![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.472
|
![]() Citaat:
t is niet alleen dat, ge moet in een seconde de juiste beslissing nemen. Chirurgen zijn van t zelfde caliber overigens. En er zijn zo nog wel wat beroepen waar ge onder hoge stress de juiste beslissing moet nemen, door de juiste conclusies te treffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.470
|
![]() Citaat:
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 19 mei 2010 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Het is allemaal niet zo moeilijk als je denkt. Men werkt veel met redundancy in de luchtvaart.
Aansturing van hoogteroer bvb is iets dat zo cruciaal is dat de hydraulica er achter 8 tot soms zelfs 16 keer redundancy heeft. Dat faalt dus in princiepe niet. De computers zullen hoogst waarschijnlijk hetzelfde princiepe aanhangen. Er moet al een catastrofale gebeurtenis zijn eer dat dat uitligt. Onderdelen worden fail safe gemaakt, uit gewichtsoverwegingen, want safe life is veeel te zwaar en te duur ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.671
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.470
|
![]() Eerder naar het aantal keren landen en opstijgen (aantal vluchten dus), daar gaat het het vaakst fout.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 mei 2010 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
|
![]() Het zijn overwegend de landingsprocedures waar het soms goed fout gaat.
Steeds duidelijker wordt dat het aantal ongekwalificeerde piloten stijgt, de training steeds meer wordt beperkt en relatief steeds vaker onervaren piloten worden ingezet. Het grote gevaar voor de verkeersveiligheid in luchtvaartland is niet gelegen bij de piloten of vliegtuigen maar bij het management. Deze hebben nergens verstand van en dat vinden we terug in het stijgende aantal vliegongevallen. Ik denk niet dat ik erg veel voorbeelden hoef te geven, maar de laatste, in India, is er wel duidelijk een goed voorbeeld van.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Waar zien we dat het aantal vliegtuigongevallen stijgt? Ik heb eerder de indruk dat vliegen jaar op jaar steeds veiliger wordt.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
|
![]() Dit jaar dat nog niet halverwege is, kent al meer fataliteiten dan het afgelopen jaar 2009.
Maar voor de rest moet ik wel toegeven dat het erg fluctueert maar basically niet in bijzondere mate toeneemt. Probleem is ook aantal vlieguren afzetten tegen ongevallen. Complexe materie. Maar opvallend is het aantal incidenten van de afgelopen maanden.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Sedert het begin van deze topic en nu zijn er toch al een stuk of 3 gevallen meen ik.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
|
![]() Ervaring is belangrijk voor piloten. Ik vertrouw meer een Boliviaanse of een Hondurese piloot als het er op aankomt tussen bergen te landen bijvoorbeeld dan een 'eerste wereldpiloot'.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 mei 2010 om 05:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
De veiligheid van een verkeersmiddel druk je uit in aantal slachtoffers per miljoen passagierskm. Als je mij een bron kan aanwijzen die bevestigt dat deze metriek de laatste jaren aan het stijgen is wil ik je geloven. Met berichten uit de media overtuig je mij echter niet.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Zijn er werkelijk al meer ongevallen gebeurd, of is er gewoon meer over in de media bericht dan in 2009...
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
|
![]() Citaat:
Als je die cijfers ziet en je durft niet vliegen, dan ben je hypocriet als je op een fiets stapt. veel gevaarlijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Volgens zowat alle kansberekeningen zou je beter niet in een bed slapen: daar heb je een schrikwekkend aantal sterfgevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
|
![]() Ze zeggen van wel.
Ik vertrouw het langs geen kanten. Ik voel mij zelfs nog veiliger in een wagen van Engelse makelarij dan in een vliegtuig.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen die zich onveilig voelen in een lift. Dat is anders wel het veiligste vervoermiddel dat er is.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Hier kan je "Fatal Incident Rates" vinden voor alle courante verkeersvliegtuigen.
http://www.airsafe.com/events/models/rate_mod.htm Je kan hier zien dat Boeing en Airbus wat ongevalskans betreft vergelijkbaar zijn. Maar wat je vooral ziet is dat ongevallen met vliegtuigen zeer zeldzaam zijn, en daarom kan je eigenlijk niet echt goed waardevolle ongevalsstatistieken opstellen.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 24 mei 2010 om 08:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.953
|
![]() Laat ons voorlopig besluiten dat vliegen beslist ONveilig is zonder vliegtuig.
|
![]() |
![]() |