Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2010, 17:52   #1681
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nog lachwekkender is het jezelf de vraag te stellen of in Australie ook problemen zijn rond zaken als het verbod op hoofddoeken.
Veel relevanter is het de vraag te stellen of mensen kunnen samenleven, in Sidney waren er grote problemen met Libanese jongeren, Paul Sheehan schreef een boek over de problemen met verkrachtingen van jonge meisjes omdat die in de ogen van die jongeren wel hoeren moesten zijn, we waren zonder grondige reden op straat en dragen weinig kleren...over die botsing van culturele verschillen over mannen en vrouwen gaat het boek' "girls like you"...het omschreeft de feiten en rechtzaak tegen een aantal Libanese broers die verschillende meisjes samen verkracht hadden.

Het boek is vooral boeiend omdat het die breuklijnen in opvatting, moraal, waarden vanuit Islamitische of Westerse denken goed weergeeft,en de lezer zelf laat oordelen, Paul Sheehan is journalist en dat merk je aan de schrijfstijl.
Het zou monsterlijk zijn om die problemen te ontkennen en jezelf de vraag te stellen of er wel ruimte is voor protest om vooral die guillotine van vrouwenrechten op te houden, zelfs op te leggen!
Een troost, in Australië kennen ze wel afdoende straffen.
Daar kom je er niet vanaf met 3 jaar waarvan 1 met enkelband.

Je kan je natuurlijk ook afvragen WAAR deze "jongeren" hun cultureel beeld vandaan halen.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 18:00   #1682
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ok, maar stel dat jij in bijv. Turkije zou wonen i.p.v. Spanje (want ik kan me voorstellen dat hoewel er estrangero op je papieren staat, dat je er misschien niet 'vreemd' uitziet). Zou jij het dan normaal vinden dat je kinderen en kleinkinderen nog steeds scheef bekeken worden, gewoon omdat ze er anders uitzien? En dat gebeurt hier dus wel degelijk: een aantal vrienden van Marokkaanse origine (nochtans perfect geïntegreerd, tweede generatie en Antwerpser dan ikzelf) werden meermaals geweigerd aan de deur van discotheken en hadden meer moeite met het vinden van een job (ondanks schitterende resultaten op school). En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het traditionele tegenargument is dan dat zij maar moeten boeten voor het gedrag van anderen. Ik vind dat een onnozel argument, want dan moeten we zelfstandigen ook preventief gaan beboeten omdat sommigen frauderen.
Gewoon eerst eens luisteren naar wat ze te zeggen hebben. Kijk op dit forum: ik zie er maar één die ons niet met de islam om de oren slaat en ook geen joden wil vergassen of zo, en dat is Eberhard Leclerc. Toevallig ook degene die gevoel voor humor heeft en goed kan schrijven. De rest hoef ik niet, en ik heb er genoeg gekend die ik niet hoef, zelfs al waren ze soms joviaal. Gewoon even naar hun mening over Israël luisteren en ik weet genoeg: het worden meteen de meest onredelijke gehersenspoelde fanatici.
Oud 14 mei 2010, 10:50   #1683
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Een troost, in Australië kennen ze wel afdoende straffen.
Daar kom je er niet vanaf met 3 jaar waarvan 1 met enkelband.

Je kan je natuurlijk ook afvragen WAAR deze "jongeren" hun cultureel beeld vandaan halen.
Ik denk dat niemand zichzelf dit afvraagt omdat iedereen dit zo langzamerhand wel weet...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 10:59   #1684

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt. En dat is ook zo in Australië. Maar daar staat wel tegenover dat de mensen veel toleranter zijn tegenover andere culturen. Ik ben dergelijke immigratiesystemen niet ongelegen, ik heb er alleen sterk mijn twijfels over of dat een jota zou veranderen aan de mentaliteit van velen.
Ja ... maar als je de statistieken bekijkt is de bevolking voor het overgrote deel kristelijk geïnspireerd of hebben ze geen geloof.
Volgens de statistieken zijn er bijvoorbeeld in Australië maar 1,7 moslims of zoiets. Mocht veertig procent daar moslim zijn dan zouden ze wel heel anders reageren veronderstel ik.

