![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf naast mijn job een eigen zaak "bijberoep" en ik leid zeker geen hondenleven ... ik heb het geluk in een branche te zitten waar veel vraag naar is . Dus volgens u moet iedereen zelfstandige worden ??? Dan gaan we wat zien ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De werkgevers willen niets liever. Zij zijn de oorzaak van werkloosheid, niet de vakbonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En sorry dat ik het zeggen moet: met veel subsidies en met de garantie van na 2 jaar weer te kunnen gaan doppen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Europees Commissaris
|
![]() In een andere thread werd het becijferd: 1% loonopslag = 13000 werklozen. U stelt dus hierboven dat vakbonden tegen loonopslag teneinde geen werkloosheid te veroorzaken, zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je gelooft dat die 1 procent de doorn in het oog was dan ben je wel erg naief ... alsof het bedrijf er nu nog geweest zou zijn zonder die 1 procent ? Het is gewoon propagandamateriaal van rechts liberale boeferkes die een stok gemaakt hebben om mee te slagen .. of ga je nu vertellen dat de bedrijven in belgie overkop gaan door loonsverhogingen ? Het is crisis en daardoor gaan bedrijven overkop ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een slinkende afzetmarkt leidt voor de bourgeoisie tot problemen met beschikbaar kapitaal en dalende winsten en dit wordt vertaald in een aanval op de loon- en werkvoorwaarden. Winsten en kapitaal zijn immers onbetaald werk. Ofwel wordt het werk productiever ofwel moet het aandeel loon zakken" minder arbeiders per product of minder loon". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De beste stuurlui staan aan wal. En blijkbaar zijn die stuurlui nog afgunstig ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is ook een trend van de laatste jaren om vakbonden "af te breken". Maar goed dat "zo'n vuile rooie sos" als Rudi Kennis er was & is bij Opel. Van de rest heb ik weinig gezien noch gehoord. Jij wilt alles uit de kan halen? Waarom Kennis en de vakbonden niet? Alles wat sociaal is wordt graag de nek omgewrongen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Even nadat de crisis begon moesten ze plots allemaal geld hebben... Voor de crisis hadden ze liever geen inmenging van de staat. In de politiek zouden dit "jassen-draaiers" zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om die zaken te regelen hebben de patroons kaderpersoneel in dienst ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar had ik toch graag een klein beetje respect voor willen zien.... Je mag hem dat altijd nadoen gehuigert ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb met andere woorden geen probleem nadat ik afstudeer opgenomen te worden in dat grote kapitalistische systeem en 'verder arbeiders uit te buiten'. Degene die de dag van vandaag worden uitgebuit zijn niet in dit land te vinden. Zij bevinden zich in het verre Azië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een nieuwe efficiënte start na de crisis is wenselijk, opdat we opnieuw economische hoogtijden kunnen en zullen beleven waarin zoveel mogelijk welvaart naar iédereen zal gaan (zowel werkgevers als werknemers) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En gratis eten , auto , brandstof , snoepreisjes enz ... iedereen manager ! ![]() eigenlijk zijn dat echte commies alleen voor eigen rekening "alles gratis" Laatst gewijzigd door Wisord : 30 juni 2010 om 02:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En jij gaat dat ook niet doen, ben je veel te openhartig voor en je kunt niet zwijgen ![]() ![]() Dat van Azië klopt en de moslimlanden zijn nog veel erger. (van Qatar tot Saoudi Arabië > slavenarbeid door Indiërs en Chinezen) Laatst gewijzigd door Tejokus : 30 juni 2010 om 02:05. |
|
![]() |
![]() |