![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
t is niet alleen dat, ge moet in een seconde de juiste beslissing nemen. Chirurgen zijn van t zelfde caliber overigens. En er zijn zo nog wel wat beroepen waar ge onder hoge stress de juiste beslissing moet nemen, door de juiste conclusies te treffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 19 mei 2010 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Het is allemaal niet zo moeilijk als je denkt. Men werkt veel met redundancy in de luchtvaart.
Aansturing van hoogteroer bvb is iets dat zo cruciaal is dat de hydraulica er achter 8 tot soms zelfs 16 keer redundancy heeft. Dat faalt dus in princiepe niet. De computers zullen hoogst waarschijnlijk hetzelfde princiepe aanhangen. Er moet al een catastrofale gebeurtenis zijn eer dat dat uitligt. Onderdelen worden fail safe gemaakt, uit gewichtsoverwegingen, want safe life is veeel te zwaar en te duur ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Eerder naar het aantal keren landen en opstijgen (aantal vluchten dus), daar gaat het het vaakst fout.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 mei 2010 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Het zijn overwegend de landingsprocedures waar het soms goed fout gaat.
Steeds duidelijker wordt dat het aantal ongekwalificeerde piloten stijgt, de training steeds meer wordt beperkt en relatief steeds vaker onervaren piloten worden ingezet. Het grote gevaar voor de verkeersveiligheid in luchtvaartland is niet gelegen bij de piloten of vliegtuigen maar bij het management. Deze hebben nergens verstand van en dat vinden we terug in het stijgende aantal vliegongevallen. Ik denk niet dat ik erg veel voorbeelden hoef te geven, maar de laatste, in India, is er wel duidelijk een goed voorbeeld van.
![]() |
#28 |
|
![]() Waar zien we dat het aantal vliegtuigongevallen stijgt? Ik heb eerder de indruk dat vliegen jaar op jaar steeds veiliger wordt.
![]() |
#29 |
|
![]() Dit jaar dat nog niet halverwege is, kent al meer fataliteiten dan het afgelopen jaar 2009.
Maar voor de rest moet ik wel toegeven dat het erg fluctueert maar basically niet in bijzondere mate toeneemt. Probleem is ook aantal vlieguren afzetten tegen ongevallen. Complexe materie. Maar opvallend is het aantal incidenten van de afgelopen maanden.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sedert het begin van deze topic en nu zijn er toch al een stuk of 3 gevallen meen ik.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ervaring is belangrijk voor piloten. Ik vertrouw meer een Boliviaanse of een Hondurese piloot als het er op aankomt tussen bergen te landen bijvoorbeeld dan een 'eerste wereldpiloot'.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 mei 2010 om 05:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
De veiligheid van een verkeersmiddel druk je uit in aantal slachtoffers per miljoen passagierskm. Als je mij een bron kan aanwijzen die bevestigt dat deze metriek de laatste jaren aan het stijgen is wil ik je geloven. Met berichten uit de media overtuig je mij echter niet.
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Zijn er werkelijk al meer ongevallen gebeurd, of is er gewoon meer over in de media bericht dan in 2009...
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je die cijfers ziet en je durft niet vliegen, dan ben je hypocriet als je op een fiets stapt. veel gevaarlijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Volgens zowat alle kansberekeningen zou je beter niet in een bed slapen: daar heb je een schrikwekkend aantal sterfgevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zeggen van wel.
Ik vertrouw het langs geen kanten. Ik voel mij zelfs nog veiliger in een wagen van Engelse makelarij dan in een vliegtuig.
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen die zich onveilig voelen in een lift. Dat is anders wel het veiligste vervoermiddel dat er is.
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Hier kan je "Fatal Incident Rates" vinden voor alle courante verkeersvliegtuigen.
http://www.airsafe.com/events/models/rate_mod.htm Je kan hier zien dat Boeing en Airbus wat ongevalskans betreft vergelijkbaar zijn. Maar wat je vooral ziet is dat ongevallen met vliegtuigen zeer zeldzaam zijn, en daarom kan je eigenlijk niet echt goed waardevolle ongevalsstatistieken opstellen.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 24 mei 2010 om 08:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons voorlopig besluiten dat vliegen beslist ONveilig is zonder vliegtuig.
|
![]() |
![]() |