Als je trouwens eens kijkt naar de lijst van welke loopbanen dat ze in Canada toelaten dan zijn het voornamelijk hooggeschoolden of heel specifieke opleidingen. Dus sluiten ze eigenlijk al 98 procent uit die nooit mag binnen komen (tenzij als ze daar kunnen rentenieren).
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 12:05   #1685
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Gewoon eerst eens luisteren naar wat ze te zeggen hebben. Kijk op dit forum: ik zie er maar één die ons niet met de islam om de oren slaat en ook geen joden wil vergassen of zo, en dat is Eberhard Leclerc. Toevallig ook degene die gevoel voor humor heeft en goed kan schrijven. De rest hoef ik niet, en ik heb er genoeg gekend die ik niet hoef, zelfs al waren ze soms joviaal. Gewoon even naar hun mening over Israël luisteren en ik weet genoeg: het worden meteen de meest onredelijke gehersenspoelde fanatici.
Ik denk eigenlijk niet dat Eberhard een allochtoon is, maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Maar het klopt wel dat allochtonen hier sterk ondervertegenwoordigd zijn op het forum. Maar het is dan ook wel kort door de bocht om die tweeënhalve allochtoon als representatief te beschouwen voor de volledige allochtone populatie. Dan wil ik nog niet beginnen over die "allochtonen" die volgens mij simpelweg constructen zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 12:06   #1686
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ja ... maar als je de statistieken bekijkt is de bevolking voor het overgrote deel kristelijk geïnspireerd of hebben ze geen geloof.
Volgens de statistieken zijn er bijvoorbeeld in Australië maar 1,7 moslims of zoiets. Mocht veertig procent daar moslim zijn dan zouden ze wel heel anders reageren veronderstel ik.

Als je trouwens eens kijkt naar de lijst van welke loopbanen dat ze in Canada toelaten dan zijn het voornamelijk hooggeschoolden of heel specifieke opleidingen. Dus sluiten ze eigenlijk al 98 procent uit die nooit mag binnen komen (tenzij als ze daar kunnen rentenieren).
In België is 6% van de bevolking moslim, geen 40%.
Oud 14 mei 2010, 13:49   #1687
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
In België is 6% van de bevolking moslim, geen 40%.
En de percentages in Antwerpen of Brussel? Ken je die?
Oud 14 mei 2010, 13:53   #1688
Steve_M

Standaard

Citaat:
En de percentages in Antwerpen of Brussel? Ken je die?
25%? Maar ik kan verkeerd zijn, te lui om het op te zoeken. Antwerpen schat ik zo'n 10 �* 15%, maar het kan meer zijn.
Oud 14 mei 2010, 13:58   #1689
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je hier thuis was, had je jezelf niet suqar 7loe maar "suikerzoet" genoemd.
F7èmti?
Idd, ik ben thuis. Vieren? Laten we samen een taart bakken en het vieren!

En ik maar denken dat ik me heb aangepast. Aanpassen wil niet zeggen: korte metten maken met Uw afkomst. Maar ik zal u gerust stellen, mn echte naam klinkt nogal Nederlands

Vredesgroet, Oemmu 'Abdoellaah.

Citaat:
Bismillah er-ra7man er-ra7im.

Jullie Allah blijft een lomperik zonder enige goede smaak of manieren als hij zijn pedofeet (salami sallali tralali tralala) zulke wansmakelijke verzen in het oor heeft gefluisterd. En als jullie schriftgeleerden eraan te pas moeten komen om te proberen er iets van te maken dat nog enigszins fatsoenlijk is, bewijst jullie Allah daar alleen maar mee dat hij waarschijnlijk de lulligste en onbenulligste god aller tijden is, en maakt hij zijn grondpersoneel onsterfelijk belachelijk.

Knoop het in je oren, zoetje!
La'nat Allah 3alayk...

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 14 mei 2010 om 13:58.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 14:03   #1690
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
25%? Maar ik kan verkeerd zijn, te lui om het op te zoeken. Antwerpen schat ik zo'n 10 �* 15%, maar het kan meer zijn.
Juist ja. In Brussel ongeveer 25,5% en in Antwerpen ongeveer 10%.
Oud 14 mei 2010, 14:35   #1691
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
La'nat Allah 3alayk...
Citaat:
In Islam, one can pray for God to curse someone. This is done with the Arabic word La'nat.

Laatst gewijzigd door Cdude : 14 mei 2010 om 14:35.
Oud 14 mei 2010, 14:36   #1692
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Terwijl momenteel ongeveer 20 procent van de Belgen van allochtone origine is, zou dat binnen 10 jaar 30 procent zijn. Vooral de grote steden hebben nu soms al veel meer allochtone inwoners: Antwerpen (39,7 procent), Mechelen (27,3), Leuven en Gent (26,3 procent).

Het Brussels gewest spant de kroon, want daar hebben bijna zeven op de tien inwoners buitenlanders in hun stamboom. Sint-Joost-ten-Node heeft 96,2 procent allochtonen en Sint-Gillis 91,7 procent.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...in-belgie.aspx
Oud 14 mei 2010, 15:07   #1693
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Dan gaan de vbers een bedreigde diersoort worden .....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 15:10   #1694
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
96% ? Klinkt bijna ongelofelijk.
Oud 14 mei 2010, 15:12   #1695
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dan gaan de vbers een bedreigde diersoort worden .....
Oud 14 mei 2010, 15:19   #1696
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het Brussels gewest spant de kroon, want daar hebben bijna zeven op de tien inwoners buitenlanders in hun stamboom. Sint-Joost-ten-Node heeft 96,2 procent allochtonen en Sint-Gillis 91,7 procent.
Is dit de nieuwe definitie van allochtoon? Straf.
Oud 14 mei 2010, 16:08   #1697
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ze tellen iedereen van wie 1 van de (groot)ouders uit het buitenland afkomstig is tot de allochtonen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 17:38   #1698
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Te trots om toe te geven dat jij je met je vraag wat vergaloppeerd hebt?
Hoe kom je erbij!
Herlees nog eens de gegevens die Karma meedeelt en denk nog eens na wie er nu gelijk heeft?
Wat is trouwens jouw kommentaar op deze vaststellingen qua grootte van het land, het aantal inwoners, bewijzen dat je geen arme sukkel bent die zich daar komt installeren enz? Ben jij het niet die nu één en ander moet toegeven?
Tuurlijk zul je dat niet doen.

Laatst gewijzigd door andev : 14 mei 2010 om 17:40.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 17:48   #1699
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De multiculliefhebbers verwijzen vooral niet naar dat detail omdat het kul is.
Ik kan niet oordelen over die 50.000 euro, meer of minder. Wat voortdurend ter sprake kwam in die douane/immigratiegesprekken was wel degelijk hoeveel geld de "kandidaten" bijhadden, of dit voldoende was om de door hen voorziene periode voor zichzelf te kunnen zorgen, of te bewijzen dat ze door iemand werden opgewacht die voor hun onderhoud zou zorgen enz enz
Ook het soort paspoort of whatever ze hadden aangevraagd en gekregen: zogezegd als "toerist" voor veertien dagen met de bedoeling er te blijven plakken lukte zo maar niet!
Wat een hemelsbreed verschil met al diegenen die hier binnenvallen!
Dat de multiculliefhebbers hier weer doen alsof ze dat ook niet hadden gezien en gehoord is niet verwonderlijk natuurlijk. Alleen wat past in het kraam, daar hebben ze aandacht voor. De rest is irrelevant tot racistisch.

Laatst gewijzigd door andev : 14 mei 2010 om 17:48.
Oud 14 mei 2010, 17:51   #1700
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, maar dan heb je het over het omzeilen van de categorieën die ik hier noem. Wie voldoende punten heeft (skills, leeftijd, gezondheid ...) kan zonder problemen (en zonder 500 ton) migreren naar Canada. Idem voor Australië. En dat gaat heus niet altijd over topfuncties: voor bepaalde categorieën arbeiders geldt dat evenzeer. Het hangt er vooral van af of het kostenefficiënt is.

Dit is trouwens de top-10 van landen van herkomst van immigranten in Canada uit 2006 (opnieuw wiki):

In 2006, Canada received 236,756 immigrants. The top ten sending countries, by state of origin, were People's Republic of China (28,896), India (28,520), Philippines (19,718), Pakistan (9,808), United States (8,750), United Kingdom (7,324), Iran (7,195), South Korea (5,909), Colombia (5,382), and Sri Lanka (4,068).[3] The top ten source countries were followed closely by France (4,026), and Morocco (4,025), with Romania, Russia, and Algeria, each contributing over 3,500 immigrants.

Ik heb trouwens al eerder in deze draad geschreven dat ik geen tegenstander ben van zo'n systeem.
Volledig akkoord met d�*t systeem, net zoals jij dus...
Kompleet het tegenovergestelde van wat hier gebeurt dus. Rechtstreeks van de bus of de trein of whatever naar het ocmw, dat lees ik er niet tussen.

Laatst gewijzigd door andev : 14 mei 2010 om 17:51.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be