![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() coca cola of pepsi?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 2 juli 2010 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele voorbeelden: Kabila uit vernietigende kritiek op Belgie en de RK kerk. Taliban Kijk nou wat Groen op haar lijst zet: BUB: "confederalisme is de toekomst" en heet van de naald: Proficiat, multiculadepten! Ook de talrijke threads met als enige bedoeling te wijzen naar een Marokkaan, een Jood, een Waal, een Vlaming, een vrijmetselaar, een whatever die een misdaad gepleegd heeft. Of nog de wat zielige "Goed nieuws uit ..."-threads. En natuurlijk zowat alle threads van zeikstraalachtigen en Flurkidae.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 2 juli 2010 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat ze ermee moeten doen. In principe mag je specifiek die topics wel starten, op zich is daar niks mis mee denk ik, maar je hebt gelijk dat het sommige posts in die topics erover zijn. 't Is dan kwestie het reglement toe te passen en te sanctioneren. Waarom dat soms niet gebeurt, geen idee, waarschijnlijk zijn ze onderbemand en doen ze liever leukere dingen.
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Hoe heb je zo goed leren schaken?
Heb je nog wat schaaktips in petto voor me? ![]()
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Hoe spreek je je nickname uit? Oep ze vloms of in 't Engels?
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Toen ik 12 was of zo zat ik in een schaakclub, die werd geleid door een grootoom die meester (of grootmeester) was.
Probeer patronen te herkennen: penning, vork, aftrekschaak e.d.; 'k heb een paar basisboekjes daarover, is in feite echt niet moeilijk maar als ik er weer eens in gelezen heb, dan gaan mijn prestaties altijd meteen de hoogte in, dus dat helpt zeker. Als je echt verder wilt gaan moet je gewoon studeren. Van elk schaakspel zijn zowat de eerste 5 �* 10 zetten bestudeerd met prognoses over het verder verloop van het spel, met z'n voor- en nadelen; daar bestaan ganse boeken over. Van sommige openingen zijn alle variaties tot zelfs 30 zetten geanalyseerd (waarschijnlijk om elke iet-of-wat belanrijke speler erkenning te geven door een opening-variatie naar de speler te noemen ![]() Soit, ik ben heus zo goed niet hoor, speel maar eens tegen een speler met 1600+ rating op chesshere; dat kan snel gaan ![]() Op chesshere is er ook altijd "game of the week", dan kan je aan eigen tempo een spel tussen (meestal) 2 klasbakken analyseren.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 2 juli 2010 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie schaak je zoal?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() vooralsnog niemand, maar ik sta open voor suggesties
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() en deze van Douglas Adams:
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" heel toepasselijk...
![]() |
#92 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar je schaakt wel een pak beter dan de gemiddelde schaker. Ik zei het al eerder: als ik speel tegen mensen die ik "in 't echt" ken, dan win ik altijd; als ik speel op chess live verlies ik altijd. Het liefst speel ik tegen iemand die toch een stuk beter is dan mezelf, genre Voltian dus. ![]() Maar een schaakclub, dat is wel grappig. Een paar jaar geleden dacht ik dat ik misschien gewoon eens naar een schaakclub moest gaan ... tot ik de foto's bekeek op de website van de plaatselijke club. Stonden alleen kinderen tot twaalf jaar op en zeventigplussers ![]()
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 3 juli 2010 om 01:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Wat voor deadlines heb jij? Heb je ook een haat-liefdeverhouding met deadlines of ligt dat bij jou toch iets anders?
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() En principe kende ik de andere ook wel, maar niet bij naam. Er ging wel een belletje rinkelen als die situaties zich voordeden hoor.
![]() Soit. Welke bekende menschen bewonder je? Wat zou je meest begeerde beroep zijn? Zowel een onrealistisch-utopisch antwoord als een realistisch graag. Wat is jouw passie? Gezeik als 'mijn kinderen' wordt niet aanvaard als geldig antwoord. Als je je iet of wat realistische puberale dromen vergelijkt met waar je nu staat, wat je nu bent en wat je nu doet, wat zegt die vergelijking dan? Wat waren die 'iet of wat realistische puberale dromen'? Waarom zeg je dat je bas speelt/speelde? Is het niet één van de twee? Wat voor muziek maak/maakte ( ![]() Hoeveel dronk je zo als adolescent of puber, en hoe vaak? Geef geen gemiddeldes, want die verdoezelen het aantal keren dat je écht over de schreef ging. ![]() Waarom drink je nu minder ( ![]() Bedoel je met de uitspraak 'Ik kan me ook absoluut niet voor de geest halen waar ik in godsnaam toch zoveel tijd instak voor de kindjes er waren.' dat je dat echt niet weet (in dat geval: doe een poging!), of dat je niet begrijpt dat je zoveel tijd stak in dat soort banaliteiten? Vanwaar komt je sig? Googlen levert ... linken naar p.be op. ![]() Welke specifieke opleidingen heb je nog gevolgd? Hoe zag je studentenleven eruit (cf. uw vorig antwoord op iets over je studies)? Hou je je soms bezig met filosofie? Welke auteurs/thema's/perioden dragen jouw voorkeur weg? Steek je er veel tijd in? Als je het toch over je hart zou krijgen om je avatar te veranderen, wat zou het volgende prentje kunnen zijn? Waarom verschaffen tast en gehoor jou zoveel genot? Edit: Oei dat zijn veel vragen. Nou, antwoord er maar op he. ![]()
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 3 juli 2010 om 02:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van welke van je posts op pbe heb je het meeste spijt?
Staat deze al in de shortlist? ![]()
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Nu vind ik dat jammer natuurlijk...
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat voor deadlines: oplevering van rapporten of andere "deliverables" (rekenmodellen, verwerkte data,...) Ik denk dat ik nog niet één keer een contractueel overeen gekomen deadline ben nagekomen; er komt altijd wel iets tussen (en dan meestal van de klantzijde...) haat-liefde: absoluut: 't is stressen tegen de sterren op, maar productiviteit gaat wel stijl de hoogte in. Er zijn keren geweest, toen het echt moest, dat ik een nachtje door heb gewerkt. Ik herinner me één specifiek geval waar +/- 10 mandagen voor was voorzien, maar door omstandigheden kwam ik er niet aan toe. (:fluitfluit ![]() Op één avond/nacht van plusminus 20u tot 5u heb ik toen een degelijk rapport van 10-15p in elkaar geflanst, van goede kwaliteit en onderbouwd met referenties. Da's tof natuurlijk, als je weet dat dat lukt; if all else fails, kan je altijd een nachtje doordoen (die wetenschap heeft ook z'n nadelen natuurlijk ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inmiddels is het overmorgen:
Citaat:
![]() Gemengde gevoelens zijn niet nodig. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 3 juli 2010 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Gelukkig zijn ze al zo oud dat ze goed en wel opgeborgen zijn in de forumarchieven. (ik zou ze niet meer kunnen terugvinden) Voorlopig niet, maar mijn bewondering voor u ivm dit "forummer van de week"-ding neemt wel met elke post toe!
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 3 juli 2010 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |