niet dat de taalgrens moet veranderen ! Zeg nu aan iemand uit Edegem dat Antwerpen wordt "geisoleerd" en dat hij naar Mechelen moet gaan voor alle administratieve processen. Hij zal dit gewoon schandalig vinden. Laatst gewijzigd door Kraainemois : 9 mei 2010 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enne mijn beste Uw brussel heeft al miljarden gekregen vanwege Vlaanderen... Bedenk maar eens wat Uw brussel heeft verkwist van die miljarden om hun 19 baronniënen in stand te houden voor een potientieel verkiesbaar gebied van 1.000.000 stemmen tegenover een stad zoals antwerpen met 672.000 stemmen en slechts één geheel wat zowel politiek als politioneel beleid betreft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En voor die baronniënen ... hoeveel wethouders zijn er in Brussel in vergelijking met Vlaams Brabant ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De eis tot uitbreiding van Brussel met gemeenten uit Vlaams-Brabant vind ik een volledige aanfluiting van de federale loyaliteit en een ontkenning van de territoriale integriteit van onze gewesten. Maar dat de taalfaciliteiten die de Franstaligen verworven hebben op een vrijgevige wijze moeten worden toegepast ipv op een restrictieve wijze daar ben ik het volledig mee eens. Dus moet of mag de omzendbrief Peeters herzien worden. Maar de territoriale waanzin van de meeste Franstalige politici, verenigd in een 'Front francophone', die het Brussels Gewest willen uitbreiden ten kost van het Vlaams Gewest dat is de beste manier om België op te blazen. Hun pro-België discours is dan ook van een ongelooflijke hypocrisie. Ooh ja dat we Voorpost en TAK verbieden om nog "Franse ratten ..." te gaan brullen in de Vlaamse rand daar ben ik het ook volledig mee akkoord. Wat mij betreft passen we de wetgeving over racisme in die zin aan. Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 9 mei 2010 om 23:08. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Parlementslid
|
![]() Ik snap niet zo goed het probleem. De meeste papieren gaat iemand uit Edegem toch gewoon in Edegem halen? Bovendien worden alle officiële documenten alsmaar meer electronisch behandeld en ga je meer en meer alles via internet doen. Dan moet je je zelfs helemaal niet meer verplaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een uitbreiding van Brussel zou niet nodig zijn in een sterk federale land. Vanaf het moment dat de Vlamingen eisen Belgïe te ontmantelen, wordt een uitbreiding van Brussel nodig. Ten tweede, ik heb het al gezegd, BHV bestaat uit een compromis van 1963. Geen uitbreiding van Brussel maar een kieskring en een gerechtelijke arrondissement over de taalgrens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Slechte compromissen vragen om goede oplossingen. Daarom moet BHV gesplitst worden zodat BHV (dat dateert van 1830!) eindelijk rekening houdt met de realiteit van het federale België. En dat mag wat mij betreft met een betere invulling van de taalfaciliteiten ( zoals annulatie van de Omzendbrief Peeters, bibliotheken met een groter aanbod Franstalige boeken, enz). Maar uitbreiding van het Brussels Gewest ten nadele van het Vlaams Gewest staat haaks op elke vorm van federale loyaliteit. Dan heeft het ook geen zin meer om nog een gemeenschappelijke sociale zekerheid te behouden. Solidariteit moet van 2 kanten komen. Schaf België anders maar stante pede af. Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 9 mei 2010 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
2. Die uitbreiding wordt gefocaliseerd op Vlaamse faciliteitengemeenten ... dus op een communautair basis ipv. een socioeconomisch basis. Het lijkt mij meer logisch om Brussel tot aan de Ring uit te breiden. Hiermee zijn er een aantal problemen opgelost : 1. financiering van Brussel, 2. vermindering van de aantal faciliteitengemeenten. 3. Brussel wordt ook met Waalse gemeenten uitgebreid. 4. De R0 wordt door Brussel bestuurd ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Nu ja, zagen van achter een pc kan iedereen. Heb jij ooit in je leven zelf al eens één folder uitgedeeld of gebust? Of is dat ook een agressieve manier om propaganda te voeren? Je weet toch dat zelfs linkse flaminganten jou een complete zagevent vinden?
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 9 mei 2010 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |