Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2010, 16:37   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.472
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Ja,een mens is inderdaad niet volmaakt.Maar je zal maar in zo een vliegtuig zitten,dat naar beneden dondert.Of is het zo,dat je toch niet eerder van de aarde verdwijnt,voor je tijd is gekomen???Piloot zijn is dus een zwaar onderschat beroep,met grote verantwoordelijkheid.
Dat zijn niet voor niets allemaal redelijk straf geschoolde gasten en meiskes he.

t is niet alleen dat, ge moet in een seconde de juiste beslissing nemen. Chirurgen zijn van t zelfde caliber overigens.

En er zijn zo nog wel wat beroepen waar ge onder hoge stress de juiste beslissing moet nemen, door de juiste conclusies te treffen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 17:05   #22
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door statistiek
Vliegen is veiliger dan rijden.
Nee echt.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 19 mei 2010 om 17:05.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 23:19   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het is allemaal niet zo moeilijk als je denkt. Men werkt veel met redundancy in de luchtvaart.

Aansturing van hoogteroer bvb is iets dat zo cruciaal is dat de hydraulica er achter 8 tot soms zelfs 16 keer redundancy heeft. Dat faalt dus in princiepe niet. De computers zullen hoogst waarschijnlijk hetzelfde princiepe aanhangen. Er moet al een catastrofale gebeurtenis zijn eer dat dat uitligt.

Onderdelen worden fail safe gemaakt, uit gewichtsoverwegingen, want safe life is veeel te zwaar en te duur Men moet het kunnen waarnemen als het tijd is om te vervangen. Een vliegtuig is op de romp na wsh helemaal gestript geweest op zijn levensduur en kwa onderdelen vervangen geweest.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 08:12   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
http://www.baaa-acro.com/Statistique...d%27avions.htm

Airbus
Total of accidents 52
Total of fatalities 3'156

Boeing
Total of accidents 849
Total of fatalities 19'306
zeg relateert dat eens naar verhouding van aantal gevlogen kilometers (per persoon)
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 16:50   #25
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zeg relateert dat eens naar verhouding van aantal gevlogen kilometers (per persoon)
Eerder naar het aantal keren landen en opstijgen (aantal vluchten dus), daar gaat het het vaakst fout.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 mei 2010 om 16:50.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 18:34   #26
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Eerder naar het aantal keren landen en opstijgen (aantal vluchten dus), daar gaat het het vaakst fout.
Vlieguren zeggen inderdaad niks.

Bovenbuur heeft dus gelijk. Hoogste belastingen vindt men terug tijdens opstijgen en landen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 16:02   #27
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Het zijn overwegend de landingsprocedures waar het soms goed fout gaat.
Steeds duidelijker wordt dat het aantal ongekwalificeerde piloten stijgt, de training steeds meer wordt beperkt en relatief steeds vaker onervaren piloten worden ingezet.
Het grote gevaar voor de verkeersveiligheid in luchtvaartland is niet gelegen bij de piloten of vliegtuigen maar bij het management.
Deze hebben nergens verstand van en dat vinden we terug in het stijgende aantal vliegongevallen.
Ik denk niet dat ik erg veel voorbeelden hoef te geven, maar de laatste, in India, is er wel duidelijk een goed voorbeeld van.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 16:51   #28
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Deze hebben nergens verstand van en dat vinden we terug in het stijgende aantal vliegongevallen.
Waar zien we dat het aantal vliegtuigongevallen stijgt? Ik heb eerder de indruk dat vliegen jaar op jaar steeds veiliger wordt.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 22:30   #29
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Dit jaar dat nog niet halverwege is, kent al meer fataliteiten dan het afgelopen jaar 2009.

Maar voor de rest moet ik wel toegeven dat het erg fluctueert maar basically niet in bijzondere mate toeneemt.
Probleem is ook aantal vlieguren afzetten tegen ongevallen. Complexe materie.
Maar opvallend is het aantal incidenten van de afgelopen maanden.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2010, 23:18   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waar zien we dat het aantal vliegtuigongevallen stijgt? Ik heb eerder de indruk dat vliegen jaar op jaar steeds veiliger wordt.
Sedert het begin van deze topic en nu zijn er toch al een stuk of 3 gevallen meen ik.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 05:33   #31
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Ervaring is belangrijk voor piloten. Ik vertrouw meer een Boliviaanse of een Hondurese piloot als het er op aankomt tussen bergen te landen bijvoorbeeld dan een 'eerste wereldpiloot'.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 mei 2010 om 05:37.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 08:46   #32
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Sedert het begin van deze topic en nu zijn er toch al een stuk of 3 gevallen meen ik.
Dat wil niet zeggen dat vliegen onveiliger geworden is. Het kan ook gewoon zijn dat de media op dit moment wat meer aandacht aan vliegtuigongelukken besteed. Zo kan de indruk ontstaan dat er meer vliegtuigongelukken zijn.

De veiligheid van een verkeersmiddel druk je uit in aantal slachtoffers per miljoen passagierskm. Als je mij een bron kan aanwijzen die bevestigt dat deze metriek de laatste jaren aan het stijgen is wil ik je geloven. Met berichten uit de media overtuig je mij echter niet.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 08:47   #33
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dit jaar dat nog niet halverwege is, kent al meer fataliteiten dan het afgelopen jaar 2009.
Zijn er werkelijk al meer ongevallen gebeurd, of is er gewoon meer over in de media bericht dan in 2009...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 11:20   #34
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat wil niet zeggen dat vliegen onveiliger geworden is. Het kan ook gewoon zijn dat de media op dit moment wat meer aandacht aan vliegtuigongelukken besteed. Zo kan de indruk ontstaan dat er meer vliegtuigongelukken zijn.

De veiligheid van een verkeersmiddel druk je uit in aantal slachtoffers per miljoen passagierskm. Als je mij een bron kan aanwijzen die bevestigt dat deze metriek de laatste jaren aan het stijgen is wil ik je geloven. Met berichten uit de media overtuig je mij echter niet.
De laatste cijfers die ik zag spraken over 800 miljoen passagiers per dag. En gemiddeld 800 doden per jaar.
Als je die cijfers ziet en je durft niet vliegen, dan ben je hypocriet als je op een fiets stapt. veel gevaarlijker.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 11:48   #35
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
De laatste cijfers die ik zag spraken over 800 miljoen passagiers per dag. En gemiddeld 800 doden per jaar.
Als je die cijfers ziet en je durft niet vliegen, dan ben je hypocriet als je op een fiets stapt. veel gevaarlijker.
Volgens zowat alle kansberekeningen zou je beter niet in een bed slapen: daar heb je een schrikwekkend aantal sterfgevallen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 11:58   #36
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Volgens zowat alle kansberekeningen zou je beter niet in een bed slapen: daar heb je een schrikwekkend aantal sterfgevallen.
Das ook weer waar. Maar in dat geval is het bed niet de oorzaak he. Dus is de vergelijking niet echt nuttig.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 19:36   #37
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Ze zeggen van wel.
Ik vertrouw het langs geen kanten. Ik voel mij zelfs nog veiliger in een wagen van Engelse makelarij dan in een vliegtuig.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 08:22   #38
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ze zeggen van wel.
Ik vertrouw het langs geen kanten. Ik voel mij zelfs nog veiliger in een wagen van Engelse makelarij dan in een vliegtuig.
Je hebt meer kans om te sterven op weg naar de luchthaven dan eens in de lucht. Je kan die cijfers natuurlijk negeren en je eigen leven moeilijker maken omwille van irrationele fobias. Dat is dan jou probleem.
Er zijn mensen die zich onveilig voelen in een lift. Dat is anders wel het veiligste vervoermiddel dat er is.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 08:28   #39
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Hier kan je "Fatal Incident Rates" vinden voor alle courante verkeersvliegtuigen.

http://www.airsafe.com/events/models/rate_mod.htm

Je kan hier zien dat Boeing en Airbus wat ongevalskans betreft vergelijkbaar zijn. Maar wat je vooral ziet is dat ongevallen met vliegtuigen zeer zeldzaam zijn, en daarom kan je eigenlijk niet echt goed waardevolle ongevalsstatistieken opstellen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 24 mei 2010 om 08:29.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 09:39   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.953
Standaard

Laat ons voorlopig besluiten dat vliegen beslist ONveilig is zonder vliegtuig.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be