![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet de jouwe, de algemeen aanvaarde in de Nederlandse taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tijd daar eens mee te stoppen en over te gaan naar de wedergeboren Jezus in harriechristus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De microkosmos is ingewikkelder dan de macrokosmos. En omdat je die twee niet los van elkaar kunt zien haal je blijkbaar alles door elkaar zodat je zelf zand en water bij de macrokosmos op gaat tellen. Dan kan ik mijn microwezentjes bij de microkosmos optellen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 -de kernsplitsing en de atoombom
En een andere keer uitte hij zijn ongenoegen over de wetenschap, die alles stuk analyseerde, dwz de eenheid tenietdeed, zelfs het atoom helemaal uiteen trok, met als resultaat de atoombom. Daarbij had ik echter de gedachte dat waar het grootste probleem lag, dat daar ook de oplossing moest liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U noemt mij een materialist. Ik zeg U waarom.
![]() |
#106 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet alleen over U hoor, jawadde! Citaat:
Citaat:
Ik word me nu pas bewust van mijn zonden als mens. Kijk wat de mens uitzaait op de aarde, verderf. En "samen zijn wij" er schuldig aan.
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister
|
![]() okee,
nu ik gans deze thread gelezen heb, heb ik de spontane vraag is 'DE' harriechristus de persoon die deze thread gepost heeft, of verwijst hij er enkel naar? voor de rest: hilarisch :') Hoeveel zotten zitten er in die harriechristus afdeling? de 'atoomtheorie' lal
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 juni 2010 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder geloof ik niet dat jij HEEL deze thread las. Voor meer lachplezier Harrie op TééééééééééVééééééééééé http://www.youtube.com/watch?v=gE3l3LZHWVY |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gebruik van macro is wel enigzins prima volgens mij, alleen zou ik in dat geval nog zeker een mesocosmos tussen de macrocosmos en de microcosmos verwachten, waarbij de megacosmos weer op de macrocosmos volgt (en vergaat de gigacosmos niet). Het gebruik van macro is wel weer een beetje aan de vreemde kant op het moment dat en met "microcosmos" een cosmos van enkele micrometers bedoeld word, maar dat lijkt me erg groot om in een atoom te passen.
![]() |
![]() |
#112 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien kent ook al de wetenschap heel veel meer deeltjes. Dus ik denk dat jij hier de simpelman bent. Citaat:
Mijn atoomtheorie heeft niet de bedoeling dat nog eens te herhalen. Citaat:
Ze hebben een evolutie van 10^33 jaar achter de rug. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 juni 2010 om 10:41. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze kosmos zou je dan inderdaad de mesokosmos kunnen noemen als zijnde tussen de microkosmos en de macrokosmos in. Verder gebruik ik de termen mini-microkosmos en maxi-macrokosmos. En die tel ik dan, dus: 1e, 2e, 3e mini-microkosmos enz. Dat lijkt mij duidelijk genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3 - de oneindige deelbaarheid.
En verder was ik een keer bij hem op zijn spreekuur, toen hij zeide dat hij de materie als abstracte idealiteit, abstracte denkbaarheid beschouwde. Daarmee was ik het echter helemaal niet eens, want volgens mij was het kenmerk van de materie juist het konkrete, wat dan impliceerde dat de materie niet op een abstract niets uitliep (dwz de kleinste deeltjes als abstracte punten), maar dat de materie als konkreet oneindig deelbaar moest zijn. (Ook de wetenschap heeft nog altijd de illusie het allerkleinste deeltje te vinden, dwz op een abstract punt uit te komen.) Je voelt wel dat ik met deze drie ideeën in de richting zat van mijn atoomtheorie, want Hegels Geest zou dan eigenlijk in de microkosmos moeten bestaan in een oneindige deling van het atoom, al dacht ik dat toen nog niet zo precies, maar denk ik dat nu achteraf. Want pas nu kan ik al die ideeën combineren en toentertijd waren het meer losse elementen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN