Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 juni 2010, 13:01   #21
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Waarom wilt/wou de N-VA dan BHV stemmen? (afgezien van Bracke)
BHV heeft NIKS te maken met een breder communautair akkoord, noch met de staatshervorming en moet onverwijld gesplitst worden...Dat zei de N-VA enkele maanden terug....Remember?Net zoals de burgemeesters van BHV...
Als het Belang BHV in de kamer brengt zal dan Bracke tegenstemmen?
We leven in een particratie: iemand die zetelt voor een partij mag niet zomaar willekeurig wat stemmen maar moet de beslissing van de partij volgen
gehuigert is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:03   #22
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zouden er hier nu forummers zijn die iets tegen den Bracke hebben, fo zouden ze iets tegen de stemmen hebben die den Bracke zal opleveren op de lijst Oost-Vlaanderen ?

Ik zou het begot niet weten, maar bedank allen toch voor de publisiteit die er hier gegeven wordt aan het Vlaams Strikske.
*publiciteit

Als ik op NVA stem (ik woon in Oost-Vlaanderen) is het sowieso niet voor Bracke. Trouwens, het idee slechte publiciteit is ook publiciteit is een achterhaald idee, vraag maar aan BP.
gehuigert is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:08   #23
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zouden er hier nu forummers zijn die iets tegen den Bracke hebben, fo zouden ze iets tegen de stemmen hebben die den Bracke zal opleveren op de lijst Oost-Vlaanderen ?

Ik zou het begot niet weten, maar bedank allen toch voor de publisiteit die er hier gegeven wordt aan het Vlaams Strikske.
Het is gewoon een politieke discussie....En stemmen die de N-VA wint kunnen ze ook terug kwijtgeraken ...We gaan om de 4 jaar naar de stembus, hoor...Of meer.
onnoembaar is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:09   #24
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
We leven in een particratie: iemand die zetelt voor een partij mag niet zomaar willekeurig wat stemmen maar moet de beslissing van de partij volgen
Het was een retorische vraag.
onnoembaar is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:17   #25
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
De reden van Bracke bij de N-VA is nochtans simpel:
http://rechtsactueel.eu/index.php?op...id=12:blogroll
Vooral de uitsmijter waarmee u uw afkeer van mensenrechten toont is veelzeggend.
abou Anis is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:45   #26
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1)De BUB, u kent hen wel, die zwaaien ook met de EU-vlag, want die gaan er net vanuit dat Europa een waarborg is voor de continuïteit van belgie...Hoe kan de N-VA nu de toekomst voorspellen van de Europese regelgeving?Bizar.
2) Siegfried zegt duidelijk in het debat dat hij geen separatist is,geen onafhankelijk Vlaanderen wilt maar dat belgië in de toekomst zal verdampen...Vreemde uitspraak...Wat zal Vlaanderen dan zijn na de verdamping?? Een onafhankelijke staat of niet?En bedoelt Bracke, dat Europa en niet de N-VA belgië zal doen verdampen? Nogmaals, je kan nooit voorspellen hoe de EU evolueert.
3)Duidelijkheid, ook wat een onafhankelijk Vlaanderen betreft, dat verwacht ik van politici...Of je bent er tegen of je bent er voor...Wat is Bracke nu?
4)Zelfbestuur dringt zich echt op, zo snel mogelijk...Wallonië en Brussel laten de staatsschuld ten bergen rijzen en dan wordt het voor Vlaanderen steeds moeilijker om hun deel v/d staatsschuld in te lossen, de verfransing staat niet stil;als we moeten wachten op Bracke, dan spreken ze tegen dan allang Frans in Londerzeel.
En nog 30 jaar wachten en de helft van de bevolking in onze grote steden zal bestaan uit een allochtone bevolking...Gaan die nog op een onafhankelijk Vlaanderen stemmen ?
5)EN had de N-VA niet bij hun congres laatstleden een grote klok als symbool omdat het 5 voor 12 is??? Vijf voor twaalf.
Het is geen 5 voor 12 voor Bracke...We kunnen nog een eeuwigheid wachten op enige autonomie...Dit is toch een enorme tegenspraak, even eerlijkheidshalve... (Klok->congres=5voor12 en Bracke;onafhankelijkheid is ergens misschien voor ooit)
Inderdaad, moeilijk te begrijpen.
Volgens peilingen begrijpt 25% van de Vlamingen het wel. Zever dus niet over duidelijkheid. Geef gewoon toe dat je het niet wil begrijpen.

Pas als je zover bent, kan je een echte discussie voeren. Punt 4 is al een goed begin, dat moet ik toegeven.
Kazan is offline  
Oud 10 juni 2010, 13:48   #27
grhluna
Burgemeester

Standaard

als het dom klinkt dan is dat maar zo en toch vind ik dat ze ongeloofelijk met onze voeten aan het spelen zijn met deze nva toestand
grhluna is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:05   #28
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Bracke gaat op termijn een groot probleem vormen voor de N-VA. Dat staat als een paal boven water.
Herr Oberst is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:08   #29
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Volgens peilingen begrijpt 25% van de Vlamingen het wel. Zever dus niet over duidelijkheid. Geef gewoon toe dat je het niet wil begrijpen.

Pas als je zover bent, kan je een echte discussie voeren. Punt 4 is al een goed begin, dat moet ik toegeven.
In 2004 begreep 25 % het Vlaams belang, 30% Franstaligen begrijpt de SP-A...
Een beetje uit de hoogte kleineren en wat een ander schrijft als zever omschrijven is ook niet bepaald de aanleiding om een echte discussie te voeren.
Dat zou Bracke nooit doen...
onnoembaar is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:10   #30
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Ik haal mezelf niet aan als 'bron'. Ik leg een link naar een visie die ik over dit onderwerp heb. Niets mis mee. Visies kan je eventueel weerleggen met argumenten trouwens, wist je dat?
Wel, zoek dan maar de berichten die ik al schreef. Alles wat je neerpent is al weerlegd. Ik ga ook eens de luie spelen se
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:11   #31
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Bracke gaat op termijn een groot probleem vormen voor de N-VA. Dat staat als een paal boven water.
Waar staat die paal? In welk water???
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:18   #32
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grhluna Bekijk bericht
Het is inderdaad wel duidelijk, die mens heeft een eigen agenda maar wie zal zeggen wat
als ik Bracke zo bezig zie bij de NVA dan vraag ik mij af wat doet die mens daar
en dan moet je het niet te ver zoeken
die man is bezig met iets heel anders dan de NVA
waarschijnlijk heeft dewever hem in de partij geplaatst om de populariteit te bereiken
die hij nooit kreeg van de media, want onze meest charismatische man is het niet
Bracke is misschien gewoon Bracke om de kiezer te sussen! soms is het gewoon simpel
Milquet kan van zo een agenda wel meespreken
haar partij corrupt tot op het bot
bracke is de morel van de n-va
fernand is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:21   #33
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
neen, een verkozene kan nog altijd onafhankelijk gaan zetelen, en dan heeft hij ook zijn parlementaire wedde verder!
fernand is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:22   #34
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
bracke is de morel van de n-va
Dat wordt een rare situatie als Morel naar de N-VA overloopt...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:24   #35
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
waar leest u dat morel overloopt naar de n-va?????????????????????
fernand is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:53   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Waar staat die paal? In welk water???
Eddy, als je hem gezien en gehoord hebt de laatste dertig jaar, uwen nieuwe Logebroeder van het Groot Oosten van Belgie in de NV-A.

Dan denk je echt, ja, dat is de Vlaams-Nationalist waar we al zolang op wachten?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 juni 2010 om 14:53.
Xenophon is offline  
Oud 10 juni 2010, 14:53   #37
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 2004 begreep 25 % het Vlaams belang, 30% Franstaligen begrijpt de SP-A...
Een beetje uit de hoogte kleineren en wat een ander schrijft als zever omschrijven is ook niet bepaald de aanleiding om een echte discussie te voeren.
Dat zou Bracke nooit doen...
Howhowhow. We zitten hier met wat communicatieproblemen.
Begrijpen waar een partij voor staat is iets anders dan akkoord zijn. Ik begrijp het standpunt van VB, maar ik ben niet akkoord.

In de beginselverklaring van N-VA staat zeer duidelijk: "In haar streven naar een beter bestuur en meer democratie, kiest de Nieuw-Vlaamse Alliantie logischerwijs voor een onafhankelijk Vlaanderen, lidstaat van een democratisch Europa."

Dat is het streefdoel, en dat is het altijd geweest. En ze hebben er altijd bijgezegd: wij willen het stap voor stap doen, zonder revolutionaire toestanden.

Dat u het er inhoudelijk niet mee akkoord bent, kan ik aanvaarden. Maar kom aub niet af met "het is niet duidelijk"
Tegenstanders hebben de afgelopen weken al genoeg verwarring proberen zaaien. En telkens antwoordt de N-VA: Wij willen op termijn gaan naar een onafhankelijk Vlaanderen in een sterk Europa. Geen revolutionaire toestanden, maar stap voor stap.

Aangezien u lid bent van dit forum, neem ik aan dat u geïnteresseerd bent in politiek, dus u heeft BDW het vast en zeker al 100x horen uitleggen.
En nu komt u af met weeral hetzelfde verhaal: "Ja wat wil N-VA nu?"
Ja sorry, hoor, maar dan denk ik dat u, net zoals Marianne Thyssen en consoorten, het inhoudelijke debat wil ontwijken en verwarring wil zaaien.

En ik heb u nooit willen kleineren uiteraard.

Laatst gewijzigd door Kazan : 10 juni 2010 om 14:57.
Kazan is offline  
Oud 10 juni 2010, 15:22   #38
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eddy, als je hem gezien en gehoord hebt de laatste dertig jaar, uwen nieuwe Logebroeder van het Groot Oosten van Belgie in de NV-A.

Dan denk je echt, ja, dat is de Vlaams-Nationalist waar we al zolang op wachten?
Ik begrijp wat je wil zeggen. Hij is idd geen vaandelzwaaiende flamingant. DAT heeft hij in zijn eerste interview al gezegd. Maar wanneer een gewaardeerd journalist zoals Bracke (die NU natuurlijk "nooit" gewaardeerd was ) duidelijk maakt dat hij een verstandskeuze heeft gemaakt, dan kijken veel mensen daar naar op. En elke stem telt. En ik heb hem nog geen fouten horen maken tot hiertoe.
EddyBal is offline  
Oud 10 juni 2010, 15:27   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Ik zou begot niet weten of de loge pro of kontra Vlaanderen is. Ik weet zelfs niet of ze intern iets te veel van hun politieke overtuiging mogen laten horen, kwestie om geen ruzie in het huishouden te krijgen.

Zitten "we" daar al zo lang op te wachten ?
Op een stemmenkanon (we spreken mekaar de 14°) zit elke partij te wachten. Dat is het enige wat telt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 juni 2010, 15:28   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
terugloopt,

ik denk niet dat dat zal gaan ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be