Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2010, 09:37   #121
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Interessant artikel over Wallonië en de territorialiteit: http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4730278053.htm

Het gaat er inderdaad nogal opportunistisch aan toe.
Daar zou best eens wat meer aandacht aan besteed mogen worden. Nog altijd bestaat er bij veel mensen inderdaad de foute veronderstelling dat zaken als de taalgrens en het federalisme destijds Vlaamse eisen waren.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 09:55   #122
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Daar zou best eens wat meer aandacht aan besteed mogen worden. Nog altijd bestaat er bij veel mensen inderdaad de foute veronderstelling dat zaken als de taalgrens en het federalisme destijds Vlaamse eisen waren.
Dat is politiek en daarin zijn de Franstaligen veeel slimmer dan julie Vlamingen.

jullie laten je pakken.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 12:20   #123
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik hoor van velen Brussel onafhankelijk als Europese hoofdstad.. Maar dat zie ik niet gebeuren aangezien men wel érg graag Frans spreekt en, naar mijn mening, te weinig Engels (als ik niet uit mijn woorden kom in het Frans in Brussel schakel ik over op het Engels maar daar komen we niet veel verder mee).

Anderen zeggen, sowieso, Brussel bij Vlaanderen want het is een Vlaamse stad. Maar ik geloof nooit dat we daar Wallonië van kunnen overtuigen - op eender welke manier, van afkopen tot afdreigen.
Wie verbiedt hen Frans te blijven spreken? Vlaanderen richt immers ook Franstalige scholen op in de faciliteitengemeenten. De bussen van De Lijn die door tweetalig gebied rijden, zijn mooi tweetalig. Vlaanderen vraagt niets anders dan de toepassing van de taalwetten. De taalwetten die geen eenzijdig Vlaams dictaat zijn, maar er gekomen zijn op vraag van Wallonië, en goedgekeurd zijn door de beide taalgemeenschappen.

Een onafhankelijk Vlaamse staat met haar Franstalige minderheid is even gewoon als de Duitse staat met haar Deenstalige en Sorbischtalige minderheid, de Finse staat met haar Zweedstalige en Saamischtalige minderheid, etc...
Maar om één of andere reden zou een Vlaming plots geen Vlaming meer zijn als hij een andere moedertaal dan het Nederlands heeft. Wat een idiotie!

Citaat:
Brussel bij Wallonië leek mij tot vandaag altijd de meest logische oplossing, ik was dan ook van de overtuiging dat Brussel een Waalse stad is, maar daar zijn veel mensen hier blijkbaar ook niet met akkoord.
Ten eerste zijn de Walen het er niet mee eens, dat zij in één adem genoemd worden met de in hun ogen Brusselse arrogante bourgeois. En ten tweede zijn de Brusselaars het er niet mee eens dat zij in één adem genoemd worden met de in hun ogen Waalse onnozele arbeiders.
(Als ik even mag veralgemenen...)

Citaat:
En nu ik toch al niet veel geloofwaardigheid meer heb na mijn aanvraag over de randgemeenten zal ik maar onmiddellijk nog een andere dooddoener bovenhalen. Waarom kan Vlaanderen niet bij NL gaan om samen een Groot-Nederland te vormen. Wallonië heeft Vlaanderen overtuigd mee te gaan in een Belgische staat in 1830, terwijl men eigenlijk best wel bij NL hadden kunnen blijven. Verder zie ik ook veel voordelen: (eindelijk) een beter wegdek in België, (eindelijk) een beter fietspadennetwerk en (hopelijk) waait ook de fietscultuur (lang leve de auto op stal laten) over naar ons. Aan de andere kant kunnen wij hen dan iets bijbrengen over onderwijs. En onmiddellijk zal ook de Schelde uitgebaggerd zijn en bezitten we het beste havencomplex ter wereld (samen met Rotterdam). Het enige waar ikzelf bij deze constructie nog van problemen zie is een staatshoofd, Vlaanderen wordt waarschijnlijk een republiek als het onafhankelijk gaat, NL houdt gewoon van hun koningshuis. Maar ik neem aan dat jullie belangrijkere problemen zien dan ik?
Vlaanderen werkt vandaag al heel goed samen met Nederland. Als het Belgisch obstakel van de baan is, zal die samenwerking nog vlotter lopen. Laat Vlaanderen en Nederland rustig naar elkaar toegroeien, zonder dat te forceren.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 15:14   #124
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Er wordt al dertig jaar een taalstrijd geleverd en BHV is daar slechts het huidige focuspunt in. Er is een uitspraak gedaan door de rechtgevende macht dat het onwettig en ongrondwettelijk is en dat de kieskring gespilts moet worden. Nu pleegt geen ankele andere macht dit uit te voeren of dus de rechtgevende naast zich neer leggende. Vrij arrogant en dan blijkbaar vooral van de Waalse kant. Langs de Vlaamse kant is het lafheid of platte kontlikkerij.
Maar ja we weten al langer dat op alle fronten met meer dan 2 maten en gewichten gewogen wordt en wat daar de motivatie van is.

