![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
jullie laten je pakken.
|
|
|
|
#123 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een onafhankelijk Vlaamse staat met haar Franstalige minderheid is even gewoon als de Duitse staat met haar Deenstalige en Sorbischtalige minderheid, de Finse staat met haar Zweedstalige en Saamischtalige minderheid, etc... Maar om één of andere reden zou een Vlaming plots geen Vlaming meer zijn als hij een andere moedertaal dan het Nederlands heeft. Wat een idiotie! Citaat:
(Als ik even mag veralgemenen...) Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|||
|
|
|
|
|
#124 |
|
Minister
|
Er wordt al dertig jaar een taalstrijd geleverd en BHV is daar slechts het huidige focuspunt in. Er is een uitspraak gedaan door de rechtgevende macht dat het onwettig en ongrondwettelijk is en dat de kieskring gespilts moet worden. Nu pleegt geen ankele andere macht dit uit te voeren of dus de rechtgevende naast zich neer leggende. Vrij arrogant en dan blijkbaar vooral van de Waalse kant. Langs de Vlaamse kant is het lafheid of platte kontlikkerij.
Maar ja we weten al langer dat op alle fronten met meer dan 2 maten en gewichten gewogen wordt en wat daar de motivatie van is. BHV was voor de regering en de walen niet meer dan een welkom excuus om een kinderlijk steekspel te houden en zo de nog grotere problemen te moeten aanpakken en de aandacht van de bevolking daarop af te leiden. Om de mensen nog meer politiek onzeker of apolitiek te maken zodat ze keer op keer met vele mooie woorden ingepakt kunnen worden.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
#125 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De strijd op eigen taal is reeds meer dan 500 jaar bezig. De strijd om zelfbestuur reeds meer dan 2000 jaar. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Minister
|
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 24 mei 2010 om 15:47. |
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Staatschuld België: 295,36 miljard euro (waarvan 294,74 miljard euro van de federale overheid), ofwel 90,9% van het BBP. Wanneer we ervan uitgaan dat Vlaanderen 60% van de staatsschuld op zich neemt, en instaat voor 70% van het BBP, komt dat neer op een staatsschuld van 177,22 miljard euro, ofwel 78% van het BBP.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Minister-President
|
Eerlijk gezegd? Ik weet niet wat Brussel wil. Brussel wil de status quo, natuurlijk ook omdat die haar oppervlakkig het beste uitkomt. Mocht België uiteenvallen, heb ik geen idee wat de modale Brusselaar zou kiezen. Ik merk alleen maar dat er bij sommigen een aversie aan het groeien is tegen de Vlamingen, waardoor een samengaan met Vlaanderen, in welke vorm dan ook, mij niet meteen heel geloofwaardig lijkt.
Te samen met Wallonië dan? Misschien. Maar wat als Wallonië voor Frankrijk zou kiezen, en wees gerust, zo'n scenario ligt al klaar in Parijs. Brussel is echter geen Franse stad, en ik betwijfel of Brussel genoegen zou nemen met de status van uithoek van het grote Frankrijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Brussel is als stad zo duur geworden dat het zelfs voor heel België samen bijna niet meer financieel te dragen is om die stad te onderhouden. Meer dan 50% van de werknemers in die stad zijn vrijgesteld van belastingen te betalen aan het land of leven van een vervangingsinkomen betaald met belastinggeld. En dan heb je nog eens 40% dat een inkomen krijgt door te werken voor overheidsinstellingen en die ook een inkomen betaald uit belastingen heeft. |
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Brussel is als stad zo duur geworden dat het zelfs voor heel België samen bijna niet meer financieel te dragen is om die stad te onderhouden. Meer dan 50% van de werknemers in die stad zijn vrijgesteld van belastingen te betalen aan het land of leven van een vervangingsinkomen betaald met belastinggeld. En dan heb je nog eens 40% dat een inkomen krijgt door te werken voor overheidsinstellingen en die ook een inkomen betaald uit belastingen heeft. |
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Niet dat WIJ daar mee akkoord gaan natuurlijk, maar ja, zelfs in een scheiding moeten er overeenkomsten zijn. DE vraag is dan: wie zal de onpartijdige rechter zijn?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
#137 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#138 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Daarenboven wil ik er nog even op wijzen dat het BHG geen volwaardig gewest is zoals het VG en het WG.
Laatst gewijzigd door Burkide : 25 mei 2010 om 10:36. |
||
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Verder ben ik niet helemaal op de hoogte van waarom BHG geen volwaardig gewest is... Wat hebben ze minder dan de andere? |
|
|
|
|
|
|
#140 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Euskal Herria = BAG + Nafarroa + Iparralde Bretanje = Région Bretagne + Liger Atlantel Het is niet omdat de Belgische staat besloten heeft dit gebied in twee verschillende administratieve eenheden op te delen, dat Brussel daarom zou ophouden Vlaams te zijn. Dat lijkt me niet relevant, net zoals Gooik ook niet zou ophouden tot de geografische/culturele/... streek Pajottenland te behoren mocht België beslissen een of andere administratieve eenheid met die naam in te stellen zonder dat Gooik daartoe zou behoren. Overigens definieert zelfs de Belgische grondwet, mocht die al relevant zijn, het grondgebied van Vlaanderen. Overigens beweer ik niet dat mijn definitie de Enige Objectieve is. Het kadert in een politiek project. Citaat:
Laatst gewijzigd door Burkide : 25 mei 2010 om 10:47. |
|||
|
|
|