Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 14:25   #1761
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Infidel : 3 juni 2010 om 14:26.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 14:29   #1762
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breezertrut Bekijk bericht
In hun macht is wat overdreven. Veel invloed dat wel. Daarbovenop zijn er meer extremistische zionistische christenen in de vs dan in israel zelf.
Geheel de USA is in een soort Bijbel-waanzin verzeild geraakt. Of het nu de joden of de christenen betreft. De islamieten zijn in dit zottekes-spel hun perfecte tegenhangers.
Wij, Europeanen, zitten tussen hamer en aambeeld en maken ruzie over wie er gelijk heeft, wie de " goede " of de " slechte " zijn...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 14:42   #1763
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Ik moet daar eens mee lachen. Natuurlijk hebt ge gelijk, net zoals Minister van agitatie daar een prachtig weerwoord heeft uitgewerkt... maar het blijven parels voor de varkens (in dit geval de zionisten). Ik zou nooit geantwoord hebben op de argumenten(?) van Kimberley en consoorten. Die zijn alleen uit op brainwashing...

Tussen haakjes, als we brainwashing willen zien, dan volstaat het om twee filmpjes te bekijken van de bezetting van de boot op weg naar Gaza. De ene film is van Louis Michel met Phara, uitgebracht door de redactie http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10827/1.790956 de andere is 'bewerkt' door joods aktueel. http://www.youtube.com/watch?v=OIMjZrZlf-w In vergelijking met de vorige film werden vreemde stukken ingevoerd, andere weggelaten… om het grote gelijk te halen. Omdat men doet alsof het een film was van het debat is dit een duidelijk voorbeeld van manipulatie door het joods forum.
Er word daar in het midden oosten een vuile oorlog uitgevochten : een handvol Joden tegen een multitude Arabieren, Perzen enz.
Als je met 10 tegen 1000 vecht, kan je moeilijk op een 100 % eerlijke manier vechten en standhouden, alle trukken zijn dan zoniet toegelaten, op zijn minst getolereerd. Behalve door oneerlijke mensen natuurlijk...
Ik ben zeker en vast geen " jodenvriendje ", maar ik kan die mensen begrijpen, hetgeen hier blijkbaar niet van iedereen kan gezegd worden...
Er zitten hier een aantal autentieke jodenhatende neonazis, in deze triestige zaak bijgestaan door uiterst linkse fanatici die voor geen enkele rede vatbaar zijn.
De rode, bruin aangebrande vlag wappert onwelriekend boven hun fanatieke hoofden...
Oud 3 juni 2010, 14:46   #1764
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Geheel de USA is in een soort Bijbel-waanzin verzeild geraakt. Of het nu de joden of de christenen betreft. De islamieten zijn in dit zottekes-spel hun perfecte tegenhangers.
Wij, Europeanen, zitten tussen hamer en aambeeld en maken ruzie over wie er gelijk heeft, wie de " goede " of de " slechte " zijn...
Deels moet ik je gelijk geven. Je merkte dat ook in de VN wanneer issues als vrouwenrechten, homo-emancipatie, adoptie of euthanasie, seksuele voorlichting, kinderrechten, enz aan bod kwamen.

Als er een resolutie over dergelijke zaken gestemd moest worden, dan stemden de VS, de Taliban, Saoudie-Arabië en het Vaticaan vaak hetzelfde: tegen. Israël (en dat mag gezegd) hoorde absoluut niet in die groep thuis.

Vandaag ook de States states (sic) minder, bij gratie van Obama.

Maar of Europa tussen hamer en aambeeld zit? Ik zie in Oost-Europa en bv. Ierland tendenzen die op hetzelfde wijzen: een overwicht voor morele of religieuze issues zoals de wetgeving tegen blasfemie of de houding ten opzichte van homo's en andere minderheden.

Je ziet dezelfde tendens in Europa, we staan daar niet als toeschouwers op te kijken of voor deze of gene partij te supporteren. Helaas, dat ware nog relatief gezellig.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 14:47   #1765
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Soms moet ik hier héél erg mijn best doen om me in te houden en beschaafd te blijven.
Citaat:
Ik ben - behalve hoogst intelligent - namelijk ook nog eens beladen met een hoog sensitieve instelling die maakt dat mijn empathisch vermogen een pak hoger ligt dan dat van de normale mens.
En geloof me vrij, dat is in deze gevoelloze en van cynisme vergeven wereld een zware handicap.

.
Eén van je grootste kwaliteiten echter -vind ik persoonlijk - is je bescheidenheid.
Oud 3 juni 2010, 14:49   #1766
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén van je grootste kwaliteiten echter -vind ik persoonlijk - is je bescheidenheid.
Me dunkt beschikt hij wel over aardig wat zelfkennis.
Oud 3 juni 2010, 14:49   #1767
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Oud 3 juni 2010, 14:50   #1768
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ja 'k weet ministe, gij zijt een heel erg empathisch mens, vandaar dat ik hier dagelijks je verontwaardiging, wat zeg ik, je afkeer kan lezen van de 'werkelijke' genocides, in Darfur bvb., en alle onrecht aangedaan aan de islamieten (arme bevolking) in de islamitische dictaturen, ook het onrecht tegenover de minderheden in die paradijsjes, als er daar nog 'minderheden' rondlopen tenminste), vooral de vrouwen die gebukt gaan onder onderdrukking en minderwaardigheid, je hebt er al zoveel draden over geopend dat het tellen niet meer bij te houden is...de teller slaat op tilt en het duizelt me voor ogen hoe vaak en veelvuldig U hier fulmineert tegen �*l dat onrecht in de wereld!

Chapeau, dat doet niemand U na!

Maar wat je NIET kan is, de medaille van de keerzijde bekijken en èlke medaille heeft een keerzijde!
Niet zagen hé, dat zijn " faits divers ", dat is hun cultuur, dat zijn immers onze zaken niet.
Ministe van Propaganda zijn medaille heeft twee identieke zijdes..
Oud 3 juni 2010, 14:51   #1769
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Me dunkt beschikt hij wel over aardig wat zelfkennis.
Als jij het zegt !
Oud 3 juni 2010, 14:55   #1770
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Er waren wèl wapens op de Gaza Freedom Flotilla!

Het bewijs is geleverd: er waren wèl wapens op de boten van de Gaza Freedom Vloot, die nu door de Israëlische marine naar Ashdod zijn gesleept. Tussen de zogenaamde humanitaire hulpgoederen zaten ze verborgen, de wapens. Het IDF, de Israëli Defense Force, heeft de foto’s en video vrijgegeven (zie hierbij; en http://dover.idf.il/IDF/English/News...10/05/3106.htm .

Op de video herkent men duidelijk 2 (twee) katapulten, en een zak glazen knikkers. Op de foto’s telt men niet minder dan 21 messen en een antiek kromzwaard met bloedgleuf zoals de Moren gebruikten tegen de Christenen die Jeruzalem kwamen bevrijden. Kan het duidelijker zijn? Bij nauwkeuriger studie herkent men enkele zakmessen, enkele aardappelmesjes waaronder één heel oud en versleten, en grotere keukenmessen, enkele met tanden. Een collectie die perfekt past bij onze Vlaamse beenhouwer in “Van vlees en bloed”.

Verder zien we een collectie houten stokken die bedoeld zijn om niets-vermoedende Israëlische soldaten aan te vallen; een zware hamer, enkele zware Engelse sleutels, kettingen, en één dunne metalen buis. Weliswaar zijn er geen echte dolken of bajonetten bij (herkenbaar aan een dwarsstuk dat de hand moet beschermen – zie het kromzwaard); maar dat weerspiegelt wellicht juist de verborgen agenda van de zogenaamde humanitaire activisten. Want waarom hebben de Gazanen nu 21 keukenmessen en aardappelschillertjes nodig? Er zijn toch geen aardappelen en vlees in Gaza, behalve in de dure restaurants. Engelse sleutels hebben de Palestijnen evenmin van doen want ze zijn boeren.

Heeft u zich al eens ingebeeld, wat een glazen knikker die vanop korte afstand wordt afgeschoten, kan aanrichten in het oog van een soldaat, die misschien vrouw en kinderen heeft, terwijl hij hulpeloos aan een touw hangt neergelaten uit een helicopter?

de rest staat hier

Oud 3 juni 2010, 14:58   #1771
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Deels moet ik je gelijk geven. Je merkte dat ook in de VN wanneer issues als vrouwenrechten, homo-emancipatie, adoptie of euthanasie, seksuele voorlichting, kinderrechten, enz aan bod kwamen.

Als er een resolutie over dergelijke zaken gestemd moest worden, dan stemden de VS, de Taliban, Saoudie-Arabië en het Vaticaan vaak hetzelfde: tegen. Israël (en dat mag gezegd) hoorde absoluut niet in die groep thuis.

Vandaag ook de States states (sic) minder, bij gratie van Obama.

Maar of Europa tussen hamer en aambeeld zit? Ik zie in Oost-Europa en bv. Ierland tendenzen die op hetzelfde wijzen: een overwicht voor morele of religieuze issues zoals de wetgeving tegen blasfemie of de houding ten opzichte van homo's en andere minderheden.

Je ziet dezelfde tendens in Europa, we staan daar niet als toeschouwers op te kijken of voor deze of gene partij te supporteren. Helaas, dat ware nog relatief gezellig.
Israël is in mijn ogen een oasis van vooruitstrevendheid midden in een middelleeuwse woestijn. Die mensen hebben het enorm moeilijk om stand te houden. Nog eens naar beneden trappen om hun vijanden te plezieren, in ruil voor een paar tonnen olie, is er voor mij ver over.
Want wees eerlijk, ware er geen petroleum in de islamwereld, kraaide er geen haan naar wat de joden daar wel of niet uitvoeren.
Oud 3 juni 2010, 14:59   #1772
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Daar verschiet ik dus niks van.
Oud 3 juni 2010, 15:02   #1773
Mustius
Burger

Standaard

De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan gaat klacht indienen tegen de verantwoordelijken voor de Israëlische raid op een humanitair scheepskonvooi voor de Gazastrook. "We gaan dat niet laten rusten", stelde Erdogan.

De Turkse eerste minister verwelkomde dat door de sterke internationale reactie op de bestorming het lijden van de Palestijnen in de Gazastrook opnieuw op de agenda staat. Dat Egypte de grens met de Gazastrook weer opengesteld heeft, is een eerste succes, luidde het.

Erdogan had geen goede woorden over voor het feit dat Israël kritiek altijd afdoet als antisemitisme. "Niemand gelooft dat nog", aldus de Turkse premier. (belga/gb)

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel...li-s-aan.dhtml
Mustius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 15:07   #1774
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Verwarring over vermisten. Dokters aan boord de Mavi Marmara zeggen 38 gewonden te hebben verzogd, maar nu worden er slechts 21 'erkent' door Israël.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 15:10   #1775
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Wat ik graag eens zou weten van het anti-Israël kamp is hun reactie op het volgende.

In de volgende filmpjes hoor je mensen het martelaarschap verkiezen boven het bereiken van Gaza:

http://www.youtube.com/watch?v=HThF8ft5Cls

http://www.youtube.com/watch?v=xirHsNWUPxc

(De minister zal sommige van deze beelden waarschijnlijk live gezien hebben?)

Wat is jullie verklaring hiervoor? Vinden jullie dit niet op z'n minst vreemd?
Is dit geen reden om de beelden van de aanval misschien eens anders te bekijken, ipv het meteen "zionistische propaganda" te noemen?
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 15:20   #1776
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Israël is in mijn ogen een oasis van vooruitstrevendheid midden in een middelleeuwse woestijn. Die mensen hebben het enorm moeilijk om stand te houden.
Dat is ten dele zeker waar. Me dunkt dat het daar op vlak van individuele vrijheid een pak aangenamer zal zijn dan in de buurlanden (met uitzondering van Libanon dan). Was ik homo, dan liever in Israël of Libanon en ook als vrouw zou ik de voorkeur geven aan één van beiden boven onder het Hamas-regime te moeten leven.

Maar ik vind dat geen argument om Israël blindelings te steunen; men kan selectief positieve en negatieve punten aanhalen en verdedigen danwel bekritiseren.

Iets gelijkaardigs gaat op voor de VS: weinig landen waar je als individu zo vrij kan zijn (als je daar de economische middelen toe hebt) maar dat zal me er niet van weerhouden om de VS te bekritiseren omwille van hun economisch of buitenlands beleid. Het is niet omdat je als homo in San Fransisco of Los Angeles je zin kan doen, dat de aanwezigheid en de praktijk van de VS -troepen in Afghanistan daarmee goedgepraat is.

In het geval van Israël is het overigens niet zo toevallig en dat past ook in mijn analyse: het is in essentie een voorpost van het westen en dus draagt het daarvan ook alle positieve uitingen, zoals een relatief grote individuele vrijheid en een zekere mate van tolerantie ten opzichte van de individuele moraliteit. Da's zeker een goede zaak en je zal mij niet horen verklaren dat het ophangen van homo's of het onderdrukken van vrouwen de voorkeur moet genieten. Ik ben qua moraliteit zelf nogal libertair en zou het daar zeker niet gemakkelijk gehad hebben. Maar dat komt natuurlijk door mijn kleinburgerlijke mentaliteit...

Het betekent echter niet dat Israël geen ander pad zou kunnen kiezen om die waarden te verdedigen of ze populair te maken. En het is ook waar dat die vrijheden ook in Israël onder druk staan door de joodse religieuze gemeenschap en seculier rechts zoals je dat bij de Russische inwijkelingen vindt. Daar zit ook aardig wat crapuul tussen.

Citaat:
Want wees eerlijk, ware er geen petroleum in de islamwereld, kraaide er geen haan naar wat de joden daar wel of niet uitvoeren.
Misschien is het omgekeerde waar en zou men de Arabische dictators, usurpatoren en koningshuizen dan wat sneller tot de orde roepen of hen dwingen toe te geven aan de rechtvaardige eisen van hun bevolking. Men zou veel minder geneigd zijn om zich te laten vernederen in functie van de grondstoffen. Maar dat is speculatie.

Oud 3 juni 2010, 15:22   #1777
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van de 9 'erkende' doden (er zijn vermisten) zijn er 8 Turken en 1 Amerikaan van 19 jaar.
Oud 3 juni 2010, 15:24   #1778
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms moet ik hier héél erg mijn best doen om me in te houden en beschaafd te blijven. Ik ben - behalve hoogst intelligent - namelijk ook nog eens beladen met een hoog sensitieve instelling die maakt dat mijn empathisch vermogen een pak hoger ligt dan dat van de normale mens.

Jij beschouwt dat anti-semitische gespam van jezelf als empatische waarnemingen?

Citaat:
En geloof me vrij, dat is in deze gevoelloze en van cynisme vergeven wereld een zware handicap.
Geloof me vrij, zo'n posts als de bovenstaande maken het de moeite om op politics te blijven surfen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 15:27   #1779
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Jij beschouwt dat anti-semitische gespam van jezelf als empatische waarnemingen?
Een duidelijk bewijs dat je niet leest wat hij posts, maar gewoon wat ratelt.

Citaat:
Geloof me vrij, zo'n posts als de bovenstaande maken het de moeite om op politics te blijven surfen.
Niet dat jij zo'n enorm bijdragende factor bent, he?
Oud 3 juni 2010, 15:28   #1780
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Twee zweden (historici) aan boord van de Mavi Marmara beweren getuigen te zijn geweest van moord met voorbedachte rade.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be