BHV was voor de regering en de walen niet meer dan een welkom excuus om een kinderlijk steekspel te houden en zo de nog grotere problemen te moeten aanpakken en de aandacht van de bevolking daarop af te leiden. Om de mensen nog meer politiek onzeker of apolitiek te maken zodat ze keer op keer met vele mooie woorden ingepakt kunnen worden.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 15:30   #125
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Er wordt al dertig jaar een taalstrijd geleverd en BHV is daar slechts het huidige focuspunt in.
Laat ons nu even lachen met je kennis over de Vlaamse kwestie.

De strijd op eigen taal is reeds meer dan 500 jaar bezig.
De strijd om zelfbestuur reeds meer dan 2000 jaar.

Citaat:
Er is een uitspraak gedaan door de rechtgevende macht dat het onwettig en ongrondwettelijk is en dat de kieskring gespilts moet worden. Nu pleegt geen ankele andere macht dit uit te voeren of dus de rechtgevende naast zich neer leggende. Vrij arrogant en dan blijkbaar vooral van de Waalse kant. Langs de Vlaamse kant is het lafheid of platte kontlikkerij.
Maar ja we weten al langer dat op alle fronten met meer dan 2 maten en gewichten gewogen wordt en wat daar de motivatie van is.

BHV was voor de regering en de walen niet meer dan een welkom excuus om een kinderlijk steekspel te houden en zo de nog grotere problemen te moeten aanpakken en de aandacht van de bevolking daarop af te leiden. Om de mensen nog meer politiek onzeker of apolitiek te maken zodat ze keer op keer met vele mooie woorden ingepakt kunnen worden.
Verder heb je gelijk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 15:37   #126
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ja, natuurlijk. Het 'droit des personnes' geldt enkel en alleen voor Vlaanderen. Zodra een gemeente een Franstalige meerderheid krijgt, valt het onherroepelijk onder het 'droit du sol' van Francofonië en is het verworven territorium, waar het zich ook bevindt.

Dat is waarom we tegelijkertijd onze eigen verfransing moeten sponsoren in de Rand door Franstalig onderwijs aldaar te subsidiëren (zonder het recht op toezicht) terwijl de Franstalige Gemeenschap steeds ronduit heeft geweigerd een miezelig gemeenteschooltje in Komen-Waasten, de enige Nederlandstalige school in Wallonië, ook maar enigszins tegemoet te komen. Welkom in België.
Het zou -voor mij- logischer zijn dat onze Vlaamse politici hier een verkiezingsstrijd rond maakten i.p.v. de Vlaamse gemeenten. Waarom strijdt niemand voor deze faciliteitengemeente? Nu zit Vlaanderen altijd maar defensief, terwijl aanval de beste verdediging is
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 15:43   #127
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat is politiek en daarin zijn de Franstaligen veeel slimmer dan julie Vlamingen.

jullie laten je pakken.
Dat is een gevoel en wordt enkel gebruikt als argument om mensen te manipuleren en brainwashen. Ik hou liever van echte argumenten
Oud 24 mei 2010, 15:43   #128
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Laat ons nu even lachen met je kennis over de Vlaamse kwestie.

De strijd op eigen taal is reeds meer dan 500 jaar bezig.
De strijd om zelfbestuur reeds meer dan 2000 jaar.

Hehe ja hoor sorry dat ik dat even fout had of verwoord heb

Verder heb je gelijk.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 24 mei 2010 om 15:47.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 15:44   #129
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Wie verbiedt hen Frans te blijven spreken? Vlaanderen richt immers ook Franstalige scholen op in de faciliteitengemeenten. De bussen van De Lijn die door tweetalig gebied rijden, zijn mooi tweetalig. Vlaanderen vraagt niets anders dan de toepassing van de taalwetten. De taalwetten die geen eenzijdig Vlaams dictaat zijn, maar er gekomen zijn op vraag van Wallonië, en goedgekeurd zijn door de beide taalgemeenschappen.

