Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2010, 08:55   #341
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't ja.
Net nog eens 2 sollicitaties afgewerkt.

En daarbij mezelf nog eens in de problemen gewerkt.
Beide positief en met een gelijkwaardige verloning.
En ver boven het gemiddelde voor iemand met mijn scholingsgraad.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 12:02   #342
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Desondanks alles is er in onze economie nog een flinke berg werk te verzetten. Daar zijn veel mensen voor nodig, maar toch krijgen wij het voor elkaar dat we de berg verzetten met minder mensen dan er mensen zijn die werken zoeken en willen werken. Als we dat nu eens beter zouden verdelen, dan is dat voor iedereen beter, niet dan? Alleen met een goede verdeling van de totale berg werk is volledige werkgelegenheid mogelijk. Als je het daar niet mee eens bent, dan betekent dat volgens mij dat je het niet erg vindt dat er werkloosheid is.
Ge wilt dus terug kanalen gaan graven met kruiwegen en schop ?
Ik moet u teleurstellen, men vindt zelfs niemand om een putje te graven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 12:04   #343
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Maar wie gaat er vooral tegen zijn tegen die betere herverdeling van de arbeid? Precies, de werkgevers, want voor hen is het nu eenmaal voordeliger om meer arbeid te laten verrichten door steeds minder werknemers.
Lijkt mij niet echt te rijmen met openstaande vacatures niet kunnen opvullen.
Oud 29 juni 2010, 15:12   #344
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Lijkt mij niet echt te rijmen met openstaande vacatures niet kunnen opvullen.
Waarom niet? Er zijn toch meer werkzoekenden dan vacatures?

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 16:52   #345
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Er zijn toch meer werkzoekenden dan vacatures?
Precies daarom.
Ge kunt pas aan werktijdverkorting denken als alle jobs ingenomen zijn en er dan nog voldoende werkwilligen over zijn.
Zie je, werkwilligen, niet werkzoekenden.
Oud 29 juni 2010, 18:00   #346
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Precies daarom.
Ge kunt pas aan werktijdverkorting denken als alle jobs ingenomen zijn en er dan nog voldoende werkwilligen over zijn.
Dat is grosso modo de situatie waarin we momenteel zitten.

Citaat:
Zie je, werkwilligen, niet werkzoekenden.
Elke werkzoekende is werkwillig.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
Oud 29 juni 2010, 18:04   #347
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, het word tijd dat de mensen terug handenarbeid willen verrichten en zich terug technisch willen scholen en niet enkel de nodige diploma's en kennis vergaren om ergens achter een computer te kunnen zitten blinken van 9 to 5 tegen een maandloon van 1600€ bruto per maand.
Ik heb niks tegen handenarbeid, maar we zitten wel opgescheept met een kennis- en diensteneconomie. Daar zal weinig verandering in komen.

Oud 29 juni 2010, 18:10   #348
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
En er zijn werkgevers die van armoede hun mensen moeten vragen om vaak meer dan 60 en 70 uur per week te werken, gewoon omdat ze geen volk vinden en hun mensen een normale werkweek kunnen laten uitvoeren.

En nee, deze werkgevers laten hun mensen geen overuren kloppen omdat dit goedkoper is dan volk bij aannemen. Want de overuren worden aan 150% betaald en aangegeven.
Het kost de werkgever dus een pak meer dan extra volk aannemen, doch de bedrijven vinden gewoon geen mensen die in de juiste richting geschoold zijn.
Maar nee, het blijft gewoon goedkoper om de mensen overuren te laten kloppen, die vaak zelfs nog onbetaald zijn. Dat is ook de reden waarom buitenlanders zo in trek zijn, zij worden verondersteld daar niet moeilijk over te doen.

Citaat:

En dan moeten werkgevers, zoals Mambo vaak nog lijdzaam toezien hoe ze contracten gewoon moeten laten schieten omdat ze geen werkvolk vinden om de werken uit te voeren.
Dat Mambo geen werkvolk vindt dat verbaast me niks met zijn negatieve houding en vooroordelen ten aanzien van werklozen. Volgens hem zijn dat sukkelaars 'die niemand wil', alsof het afgedankte afval is. Met zo'n attitude ga je niet ver komen.

Het is heel eenvoudig. Wil je werkvolk? Ik breng je in contact met een VDAB consulent, kandidaten gegarandeerd! Al de rest is zever.

Oud 29 juni 2010, 18:28   #349
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet die jobs eens open doen.
Je zal versteld staan van het aantal jobs dat er meer dan 1 keer vermeld worden, door de werkgever zelf en dan nog eens door verschillende interimkantoren.
Daarna moet je eens uitzoeken welke eisen er worden gesteld aan de kandidaten. Tegenwoordig eisen de bedrijven een master of zelfs doctoraat op de job van een A3 te laten invullen en bieden ze het loon van een ongeschoolde schoolverlater.

Hier is zo'n voorbeeld

http://www.vacature.com/Jobs/12158692/POMP+OPERATOR
ahum; dat gaat hier wel over offshore operaties... Ik vermoed wel dat hier gaat om een operations functie, en niet voor ne gast aan een tankstation .

Men kan de bedrijven niet kwalijk nemen enkel naar de hoogste diplomas te grijpen. Arbeid in dit land is een van de duurste in heel de wereld, dus mogen er ook de bijzonder zware criteria worden gevraagd.

Heeft u daar een probleem mee? Praat eens met OpenVLD & SP-A (paars dus) waarom de belastingen op arbeid zo hoog zijn?
Oud 29 juni 2010, 20:27   #350
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar nee, het blijft gewoon goedkoper om de mensen overuren te laten kloppen, die vaak zelfs nog onbetaald zijn. Dat is ook de reden waarom buitenlanders zo in trek zijn, zij worden verondersteld daar niet moeilijk over te doen.

Dat Mambo geen werkvolk vindt dat verbaast me niks met zijn negatieve houding en vooroordelen ten aanzien van werklozen. Volgens hem zijn dat sukkelaars 'die niemand wil', alsof het afgedankte afval is. Met zo'n attitude ga je niet ver komen.

Het is heel eenvoudig. Wil je werkvolk? Ik breng je in contact met een VDAB consulent, kandidaten gegarandeerd! Al de rest is zever.
Neen niet de rest is zever, de zever is de rest.
De langdurige werkloze die de werkgevers een verwijt maakt van een slechte attitude omdat ze willen dat de werklozen zich aanbieden en beginnen te werken.
Yup...zo zie je maar.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 juni 2010 om 20:30.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 20:44   #351
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is grosso modo de situatie waarin we momenteel zitten.

Elke werkzoekende is werkwillig.
Grapjas.
Oud 29 juni 2010, 20:47   #352
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoelang gaan ze het volhouden ?
Oud 29 juni 2010, 21:21   #353
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Hoelang gaan ze het volhouden ?
Het is duidelijk aan welke zijde de onwil is.

Oud 29 juni 2010, 21:29   #354
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk aan welke zijde de onwil is.
Dat klopt.
Moet ge nu eens aan mensen die wel werken vragen waarom hun verlof ingetrokken wordt? Blijkbaar is het nu uitermate ongezond weer.
Ge kent toch mensen die werken ?
Oud 29 juni 2010, 22:27   #355
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dat klopt.
Moet ge nu eens aan mensen die wel werken vragen waarom hun verlof ingetrokken wordt? Blijkbaar is het nu uitermate ongezond weer.
Ge kent toch mensen die werken ?
Ik ben geen 'wegwerpwerknemer', inderdaad, ooit wel geweest ja, de meest zinloze tijd van mijn leven was dat.

Waar ben jij nu eigenlijk misnoegd over, het besef dat je dat je hele leven wel bent geweest? Ben je nog aan het 'arbeiden' of ben je reeds aan de kant gezet en 'profiteer' je momenteel van je pensioen?

Oud 30 juni 2010, 05:41   #356
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kan het even ja.

Ik werk ook en doe vaak overuren en werk ook nog eens als zelfstandige.

Mijn overuren zijn allemaal betaald, want ik werk met een tikkaart.
En eens die tikkaart in het vakje uit steekt, doe ik niets meer voor de werkgever.

Het zijn enkel bedienden die zo dwaas zijn om gratis te werken voor een werkgever, maar van die mensen vinden de werkgevers er nu juist meer dan voldoende.

En jij mag gerust even langst een VDAB-consulent lopen en vragen om een geschoolde onderhoudstechnicus te bezorgen aan een bedrijf.

Die zal je sneller wandelen sturen dan je denkt en je heel eenvoudig uitleggen dat je die in het buitenland moet gaan zoeken.
De technische beroepen vallen allemaal onder de knelpunt beroepen.
Wat wil zeggen dat er geen mensen meer zijn die deze jobs nog kennen en kunnen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 09:38   #357

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Men kan de bedrijven niet kwalijk nemen enkel naar de hoogste diplomas te grijpen. Arbeid in dit land is een van de duurste in heel de wereld, dus mogen er ook de bijzonder zware criteria worden gevraagd.
waardoor die met een lager diploma dus automatisch uit de boot vallen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 09:40   #358

Karma's schermafbeelding

Standaard

Geef alle knelpuntberoepen een dubbele pree (vermits het knelpuntberoepen zijn mag men hogere eisen stellen ... managerspraat als het over hun eigen pree gaat) en men zal zien dat men in een ik en een gij geen knelpuntberoepen meer zal hebben.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 10:30   #359
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wie zoekt, die vindt.
Dat geldt zowel voor iemand die een job zoekt, als voor iemand, die iemand zoekt die een job wil doen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 13:07   #360
cdekeule
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Kan het even ja.

Ik werk ook en doe vaak overuren en werk ook nog eens als zelfstandige.

Mijn overuren zijn allemaal betaald, want ik werk met een tikkaart.
En eens die tikkaart in het vakje uit steekt, doe ik niets meer voor de werkgever.

Het zijn enkel bedienden die zo dwaas zijn om gratis te werken voor een werkgever, maar van die mensen vinden de werkgevers er nu juist meer dan voldoende.

En jij mag gerust even langst een VDAB-consulent lopen en vragen om een geschoolde onderhoudstechnicus te bezorgen aan een bedrijf.

Die zal je sneller wandelen sturen dan je denkt en je heel eenvoudig uitleggen dat je die in het buitenland moet gaan zoeken.
De technische beroepen vallen allemaal onder de knelpunt beroepen.
Wat wil zeggen dat er geen mensen meer zijn die deze jobs nog kennen en kunnen.
Leidt ze dan zelf op.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be