Een onafhankelijk Vlaamse staat met haar Franstalige minderheid is even gewoon als de Duitse staat met haar Deenstalige en Sorbischtalige minderheid, de Finse staat met haar Zweedstalige en Saamischtalige minderheid, etc...
Maar om één of andere reden zou een Vlaming plots geen Vlaming meer zijn als hij een andere moedertaal dan het Nederlands heeft. Wat een idiotie!

Ten eerste zijn de Walen het er niet mee eens, dat zij in één adem genoemd worden met de in hun ogen Brusselse arrogante bourgeois. En ten tweede zijn de Brusselaars het er niet mee eens dat zij in één adem genoemd worden met de in hun ogen Waalse onnozele arbeiders.
(Als ik even mag veralgemenen...)

Vlaanderen werkt vandaag al heel goed samen met Nederland. Als het Belgisch obstakel van de baan is, zal die samenwerking nog vlotter lopen. Laat Vlaanderen en Nederland rustig naar elkaar toegroeien, zonder dat te forceren.
Om op uw laatste punt te antwoorden,ik denk niet dat nederland een enorme staatsschuld zal waarderen.
Oud 24 mei 2010, 16:02   #130
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Om op uw laatste punt te antwoorden,ik denk niet dat nederland een enorme staatsschuld zal waarderen.
Staatschuld Nederland: 346 miljard euro, ofwel 58,2% van het BBP.
Staatschuld België: 295,36 miljard euro (waarvan 294,74 miljard euro van de federale overheid), ofwel 90,9% van het BBP.
Wanneer we ervan uitgaan dat Vlaanderen 60% van de staatsschuld op zich neemt, en instaat voor 70% van het BBP, komt dat neer op een staatsschuld van 177,22 miljard euro, ofwel 78% van het BBP.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 23:43   #131
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Eerlijk gezegd? Ik weet niet wat Brussel wil. Brussel wil de status quo, natuurlijk ook omdat die haar oppervlakkig het beste uitkomt. Mocht België uiteenvallen, heb ik geen idee wat de modale Brusselaar zou kiezen. Ik merk alleen maar dat er bij sommigen een aversie aan het groeien is tegen de Vlamingen, waardoor een samengaan met Vlaanderen, in welke vorm dan ook, mij niet meteen heel geloofwaardig lijkt.
Te samen met Wallonië dan? Misschien. Maar wat als Wallonië voor Frankrijk zou kiezen, en wees gerust, zo'n scenario ligt al klaar in Parijs. Brussel is echter geen Franse stad, en ik betwijfel of Brussel genoegen zou nemen met de status van uithoek van het grote Frankrijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 05:18   #132
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Eerlijk gezegd? Ik weet niet wat Brussel wil. Brussel wil de status quo, natuurlijk ook omdat die haar oppervlakkig het beste uitkomt. Mocht België uiteenvallen, heb ik geen idee wat de modale Brusselaar zou kiezen. Ik merk alleen maar dat er bij sommigen een aversie aan het groeien is tegen de Vlamingen, waardoor een samengaan met Vlaanderen, in welke vorm dan ook, mij niet meteen heel geloofwaardig lijkt.
Te samen met Wallonië dan? Misschien. Maar wat als Wallonië voor Frankrijk zou kiezen, en wees gerust, zo'n scenario ligt al klaar in Parijs. Brussel is echter geen Franse stad, en ik betwijfel of Brussel genoegen zou nemen met de status van uithoek van het grote Frankrijk.
Brussel heeft geen keuze, het moet vechten voor het behoud van België of het verlies zijn inkomen en zijn status.

Brussel is als stad zo duur geworden dat het zelfs voor heel België samen bijna niet meer financieel te dragen is om die stad te onderhouden.
Meer dan 50% van de werknemers in die stad zijn vrijgesteld van belastingen te betalen aan het land of leven van een vervangingsinkomen betaald met belastinggeld.
En dan heb je nog eens 40% dat een inkomen krijgt door te werken voor overheidsinstellingen en die ook een inkomen betaald uit belastingen heeft.
Oud 25 mei 2010, 05:18   #133
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Brussel heeft geen keuze, het moet vechten voor het behoud van België of het verlies zijn inkomen en zijn status.

Brussel is als stad zo duur geworden dat het zelfs voor heel België samen bijna niet meer financieel te dragen is om die stad te onderhouden.
Meer dan 50% van de werknemers in die stad zijn vrijgesteld van belastingen te betalen aan het land of leven van een vervangingsinkomen betaald met belastinggeld.
En dan heb je nog eens 40% dat een inkomen krijgt door te werken voor overheidsinstellingen en die ook een inkomen betaald uit belastingen heeft.
Oud 25 mei 2010, 08:23   #134
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Staatschuld Nederland: 346 miljard euro, ofwel 58,2% van het BBP.
Staatschuld België: 295,36 miljard euro (waarvan 294,74 miljard euro van de federale overheid), ofwel 90,9% van het BBP.
Wanneer we ervan uitgaan dat Vlaanderen 60% van de staatsschuld op zich neemt, en instaat voor 70% van het BBP, komt dat neer op een staatsschuld van 177,22 miljard euro, ofwel 78% van het BBP.
Ah Jaani, mooie droom, maar in Wallonië rekenen ze anders: als we splitten moet de schuld verdeeld worden , maar de verdeelsleutel is dan het regionale BBP. Je zal er dus niet komen met je 60% en ook niet met 70%...

Niet dat WIJ daar mee akkoord gaan natuurlijk, maar ja, zelfs in een scheiding moeten er overeenkomsten zijn. DE vraag is dan: wie zal de onpartijdige rechter zijn?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 09:36   #135
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
DE vraag is dan: wie zal de onpartijdige rechter zijn?
Frankrijk uiteraard.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 10:15   #136
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Eigenlijk zou Brussel gewoon NIKS anders moeten doen dan "luisteren & braaf zijn".... want Broekzeel ligt wél in Vlaanderen hé.... en is dus niet méér of niet minder als elke andere Vlaamse stad.... en ze zijn zelfs nog niet eens de grootste stad van Vlaanderen.... dus waarom kunnen die zich niet aan de regeltjes houden !!
Oud 25 mei 2010, 10:32   #137
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
Eigenlijk zou Brussel gewoon NIKS anders moeten doen dan "luisteren & braaf zijn".... want Broekzeel ligt wél in Vlaanderen hé.... en is dus niet méér of niet minder als elke andere Vlaamse stad.... en ze zijn zelfs nog niet eens de grootste stad van Vlaanderen.... dus waarom kunnen die zich niet aan de regeltjes houden !!
Brussel heeft zijn eigen gewest. Het is omringd door Vlaanderen maar ligt niet in Vlaanderen.
Oud 25 mei 2010, 10:34   #138
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel heeft zijn eigen gewest. Het is omringd door Vlaanderen maar ligt niet in Vlaanderen.
Dat hangt volledig van je definities af. Voor mij is Brussel deel van Vlaanderen, maar niet van het Vlaams Gewest. Ter vergelijking: Iruñea ligt in Euskal Herria, maar niet in de BAG.

Daarenboven wil ik er nog even op wijzen dat het BHG geen volwaardig gewest is zoals het VG en het WG.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 25 mei 2010 om 10:36.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 10:38   #139
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Dat hangt volledig van je definities af. Voor mij is Brussel deel van Vlaanderen, maar niet van het Vlaams Gewest. Ter vergelijking: Iruñea ligt in Euskal Herria, maar niet in de BAG.

Daarenboven wil ik er nog even op wijzen dat het BHG geen volwaardig gewest is zoals het VG en het WG.
Wat zie jij dan als definitie van Vlaanderen? Als je zoekt op kaarten van Vlaanderen is er altijd een mooi gat waar Brussel ligt.

Verder ben ik niet helemaal op de hoogte van waarom BHG geen volwaardig gewest is... Wat hebben ze minder dan de andere?
Oud 25 mei 2010, 10:46   #140
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zie jij dan als definitie van Vlaanderen? Als je zoekt op kaarten van Vlaanderen is er altijd een mooi gat waar Brussel ligt.
Vlaanderen = Vlaams Gewest = BHG

Euskal Herria = BAG + Nafarroa + Iparralde

Bretanje = Région Bretagne + Liger Atlantel

Het is niet omdat de Belgische staat besloten heeft dit gebied in twee verschillende administratieve eenheden op te delen, dat Brussel daarom zou ophouden Vlaams te zijn. Dat lijkt me niet relevant, net zoals Gooik ook niet zou ophouden tot de geografische/culturele/... streek Pajottenland te behoren mocht België beslissen een of andere administratieve eenheid met die naam in te stellen zonder dat Gooik daartoe zou behoren.
Overigens definieert zelfs de Belgische grondwet, mocht die al relevant zijn, het grondgebied van Vlaanderen.

Overigens beweer ik niet dat mijn definitie de Enige Objectieve is. Het kadert in een politiek project.

Citaat:
Verder ben ik niet helemaal op de hoogte van waarom BHG geen volwaardig gewest is... Wat hebben ze minder dan de andere?
Constitutieve autonomie.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 25 mei 2010 om 10:47.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be